Zaloguj się, aby obserwować  
powsinoga

olej hydrauliczny

Polecane posty

Nikita_Bennet    315

952.3 ma tak samo jak 820 trzy wajchy. Tak samo odpowiadają za pary wyjść.

Problem jest tego typu że w rozsiewaczu otwieranie i zamykanie den jest hydrauliczne czyli aby otworzyć dna muszę wtłoczyć olej w jeden przewód a aby zamknąc dna muszę wtłoczyć olej w drugi przewód ale w tym pierwszym przewodzie nie może być wtedy ciśnienia.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a bo pewnie jednak pomieszałeś ;) w siewniku Masz 2 siłowniki to każdy podłącz pod jedną dźwignię i w tedy jedną dźwignią otwierasz jedną dziurę, ale wtedy (tego się obawiasz pewnie) musisz 2 wajchy razem ciągnąć ale i tak mniej roboty niż przestawiać raz jedną raz drugą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Siłownki są dwa to fakt ale są razem spięte pod jednen przewód czyli jak tłoczę olej w jeden przewód to oba pracują jednocześnie otwierając dna. Jak tłoczę w drugi przewód to jednocześnie są oba zamykane.

 

Pewnie myślisz że otwieranie mam hydrauliczne a zamykanie na sprężynę a tak nie mam bo i otwieranie i zamykanie jest sterowane hydraulicznie.

 

Martwi mnie to że muszę jednocześnie jedną dzwignię cofnąć a drugą dać do przodu - jak tak robię to zmieniają się jeszcze cyferki na wyświetlaczu (mth/prędkościomierz) a że instrukcja PRONARu jest strasznie uboga to nie wiem czy dobrze robię ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

;) czyli te siłowniki są jak jeden czyli Podłącz się pod jedną sekcję (czyli np 2 wyjścia z prawej) i wtedy Masz jak w każdym ;[

 

tzn dźwignia ma 4 pozycje

1 (do tyłu/dołu) zamykanie

2 nic/stop

3 luz/opuszczanie

4 otwieranie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

4 pozycje to są w instrukcji ;)

Jak ruszam dźwnigniami to zawsze są 3 (max do przodu, po środku i max do dołu).

Siedziałem dziś w 1025 i tam ostatnia dźwignia ma 4 pozycje a 3 wcześniejsze mają tak jak u mnie tylko trzy pozycje (mam 952.3).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

bo nie ma możliwości zblokowania i trzeba wyczuć w którym to momencie jest 3

możliwe że pomieszałem 3 i 4 tak raczej ;)

 

TE dźwignie przy kierownicy są na tych samych rozdzielacz więc pozycje tak samo

I działają tak samo jak w 330 czy zetorze 7211 tam też trzeba wiedzieć gdzie jest ciśnienie na 2 gniazdo ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nie bardzo rozumiem co chcesz mi powiedzieć ;)

znaczy że muszą być tam 4 pozycje dla każdej dźwigni?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Nie nie każda dźwignia ma 3 (słownie; trzy)pozycje tak jak opisałem wcześniej.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Mam starego mtz ale wiele się nie zmieniło te 3 dźwignie przy kierownicy są na tych samych rozdzielaczach więc skoro ta od tuza ma 4 pozycje to i dwie pozostałe tak samo, więc jeszcze raz

 

1 do tylu/w dół ciśnienie w 1 gnieździe i "luz" w 2

2 stop

3 ciśnienie w 2 i "luz"w 1

4 luz w obu

 

więc radzę włączyć ciągnik bez niczego najpierw w pierwszym gnieździe a potem powolutku przesuwać dźwignię i między poz 2 i 4 jest 3 (czyli ciśnienie na drugim gnieździe) będzie słychać jęk zaworu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

@S-Piotr

ma 4 pozycje

 

@sebe1033

miałeś racje

 

po prostu trzeba wyczuć gdzie jest jaka pozycja :P

 

Dziś już przy odczepianiu rozsiewacza zachciało się nam sprawdzić co i jak jest z tymi gniazdami i metodą prób i błędów doszliśmy - jedna para gniazd i 4 pozycje dźwigni z czego korzysta się z 3 pozycji i wszystko chodzi jak trzeba.

Bardzo mnie to cieszy bo będzie jak znalazł pod siewnik pneumatyczny do zboża :D

 

Thx panowie za rady.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj