Skocz do zawartości
kamil555

Dźwignia obok skrzyni biegów

Polecane posty

Wiadomość z agroFakt.pl

jan81    0

To pewnie będzie do biegów (np z 1 na 2). Może ktoś przerobił sobie na normalną a to odłączył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Jeżeli to jest JuMZ, to w moim w tym miejscu (mam starszy typ z małą kabiną) jest taki malutki pedał który włącza drugi stopień sprzęgła umożliwiając włączenie wałka WOM. Być może w nowszym typie jest to rozwiązane za pomocą dźwigni, powinna być ona połączona cięgnem z obudową skrzyni biegów, a 'ruszanie' tą dźwignią powinno powodować wyciąganie tego cięgna z obudowy. Ale w swoim nigdy tego nie używałem, bo mój służy tylko i wyłącznie jako podwozie dla koparko-ładowarki, a napęd pomp mam przerobiony na reduktor z typu budowlanego.


good God damn and other such phrases...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Temat troszkę zakurzony, ale chciałbym nawiązać do zdjęcia i poznać działanie dźwigni.

W przypadku z którym mam do czynienia o istnieniu tej dźwigni nie było pojęcia do momentu, gdy przy nauce obsługi obracania fotela mała dźwignia została zahaczona nogą i zaczęła poruszać się luźno. Wtedy udało się odszukać na różnych stronach, że jest to jakaś dźwignia od sprzęgła WOM, ale nigdzie nie był opisany sposób działania. Po zajrzeniu pod kabinę i wyrzuceniu ziemi widać kawałek pręcika o średnicy ok. 3-4mm i długości jeśli dobrze pamiętam 5cm. Nie widać czy był on pęknięty ani do czego zamocowany, czy nie widać drugiej połówki tego cięgna. Nie wiem, czy ten drut jest oryginalny i co ma on robić. Z jakiegoś rysunku z instrukcji w *.pdf ledwo widać, brak opisu i tylko domyślam się, że o cięgno może wchodzić w otworek przy wałku "pośrednim" od sprzęgła (ten u góry skrzyni pod kabiną). Jak podejrzewam (ale nie mam żadnej pewności) wciskało się pedał sprzęgła i wtedy po ruszeniu małą dźwignią ten drut dociskał zapadkę przy wałku i blokował pedał sprzęgła (???).- To tylko moje domysły. Ktoś wie jak to działa i jak to powinno być złożone? Można łatwo zdemontować kawałek podłogi wokoło tej dźwigni, aby to naprawić , czy chociaż dobrze obejrzeć (kabina duża, JUMZ rolnicza z osprzętem do ładowania z 1989r środek jak na zdjęciu na początku tematu)? Pompy z tyłu poprzedni operator włączał tylko dźwignia pod siedzeniem, a nie wie od czego jest mała dźwignia.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    41

A może obroty wom zależne nie zależne ? lub 540/1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie Panowie to jest blokada którą blokowało się skrzynię na biegu jałowym tak aby nie było możliwości wrzucenia żadnego biegu

zastosowanie znajduje to przy koparko spycharce kiedy obraca się fotel tyłem do kierunku jazdy podczas kopania

zdjęcie podłogi za wiele Ci nie pomoże

mam gdzieś chyba zdjęcie zrobione podczas malowania więc jak być chciał to mogę wrzucić

 

PS sory za odkopanie tematu sprzed roku może komuś się przyda ; p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Zdjęcia jak najbardziej się przydadzą. Trochę tych sprzętów jeszcze jeździ. W moim przypadku mechanizm z dźwignią nie był naprawiany. Może przy okazji innych prac kiedyś się to przyda. Czyli ta dźwigienka blokuje wodziki, lub samą dźwignię biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez mateos09
      Witam proszę o weryfikację silnika zamontowanego w jumzie. Zazwyczaj były to jednostki d65 ten na zdjęciu  rozni sie tym że z lewej strony nie jest plaski wlew oleju na bliżej sprzęgła  no i brak pokrywy rewizyjnej. Co to za silnik  ? 


    • Przez mateos09
      Witam proszę o weryfikację silnika zamontowanego w jumzie. Zazwyczaj były to jednostki d65 ten na zdjęciu  rozni sie tym że z lewej strony nie jest plaski wlew oleju na bliżej sprzęgła  no i brak pokrywy rewizyjnej. Co to za silnik  ? 


    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
×