Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
powsinoga

olej hydrauliczny

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
powsinoga    0

mam pytanie jaki olej wlać do hydrauliki wg instrukcj lhl32 ale czy nie będzie za żadki a lejąc lhl 46 lub68 ta sama cena za gęsty do wspomagańia układu kierowniczego zaśilanego niestety z tego samego zbiornika zwłaszcza zimom nie wiem jaki był wlany orginalny traktor jest z Litwy i instrukcja nie do rozszyfrowańia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    16

u mnie mtz 82ts ma zalany w hydraulice superol bo tak w książce serwisowej podają i nic się nie dzieje zimą czy gęsty czy nie zawsze wszystko dobrze działa:) lej to co podają w instrukcji :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

agromatik    182

Miałem podobny problem,który w prosty sposób rozwiązał mechanik serwisu pytając się o olej w innych ciągnikach które mamy.Wlaliśmy hipol 11, bo ferdek na takim jeżdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    0

u mnie w Belarusie 892 od nowości w hydraulice jest superol czyli olej silnikowy,tak mi doradzili że w razie uszczelniacz puści to oleje się nie zmieszają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

W moim 820 oryginalny olej wyciekł na skutek wadliwie zamontowanego przewodu już po 50h i od tej pory zalany mam HL 100 na tym ojeju zero wycieków i nawet zimą układ kierowniczy nie odczuł tej gęstości oleju aktualny licznik 1600h,HL 32lub 46 są za rzadkie nie opanujesz wycieków i po dłuższej pracy możesz nie podnieść maszyny(np. pługa).Nawet gdy puści uszczelniacz na pompie to jazda na hydraulicznym w siniku nic nie powoduje.

dzięki za rade zrobie tak jak ty zaleje LH 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ892    0

przecież niemożna jezdzic na oleju hydraulicznym w silniku w razie jakby się oleje zmieszały zatrzesz silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Oleje HL są mieszalne gdy 32 jest za rzadki to zagęścisz 100,u kolegi w rusku zalany był 46 po zaoraniu hektara pługa nie mógł z ziemi wyrwać,więc upuścił 3/4 i dolał 100 i życie wróciło do hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

dobrze wiedzieć.

thx.

 

a nie wiesz może czy gniazda hydrauliki które są fabrycznie zamontowane w mtz-belarus 952.3 są identyczne z tymi oferowanymi na polskim rynku?

 

mam u siebie coś takiego w sprzętach: http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/11651,

znaczy się podobne ale też z GRENE i jakoś tak patrzę ale te od MTZta są ciutkę inne.

Pytam bo nie chcę mieć problemów i przekładać końcówek w sprzętach tylko (jeśli nie będzie pasować) to do MTZta założyć nowe gniazda hydrauliki takie jak mam w Zetorze.

 

Gniazdka pasują do polskich wtyczek , tylko mała uwaga to przy wymianie gniazdka belaruskie mają mniejszy gwint niż polskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

czyli muszę pozbyć się tych gniazd iso jakie mam oryginalnie w belarusie i zakupić nowe?

pytam bo zaraz sprzęt rusza w pole i ostatni gwizdek aby coś zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

A czy ja piszę po japońsku :) M 20x1,5!!! bynajmniej w moim 820 tak jest, w C360 jest M22x1,5.Dla pewności odkręć z ruska i zmierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

zmierzę zmierzę :)

zresztą odkręcę jeden i pojadę z nim aby mi w GRENE dobrali odpowiedni :)

 

PS: tak wiem, czasem leń jestem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

A w Twoich stronach tylko Grene handluje częściami,niema konkurencji????,przy zakupie zapytaj o gwarancję,ja kupiłem jakieś tanie (gniazda)i nie wytrzymały jednego sezonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

kupuję w dwóch największych składnicach, jedna z nich to GRENE a u nich myślę wziąć gniazda bo u nich brałem i gniazda do zetora i wszystkie wtyczki :)

Poza tym pewnie będę zakuwał 2 węże więc i tak muszę do nich jechać bo tylko oni zakuwają węże w mojej okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Nie kupowałem. Były tam jak pisałem wcześniej białoruskie złącza ISO.

Dziś podczepiliśmy tego KV Exacta pod 952.3.

O dziwo gniazda pasują ;)

Są szczelne i olej przepływa.

 

Pojawił sie natomiast problem taki że w rozsiewaczu mam siłowniki dwustronnego (miał pracować z innym ciągnikiem) działania czyli potrzebuje dwa gniazda dwustronnego działania i nie za bardzo wiem jak operować dzwigniami żeby czegoś nie spieprzyć.

Po prostu otwieranie i zamykanie mam hydrauliczne. Muszę dorwać jakąś dobrą instrukcję od MTZta bo ta z firmy PRONAR jest "cienka".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

A z boku kabiny nie masz wolnych gniazd hydrauliki,to do nich podłącz zasilanie do tego siłownika.Ja w swoim 820 wyprowadziłem z boku na tył jedną parę,teraz z tyłu mam 4-ry gniazda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Gniazda mam wyprowadzone tak że mam z tyłu 2 pary + szybki powrót. Do szybkiego powrotu nic nie podpinam.

Pytanie jak używać dzwigni ;)

No i tak. Mam trzy dzwignie. Drugą dzwignią obsługuje się gniazda które są z przodu z prawej strony.

Lecimy.

Ruszam trzecią dzwignią i gonię olej w siłowniczki (dna w rozsiewaczu otwarte).

Żeby zamknąć dna w rozsiewaczu to muszę ruszyć pierwszą dźwignią aby z gniazda pogonić olej i wypchać ten co został wepchany na początku ale jednocześnie muszę trzecią dzwignię pchnąć chyba do przodu (tę co użyłem aby pogonić olej i otworzyć dna) i trzymając ją pogonić olej pierwszą dzwignią aby wepchała olej i zamknęła dna.

 

Pogmatwane wiem.

 

W zetorze 10145 jest to ładniej zrobione ale zależy mi aby MTZ robił w rozsiewaczu.

 

Jak masz jakiś pomysł to poproszę o radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W 820 jest to proste:przy kierownicy są trzy wajchy,karda odpowiada jednej parze wyjścia,gdy wajchę daje do dołu (np.siłownik się wysuwa,wajcha raz do góry (pozycja pływająca wyjście i wejście otwarte,olej bez ciśnienia)jeszcze raz do góry (np.siłownik zamyka się)A u Ciebie nie są pomieszane pary,bo dziwne że raz sterujesz jedną wajchą,a drugą wracasz, co to jest szybki powrót?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×