Polecane posty

Aries    7

Problem jest taki że po odbiorze od mechanika (zmiana wieńca i łożyska oporowego) sprzęgło wytrzymało 3 godziny pracy (w sumie) po czym zaczęło mocno "ciągnąć". To znaczy nie dało się wrzucać biegów bez mocnych zgrzytów a po wciśnięciu sprzęgła i tak jechał i tylko hamulec utrzymywał moje C328 w miejscu.

 

Szukałem na forum i dowiedziałem się o regulacji sprzęgła. Zabieram się za robotą a tu kiszka bo jedna dźwignia (łapa sprzęgła) nie daje się regulować. Wkręcam śrubę do oporu a ta menda ani myśli podsunąć pierścień do łożyska na książkowe 8 mm, w ogóle prawie się nie rusza.

 

Znalazłem podobny przypadek na innym forum ale autor nie napisał jak go rozwiązał. Z tego co się dowiedziałem potrzeba będzie wymienić dźwignię sprzęgła i tu chcę zapytać co przy okazji dokupić do tej operacji. Wiadomo że 3 dźwignie (łapy) ale może przyda się jakieś sprężyny czy inne drobiazgi, które nie kosztują dużo a nie trzeba będzie czekać na nie z rozpołowionym ciągnikiem.

Edytowano przez Aries

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usiu4513    0

Witam. Mam problem związany ze sprzęgłem w mojej trzydziestce. Urwały mi się dwie łapki które wyciskają sprzęgło, tak więc rozpołowiłem ciągnik i korzystając z okazji zmieniłem tarcze sprzęgłowe bo były już zużyte. poskładałem wszystko z powrotem i nie mam sprzęgła. niby łożysko wciska łapki i powinno rozłączać ale tak się nie dzieje :( w czym może być problem? co zrobiłem nie tak ? proszę o szybką odpowiedź bo ciągnik potrzebny :) z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack80    19

być moze odwrotnie tarcze wsadziłeś 1 stopnia,

Edytowano przez jack80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rayman    2

Czy tarcza drugiego stopnia sprzęgła w C330M jest taka sam jak w c330? Pierwszego stopnia jest inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MAT2432    0

witam
problem polega na tym gdyz kupiłem silnik od c330 koło zamochowe zostało przetoczone z c328 zeby pasowało. Problem pojawił sie po złożeniu wszystkiego do kupy, brak wysprzeglania biegi nie wchodzą tarcza 1 stopnia założona poprawnie wałek i podnosnik działa. Żadna regulacja nie pomaga nowa tarcza sprzegło podciągnięte do konca i dalej nic? Wie ktos co to może być już drugi dzień sie z tym mecze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Czujesz pod pedałem pierwszy stopień? Nie pamiętam, czy przez boczny dekielek da się to zobaczyć - jak się da, to zobacz, czy łożysko wciska łapki. Musiałeś źle złożyć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Jak założyłeś tarczę I stopnia? Jeśli dłuższą stroną piasty do koła zamachowego,to sprzęgło nie będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jeśli jesteś pewien że wszystko złożyłeś dobrze to odpal go na biegu i pojeździj na wciśniętym sprzęgle. Jest możliwość że tarcza się przykleiła mówię to z doświadczenia, jeśli nie puści to problem leży gdzieś indziej i trzeba rozebrać. Zobacz również czy łożysko po wciśnięci dotyka łapek sprzęgła z racji tego że istnieje możliwość złego wyregulowania i po prostu sprzęgło się nie wciska.  


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

I opisz nam swoje spostrzeżenia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen79M    0

Witam.

Mam problem z regulacją sprzęgła w ciągniku C-330 starego typu. Problem polega na tym że kręcę nakrętki na dźwigniach , dwie się prawidłowo wychylają , można osiągnąć wymagane 8  mm między łożyskiem a pierścieniem natomiast trzecia nakrętka doszła do oporu natomiast dźwigienka nie wychyliła się żeby osiągnąć 8 mm i nie wiem co jest przyczyną,

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Wkładka oporowa do wymiany, okładziny lub dźwigienki. Po rozebraniu sprzęgła zobaczysz przyczyne usterki.
Luz może nawet mniejszy. Im mniejszy tym częściej powinno się sprawdzać się sprzęglo. Poniewaz luz będzię się zmniejszał wraz z zużyciem sprzęgła

Edytowano przez zetores

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prawdopodobnie odleciała podpórka pod dźwignią. 

Sprawdź czy nie jest nienaturalnie blisko blachy docisku a sama podpórka znajduje się zaraz za śrubą regulacyjną idąc w kierunku środka docisku. Myślę że brak kamienia byś zauważył....

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7876

Koledzy mam takie pytanko czy warto zmieniać sprzęgło starego typu na nowy typ w c 330?pytam się bo tarcza regulacyjna jest do wymiany a kupić coś dobrego jest teraz trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7876

Jest dopiero do kupienia.koło zamachowe szło by używane i reszta  też prócz tarcz.niedaleko mnie sprowadza ciągniki i rozbiera niektóre to za komplet powiedział 1100 zł a za same koło 800 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jak jest starego typu to łapki nowego typu sprzegła beda ocierac  obudowe z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7876

Wymiany obudowy sprzęgła to nikt nawet nie myślał ale dzięki za radę-przekaże szwagrowi bo to on chce zmieniać.ja mam w swojej nowy typ ale też się kwalifikuje do wymiany tarcz.tylko jakie tarcze założyć by troche pochodziły -chodzi mi o firme.a jak są wałki sprzęgłowe uszczelnione przed puszczaniem oleju na sprzęgło?a wymiana wałków jest dość mocno skomplikowana czy łatwo je zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roman4321    1382

Masz uszczelniacze wałków i przy wymianie trzeba uważac na łożysko igiełkowe bo się rozsypie i trzeba to potem przy montażu poskładać. Do sprawdzenia także uszczelnienie od strony sinika. Polecam instrukcję napraw jak nie masz bo 15 zeta nie majątek a dużo pomaga jak mało robisz w mechanice no i katalog części dzieki czemu wyłapiesz wszystkie potrzebne części i uszczelnienia.

Co do tej obudowy że po zmianie sprzęgła będzie coś obcierać to sie nie spotkałem z takimi opiniami. Jak masz do dyspozycji ciągniki z dwoma rodzajami to sobie pomierz co trzeba ale wydaje mi sie że nie powinno być problemu przy zamianie.

Czasem jak poszukasz to jeszcze z prl coś możesz dorwać, ale co nie założysz to i tak pojeździsz(swego czasu z Chełmna szły na pierwszy montaż przecież)

Zaglądnij do tego tematu powinien pomóc w decyzji

 

Edytowano przez Roman4321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

Właśnie,przy wyciąganiu wałków uważaj na złożenie igiełkowe,bo się rozsypie i spadnie na dno skrzyni(po prostu w ciapku łożysko igiełkowe nie jest w koszyczku i trzeba uważać)

a później nie tak łatwo jest to łożysko ułożyć,wiem,że my braliśmy na smar i gumkę recepturkę:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Cytus
      Panowie mam pytanie bo wymieniłem tarcze 1 i 2 stopnia i po zakręceniu docisku łapki sie za bardzo cofnęli w stronę sprzegla i jest straszny luz na pędzle co moze byc przyczyna?
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj