Polecane posty

mchammer    0

Drodzy koledzy. W niedalekiej przyszłości muszę zmienić tylne ogumienie. Na przodzie mam 8.25x20 czyli z tyłu powinienem założyć 13,6x38. Chciałbym założyć coś szerszego, wiem że nie powinno się większych zakładać, ale można niskoprofilowe. Moje pytanie jest takie jaką oponę niskoprofilową założyć która ma wysokość opony 13,6x38 , ale która jednocześnie jest szerokość około 15,5x38. Ma to być zgrane żeby nie spierniczyć skrzyni i napędu. Jaka mogła by być ewentualna cenka takie opony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

witam, jeśli o te opony chodzi to znalazłem coś dla przykładu tu masz cenę opony o rozmiarze 15,5x38 co do tej opony to chyba jest taka sama wysokość co ta 13,6x38 , najważniejsze do jakiego ciągnika będziesz zakładał te oponki???

szukając trochę natknąłem się na ten temat:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/2923tutaj trochę opisują rozmiary i szerokości opon. Pozdro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Zmieniał będę w MTZ 52. Drogie to opony strasznie, a to są właśnie te niskoprofilowe czy zwykłe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11

Rozwiąż sobie takie równanie:

(13,6 x 2,54 x 0,85) x 2 + 38 x 2,54 = (A x 2,54 x 0,70) x 2 + 38 x 2,54

 

tłumaczenie na chłopski rozum:

(aktualna szerokość opony w calach x przelicznik na centymetry x standardowy profil opony) x 2 balony w średnicy + średnica felgi w calach x przelicznik na centymetry = teraz zmierz swoje koło i sprawdź czy dobrze policzyłeś = (A nowa szerokość opony w calach x przelicznik na centymetry x współczynnik niskiego profilu) x 2 balony w średnicy + średnica felgi w calach x przelicznik na centymetry.

 

Jeśli na matematyce nie wagarowałeś, to powinieneś pamięteć, że wzory można skracać, więc po skróceniu i przekształceniu będzie tak:

 

A = 13,6 x 0,85 / 0,70

Gdybyś dostał opony o profilu 0.65 to tę wartość wstaw zamiast 0,70.

 

Pierwszy nieuproszczony wzór jest po to, żebyś mógł porównać swoje obliczenie do rzeczywistego pomiaru.

Miłego liczenia i nie bój się matematyki - nie gryzie.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

To z moich obliczeń wynika że opona 420/70R38 byłaby odpowiednikiem 13,6x38 Czy dobrze to policzyłem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11

13,6 x 0,85 / 0,70 = 16,5

16,5 x 25,8 = 425,7

420/70 to najbardziej zbliżony rozmiar. Dobrze policzyłeś. :blink:


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazek26    0

Witajcie! Potrzebuje bardzo szerokich opon do mtz-a 1221 pomóżcie dopasować coś na obydwie osie ale najbardziej potrzebny mi tył zeby to zgrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj