Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Profil usunięty

Świeci się kontrolka od ładowania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam problem z ładowaniem mojego u3512, cały czas mruga mi kontrolka od ładowania nawet na wysokich obrotach , a gdy włączę światła to przestaje świecić, mógłby mi ktoś doradzić co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

tak oryginalny 15 lat już ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

aha, dzięki, kupie nowy i zobaczę czy coś da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

wymien szczotki w alternatorze!!!-szczotkotrzymacz

POWODZENIA i tu zapraszamy na dział techniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak myślicie diody są dobre? czy też trzeba by je wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Według mnie jak będziesz rozbierać alternator to i diody możesz wymienić koszty chyba nie są aż tak duże a nie wiadomo ile stare jeszcze wytrzymają.Jak wymienisz to na pewno nie zaszkodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    49

Daj sobie spokój. Wymień te ustrojstwo przykręcone do obudowy na dwa kabelki i będzie git. Chyba że masz ten typ alternatora z szczotkami i regulatorem napięcia w jednym- to wymienisz jedno i drugie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

najpierw wymienię regulator bo najmniej roboty jak problem nie zniknie, to będę resztę wymieniał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Jeżeli diody wzbudzenia będą przebite kontrolka też może się świecić. U znajomego było to objawem. Ja bym jednak po tych 15 latach mu regenerację zrobił: łożyska, czyszczenie, nowy szczotkotrzymacz plus szczotki, do tego regulator i gra muzyka. Koszt góra 40-50zł. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a jak rozpoznać diodę czy jest popsuta czy dobra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Miernik, bądź żarówka i bateria.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a tak dokładniej kiedy ma żarówka świecić a kiedy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Elektrotech, tu nie chodzi o to czy ktoś jest surowy, tylko o zasady które wspólnie ustalaliśmy, a Ciebie jak dobrze pamiętam przy tym nie było..

w zasadzie miernik ale bateria i zarówka tez pomoże

..miernik za 20 zł w OBI sie kupi warto

 

preferowanie badanie napieciem powyżej 50V....

 

dioda przewodzi w jednym kierunku.. moze bedzie lepiej jak wpiszesz w google sprawdzenie diody:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Piotrze, zły fragment zacytowałeś, po drugie nie powinno się cytować wg. regulaminu. :) Żarówka powinna się świecić tylko przy odpowiedniej polaryzacji diody. Zgodnie z teorią dioda przewodzi prąd w jedną stronę. Jeżeli nie przewodzi go w ogóle albo w obie strony, to jest uszkodzona. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

jesli ktoś niewie jak sprawdzić diodę -lepiej jak odda alternator do sprawdzenia...

 

ps. na lodówkach sie nieznam i ktos przyjedzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Moje zdanie też takie, ale z odrobiną chęci i elementarnej wiedzy można to zrobić samemu. :) Przy rozkładaniu trzeba uważać, żeby nie rozerwać przewodów od stojana.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baza18    9

ja na twoim miejscu bym wymienił szczotki w alternatorze, zrobiłem tak u mojego mf 255 .


Baza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Wszystko ok, tylko jak włączy światła to kontrolka przestaje migać, to samo mam w C 360 i altek 55A z poldka, rozkręcany kilka razy i wsio mierzone, regiel podmieniany i dalej to samo, spowodowane jest to pełnym naładowaniem akumulatora i rozłączeniem przez regulator napięcia wzbudzenia na wirnik a następnie załączenie go od nowa, pisałem o tym w jednym z tematów.


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jesli ktoś niewie jak sprawdzić diodę -lepiej jak odda alternator do sprawdzenia...

 

Też tak myślę, wiec diód nie ruszam, wymienię szczotko trzymacz i może regulator,

 

@vcc, akumulator nie jest na pewno w pełni naładowany, bo nieraz ma problemu przekręcić wałem nawet jak silnik jest ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Mój błąd - myślałem, że alternator nie ładuje i dlatego piszesz ten temat. No tak jak kolega vcc wyżej pisał. Widziałem to wielokrotnie, że w tych alternatorach Elmotu, kiedy akumulator jest naładowany regulator odłącza prąd wzbudzenia, co powoduje świecenie kontrolki. Ja też sprawdzałem cały alternator u kolegi głównie z tej przyczyny diody, wirnik, stojan, szczotki, regulator także. Wszystko było ok, napięcie ładowania 14.3V. Świecenie znika pod obciążeniem np. światłami. Świadczy to chyba tylko o tym, że mamy bardzo dobrze naładowane akumulatory. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulator może być też w pełni naładowany, bo jak ładuje prostownikiem to po 30min jest full, a nie ma czym obrócić, chyba założę na instalacje amperomierz, bo ta cała elektryka w 3512 to nie jest zbyt udana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Może akumulator ci padł i nie przyjmuje prądu.


agrotysk.pl


Ryki - Słowackiego 23


============================


Zwoleń - Krakowska 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
×