Polecane posty

Nikita_Bennet    314

Ja się natomiast zastanawiam co będzie z umową z Chinami - przecież Warfama sprzedaje też ciągniki z Chin.

Z jednej strony zrobili "chińczykom" konkurencję, z drugiej strony wprowadzili nowe produkty.

Ciekaw jestem czy wycofają się z chińszczyzny oraz jak naprawdę te turecki polmoty będą się spisywać.

Jak mi dadzą jakieś wolne to chyba podjadę do Dobrego Miasta obejrzeć te ciągniczki ale to dopiero za 6 tygodni najwcześniej :(


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Witam, cena 133 000 brutto za 100 KM jest ceną katalogową. Za 126-127 tys. brutto będzie do kupienia u dealerów jak dojdzie nowa partia z Turcji. Gwarancja jak już jeden z forumowiczów napisał to 36 m-cy lub 1000 mtg. Ciągniki przyjeżdżają z Turcji, są produkowane na tej samej linii co Valtra A oraz jakiś model MF. Vlatrze wygasła umowa na wyłączność i z tego powodu turki mogli pozwolić sobie na szukanie nowych rynków zbytu. Ciągnik fabrycznie wyposażony jest w klimatyzację, radio itd. Oglądając medele w Poznaniu jak i w Kielcach robią bardzo pożądne wrażenie. Rozważane są pokazy prac ciągników organizowane przez poszczególnych dealerów bądź bezpośrednio w gospodrstwach zainteresowanych rolników.

Foton ma wrócić w tym roku do sprzedaży, mówi się o maju. Polmot H nie jest konkurencją dla Fotona, ponieważ jest to inny segment rynku, bardziej dla Foton konkurencją może być Polmot C, oczywiście jak wejdzie do produkcji.

JD 5070M kosztuje ok. 102 000 netto, ale w wersji podstawowej. Dokładając troszkę elektroniki i klimę i wtedy cena skacze do 120 000 netto, czyli jakieś 145 0000 brutto.

Kwestia Zetora, nie wiem kolego dlaczego porównujesz przestarzałą konstrukcję Zetora, ciągnik na zwolnicach, a zwolnice zostały zastosowane w latach 60-tych ubiegłego wieku. Technologicznie to Ursus jest lepszy od zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

To Valtra A i MF 4400 są produkowane w Turcji?

No przecież Valtra A też ma zwolnice ale planetarne :( czyli Polmot H podobnie, które jak pamiętam Ursus i Zetor także zastosowali w ciągniku C-385 / 8011 w latach 60-tych ubiegłego wieku :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOMEK0603    0

To te ciągniki przychodzą z Turcji. hahaha Ty nie wiesz co piszesz. Fotony też przychodzili z Chin? Właśnie nie i tak ?Warfama wszystkich oszukuje. Ciągniki są składane z przywiezionych części w Polsce a nie w jakiś fabrykach w Turcji. Już nie piszcie takich bajek bo z tego to tylko się śmiać można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Tak, kolego "adikpl1" miałem na myśli zwolnice planetarne zastosowane m.in. we wszystkich Ursusach (3512, "dużych"), NH (seria TLA, nowe T) i zetorach typu fortera.

Panie Tomek 0603, wiem co piszę. Polmot seria H przyjeżdża w całości, a nie jest składana w Lublinie jak niektórzy mówią. Ale ty wiesz swoje i niech tak pozostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61
No przecież Valtra A też ma zwolnice ale planetarne :(

A co Ci się z zwolnicach planetarnych nie podoba? Znasz jakieś lepsze zwolnice od planetarnych walcowe, stożkowe? Takie zastosowano i takie są. Wiec nie wiem do czego to porównanie do Ursusa i Zetora z lat 60 tych. Pierwsze samochody z silnikami spalinowymi były napędzane alkoholem i co teraz nie możemy do tego wrócić bo to już było? W Lublinie nie jest składany żaden ciągnik, tutaj nic nie jest składane :(


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Czy ja napisałem gdzieś, że mi się nie podoba? Proszę wskaż :(

Porównanie stąd że ta technologia też nowa nie jest :(

Ja za to chciałbym się dowiedzieć od kolegi @PL01 co takiego złe jest w zwolnicach planetarnych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Panowie, źle się zrozumieliśmy. Zwolnice planetarne zastosowane w Polmot H jak i w wielu innych markach ciągników uważam za najlepsze. Pisząc o konstrukcjach z lat 60-tych miałem na myśli zwolnice zastosowane w ciągniku typu Ursus C 360. Tak teraz sobie myślę, że jeszcze wcześniej musiały zostać zastosowane, przecież C 4011 prawie tak samo jest zbudowany. Za być może złe wyrażenie się przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Nie sorki źle się wyraziłem co jest złego w zwolnicach portalowych (takie jak w C-330 czy Zetorze Proxima)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zwolnice mało ważne (bo w końcu to najmniej się psuje i nie ma związku z lepszą obsługą no i wszystkie mają, a mniejsze nh/casy też mają zwolnice portalowe )

 

Potrzebne to skrzynia ilość biegów i dostępność, silnik i hydraulika od podnośnika do wyjść no i kabinka

 

Z tego co widzę to ten licencyjny valtry jest dość mały i jak valtry ma skrzynię pod siedzeniem :) bo pod nogami nic nie widać :)

 

Ps. PL01 zetor 4011 to początek serii zetorów aż do dzisiaj i dobrze żyje

a ursus 360 to licencja (od 4011)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

zwolnice wstawiane sa po to aby były przenoszone jak najmniejsze obciążenia przez układ przeniesienia napędu aż do samego koła, ma to na celu odciążenie układu obniżenie kosztów budowy eksploatacji oraz zwiększa wytrzymałość

A skrzyni i mostów na pewno nie ma tych samych bo to zastrzeżony produkt Valtry, co najwyżej budowane na ich zasadzie jak U3512 po MF255 :)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

 

A skrzyni i mostów na pewno nie ma tych samych bo to zastrzeżony produkt Valtry,

 

 

Zastrzeżony, czyli opatentowany?? Raczej nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Zastrzeżony to jest wzór, produkt a opatentowany to wynalazek który nie został wynaleziony

ale masło maślane.

Zastrzeżenie produktu od opatentowania produktu się różni. Mam to w zeszycie jak znajdę to przepiszę, ale nie dzisiaj.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PL01    1

Dla mnie zwolnice planetarne są po prostu bardziej wytrzymałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Bardzo sensowne wytłumaczenie, akurat portalowe są najbardziej niezawodne bo są najprostsze w budowie :)


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Czyli wychodzi na to że zwolnice portalowe są gorsze dlatego bo są portalowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Planetarne są w stanie przenieść mniejszy moment obrotowy niż portalowe, dodatkowo nie zwiększają prześwitu co jest w ciągnikach zaletą. Planetarne mają takze swoje zalety nie mówię że są złe po prostu wg Mojej osoby do ciągników nadają się bardziej portalowe


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm to dlaczego wszystkie ciągniki dobrze ponad 100km mają PLANETARNE?


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Dlatego że maja większą średnicę obręczy i nie ma potrzeby zwiększaniu prześwitu, dodatkowo mają cichszą pracę. Cena ciągników o mocy powyżej 100KM jest spora dlatego producent może pozwolić sobie na zastosowanie droższego w wykonaniu produktu o wytrzymałości porównywalnej lub wyższej niż w tym przypadku zwolnica portalowa. Planetarne maja cichszą pracę a to jest atut oraz są mniejsze gabarytowo.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm... w sumie powinienem się z założenia przyczepić ale mnie przekonałeś:) Mam w domu i ciągniki na portalowych i na planetarnych i jakoś wolę te na planetarnych :)


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

planetarne są na pewno droższe ale może po prostu wytrzymalsze :) więcej punktów zazębienia mało miejsca zajmują

Portalowe zajmują dużo miejsca jeśli będą wewnątrz tylnego mostu jak w mtz jednak dzięki temu większa wytrzymałość niż np tak jak w 360 gdzie miejsca nie zajmują ale za to są narażone na skręcanie

 

więc to zostawmy po prostu do mniejszych ciągnikow portalowe a do większych planetarne (w ciężarówkach innych nie ma no chyba że coś mi świta IFA przedni most bo tylnego nie widziałem)

 

no a co z tym Polmotem jeśli naprawdę ma 3 lata gwarancji i jakieś testowe sie spodobaja to może być ciekawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj