Polecane posty

ssman860    2

Witam!

 

Chcę zmniejszyć rozstaw osi przedniej w swoim ursusie c385, ale nie mogę ruszyć końcówek (tych wsuwanych) Śruby ustalające puściły bez problemu, ale nie można ruszyć końcówki drążka.

Moje pytanie: Ma ktoś jakiś sposób na ruszenie tego elementu???


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Niestety palnikiem nie dysponuje, wczoraj obficie zalałem całośc cx-80 z Anti Rustem, jutro spróbuje jeszcze ostukać młotkiem może puści, bo już mnie szlag trafiał wieczorem


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

No i ręce mi opadają!

Pomimo obstukiwania i wylania na tą końcówkę całego pojemnika (350 ml) Anti rusta nie moge za chiny ruszyć tego dziadostwa.

Użyłem ściskacza pryzmatycznego do rur i wałków, a na tą kostkę co się w nią wkreca śrube ustalającą nałożyłem duży masywny klucz. Wszedłem na ten klucz i całą masą na nim podskakiwałem. Niestyety ani drgnęło. nie mam już pojecia jak to ruszyć, musze wymienić te końcówki bo są masakrycznie wytłuczone a tak zapieczonych elementów układu kierowniczego to świat chyba nie widział


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Podgrzej to. Masz kuźnie to sypnij węgla, wrzuć to ustrojstwo, nagrzej i wtedy puści. jak nie masz kuźni to do kotła w którym opalasz w domu nasyp węgla i tam to nagrzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Nawet na kuchence gazowej by wystarczyło. Miałem ten sam problem, tylko przy C-328, ale obeszło się bez grzania. Popularny wzór siła razy gwałt i poszło. Ale bałem się, żeby ten wąs nie pęknął. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Turbomatik512 takie metody to nie w moim stylu, może Ty to praktykujesz, ale ja wole pomyśleć i pokombinować niż coś rozwalić i wywalać niepotrzebnie kase


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michciu    1

Jak rozebrać przednie zwrotnice w osi resorowanej w Ursusie C-385? Wiem, że tam jest sprężyna, pewnie napięta i boję się tak na pałę rozkręcać żeby nie doszło do jakiejś tragedii.:o Do wymiany mam tulejki w zwrotnicach i jedną sprężynę.

Chętnie bym zobaczył chociaż jakiś schemat, jak to jest zbudowane. Z naprawą podnośnika nic nie wyszło to chociaż te zwrotnice zrobiłby tej zimy.:)

 

A i jeszcze jedna sprawa, bo ten ciągnik był sprowadzany i z przodu ma szerokie opony o rozmiarze 11.5/85 - 15. Czy na te felgi można założyć opony 15.3? Konkretniej 11.5/80 - 15.3. Czy nie da rady, bo za mała średnica felgi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Śmiało rozkręcaj. Nie wiele odskoczy.Żebyś śrub 8 nie pogubił bo gwinty drobnozwojne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja to rozbierałem juz przy swojej 902. więc, rozkręcaj śmiało tak jak kolega wyżej powiedział jednak dobrze jakbyś cała górną pokrywę słoja zablokował czymś z góry bo może ci wyrwać gwinty w otworach (w końcu to tylko 13tka klucz)tuleje sie wybija, u mnie juz nie było co:] pozdrawiam!


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michciu    1

A na środku tej górnej pokrywy jest łeb od śruby na jakiś duży klucz, ok 30-32, tego nie trzeba ruszać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Śmiało rozkręcaj. Nie wiele odskoczy.Żebyś śrub 8 nie pogubił bo gwinty drobnozwojne.

 

Jak dobre sprężyny to nie chciał bym dostać po łapach, a jak to złożyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Z tego co pamiętam nie było problemów. Przy składaniu użyłem lewarka z samochodu, ale to trza było z 1-2 cm dopchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dobrze i bezpiecznie to rozebrać i złożyć, to trzeba dorobić sześć odpowiedniej długości szpilek, z jednej strony gwint drobny z drugiej normalny, wykręca się po trzy śruby i w to miejsce wkręca się szpilki u góry z długim gwintem i nakrętkami, i w tedy wykręca się resztę śrub a następnie luzuje nakrętki ze szpilek, montaż w odwrotnej kolejności - moment rozebrane, gwinty nie po uszkadzane, zęby nie powybijane.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek902    26

w środku jest taka nakrętka to też musisz ją rozkręcić

to jest nakrętka koronkowa tak że musisz mieć odpowiedni klucz

ja taki sobie zrobilem

Edytowano przez ursusek902

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AUSTERNPILZ    1

A ja mam zrobiony do tego dekla specjalny ściągacz i nie ma problemów zarówno z rozłożeniem jak i złożeniem tego ustrojstwa, a tak poza tym to niczego skomplikowanego tam niema. Na pewno przyda się jeszcze rozwiertak to nowych tulejek aby się dobrze "spasować" bo z reguły są za ciasne.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Do zakładania i ściągania tego dekla najlepiej kupić w sklepie z częściami do rowerów śrube (przy rowerze na środku kierownicy w niektórych rowerach marki ROMET były śruby z drobnym gwintem o długości 20 cm na klucz 13). To kupuje sie takie dwie śruby nakręca sie na nie nakretki i wkręca po przekątnej w dekielek. Dokręca się nakrętki i odkręca wszystkie krótkie śruby, dekiel trzyma sie na tych dwóch nakrętkach. Gwintu na tych śrubach jest dużo, więc odkręcamy nakrętki i dekielek ładnie odchodzi. Jeszcze jedno przodek musi być podniesiony aby przednie koła były w górze.

Pozdrawiam

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

a po co dokładać jeszcze do interesu :blink: wystarczy łańcuch i jakiś długi drąg lub rurka, łańcuch łapie siś za oś i zakłada się tam jakiegoś drąga i dociska ten dekiel i można swobodnie odkręcić wszystkie śruby bez obawy o utratę zębów B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michciu    1

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.

Już jest wszystko rozebrane, teraz tylko kupić części i złożyć.

Ten dekiel przy zdejmowaniu przytrzymaliśmy pasem transportowym, do nakrętek tych tulei, tam co pod nimi są łożyska, ojciec dorobił klucz, z kawałka profila :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michciu    1

Sorry, że tak post pod postem, pojawił się problemik.

Więc krótkie pytanie: w jakiej pozycji powinny być takie plastikowe miseczki (chyba tak się one nazywają), niżej link do zdj. gdzie są narysowane w przekroju, 1 czy 2? Te miseczki są w gumowej osłonie zwrotnicy, na dole sworznia głównego, przy piaście, od góry jest zabezpieczona pierścieniem, i przy skręcie kołami uniemożliwia skręcanie osłony gumowej. Stare miseczki były w pozycji 1, ale mój tata spiera się, że powinny być w pozycji 2, bo niby wtedy nie spadną. Ale wtedy będą miały możliwość ruchu góra-dół. Ja osobiście mówię że 1, bo tak było i nie będzie luzu, ale starszy nie chce mnie słuchać.

Mam nadzieję, że dość zrozumiale napisałem, jak nie to poprawię, tylko napiszcie.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da445a19167b2024.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam140292    11

aby nie bawić się z drągami u lewarkami wystarczy odkręcić dwie śrubki po przekątnej i wkręcić dwie dłuższe z nakręconymi nakrętkami, nakrętki dokręcić do dekielka resztę śrub odkręcić i wtedy równo odkręcać nakrętki, te śruby powinny mieć ok 8-10 cm długości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bayu86    13

Witam mam pytanko, czy podczas podnoszenia traktora zwrotnica powinna się wysuwać w dół, tak jakby "wychodzić" z obudowy sprężyny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Jeśli masz klapnięte (zużyte) sprężyny to tak będzie. Jeśli masz obciążniki przednie, to również tak będzie (powinno się blokować zwrotnice resorowane do pracy z obciążnikami przednimi, o ładowaczu czołowym nie wspominając).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj