Skocz do zawartości

Polecane posty

WHATEVER

lukasz150    6

Witam. Mam zamiar Sprzedac zetora 7245 i zakupic MF 3070 czy wyjdzie mi to na dobre? Co możecie powiedzieć o MF 3070? Jego spalanie, wady zalety itp. Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzesinek    0

Cóż Ci mogę powiedzieć. Nie ujmując żadnej marce. Ale podoba mi się ten pomysł. Jeśli byś w miarę dobrze sprzedał swojego Zetorka to nie musiałbyś praktycznie dołożyć nawet do interesu a zyskał byś więcej mocy i młodszy rocznikowo traktor. Na spalaniu byś wygrał, na lepszym rozłożeniu masy, siły też. Koszty eksploatacji są porównywalne. Tankować i tak trzeba i tak. Komfort na pewno lepszy, widoczność czemu nie. ;) Ogumienie jest zbliżone. Ekonomiczniejszy na bank a i w agromie nie raz by Cię miło zaskoczyli :). Wszystko się psuje wiadomo. Czy ZETOR czy MF, można na pewno nim więcej i komfortowo. Trafisz dobry egzemplarz i będzie Ci służył i służył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz150    6

A co mozesz mi powiedziec na temat skrzyni biegów o ile sie orientowałem to jest 16x16 i 32x32. Ktora jest lepsza? Mniej awaryjna? A czy to prawda ze ciagniki z roku 88-92 maja wadliwe skrzynie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


pablo21    26

Nie to nieprawda nie ma czegos takiego jak wadliwa skrzynia w MF moze byc najwyzej zgiełdana juz albo sam ja wykonczysz jak nie bedziesz wiedzaił jak uzytkowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

dokładnie jak mówi przedmówca a bierz skrzynię 16x16 bo AB najczęśćiej ulega awarii przy nieprawidłowym urzytkowaniu załączaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzesinek    0

A tam, nie ma się co martwić na zapas bierz AUTOTRONICA z w miarę szerokimi oponkami, umiejętnie korzystaj ze skrzyni i będzie ci latał i latał ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz150    6

A mam jeszcze takie pytanie czym sie rózni AUTOTRONIC od DATATRONIC??? Może ktoś mi to wyjaśnić? A i jak mozna poznac czy szkrzynia działa prawidłowo czy nie??? Sprawdzac czy kazdy bieg dobrze wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


pablo21    26

A co do sprawdzenia to poszukaj dobrze na forum tylko dokładnie jest temat kupno MF 3060 tam wszystko jest opisane poczytasz i bedziesz wiedział ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



pawelec    85

Koszty eksploatacji są porównywalne.

chyba niewiesz co piszesz???!!!

 

nie ide w naprawy i remonty. zestaw sobie jedynie wymiane oleju i filtrów w obu ciągnikach, roznica siega kilkuset procent na niekorzysc MF.

a gdy przyjdzie zrobic remont skrzyni to wydasz polowe pieniedzy wydanych na zakup MF'a.

Nie mowie ze wszystkie są sfatygowane. Jednak cena na allegro (niska) swietnie pokazuje, ze te sprzety mają juz dosc... i awaria skrzyni w egzemplarzach za okolo 35tys zl jest dosc prawdopodobna.

 

koszty eksploatacji są niebotycznie większe na niekorzysc MF 3070.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michasko    1

wszystko zależy w jakim stanie jest dany ciągnik. napewno remont MF będzie sporo droższy od Zetora ale za to komfort w MF jest o niebo lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matis251    0

@pawelec Jak można się wypowiadać na temat kosztów czegoś jak się o tym zupełnie nic nie wie, 35tyś. za remont skrzyni? jesteś hardkorem jak tak myślisz za 35tyś. ja kupie drugiego takiego MF-a być może starszego ale napewno 35 tyś coś się wybierze. Ja tak nie toleruję ostro takich ludzi co nie wiedzą a gadają, właśnie taka propaganda dała tej serii miano najgorszej z całego fergusona a ja uważam że tak nie jest a z resztą nie nie tylko ja ( być może dlatego że ciągnik z owej serii posiadam). Nie ma co się oszukiwać, koszty eksploatacji nie są porównywalne. Ceną wymiany oleju w skrzyni rekompensuje to że mamy 32 albo 16 biegów z rewersem + półbieg elektrohydrauliczny a nie tak jak w zetorze 10+2 do tego zmieniane między nogami. W zetorze 83 dB w kabinie w MF jak się nie mylę 77 dB do tego były modele z klimatyzacją(ja na taki trafiłem) więc komfort jest lepszy chociaż w zetorze jest kabina bardzo obszerna i tam 5osób+kierowca wejdzie a do mf-a 2 osoby max (jechałem raz na trzeciego za siedzeniem to nogi mi zdrętwiały). Do spalania się nie wypowiadam bo nic na ten temat nie wiem ( w przypadku zetora ) a tak gadać aby gadać to mi się nie chce. Zetor to bardzo dobry ciągnik ale MF jest lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samczyk1991    82
i awaria skrzyni w egzemplarzach za okolo 35tys zl jest dosc prawdopodobna.

 

Gdyby naprawdę naprawa skrzyni kosztowała to kupujesz albo drugą skrzynię , widziałem nieraz na allego lub kupujesz drugiego takiego samego mf'a ,a poprzedni zostanie jako dawca części. Bo za 35k zł można takiego mf'a znaleźć w całkiem przyzwoitym stanie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawelec    85

jak widzicie, nie zrozumieliscie mnie:)

ale wyjasnie wam jeszcze raz.

awaria skrzyni w egzemplarzach za 35tys zl.

 

dalej nie rozumiecie? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matis251    0

Ja już ogarniam, to co napisałeś można interpretować dwuznacznie i dlatego tak napisałem. Pomyślałem że chodzi ci o awarie których naprawa kosztuje 35 tyś. zł bo już nie takie mity się słyszało. Za 35 tyś to ciężko coś naprawde dobrego znaleźć z dobrego roku, starszego się znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


dabaz    54

Niemłody chyba bo ma nawiewy w dachu kabiny. Jak mojego 3095 bym tak wypucował to bym musiał wołać za niego 50 tys. :lol: Nadal jest w ofercie więc coś tu śmierdzi. Gdyby był taki na jaki wygląda to by już dawno poszedł. Jak szukałem 4-ki to wszystko co fajne sprzedane było, jedynie 6-ki można było trafić bo ludzie myślą że paliwożerne a jak sprzęt porządny podczepić to mniej spali niż przeciążona 4-ka. Trzeba by go widzieć i pojeździć. Wydaje mi się że jest malowany, a takich ciągników nie brałem pod uwagę w moich poszukiwaniach. Pomalować to sam mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KacyK    0

chłopaki chłopaki...

posiadam takiego MF i mogę go tylko chwalić...

a ten 3070 z allegro oglądałem go i nic w nim złego ani dobrego nie widzę...

cena jest niska...

ja za mojego w zeszłym roku dałem 37 i pół i jestem zadowolony...

czasem lepiej dorzucić kasy nisz potem biegać i szukać części które do fergusona nie są tanie

 

PS. kupiłem tanio i dobrze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten z allegro ładnie wygląda w środku nawet zadbany obczaj jaką ma skrzynie speed... czy dyna... Dobrze by było gdybyś miał przy oględzinach człowieka który się zna na tych sprzętach, lepiej dwa razy sprawdzić niż później żałować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KacyK    0

Racja...

Patrz szczególnie na skrzynie biegów:

-sprawdzi czy ma wszystkie biegi polowe i szosowe.

-czy działa mu tzw "przyspieszacz"

no i silnik :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×