MarekZulawy

Ile pala wasze 6030?

Polecane posty

MarekZulawy    0

witam. chcialem zapytac o srednie zuzycie paliwa wlascicieli jaśkow serii 6030. Prosilbym o podanie gleb na jakich gospodarujecie, modelu ciagnika- aby porownania byly obiektywne oraz maszyny jaką wykonywana jest praca ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

10 l/ha to nawet na lekkiej ziemi godny wynik :blink:

 

przyjmujac, ze zabiera 2,5 metra, w prostej linii musialby jechac z predkoscia 8 km/h, przy dlugim polu i stratach na zawracanie 20% musialby non-stop jezdzic 10 km/h, mozliwe ale musialby sie niezle sprezac i zuzycie elementow nie do pozazdroszczenia. przy kazdej innej konfiguracji, typu bardziej wymagajace pole, mniejszy obszar, ciezsza ziemia - nie realne.

 

@MarekZulawy oblukaj tematy o serii 6030 tam bylo podawane zuzycie paliwa, poza tym uscislij ktory konkretnie model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

a to jelonek PREMIUM czy ze zwykłym silnikiem??

mój 6830 COMFORT pali jakieś 15-16 l/ha przy piaszczystych glebach z KUHN Vari Master 4x50 przy prędkości 8-10 km/h i obrotach silnika w granicach 1800 obr/min

wraz ze wzrostem oporów w tym roku na suchej glinie doszedłem prawie do 30 l/ha :huh: ale prędkość nie przekraczała 6 km/h pług nastawiony na 40-45 cm na korpus, silnik nie był przeciążony tylko przy wyzszej prędkości rwały sie zabezpieczenia więc nie było szansy na szybszą jazdę. Na podobnej glebie w normalnych warunkach mieścił sie w około 20 l/ha.

Jelonki mają to do siebie że przepadają za paliwkiem :blink: ale jak je odpowiednio dociążyć to nie robią przepału i zużycie wychodzi całkiem przyzwoite

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hermes    1

Kurka wodna ,to mój staruch 100km w 5x35 na zwięzłej pobrał 14l/hektar 1600ob/min .Może te pługi z szerszymi odkładnicami stawiają większy opór ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

bardzo dużo zalerzy od warunków pracy i wielkości pola a jeśli chodzi o starsze ciągniki to mają one jedną wielką przewagę nie muszą spełniać normy EURO III wystarczy porównać testy DLG ciągników starszych i dzisiejszych teraz nawet przy stosowaniu do zasilania paliwem CR nie osiągalne jest tak niskie zużycie paliwa jak kilka lat temu...

 

Ferdek07 z całym szacunkiem musiały by być rewelacyjne warunki(niskie opory) a i tak znając swojego johna przy pracy z takim obciążeniem musiałby palić ponad 25 l/h bo maksymalne spalanie przy ciągłym pełnym obciążeniu wynosi ponad 30 l/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

To wszystko zależy od gleby, na jednej będzie palił 12 l/ha a na innej 15 czy nawet 18 l/ha. Do tego dochodzi jeszcze głębokość i różnice będą kolosalne.

 

Przy dobrym pługu jakby dobrze pogonił to śmiało i 25 l/h weźmie.

 

5 pługiem przy 2,5 m orce optimum to 1,7-1,8 ha/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

Jezeli jestesmy przy serii 6030 to mam takie pytanie: w wersji premium jest mozliwosc aby widziec chwilowe zuzycie paliwa. Czy to co pokazuje komputer odnosi sie jakoś do rzeczywistości?? Czy utrzymujac stale obciazenie komputer pokaze spalanie na poziomie rzeczywistym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

do zwykłej wersji też można coś takiego zainstalować znalazłem takie urządzonko tylko nie bardzo ma kto mi to założyć czy ktoś może zakładał taki wskaźnik u siebie??? do zwykłej wersji 6030??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

To w takim razie te spalanie jest spore... Jezdzilem ostatnio JD 6430 premium to przy obrotach 2300 i predkosci 53 km/h to spalanie pokazywalo ok 22 l/h :blink: jak zwolnilem do 40 km/h to do 13 l/h spokojnie by sie zmiescil :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Tu bardziej chodzi o porównanie ile pali czwórka i szóstka z czterema zaworami a ile szóstka z dwoma zaworami na cylinder o podobnej mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

Tak, widzialem. Moze niedługo ukaze sie w top agrar :blink: to porownanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

zgadzam sie jest to dobre porównanie bardo pożyteczne dla kupujących daną markę żeby lepiej wybrać

szkoda tylko że to nie porównanie jelonków bo te silniki to nie do końca te same, nie wiem jak 4 zaworowe bo nie mam porównania ale ten 2 zaworowy z Claasa to raczej inna bajka niż w johnym nie wiem czy lepszy czy gorszy ale na pewno się różni ma inną głowice i inne chłodzenie powietrza bo john ma wodną chłodnice a tu jest zwykły interculer i wewnętrzna recylkulacja spalin której w jelonku nie ma a jak wiadomo to nie wpływa za dobrze na zużycie paliwa...

no i myśle że program sterujący silnikiem jest inny pewnie autorstwa claasa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

masz racje dps (jd) wykonuje silniki dla claasa, ale sa roznice w stosunku do jd.

przy uzyciu dzisiejszych sterownikow, charakterystyki mozna tworzyc pod filozofie marki, takze na pewno claas sam stroil silnik, albo wydal dyspozycje na czym im zalezy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    120

6320SE w orce(pług 4x40 stanowczo za mały do niego) 11L na godzine przy obrotach 1700-1800. W transporcie na pusto przy obrotach non stop 2400 tez 11L na godz.W lekkich pracach 6L.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BOKSKOZLOW    0

Spalanie to pryszcz przy tym co ostatnio usłyszałem jeden pan(posiadacz JD6630) powiedział mi o takich rzeczach że normalnie mnie zatkało. Zrobała mu się chłodnica wodna i tam pisze popularne Made in China :rolleyes:

I pytanie czy w tej serii jest jeszcze więcej podzespołów produkcji chińskiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JohnD6830    0

odnoścnie spalania ostatnio sprawdziłem mojego JD6830 COMFORT w transporcie ładunek 19 ton pszenicy na 3 osiowej przyczepie masa pustego zestawu 11,3 tony odległość do skupu 26 km mierzona samochodem teren pofałdowany kilka sporych górek jazda z prędkością ok 39 km/h przy odrotach 1900-2000 spalił 28 litrów oczywiście w obie strony na liczniku wyskoczyło 2 godziny bo przeba było ponpodać pneomatyczne zawieszenie i przejazd przez miasto trochę zajoł

ocencie czy to dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

Co do spalania to cięzko mi powiedzieć bo nie tankuję na stacji. Z tego co tankowałem na stacji to do mojego 6430P to wchodzi w granichach 165-170 l i na tym zbiorniku przy lekkich pracach zrobie ok 27-30 godzin pracy ciągnikiem. Wiem tylko ile mi mniej wiecej spali po zbiorniku, ale to on skokowo spada. Ten kto ma Premiumkę to chyba powinien wiedziec. Chyba, że nei ma takich problemów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wychodzi 6 l na godzine to chyba z przewracarką jak po łące jeździsz i gazu wogóle nie dotykasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Johny7430
      Witam, mam problem z ciągnikiem JD 7430 po wyskoczeniu komunikatu ecu 84.31 "ograniczona prędkość drogowa" traktor przestaje jechać po usunięciu komunikatu traktor pracuje dalej lecz po kilku minutach jest to samo. Proszę o pomoc.
    • Przez ejczbio
      Witam, mam pytanie chyba bardziej do serwisantów, ale może i nie tylko. Chciałbym wyłączyć włączanie przedniego napędu przy wciskaniu hamulca, ponieważ uważam to za najbardziej debilny patent w moim ciągniku (6230) Wg. mnie to powinno działać dopiero przy prędkościach większych niż 10km/h W sumie nie mam pojęcia jak to rozwiązać, czy wpiąć się gdzieś w układ elektryczny, np. za czujnikiem który jest odpowiedzialny za włączenie napędu po wciśnięciu hamulca i zastosować włącznik ON/OFF?
      Jak myślicie, da się coś z tym zrobić?
    • Przez Omniq
      Witam,
      Posiadam instrukcję serwisową do JD 7430 i 7530 Premium. Instrukcja w języku angielskim w formacie PDF, nie skan książek tylko porządny pdf. Mogę się podzielić gdyby ktoś potrzebował
       

    • Przez dawwro03
      Wita mam problem z tls-em w john deere 6430. Dokładnie chodzi  o to że po odpaleniu traktora gdy oś chce wrócić do swojej wysokości nie podnosi płynnie tylko szarpie ( jest ustawione na auto), ale da się sterować wszystkimi jej funkcjami ( auto, max, manual). Jednak po jakimś czasie wyskoczy błąd- TSC 523976.04 i wtedy nie da się ustawiać między tymi funkcjami. Gdy traktor się zgasi i odpali na nowo wszystko jest znowu ok ( oprócz szarpania tlsem) ale błąd za chwilę znów wyskoczy i nic nie da się ustawić. Traktor mam od niedawna więc nie za bardzo wiem od czego mam zacząć szukać dla tego piszę tu. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.


    • Przez dawwro03
      Witam mam problem w ciągniku john deere 6430 premium z tlsem. Dokładnie chodzi o to że zaraz po odpaleniu ciągniku gdy oś ustawia się do swojego poziomu( jest ustawione na auto) nie podnosi płynnie ale mocno szarpie ale da się przełączać między funkcjami( auto, max, manual) i na wszystko reaguje ale zawsze szarpie. po jakimś czasie wyskakuje błąd ( TSC 523976.04) i już nie da się nic zrobić to znaczy przełączać miedzy tymi funkcjami. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu traktora wszystko jest ok oprócz szarpania, ale po jakimś czasie znów to samo. Traktor mam od nie dawna więc nie za bardzo wiem co by mogło być problemem. Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi. 

      20240308_170545[1].heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj