Zaloguj się, aby obserwować  
u3512

Sprzęgło WOM-u

Polecane posty

u3512    0

Witam

Niedawno stałem się posiadaczem Zetora 7745. Jest mi trochę bardziej obcy niż ursus (ursusy miałem od zawsze i do teraz).

 

Problem polega na tym iż nie mogę wyłączyć sprzęgła WOM-u ręczną dźwignią. Co za tym idzie włączenie WOM-u wajchą obok reduktora jest utrudnione, możliwe na zgaszonym silniku lub na minimalnych obrotach :)

 

Dźwigni od rozłączania WOM-u nie mogę zahaczyć za ząbek. Aby zahaczyć brakuje około 3 mm, ale nie chce ciągnąć "na siłę" żeby czegoś nie pogorszyć.

 

Dziś trochę popuściłem na dźwigni żebym mógł zaciągnąć dźwignię WOM-u na ząbek. Efektem było wyczuwalne drganie na pedale nożnym sprzęgła

 

Proszę Was o pomoc a w zasadzie na co najpierw zwrócić uwagę, żeby niepotrzebnie nie połówkować ciągnika.

 

P.S. czytałem inne tematy o sprzęgle w Zetorze, ale w żadnym nie było wyszczególnione co po kolei sprawdzić

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuzaj63    45

Proponuje zajrzeć przez "okienko" do sprzęgła czy wogóle jest łożysko oporowe :)

W zetorze są dwa łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

jak obejrzysz stan dzwigienek i lozyska ibeda jeszcze w miare to podciagnij troche lapki i skrec cieglo recznego womu-tam gdzie konczy sie linka pod spodem do momentu w ktorym bedzie ok 1mm luzu miedzy lozyskiem a lapkami,uwazaj zeby nie tarlo bo zatrzesz lozysko.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

po obejrzeniu "przez okienko" stwierdziłem:

1. łożysko jest w całości, nie rozsypało się, porusza się

2. łapki odciągające sprzęgło są wszystkie, ich stanu nie umie określić bo nie wiem jak wyglądają nowe.

3. po zaciągnięciu ręcznego WOM-u łożysko ledwie dochodzi do łapek sprzęgła.

4. Luz między łapkami a łożyskiem oporowym około 5-8 mmm (sporo)

5. po podciągnięciu na mniejszy luz nie mogę zaciągnąć ręcznego WOM-u (a robię) to z dużą siłą) - to mnie zastanawia

wtedy również WOM nie rozłącza się.

- w tym przypadku czuje również drgania w nożnym sprzęgle- również zastanawiajace

6. Ktoś grzebał przy tym sprzęgle bo widać nowe sprężynki na tulei docisku

7. jacusktóre dźwigienki mam sprawdzić, wszystko co poza skrzynią sprawne (poruszają się )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

W jaki sposób zmniejszyłeś ten luz?Przestawiając łopatki czy skracając cięgno łączące?

Przy regulacji łopatek ich krawędź powinna być 37 mm oddalona od zgłębienia w pokrywie sprzęgła i jednocześnie 4 mm (min 2,5mm) od obudowy łożyska oporowego.

Jak będziesz regulował to sprzęgło zerknij czy w tej obudowie nie ma rowka w miejscu styku łopatek z nią.

Z tego co piszesz wynika że albo masz dość mocno wyrobione na styku widełek z tuleją prowadzącą, albo zużytą tarcze.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

farmer7745 ustawiałem tylko na cięgle aby zobaczyć jak zachowują się łopatki i łożyska. Łapek odciągających sprzęgło jeszcze nie ruszałem.

 

Na moje oko to 1 i 2 stopień może być źle ustawiony. Jeśli mógłbyś napisz mi dokładnie jak mam wyregulować to sprzęgło. Czy znasz może wymiar "jak bardzo" mogą być skręcone śruby na łapkach (te od regulacji), tzn od obudowy sprzęgła do łapki. to najłatwiej byłoby mi sprawdzić.

 

Jeszcze jedno czy przy łożyskach wyciskowych jest jakaś zależność przy regulacji?? Głównie chodzi mi o to na jaka długość łożysko pierwszego stopnia może się wysunąć względem łożyska 2 stopnia.

 

Pisałeś żeby spr. czy w obudowie łożyska nie ma wyrobionego rowka - sprawdzałem - NIE ma wyczuwalnych oznak zużycia.

 

Tarcze wydaja się być dobre (pierwsza nie ślizga się pod pełnym obciążeniem), a problem z 2 stopniem to to że nie mogę go wysprzęglić. Była jedynie podczepiona prasa kostkująca z224, nie dało się zauważyć jakiegoś poślizgu lub też zapachu spalenizny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

luz między łapkami a lożyskiem ma wynosić 0,15 mm i łożysko od WOM ma być bardziej z tyłu (tzn lożysko I stopnia ma być do przodu :) chodzi o to by te od WOM nie dotkneło łapek od I stopnia)

 

Niewiem jak Ty tam wleziesz ale łapki pierwszego stopnia mają być 25 mm od zagłębienia w obudowie sprzęgła natomiast II stopnia 37 mm to tak mniej więcej w każdym razie te (37-25) 12 mm dalej niż od I

 

i dopiero potem Dostosuj cięgła/linki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Pokrywa sprzęgła na środku ma zagłębienie i od tego mierzysz wspomniane wymiary.

Jak zrobiłem to tak że przygotowałem sobie blaszkę o szer. 37 mm na ducie co pozwoliło mi jeden jej bok oprzeć o to zagłębienie w pokrywie, a drugi po regulacji zrównał się z tą krawędzią łapki który styka się z obudową łożyska.

Wszystkie łapki ustawiłem jednakowo, na te 37 mm potem ustawiłem odstęp od łożyska.

Przy 1 stopniu powinno być 25mm.

Pod tymi łapkami są kołki wyłączające i tak się zastanawiam czy są OK bo jak by były zużyte albo jakiś był wyłamany to też może kiepsko wysprzęglać.

Łożysko 1 stopnia wysuwa się nieco dalej, ale nie powiem ci ile dokładnie.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Koledzy dziękuję bardzo.

Jutro postaram się zmierzyć te odległości. Sprawdzę również te kołki pod łapkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

w sobote dostalem natchnienia i skontrolowalem swoje sprzeglo na szczescie wszystko ok. ostatnim razem pekla pokrywa,popekaly lapki i musialem rozpolawiac.

na swiezo to ci doradze ze jak lapki I i II stopnia sa rowno to ich nie ruszaj tylko dostosuj do nich lozyska,a zreszta w instrukcji pisze ze jak przy zakladaniu ustawiasz to pozniej nie trzeba ich korygowac az do nastepnego remontu,niech ktos naciska sprzeglo a ty latarka i patrz czy rowno dochodza,lyzka monterska i obracaj po kolei, moim zdaniem wystarczy lozysko podciagnac.lozysko I stopnia to sie wysuwa ile chce bo jest tylko od tylu popychane a nie chodzi w widelkach jak II stopnia

a u was ten drut[zeby okienko odkrecic to trzeba go wykrecic] do ktorego przykrecony jest wysprzeglik to bardzo do tyly sie przesuwa.bo u mnie to ma mnostwo luzu i zaczynaja biegi zgrzytac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ten pręt to reguluje się on jest od hamulca skrzyni bodajże (ta sama strona co łapki :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam ,mam wyciek w tym miejscu co wytarte jest i ta dziura  w proximie 85 dziwne ze tam nie powinno byc wycieku gdyz nie ma oleju ,olej jest w bloku lub zwolnicy na dolei czy tam jest jakasc uszczelka czy wszystko skladane jest na silikonie ,czy da sie zsciagnac zwolnice tylko w tym miejscu gdzie jest ten wyciek tam jest bodajze 6 czy 8 srub takich grubszych i wytrzyscic i dac mase uszczelniajaca i skrecic od nowa zeby nie rozbierac calosci az do bloku czy zwolnice sciaga sie tak samo jak w ursusie c 360 trzeba cos podwiazywac zeby nie spadlo przy wyjmowaniu zwolnicy czy moge tylko te sruby odkrecic i zdjac czy musze cala z pochwa wyjmowac mial ktos taki przypadek prosze o pomoc to jest strona prawa gdzie sa biegi 
    • Przez Bartmk
      Witam wszystkich, panowie mam problem z wyciekiem przy zwolnicy prawej w moim zetorku, kwestia tego że nie wiem do końca gdzie jest przyczyna.Zrobilem kilka zdjęć aby pokazać skąd leci  zaznaczę że spore ciśnienie było w zwolnicy lewej po odkreceniu korka wlewowego,ale tam nie ma problemu z jakimkolwiek wyciekiem..., w prawej ciśnienia żadnego nie było.Kiedys z okolicznym mechanikiem wymieniłem tylko uszczelniacze i łożysko koła,ale myślę że nie ma to związku z obecnym wyciekiem. Proszę o jakąś radę z góry dziękuję. 


    • Przez mieciu110
      Witam,
      Postanowiłem założyć do swojego 7211 nowe oponki radialne 30" bo stare 28 kwalifikowały się do wymiany, zakupiłem felgi przez internet, niestety przyszły takie jak na zdjęciu poniżej. Jest jakaś szansa że opona bezdętkowa będzie trzymać powietrze na tych wżerach?  macie jakieś sposoby jak to wyrównać i uszczelnić czy lepiej od razu zamówić dętki ? Wstępnie oczyściłem to szczotką na szlifierkę, po uderzeniu młotkiem łuski rdzy dalej odpadają. 


    • Przez mati555
      Witam mam Zetora 7711 i mam opony 16,9r34 i czy na tą samą felgę da się  założyć opony 16,9r30?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj