Polecane posty

waldek315    2

witam jak wyregulować sprzęgło w c330m jak odkręciłem ten dekielek z prawej strony to są tylko nakrętki na klucz 17 skontrowane jak patrzałem do książki to są niby jeszcze jakieś na śrubokręt i trzeba popuścić nakrętkę na klucz 10 wyregulować i skontrować jak tam żadnej śruby na śrubokręt nie widzę może ktoś mi pomoże bo jak c330m ma dużo do ciągnięcia to silnik pracuje jest na biegu a nie jedzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

W swoim ciagniku masz sprzęgło nowego typu na 6 łapek i ustawia się właśnie rozkontrowując te nakrętki regulujesz i znów kontrujesz. To co w książce znalazłeś to opis ustawiania sprzegło starego typu na 3 łapki.

I taki temat juz był wystarczy poszukać :) , jest tam opisane jak regulowac te starsze i nowe :)http://www.agrofoto.pl/forum/topic/19728-sprzego-c-330/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema mam takie pytanie lub problem. Ponieważ mam tego ursusika po remącie silnika niby idzie jak strzała ale gdy wczoraj podczepiłem kultywator ciapek się dusił a wcale nie kopał i jest takie pytanie czy ciapek ma cos zjebane czy to nie jest ciągnik do tej maszyny?? A był bym zapomniał jest jeszcze taka sytuacja gdy w żniwa podczepiłem do niego 6 ton zboza i posciłem sprzeglo ciapek chodził normalnie but nie poruszał sie . Wiec kto sie na tym zna niech odpowie . Za odpowiedzi serdecznie dziekuję. Pozdro :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damix    2

To zależy jaki kultywator mu podczepiłeś a tak wogóle to jaką masz glebe opadów jakiś czas nie było może twarda gleba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

calkiem realne gdy sprzęgło ślizga puścisz pedał , traktor stoi w miejscu a silnik przydusi


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

A ja mam podobne pytanie kiedy puszczam sprzęgło i jeszcze nie mam go do końca puszczonego to ciapek podskakuje i to jest w pewnym zakresie obrotów głównie podskakuje na wstecznym ale i przy zmianie też odczuwam. Czy to jest spowodowane zużyciem tarcz sprzęgła czy należy się sprzęgle regulacja ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Mam identycznie jak cofam to mi czasem szarpie i podskakuje tak jak damjan15 napisał przy pewnych obrotach tak się dzieje szczególnie jak coś cięższego jest podczepione, ale do przodu jest normalnie. Tylko tyle że w tamtym roku robiłem sprzęgło i wymieniłem wszystko, stare zostało tylko koło zamachowe i docisk. I stawiam właśnie na to że albo koło albo docisk może być zwichrowane, ale nie przejmuje się tym zbytnio bo do przodu jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec chyba jest zepsute sprzęgło. Jak by nie patrzec nigdy nie było robione a to juz 25 lat. U mnie tez podskakuje traktor przy cofaniu ale to żadko. Ale ja słysałem jak bardzo podskakuje to jest zle ustawione sprzegło u mnie nie ma tak aż źle jak u damjan15. A do kultywatora to nic ciapek nie powinien miec bo to jest 2.2 metra i jescze 5 łap urwanych takze <hahaha> . Takze czy tak czy tak cos jest zepsute w sprzegle. Dzieki za odpowiedzi. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Roki nawet jak na pusto jadę to odczuwam mam nadzieję że regulacja sprzęgła wystarczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

tarcze z chełmna po 60 zł sztuka , docisk jakies 200 zł , ale co do docisku nie jestem pewien całe sprzęgło zrobić to jakieś 400 zł do 500 max


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micha86    0

Witam

Mam problem odnośnie ciągnika c-328/c-330, a dokładnie jego sprzęgła. Nie wiem jak tarcze sprzęgłowe mają iść, która stroną dłuższego frezu, i jak to się reguluje. Mam sprzęgło chyba starszego typu z trzema łapkami, Przedtem pierwsza tarcza od silnika dziobek maja skierowany do koła zamachowego a drugą do skrzyni, to ułożenie wyglądało na niewłaściwe <_< <_< . Trochę zgłupiałem :blink: :blink: :blink: proszę o pomoc.

 

Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dannygumis    21

cos mieszasz.dłuższa cześc frezu do skrzyniale dawno składałem wiec tak na 50%ale chyba mam racje.sprzegło dwu stopniowe ruznica w łapkach ok 3mm miedzy jezdnym a wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

Tarcze powinny być ustawione krótszymi częściami frezu do siebie czyli pierwsza od silnika dłuższą stroną do silnika a druga dłuższą do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micha86    0

tomku właśnie tak miałem, tylko coś mi się nie podobało. W sklepie rolniczym mechanicznym mówią, że pierwsza tarcza od silnika dziobkiem do skrzyni, a druga dziobkiem do silnika. Znajomy mechanik specjalizujący się w c-360 mówi, że c-328/c-330 ma te sprzęgła ułożone odwrotnie jak c-360. Naprawdę nie wiem, ciągnik stoi rozebrany, do końca tygodnia muszę go złożyć, potrzebuje to wiedzieć na 100%. Te sprzęgło reguluje się jak, w którym miejscu i czy wyreguluje to na rozpołowionym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Wszyscy macie koledzy racje ale mieszacie informacje...

Były dwa rodzaje sprzęgieł :)

Pierwszy rodzaj był z 3 łapkami i tam właśnie tarcza I stopnia szła dłuższą częścią frezu do silnika, a tarcza II stopnia dłuższą częścią frezu do skrzyni.

Drugi rodzaj to sprzęgło z 6 łapkami i tu tarcza I stopnia szła dłuższą częścią frezu do skrzyni. Tarcza II stopnia dłuższą częścią frezu do silnika, czyli obie tarcze dłuższymi częściami frezu do siebie.

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jak regulowałe poradził mi dobry mechanik, to od pierścienia sprzęgła tego co jest na łopatkach. Przykładasz coś prostego o do obudowy ustawiasz odległość 35mm. na łopatkach, ja tak zrobiłem i chodzi idealnie. No a ta druga różnica to 3mm


Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micha86    0

Roki212 jesteś pewny, bo nie uśmiech mi się ponowne rozpoławianie tego ciągnika z powodu źle założonych tarcz sprzęgłowych, muszę wiedzieć na pewno. Z tego co napisałeś to tarcza I-stopnia frezem do silnika (to ta od koła zamachowego) a II-stopnia do skrzyni (to ta od przekładni), sprzęgło ma z trzema łapakami. Z każdym, co rozmawiam to mówi mi inaczej.

motocrossboy piszesz o sprzęgle z trzema łapkami. A o co chodzi z tą drugą różnicą jak to regulujemy, w jakim położeniu wciśnięty pedał???. Proszę o bardziej dokładną instrukcję :) :huh: :D .

 

Dzięki wszystkim za tak szybką reakcję nie spodziewałem się :lol: :lol: :lol: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam silnik 28 a skrzynie 30. I mam trzy łopatki regulujesz tak jak napisałem od pierscienia sprzęgła na 35mm każda łopatka. A potem masz takie śrubki z nacięciem na śrubokręt, odkręcasz kontrę wkręcasz je do oporu, a potem znaczysz położenie kredą i odkręcasz 1.75 obrotu w lewo( prościej jeden pełny obrót, pół, i ćwiartka :D )na wszystkich z tym na śrubokręt. wszystko na rospołowionym. 10475539 jak coś to pisz ;)


Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Roki212 jesteś pewny, bo nie uśmiech mi się ponowne rozpoławianie tego ciągnika z powodu źle założonych tarcz sprzęgłowych, muszę wiedzieć na pewno. Z tego co napisałeś to tarcza I-stopnia frezem do silnika (to ta od koła zamachowego) a II-stopnia do skrzyni (to ta od przekładni), sprzęgło ma z trzema łapakami. Z każdym, co rozmawiam to mówi mi inaczej.

motocrossboy piszesz o sprzęgle z trzema łapkami. A o co chodzi z tą drugą różnicą jak to regulujemy, w jakim położeniu wciśnięty pedał???. Proszę o bardziej dokładną instrukcję :) :huh: :D .

 

Dzięki wszystkim za tak szybką reakcję nie spodziewałem się :lol: :lol: :lol: .

 

Jestem pewien tak na 80% bo widziałem jak sąsiad kiedyś robił sprzęgło właśnie z 3 łapkami pomagałem mu rozciagać i potem łączyć obie połówki ciągnika to tak właśnie miał.

Tego z 6 łapkami to jestem pewien na 200% nawet bo juz nie raz robiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Roki! Ja tak Składałem i jeździ. :D


Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

Ja mam sprzęgło z trzema łopatkami i mam tak jak pisałem wcześniej (sprawdzałem w katalogu od c328), a ustawiasz tak jak napisał @motocrossboy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micha86    0

Witam

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie odnośnie regulacji tego sprzęgła, motocrossboy napisał „ja jak regulowałe poradził mi dobry mechanik, to od pierścienia sprzęgła tego co jest na łopatkach. Przykładasz coś prostego o do obudowy ustawiasz odległość 35mm.”. Tą odległość mierzymy od powierzchni pierścienia od skrzyni czy silnika do obudowy czego, sprzęgła tej blachy?. Po zjechaniu ciągnika odstęp miedzy łorzyskiem a pierścieniem ile powinien wynośić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz rozjechany, przykładasz tak na całą szerokość obudowy koła zamachowego. no i mierzysz do tej właśnie obudowy w której jest koło. Tyle B)


Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Cytus
      Panowie mam pytanie bo wymieniłem tarcze 1 i 2 stopnia i po zakręceniu docisku łapki sie za bardzo cofnęli w stronę sprzegla i jest straszny luz na pędzle co moze byc przyczyna?
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj