Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mikcom20    190

w swojej c330(z alternatorem) mam baterie 1*12 i już na jesień jak się ochłodziło nie chciał odpalac na zimnym silniku. po rozgrzani chodził normalnie. i mam takie pytanie: żeby wspomóc załozony akumulator myślałem nad dołożeniem jeszcze jednego ( 12V 44Ah padnięty bo samochód nie odpala i wymieniłem na nowy) akumulatory połączyłbym szerego bo równolegle nie daje żadnego efektu. Ale szeregowe daje 24V i obawiam się czy coś mi się nie zjara. Te 2 baterie miały by być tylko na rozruch a potem tylko jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli podłączysz dwa akumulatory jeden słaby, a drugi mocniejszy, to mocniejszy w dużym stopniu "przechwytuje" charakterystykę słabszego. Zostaw jeden akumulator 12V, załóż alternator, sprawdź luz zaworowy i przegląd rozrusznika & instalacji elektrycznej. Przy 24V możesz spalić wirnik w rozruszniku. Kolega tak robił, i finał był taki.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ja ostatnio wziąłem kilka starych akumulatorów i miernik i pojechałem na skup złomu. Po kilkunastu minutach znalazłem 3 prawie nowe akumulatory, na dwóch jeszcze cena i karta gwarancyjna była przyklejona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w sumie nie będzie 24v bo baterie są słabe a reszta wygląda na w porządku

Słabe baterie cechuje utrata pojemności,a nie napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

nic nie stoi na przeszkodzie abyś połaczył je równolegle- ale czy to dakiś efekt... może chwilowy - jesli ktoś oddał aku na złom to nie oddał dobrego.. nie nacudujesz na używkach - i po nie długim czasie kupisz nowy -tak to widzepomijam fakt że zdymisz rozrusznik jesli połaczysz szeregowo 24V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Przy 24V na dzień dobry upalisz reg napięcia alternatora, jeżeli łączenie równoległe nic nie daje to znaczy że oba aku już swoje przeżyły lub rozrusznik trzyma na tulejkach. Poza tym jak chcesz odpalać z 24 a później przejść na 12, po odpaleniu odpiąć jeden aku? to i altek odleci, nie kombinuj tylko załóż porządny aku - jak dobry rozrusznik i aku to na 55Ah c 330 odpali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

nic nie stoi na przeszkodzie abyś połaczył je równolegle- ale czy to dakiś efekt... może chwilowy - jesli ktoś oddał aku na złom to nie oddał dobrego.. nie nacudujesz na używkach - i po nie długim czasie kupisz nowy -tak to widze pomijam fakt że zdymisz rozrusznik jesli połaczysz szeregowo 24V

 

Odnośnie uszkodzenia rozrusznika napięciem 24V nie powinien się uszkodzić, część ciągników z serii 385 (4-cylindrowe) były przerabiane na rozruch 24V poprzez stycznik 12/24 i nikt nie zmieniał rozrusznika tylko pozostawał stary 12V i nic się nie działo.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    7

Witam wiec dla rozrusznika nic niebendzie jesli zrobisz to sporadycznie i ominiesz zegary i inna bizuterie wiem bo sam praktykowałem ten sposob na c-4011 i białorusi jak było -25 krenci fantastycznie

 

ale osobiscie uwazam ze taka przeróbka na stałe to bezsens lepiej kupic nowy akumulator a jesli rozrusznik to na przekładni planetarnej bo taki lepiej krenci [ ktory kosztuje około 300 zł ] to powinno rozwiązac twoje problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

@elektrotech mam 2 lata w ciągniku taki "używany" akumulator i nie narzekam. Jak pracowałem w warsztacie to zdarzali się tacy co 2-3 miesiące i nowy brali a wina np głupiego zegarka była który robił zwarcie i przez noc rozładował akumulator. Oddawali akumulator na gwarancję, gwarancji nie uznano, alternator sprawny to kolejny nowy brali. Ludzie niektórzy naprawdę mają w głowie pusto. I takim sposobem praktycznie nowe aku szły na złom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

U siebie w aucie mam aku z odzysku pod obciążeniem napięcie spada do 10.3V, najwięcej "dobrych" baterii można zdobyć w zimę jak są mrozy, sprawdzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

tak zgadza się jak najbardziej..że okazja się trafi... tylko jak ktoś już widzi co się dzieje z aku w ciagniku to raczej nie szuka okazji bo niema pewności -też dostałem kiedys akumulator nawet działał ale kiedys z nim zostałem w polu w nocy ... i wtedy nie było śmiechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Piotr skontaktuj sie ze mna na gg lub PW pilna sprawa!!!


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Mam przerobioną instalację z 12 na 24V ale tylko w czasie rozruchu.Najlepsza ZWORA DDR 90-100zł,alternator,dwa nowe akumulatory,kupiłem jakieś nie za wielkiej pojemności,od razu poprawiłem rozrusznik(tulejki i szczotki, bendyx nowy)i założyłem nowy wieniec.Polecam ,przeróbka instalacji trwala ok 3h(nowe kable o dobrym przekroju,te rozruchowe i zaprasowywane na jakąś tam pastę miedzianą końcówki.Kupno nowych akumulatorów 195 Ah które nigdy nie będą doładowane nie kalkuluje sie.Mogę zrobić zdjęcia i przesłać na telefon ,E-mail,bo niebardzo wiem jak to zrobić na AF.Całą zimę super.polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Prosta sprawa-zwora od białoruśki,(MTZ-a) i myślący elektryk.Ze zdjęciami na AF będzie lipa ,bo nie umiem zmieniać formatu i czegoś tam jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Jak nie znam się za mocno na komputerach to nie znaczy ,że nic nie umiem.Wprawdzie kolega który jest mechanikiem samochodowym przerabial mi to.Kiedyś lubiłem dłubać a teraz wolę zaplacić i ma być perfekt,a ja mam i tak coś do roboty.Kielbasa daj swój E-mail i pojutrze wyslę zdjęcia,jutro nie dam rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

choć nigdy tego nie robił wcale nie znaczy ze nie zrobi :) zawsze jest ten pierwszy raz a potem dużo łatwiej

 

ps

Niewiem po co ta kłótnia i dogryzanie-przeciez to nie o to chodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

KAROL4, mój mail to rafal4985@gmail.com , z góry dzięki za zdjęcia. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    5

Poooszły ,znaczy się wysłane. Jak chcesz to wstaw do galerii.Sorrki,może nie najlepsza jakość.

I jak przerabiasz?Super sprawa polecam!Aha i jeszcze jedno ten kolega który to przerabiał, powiedzial ,że dla ciebie i @elektrotechnik przeróbka gratis ,tylko trzeba przyjechać C-330 do jego warsztatu :)

Edytowano przez KAROL4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dziekuję, ale raczej nie skorzystam z dwóch powodów: po pierwsze musiałbym ze dwa tygodnie jechać C-330, :( a po drugie mój Ursus bez problemu odpala przy -20°C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli ktoś będzie zainteresowany zdjęciami, proszę się odezwać do mnie na PM. :(


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj