Skocz do zawartości
Adriano1232

Z jakim silnikiem najlepiej radzą sobie BS-y?

Polecane posty

Adriano1232    0

Witam

Kupiłem tydzień temu Bizona BS Z110 z silnikiem SW 400 turbo.

Zastanawiam się czy da radę ten silniczek w końcu jak się nie mylę to takie są w Rekordzie

Proszę napiszcie co myślicie na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian105    6

Kolego będzie sobie radził i to lecitko ja tez mam taki silnik przy DYNAMICU i chodzi bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

miszka31    29

a ja myśle że bedzie płakał, ten silnik w rekordzie z obrotów spada przy 4m hederze, czemu nie szukałeś z wiekszym silnikiem BSa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

ten silnik to twoja porażka

martin 180PS by był dobry nie mówiąc o SW680 240PS

w BS-ku masz rotorki więc on bedzie bardzo słaby nawet z zespołem żniwnym 4.2m a co dopiero 5.1m no chyba ze bedziesz brał 2m to jakoś se rade dasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

mam przy nim heder 4.20m. zastanawiam się czy silnik właśnie wymienić na większy czy jednak spróbować ten sezon przemęczyć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

Jutro muszę spojrzeć na tabliczkę bo właśnie nie jestem pewny czy to ten silnik o mocy 150KM czy 120KM Bo podobno wizualnie te silniki są praktycznie takie same tylko środek jest inny.... tłoki itd

Wcześniej miałem rekorda i supra i jak patrzę na ten silnik to tak jak bym widział silnik od rekorda

Mam pytanie jeżeli by to był silnik o mocy 150 KM to jaki symbol musi być wybity 6CT-107/R6 ???? podobno końcówka się różniła raz słyszałem ze było to R4 raz R3.... sam juz nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

@lukaszz110 od kiedy SW680 ma 240 koni? 220 koni!!!;) Sadze, ze jednak zle zrobiles, ze kupiles z takim silnikiem :) W swoim Bs'ie mam silnik Martin 185km i mysle, ze to jest akurat bo jednak mniejsze to nie do tego kombajnu :). Najlepiej trafic SW680 ale jesli nie masz gorek to wtedy jest zbedny bo jednak sobie wypije (wiem bo mialem Giganta Z083) a i tak nie wykorzystasz jego całej mocy na prostych poletkach. Wogole jakie masz tereny? gorzyste czy całkowicie płasko? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

No właśnie mam tereny całkiem płaskie praktycznie hamulca nie używam :) dlatego zastanawiam się czy w tym roku nie spróbować z tym silnikiem.... a jak nie będzie sobie dawał rady to wtedy pomyśle o większym

 

Przyglądałem się temu silnikowi niestety tabliczki na nim nie ma :) ale jak widzę to kadłub silnika jest trochę inny niż w rekordzie a mianowicie rozrusznik jest o wiele niżej położony praktycznie równo z ramą mocującą silnik. Natomiast w rekordzie jest o wiele wyżej położony rozrusznik więc chyba mam ten 150 konny....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    5

Na pewno masz silnik mocniejszy niż w rekordzie, bo w Bs-ach montowali silniki od 150 koni do 240 koni i Ty właśnie masz w swoim 150 konną jednostkę. A co do twojego pytania czy ten silnik da redę- pomyśl tyle lat ktoś nim kosił i musiał dawać radę więc nie rozumiem nad czym się tu rozwodzić :)

fakt nie twierdzę że taki silnik jest wystarczająco mocny ale to nie powód żeby bez przetestowania go przez ciebie od razu zmieniać silnik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

No ok masz racje ale ten BS chodził bez sieczkarni i mam obawy czy da rade jeżeli ją założę bo u siebie wszystko tnę...

Dlatego chciałem się poradzić... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    5

Ok spoko po to te forum jest :)

Na pewno lekko nie będzie miał ale myślę że podoła sieczkarni, już gdzieś widziałem Bs-a z tym silnikiem i zawieszoną sieczkarnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

BSZ110

nie krzycz na mnie jeśli nie masz zielonego pojęcia o tym silniku

w Bizonie Z110\3 jakiego posiadam o silniku SW680\17\1 przy obrotach 2250obr\min uzyskujesz 240PS

więc nie wciskaj mi kitu kolego

sam pisałem ze ma 220PS do czasu kiedy doszedłem w instrukcji ze ten silnik ma 243 bodajże konie mechaniczne

już dokładnie nie pamiętam ile tam procent było ale ma tyle ile napisałem !!!!!!!!!!!!!!!!

było dużo silników SW680 i może mieć bardzo dużą rozbieżność a mocy

miały rużne komory olejowe i korbowo tłokowe

moc SW680\17\1 można dodatkowo zwiększyć dzięki turbince z liaza do 260PS poprzez zmienioną geometrie łopatek

 

więc nie rozumie czemu mówi sie o 220PS jeśli posiada więcej koników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    5

Skoro to co mówisz o tych 240 koniach w tym silniku jest prawdą to nie rozumie po co producent by zaniżał jego osiągi. :) Mi wiadomo jest o silnikach Valmet które generowały 240 koni i były montowane w maszynach na eksport :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

ale jak widzę to kadłub silnika jest trochę inny niż w rekordzie a mianowicie rozrusznik jest o wiele niżej położony praktycznie równo z ramą mocującą silnik

 

To akurat nie ma znaczenia. Rozrusznik 'u dołu' może być nawet w zwykłym SW400, tym nie ma się co sugerować, to były adaptacje mające na celu umożliwienie montażu tego silnika np. w autobusach. Ale jeśli ten silnik jest orginalny to ma 150KM, tylko takie wersje 6CT107 montowali do BS-a. Może mieć mniej tylko jeśli ktoś już go kiedyś wymieniał i założył słabszy. A co do braku mocy, to zależy co i jak kosisz, moim zdaniem z szarpaczem może być już ciężko, ale nie ma co podejmować zbyt pochopnych decyzji. Przepracuj sezon i zobacz jak Ci to leży, ewentualnie znajdź gdzieś w okolicy taki kombajn np. z silnikiem SW680, spróbuj się na nim kawałek przejechać podczas pracy choćby jako pasażer i zobacz wtedy jakie masz odczucia...

 

A co do SW 680 to były różne warianty i 220, i 240KM też, przy silniku o pojemności ponad 11 litrów 20 koni w jedną czy drugą stronę to jest nic, tak więc nie spierajcie się Koledzy o takie 'szczególiki'.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

jutro dokładnie napisze jak to było tam zrobione i może zdjęcie wstawie z tym opisem

 

a co do tego ów wątku to może sobie poradzi ale nim nie polatasz :) troche slaby bedzie ale trudno nie zmieniaj silnika bez przetestowania samemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

240 KM miały silniki Valmeta były montowane do BS-ó 5110 na rynek Skandynawski. A SW680 produkowane w Mielcu miały 220km i są najczęściej spotykane.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adriano1232    0

Już po sezonie:D i czas na podsumowanie. Pytałem czy 6ct107 ( 150KM ) da rade pociągnąć BS-a. Prawdę mówiąc bez sieczkarni silnik sobie radzi nawet dobrze, i przy tym jest ekonomiczny biorąc pod uwagę spalanie, jednak już sieczkarnią ma co robić trochę ma ciężko widać to zwłaszcza gdy chcemy pogonić, pokazuje się dymek. Ogólnie jestem zadowolony, żadnych problemów z grzaniem się silnika średnia temperatura wody wynosiła 70-75C i spalanie na przyzwoitym poziomie co czyni maszynę wydajną a przy tym ekonomiczna a jak wiadomo za tym idą pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    2

To bardzo dobrze że twój Z110 sobie radzi z tym silnikiem :D

Nie spodziewałem sie tego, ale dobrze wiedzieć ze daje rade.

 

A co do tych silników to tak

 

 

SW680 miał 220PS przy jakich ?? 1950obr\min ale gdy brakuje mocy obroty można zwiększyć do 2250obr\mi i uzyskać 243PS

Valmet miał 240PS ale przy jakich obrotach ?? 2000 obr\min to samo w Valmecie obroty zwiększyć do 2200obr\min i uzyskać 261PS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    22

W moim Bizonie mam silnik sw 400 turbo i ten silnik nie daje rady sobie, zespół 5,1 m bez sieczkarni i wymieniam silnik na jelcza sw 680.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrojagiela    0

Witam

Użytkuję Bizona BS z silnikiem SW 680 silnik swietnie pracuje daje sobie radę również z szarpaczem słomy lecz przy młoce kukurydzy z przystawką 6-cio rzędową mocy może nie brakuje lecz zapasu nie ma . Zastanawiam się nad wymianą turbiny od Liaza lub inych ze zmieną geometrią mocy może przybyć 20 a nawet 50 kucyków bez szkody dla silnika .

Co do silnika Maritniego to o ile się nie mylę ma on 160 kucyków a nie 180 ta moc jest mocno naciągana taki sam silnik mam w ciągniku w tym przypadku mocy będzie brakowało w młoce zbóż niezbyt tęgich będzie spokojnie lecz w rzepakach z pnia i z szarpaczem będzie silnik przeciążony a więci wysze spalanie oraz przegrzewanie się , o kukurydzy nie wspomnę . Moim Bs w godzinę wymłacam do 15 ton zboża kukurydzy 18-20 ton na niezbyt dużych działkach bez żadnych strat zboża . Jedyna wada kombajnu to brak części większość muszę dorabiać we własnym zakresie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
×