krycha094

Elektrowłącznik rozrusznika.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krycha094    7

mam ursusa 1014 i ma przerobioną instalację na tzw koguta czyli 12/24.Podczas dzisiejszej próby uruchomienia nie chciał odpalić prawdopodobnie słabe akumulatory i po chwili elektromagnes zrobił się gorący co może być za przyczyna wymieniałem na inny i nadal jest to samo :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Masz na myśli elektromagnes przy rozruszniku, jeżeli tak to może ma słaby styk w środku (drugi nowy czy używany?).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Spróbuj odpalić go na tak zwane ,, zwarcie" ( jednym pewnym ruchem zwierasz kluczem duże nakrętki przy elektromagnesie) Jeżeli nie będzie poprawy trzeba będzie sprawdzić rozrusznik . Gdy poprawa wystąpi elektromagnes do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Pół ciągnika od razu wymienić, na początek dobrze naładować akumulatory i spróbować odpalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

dokładnie - Stan naładowania -potem sprawdzić jakość połaczeń przy automacie-zły styk silne grzanie na sróbunku -stan klem na Aku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

dzieki panowie muszę naładować porządnie aku ale przed zimą były brzytwa włożyłem je do piwnicy porządnie naładowałem i coś ciężko na nich odpala nie wiem co może być dodam że aku mam dopiero rok i już by było po nich?? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Spróbuj odpalić go na tak zwane ,, zwarcie" ( jednym pewnym ruchem zwierasz kluczem duże nakrętki przy elektromagnesie) Jeżeli nie będzie poprawy trzeba będzie sprawdzić rozrusznik . Gdy poprawa wystąpi elektromagnes do wymiany.

 

 

Ten patent nie przejdzie bo rozruch jest 24V (sterowany stycznikiem 12/24 który jest sterowany przyciskiem START), więc tym sposobem więcej uszkodzisz niż sprawdzisz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No, chociaż jeden tu myśli. Natomiast co do Twoich akumulatorów to nic dziwnego, że nie możesz odpalić ciągnika skoro przez zimę ich nie ładowałeś. To, że stały w piwnicy nie uchroniło ich zbytnio przed rozładowaniem. W zimie akumulatory ładujemy raz na miesiąc. Tak więc naładuj je porządnie, i sprawdź czy odpali. Jeżeli nie to będziemy dalej myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

święte słowa - u mnie raz na 4-6 tygodni robię pielgrzymkę i każdy akku (zetor, ciapek, bizon i kilka innych sztuk) ładuje "małym prądem" przez 4-8 godzin i działają po kilka lat aż się znajomi dziwią że takie stare akku jeszcze działają.

Nie ma że zima - jak sprzęt nie pracuje na tyle aby osprzęt silnika podładował akku to trzeba doładowywać w każdą porę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Wiele się pisze że słabo doładowany itd ... ,ale tak naprawdę to Nasza wina -pomijam to ze prądnica niszczy akumulator..niedoładowanie...akumulator musi pracować!!!!!! mieć ładowanie i rozładowanie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

i nadal mam ten sam problem napiszę co i jak.Dałem jedno nowe aku i jedne stare ale w pewni naładowane i problem jest nadal .Przeryłem całego "koguta" nic nie zwarte nic się nie fajczy popsikałem wd-40 i nadal elektromagnes sie grzeje już wypróbowałem 3 elektromagnesy i nadal to samo moze opisze jak mam to podłączone

1 kabel co niby zasila instalację ma napięcie 12.8 V

2 kabel główny 12.6V zasilający mam połączony razem z pierwszym do tej śruby na elektromagnesie

3 kabel to ten który ma wzbudzać cewkę do ruchu jest podłączony do tej małej śrubki z boku i mnie coś niepokoi bo na tym kablu płynie prąd 9v i wygląda na to że z elektromagnesu a nie z instalacji

 

odpali mi na zwarcie ale druga osoba przytrzymuje przycisk na desce rozdzielczej ten od odpalania

 

i najciekawsze jest to że z 3 razy udało się go normalnie odpalić reszta prób same niepowodzenie

 

co może być bo sił brakuje mi do tego sprzętu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Najlepiej narysuj jak masz to podłączone, bo piszesz jak uczeń podstawówki i nic nie można z tego zrozumieć. A może masz źle zamontowany elektromagnes w rozruszniku? Tzn. odwrotnie i zacisk, do którego powinno być podłączone zasilanie podłączyłeś do rozrusznika, a na zacisk do rozrusznika masz podłączone zasilanie z akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

nie sugeruj się napięciem które pod obciążeniem spada - zwalony akumulator tak to chyba wyglada ale nie sprawdziłeś samego rozrusznika -szczotki -wyczyścić wirnik może tam problem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Szukasz przyczyny w instalacji, a może czas do rozrusznika zajrzeć i ocenić stan tulejek i szczotek oraz wirnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

rozrusznik mam zrobiony bo już kiepsko z nim było i sprawdziłem go dwa razy i kręcił jak napisałem odpalił mi kilka razy a elektromagnes mam dobrze podłączony w tym tygodniu ma wlecieć elektryk i sprawdzić co i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Wiele się pisze że słabo doładowany itd ... ,ale tak naprawdę to Nasza wina -pomijam to ze prądnica niszczy akumulator..niedoładowanie...akumulator musi pracować!!!!!! mieć ładowanie i rozładowanie.....

Hmm - ursus c330m z 1987roku, fabryczna prądnica w której w zeszłym roku wymieniliśmy łożyska i szczotki (pierwszy raz od nowości a zrobiono tym ciągnikiem ponad 4400mtg). Akumulatory wytrzymują średnio 7-8 lat i to na prądnicy. Mam jakiś dziwny ciągnik z prądnicą która nie niszczy akku :(

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie jest to, że masz dziwny ciągnik tylko po prostu masz sprawny, prawidłowo działający układ ładowania. Ja od jakiegoś czasu walczę na tym forum ( i nie tylko na tym) z niesłusznym poglądem, że prądnica niszczy akumulatory. To są całkowite bzdury. W moim C-330 rok prod. 1976 prądnica przepracowała bezawaryjnie ponad 6500 mth i z tego co dowiedziałem się od ojca to przez ten czas tylko raz były wymienione szczotki, oraz wyczyszczony i wyregulowany regulator napięcia (oczywiście mechaniczny). A na alternator wymieniłem ją tylko dlatego, że musiałem założyć dodatkowe oświetlenie do nocnych oprysków. Bo gdyby nie to, prądnica pracowałaby dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Moim zdaniem prądnica ma jedną wadę nie ładuje na niskich obrotach, i jest to wadą gdy ciągnik często zapalamy i gasimy ale jeżeli ciągnik pracuje po kilka godzin na pełnych obrotach to ten problem jest nieodczuwalny.

 

Odeszliśmy troszkę od tematu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam pytanie czy ktoś by mi mógł podpowiedzieć jak wyjąć ten łącznik cewek w rozruszniku bo upaliło mi kabel może ktoś to rozbierał i mógł by pomuc bo nie chce czegoś uszkodzić. Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam 
    • Przez fredf9
      proszę o pomoc przy podłączeniu przełącznika rozruchu 12/24 do mtz 82
    • Przez solek01
      Mam problem z rozrusznikiem, jak przekręcałem kluczyk to zgrzytał, obecnie go wyciągnełem przeczyściłem i na ostro kręci, bendiks popycha tryb do przodu i zaraz tryb wraca w tył ale rozrusznik nadal się kręci?
      Co może być przyczyną? 
    • Przez jacus
      mam pytanie jak zdiagnozowac w domowych warunkach taki rozrusznik-wczoraj go wyciagnalem z ciagnika,- podpialem na kablach do drugiego ciagnika i tez nic ..nawet nie obrocil-  nie "cykal" jak zwykly przy awarii, jak go sprawdzic na stole -podpialem prostownik- masa do obudowy, plus na wejscie elektrowlacznika , kabelkiem stykalem i nic- cos zle robie ??? 
    • Przez Dastan
      Mój case jak się dobrze nagrzeje to ma problem z zapalaniem, tzn. problem jest w ogóle z kręceniem, jakby rozrusznik nie dawał rady, jak się bardzo mocno zagrzeje to praktycznie nie potrafi zakręcić i muszę czekac aż ostygnie. Na zimno pali niemal od strzała. Rozrusznik rozkręciłem, tzn wirnik i szczotki bo do przekładni nie zaglądałem. Rozrusznik pada czy coś z silnikiem może być ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj