Zaloguj się, aby obserwować  
powsinoga

olej hydrauliczny

Polecane posty

powsinoga    0

mam pytanie jaki olej wlać do hydrauliki wg instrukcj lhl32 ale czy nie będzie za żadki a lejąc lhl 46 lub68 ta sama cena za gęsty do wspomagańia układu kierowniczego zaśilanego niestety z tego samego zbiornika zwłaszcza zimom nie wiem jaki był wlany orginalny traktor jest z Litwy i instrukcja nie do rozszyfrowańia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

u mnie mtz 82ts ma zalany w hydraulice superol bo tak w książce serwisowej podają i nic się nie dzieje zimą czy gęsty czy nie zawsze wszystko dobrze działa:) lej to co podają w instrukcji :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Miałem podobny problem,który w prosty sposób rozwiązał mechanik serwisu pytając się o olej w innych ciągnikach które mamy.Wlaliśmy hipol 11, bo ferdek na takim jeżdzi.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    1

u mnie w Belarusie 892 od nowości w hydraulice jest superol czyli olej silnikowy,tak mi doradzili że w razie uszczelniacz puści to oleje się nie zmieszają


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.

dzięki za rade zrobie tak jak ty zaleje LH 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    1

przecież niemożna jezdzic na oleju hydraulicznym w silniku w razie jakby się oleje zmieszały zatrzesz silnik


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a do hydrauliki w 952.3 zalać lh32 czy lh100?

Pytam bo ciekaw jestem co wlać na pierwszym przeglądzie po 30-50MTH.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Oleje HL są mieszalne gdy 32 jest za rzadki to zagęścisz 100,u kolegi w rusku zalany był 46 po zaoraniu hektara pługa nie mógł z ziemi wyrwać,więc upuścił 3/4 i dolał 100 i życie wróciło do hydrauliki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Należy kupić gniazda ISO z gwintem M20x1,5 i to załatwia problem przekładek.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.

 

Gniazdka pasują do polskich wtyczek , tylko mała uwaga to przy wymianie gniazdka belaruskie mają mniejszy gwint niż polskie


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

czyli muszę pozbyć się tych gniazd iso jakie mam oryginalnie w belarusie i zakupić nowe?

pytam bo zaraz sprzęt rusza w pole i ostatni gwizdek aby coś zrobić :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dokładnie takie kroki musisz podjąć,zakup ISO z gwintem M20x1,5,i w pole.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A czy ja piszę po japońsku :) M 20x1,5!!! bynajmniej w moim 820 tak jest, w C360 jest M22x1,5.Dla pewności odkręć z ruska i zmierz.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

zmierzę zmierzę :)

zresztą odkręcę jeden i pojadę z nim aby mi w GRENE dobrali odpowiedni :)

 

PS: tak wiem, czasem leń jestem :)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A w Twoich stronach tylko Grene handluje częściami,niema konkurencji????,przy zakupie zapytaj o gwarancję,ja kupiłem jakieś tanie (gniazda)i nie wytrzymały jednego sezonu.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

kupuję w dwóch największych składnicach, jedna z nich to GRENE a u nich myślę wziąć gniazda bo u nich brałem i gniazda do zetora i wszystkie wtyczki :)

Poza tym pewnie będę zakuwał 2 węże więc i tak muszę do nich jechać bo tylko oni zakuwają węże w mojej okolicy.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

I jak kupiłeś złączki? i z jakim gwintem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Nie kupowałem. Były tam jak pisałem wcześniej białoruskie złącza ISO.

Dziś podczepiliśmy tego KV Exacta pod 952.3.

O dziwo gniazda pasują ;)

Są szczelne i olej przepływa.

 

Pojawił sie natomiast problem taki że w rozsiewaczu mam siłowniki dwustronnego (miał pracować z innym ciągnikiem) działania czyli potrzebuje dwa gniazda dwustronnego działania i nie za bardzo wiem jak operować dzwigniami żeby czegoś nie spieprzyć.

Po prostu otwieranie i zamykanie mam hydrauliczne. Muszę dorwać jakąś dobrą instrukcję od MTZta bo ta z firmy PRONAR jest "cienka".


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

A z boku kabiny nie masz wolnych gniazd hydrauliki,to do nich podłącz zasilanie do tego siłownika.Ja w swoim 820 wyprowadziłem z boku na tył jedną parę,teraz z tyłu mam 4-ry gniazda.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Gniazda mam wyprowadzone tak że mam z tyłu 2 pary + szybki powrót. Do szybkiego powrotu nic nie podpinam.

Pytanie jak używać dzwigni ;)

No i tak. Mam trzy dzwignie. Drugą dzwignią obsługuje się gniazda które są z przodu z prawej strony.

Lecimy.

Ruszam trzecią dzwignią i gonię olej w siłowniczki (dna w rozsiewaczu otwarte).

Żeby zamknąć dna w rozsiewaczu to muszę ruszyć pierwszą dźwignią aby z gniazda pogonić olej i wypchać ten co został wepchany na początku ale jednocześnie muszę trzecią dzwignię pchnąć chyba do przodu (tę co użyłem aby pogonić olej i otworzyć dna) i trzymając ją pogonić olej pierwszą dzwignią aby wepchała olej i zamknęła dna.

 

Pogmatwane wiem.

 

W zetorze 10145 jest to ładniej zrobione ale zależy mi aby MTZ robił w rozsiewaczu.

 

Jak masz jakiś pomysł to poproszę o radę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

W 820 jest to proste:przy kierownicy są trzy wajchy,karda odpowiada jednej parze wyjścia,gdy wajchę daje do dołu (np.siłownik się wysuwa,wajcha raz do góry (pozycja pływająca wyjście i wejście otwarte,olej bez ciśnienia)jeszcze raz do góry (np.siłownik zamyka się)A u Ciebie nie są pomieszane pary,bo dziwne że raz sterujesz jedną wajchą,a drugą wracasz, co to jest szybki powrót?.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj