Polecane posty

cash8791    3

A nie urwała się czasami żadna że sprężyn bądz nic się nie urwało od tzw "piesków" ? W moim przypadku każdorazowe zajrzenie do sprzęgła wiążę się z wymiana każdej że sprężyn oraz tych piesków nie pomijając tarcz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eduard70    0

Lepiej załatwić sobie stary wałek sprzęgłowy i przy pomocy niego wstępnie ustawić tarcze a nie tam jakieś skręcanie sprzęgła przez okienko. Chyba nie widzieliście jak małe jest okienko przy trzydziestce. Nawet trudno jest wyregulować łopatki a co dopiero skręcić sprzęgło

 

Co do "zjeżdżania" połówek musisz zwrócić uwagę aby silnik i skrzynia były na tej samej wysokości. Jak to wykonasz starannie, wszystko powinno się złożyć dość lekko, a jak nie to będziesz się męczył.

 

P.S. Przy wymianie tarcz sprzęgłowych radziłbym wymienić uszczelniacz na wałku sprzęgłowym(odkręcasz obudowę w której siedzi uszczelniacz, cofasz ją od strony skrzyni, tzn odkręcasz pokrywę z wajchą od biegów i przebijasz łożyskiem)) Pewnie tam już nieźle naszarpałeś się i uszczelniacz mógł się uszkodzić, a jeśli nie to i tak stary jest i nie ma swoich właściwości. Złożysz, pojeździsz, olej pójdzie na tarcze i z powrotem sprzęgło do remontu.

 

Jeśli wałek sprzęgłowy ma zdarte frezy (porównaj z nowym) również lepiej wymienić niż czekać aż zerwie frezy do reszty... Będziesz miał silne(nowe)sprzęgło i jak nie trudno się domyśleć wydarty wałek. Tak jak w poprzednim przypadku z uszczelniaczem...pojeździsz trochę i znów rozpoławianie ciągnika.

 

Jak sam zauważyłeś - złożyć dwie połówki ciągnika nie jest tak łatwo

 

Pozdrawiam

 

Nawet wystarczy dopasowac walek o takiej srednicy albo nawet zwykly kolek i ustawic osiowosc.

Edytowano przez eduard70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Witam Panowie. Mam C-330 z turem. Rok temu wymieniałem w nim sprzęgło. Do dziś do godziny 16 wszystko było idealnie. Pierwszy i drugi stopień idealnie pracowały. Zresztą dalej wydają się pracować ok ale już piszę w czym problem. Chciałem nabrać łyżkę ziemi, po wjechaniu na małym gazie w pryzmę, chciałem podnieść łyżkę i się już nie dało. Pomyślałem, że coś nie tak z hydrauliką. Po krótkich kombinacjach okazało się, że zamieniły się jakby stopnie na sprzęgle tzn. WOM i hydraulika oraz licznik obrotów działają dopiero wtedy, gdy traktor jedzie lub mam całkowicie puszczone sprzęgło. Wystarczy, że nawet tylko położę nogę na pedale sprzęgła (nie wciskając go), to TUR przestaje się podnosić a wskazówka obrotomierza opada. Nic śmierdzi z traktora, nic nie brzęczy, nie grzechocze. Żadnych wyraźnych objawów. Potrzebuję szybko jakiś dobrych rad? Może ktoś już miał taki przypadek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterwx2    0

w sprawie tura to może dźwignia od pompy ci się przełączyła i pompa słabo tłoczy olej


Jak pomogłem to daj strzałkę w górę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Nie kolego, Tur to tylko przykład z tylnym podnośnikiem i womem mam to samo. Dodam że po tej awarii załadowałem jeszcze dwie przyczepki ziemi. Wszystko działa tylko jakby zamieniły się kolejnością stopnie na sprzęgle. Powinno najpierw zatrzymać traktor a potem np. pompę hydrauliczną a mam odwrotnie. Tylko dlaczego stało się to tak nagle?

Edytowano przez robik557

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterwx2    0

nie powinno się tak stać od siebie. A jak jedziesz to sprzęgło dobrze ciągnie??


Jak pomogłem to daj strzałkę w górę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Tak podnosi pełną łyżkę bez problemu. Tak samo koła, ciągnie aż traktor schodzi z obrotów. Więc tarcze się nie ślizgają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Przy ścięciu frezów albo nie ruszysz z miejsca albo nie będzie kręcić pompą i WOM-em w zależności na którym stopniu bo tarcza nic nie napędzi. Pierwszy stopień, tj. wysprzęglenie biegu działa tak jak przedtem? Bo rozumiem, że o wyczuwaniu drugiego stopnia nie ma mowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Tak biegi można zmieniać bez problemu. Nie szarpie. Teraz jest jakby na odwrót. Najpierw wyłącza się pompa a potem traktor się zatrzymuje. Tak jakby stopnie zamieniły się kolejnością....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Z Twojego opisu wynika jakby łapki wysprzęglające drugiego stopnia jakimś dziwnym (lub jak kto woli cudownym) sposobem przesunęły się pod samo łożysko oporowe. Próbowałeś regulować drugi stopień sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robik557    51

Dziękuje Panowie za pomoc lub jej chęć. Udało się naprawić, Tak jak wyżej cudownie sprzęgło się przestawiło. Wuregulowaliśmy według rad, książki i trochę metodą prób i błędów i śmiga :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adhock    2

Witam kolegów,

 

Mam pewien problem, otóż przy zwalnianiu pedału sprzęgła, za każdym razem słychać głośne stuknięcie. Poza tym sprzęgło działa normalnie. Napiszcie proszę co może być przyczyną takiego niedomagania i czy nie pociągnie ono przypadkiem jakichś poważniejszych konsekwencji w przyszłości.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cash8791    3

Jedynym sposobem aby ustalić usterkę jest rozpołowienie , a co do tej usterki to może łożysko na na docisku , ciężko mi to stwierdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adhock    2

stukanie jest raczej zbliżone do odgłosu niedomagającej sprężyny, przynajmniej tak mi się wydaje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cash8791    3

być może pęknięta sprężyna i luźny piesek ale to i tak trzeba rozkręcić bo inaczej nie zlikwidujesz usterki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

A więc tak . Mój papaj doczekał w końcu się kapitalki. Przy okazji zaatakowałem sprzęgło (wymiana obu tarcz na oryginały). Sprzęgło starego typu 3 łapki(rocznik ciągnika 1976)dziś mija 4ty dzień walki z brakującym I stopniem (skrzynia przekładniowa). Różne kombinacje regulacyjne plus wymiana wsporników łapek nic nie daje. II stopień odłącza bez problemu z tym że na wysokości I stopnia. Luz miedzy pierścieniem wyciskowym a łożyskiem oporowym katalogowy (8mm). Jedyne co obecnie mi przychodzi do głowy to to że sprężyny I stopnia które powinny być słabsze stały się mocniejsze. Przed remontem wszystko kulturalnie bez problemowo i bez awaryjnie pracowało. Tarcze założone jak katalog każe a więc I stopnień odsadzenim w przód ciągnika a II stopień odsadzniem w tył ciągnika.

 

 

Proszę tylko o jakieś sensowne wypowiedzi po przeczytaniu mojego posta bo nie chcę mi się czytać bzdur ludzi nie mających nawet styczności z tym ciągnikiem .

 

Pozdrawiam


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heczi    0

Witam. Zmieniłem w C-330 tarczę sprzęgłową I stopnia [napęd] i podpowiedziałby ktoś jak wyregulować to sprzęgło?

Proszę o pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Luz między łożyskiem a pierścieniem wyciskowym 8mm(katalog) ale reguluj pod siebie. Nie polecam luzu mniejszego niż 3mm. Polecam też wykręćić całkowicie bezpieczniki II stopnia ustawić najpierw pieszy stopień a następnie drugi. Ew korygować po regulacji obu stopni. ( jeżeli mowa o sprzęgle starego typu 3 łopatki )

Edytowano przez quercus

,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrzak    16

Jaką siłą dokrecać śruby mocujące sprzegło (M8) do koła zamachowego w c-330???

W instrukcji napraw jest 13Nm-15Nm to nie za słabo???


Wiesz co sie liczy?????
Szacunek ludzi kierownicy!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Na pewno nie jest za słabo bo skręcisz gwint jak za mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechanik15    0

Mam do wymiany sprzęgło w C330 i nie wiem ilę można za taką usługę powiedzieć klientowi może mi ktoś pomóc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Cytus
      Panowie mam pytanie bo wymieniłem tarcze 1 i 2 stopnia i po zakręceniu docisku łapki sie za bardzo cofnęli w stronę sprzegla i jest straszny luz na pędzle co moze byc przyczyna?
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj