kalispo16

Kontrolka swiecy Forterra 12441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kalispo16    1

Witam. Mam mały problem ponieważ od niedawna w Zetorku kontrola od swiecy zamiast sie swicic to mruga. Czy ktos wie czym moze byc to spowodowane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    38

Mam to samo w proximie , włączy się czasami ale zapłon wyłączę i włączę i jest już ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    42

Witam. Mam mały problem ponieważ od niedawna w Zetorku kontrola od swiecy zamiast sie swicic to mruga. Czy ktos wie czym moze byc to spowodowane??

 

sprawdź koniecznie w instrukcji, bo wydaje mi się, że mruganie kontrolki sygnalizuje konieczność wymiany świecy, ale do końca nie jestem pewny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    91

Na początek zdejmij osłonę z lewej strony kierownicy, za czarną osłonką (wymiary + - 1,5 X 3 cm dochodzą tam dwa grube przewody) znajduje się bezpiecznik (metalowa blaszka) jeżeli jest przepalona wymień, jeżeli znów się spali to niestety gdzieś robi się zwarcie. Może to być sterownik świec (obok bezpiecznika) zwarcie jednej ze świec, lub przetarty jakiś przewód.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

Epps ma rację ale widzę że nie poczytałeś instrukcji zbyt dokładnie bo tam to wszystko jest hehe... miałem to samo w proximie ale po wymianie bezpiecznika jest ok... w proximie ten bezpiecznik jest przy akumulatorze jakby ktoś pytał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    3

Posiadam Proxime i w instrukcji do niej pisze tak na ten temat:

"SYGNALIZACJA USTEREK SYSTEMU ŚWIEC ŻAROWYCH

Usterka świec żarowych sygnalizowana jest przez miganie lampki kontrolnej świec żarowych:

- po załączeniu kluczyka w stacyjce na poz. I miga lampa kontrolna świec żarowych 1x na sekundę-odbędzie się żarzenie w trybie awaryjnym jak przy niskich temp, bez względu na temp płynu chłodzącego

- ...2x na sekundę-świece żarowe nie grzeją (nie działają)

- jeżeli po rozruchu silnika ciągle miga to doszło do usterki regulatora świec żarowych a żarzenie nie było dokończone

 

Usterkę należy natychmiast usunąć-grozi wyładowaniem aku.."

 

mam nadzieję że pomogłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

Jeśli mrugała Ci kontrolka a bezpiecznik miałeś walnięty to na 99 procent masz zwarcie lub miałeś a chwilowo działa.Najczęściej są tam przyczyną przetarte przewody przy świecach żarowych.Ocierają sie tam o rurki od wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

A co gdy kontrolka wcale się nie zapala.Tak jest u mnie ,świece nie działają ,bezpiecznik jest dobry.Czy miał ktoś taki przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
womir    127

Zetor Proxima 8441, trochę ciężki rozruch, okazało się że przepalony jest bezpiecznik od przekaźnika (blaszka 80amper), po zamontowaniu nowej i przekręceniu kluczyka na zapłon , bezpiecznik przepalilo ale nie od razu tylko po kilku sekundach - może ok.10, . Podejrzewam że przyczyną może być jedną ze świec żarowych (przy zagrzaniu moze coś w niej zwiera do masy.)

Edytowano przez womir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj