Skocz do zawartości
zom3

Jaki ciągnik wybrać MF 6475 czy Valtra Versu T132

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zom3    0

Jak w temacie co tu wybrac dodam jeszcze że sprzet ten ma chodzić z ładowaczem oraz będzie pracował z pługiem unia grudziąc 4 skibi brona agregat i takie tam jeszcze robutki. A bym zapomnial MF jest tańszy o 20 tysi.

Dzieki za pomoc!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slomek    184

Ja polecam Ci valtrę bardzo dobry i co ważne bardzo ekonomiczny traktor. Ja też mam valtrę i nie mogę złego słowa powiedzieć. A czy 140km to nie za dużo do tura??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Moze i trochę przy duży valtra ma 135km a tura chcem mieć przy nowym ciągniku bo nieopłaca mi się go montować do starej 914 bez rewersa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

masax    1

Hmm sam nie wiem widziałem Valtre Versu T132 maszyna fajna ale ciężko mi stwierdzić który będzie lepszy Najważniejsze jest to żeby się nie psuł

Dlatego gorąco zapraszam resztę forowców (nie wiem czy dobrze napisałem) do wypowiadania się na ten temat

 

Jaki ciągnik wybrać MF 6475 czy Valtra Versu T132

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

jestem fanem valtry ma swietne pomysly i silniki sisu, jednak w tym przypadku polecilłbym Ci jednak mf seria T wydaje się duża do tych 140 koni. mf wydaje się bardziej kopaktowy, co w turze lepiej sie sprawdzi a jesli ten model ma dodoatkowo silnik sisu to chyba bym sie nie zastanawial, mf ma 24 biegi calkowicie zmieniane bez sprzegla i regulacje rewersu co jest plusem w turze. versu ma 4 biegi glowne i 5 polbiegow, nie wiem tylko czy wszystkich biegow jest 20 czy 40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Jężdziłem Mf i nie podoba mi się jego skrzynia biegów a dokładnie redukowanie biegów , wczoraj byłem u kolesia który ma Valtrę T132 Versu i bardzo se chwali też ma ładowacz Q75 mowi że przy pługu 5x40 daje sobie spokojnie radę ta valtra ma pół ałtomatyczną skrzynie biegów i sama se redukóje biegi przy tym pługu na średniej glebie bardziej podchodzacej pod glinę spala mu od 12 do 14 na chektar . Fajną ma sylwetkę ta Valtra.

 

Jeszcze jedno Valtra ma 3 biegi po 5 półbiegów a więc 30 do przodu i 30 do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasterz    2

Hmn ja też stałem przes takim wyborem i skłoniłem sie ku MF 6475. A co do tura to w MF masz półbiegi zmieniane w rewersie także prawa ręka cały czas może sterować dżojstikiem od tura.

zom3 słuchaj widocznie jezdziłeś MF który miał zle skrzynie ustawioną przez operatora bo tam nie ma żadnych problemów z redukcją biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Mf miałem od korbanka na testach nie wiem czy była skrzynia żle ustawiona czy co ale chodzi mi o to że np: ma na biegu 3A i chcem zredukować na mniejszy to zamiast przeżucić mi na 2D to bieg mi spadał odrazu na 2A i było takie nieprzyjemne uczucie ostrego chamowania i to mi się właśnie nie podobało. A w valtrze ustawiam biegi na automat i też tylko daje rewersem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

MF 6475 ma chyba 6 cyl perkinsa a sisu disla ma 6470 ale 4 cyl. tak mi sie wydaje i ten 6475 ma zbiornik na paliwo 270 litrów a 6470 ma 145 litrów hehe ;) ciekawe czyżby przewidywali czas na dodatkowe tankowania w trakcie powiedzmy długiego dnia dawania w d... :) a tak pozatym sam sie zastanawiam ( nie wiem który to już raz z kolei co chwila to inna marka i inny model, no ale trzeba wszystko wziąść pod uwage) nad mf6470 a Arionem 520 lub JD 6430 premium , tak z wyglądu i samych parametrów technicznych to wziąłbym MF ale boje sie awarii arion jest prawie tone cięższy i ma więkrzy zbiornik na paliwo 250 litrów (niby nie plus no ale zawsze mniejszy kłopot) ale jeśli by np. arion miał wyjść w podobnej kasie co JD to wziąłbym JD co marka to marka i ciągniki sprawdzone nie słychać żeby sie psuły a jeździ ich naprawde dużo .Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasterz    2

Wiesz tak szczerze to 4 cylindry są przeznaczone do lżejszych prac więc nie potrzebne są im teoretycznie zbiorniki tak duże jak 250l. A co do automatycznej skrzyni to w MF ustawiasz obroty i wybierasz zakres półbiegów na który ma ciągnik pracować czy to będzie od A do F czy od C do F to już decyzja operatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel6485    234

Kolego zom3 w podłokietniku jest taki przycisk auto musiał byc wyłaczony dlatego tez redukcja biegu niebyła płynna i z 3a zredukowałes na 2a , z właczonym przyciskiem redukuje z 3a na 2d. I jeszcze jedna z jaka skrzynia miałes tego MF na testach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Panowie mam takie pytanko może jest to złe miejsce ale kolega wyżej napisał że 4 cyl. do lekkiej pracy a 6 do ciężkiej. Niby sie zgadzam bo 6 cyl napewno dłużej wytrzyma niż 4 przy takiej samej mocy , ale jest jeszcze taka sprawa np. rozmawiałem z kolesiem co upił sobie claasa 6 cyl 130km chyba i obrabia nim 100ha tylko że on ma pola równiutkie jak stół o duże około 25ha tak średnio czyli moim zdaniem dobrze zrobił że wziął 6 cyl ponieważ może dobrze wykorzystać tą moc ( troche źle to wytłumaczyłem i określiłem) a w moim przypadku jest tak posiadam około 50 ha ( zamierzam powiękrzać areał) ale u mmnie jest duże rozdrobnienie średnia wielkość to 1.5 ha niestety i to na dodatek teren górzysty ( czyli będzie trzeba dużo zmieniać biegów ) ciągnik chciałbym wykorzystywać do wszystkiego od siania nawozu po orke , profil produkcji >>mleko czyli również prasa zwijająca i rozrzutnik t-088 zamierzam również wyposażyć ciągnik w ładowacz czołowy , wróćmy do mojego pytania leprzy będzie ciągnik 4 cyl czy 6 , wydaje mi sie że 4 niby bardziej wyżyłowany ale jako taki ciągnik zapchajdziura do wszystkiego to myśle że byłby dobry?? Czy jednak 6 cyl i niech pali te 1-2 litry na mtg więcej ale przynajmniej będe spał spokojnie bez obawy że za pare lat użytkowania będe mósiał robić jakiś remont lub naprawiać silnik bo sie rozkraczył albo jakieś cuda zacznie brać olej albo coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Kolego zom3 w podłokietniku jest taki przycisk auto musiał byc wyłaczony dlatego tez redukcja biegu niebyła płynna i z 3a zredukowałes na 2a , z właczonym przyciskiem redukuje z 3a na 2d. I jeszcze jedna z jaka skrzynia miałes tego MF na testach

 

Ten Mf miał skrzynię Dyna 4.

I nie miał podłokietnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masax    1

Andrzej24871 4 czy 6 hmm to raczej sam musisz sobie na to odpowiedzieć. Wiadomo 6 powinna być żywotniejsza niż 4 jeśli cena jest taka sama a prace mogą być też ciężkie to polecam 6 a jeśli z tych 50h co mówisz raptem 20h będziesz pod orkę dawać to wystarczy 4

Musisz sobie skalkulować cene 4 i 6 i ewentualnie większego zużycia paliwa

 

Jeśli ten ciągnik ma mieć jeszcze ładowacz przedni to pamiętaj że 6 będzie dłuższa i trochę mniej zwrotna niż 4 jeśli będziesz chciał nim pracować np. w jakimś pomieszczeniu to będzie to miało znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Tak po za tematem,jak sie ceni ta valtra?

 

 

Valtra T132 Versu na dzień dzisiejszy ma promocje euro ceni po 3.70zł.

A więc valtra kosztuje 260 tysi netto jak się chce amory oś i kabinę to 15 tysi wiecej.

ładowacz Q65 42 netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

@masax no niby dobrze kombinujesz , tak z tych 50 ha około 25 ha jest orane na zime ale dodatkowo na wiosne 10 ha jest orane na wiosne ( przyoranie obornika) noi sporo transportu kiszonki pozwozić słome to sie troche pojeździ , ciągnik nieźle dostaje w d.. przy prasie niby nie robie duzo sianokiszonki bo tylko przeszło 200 kulek no ale jak wiadomo co roku przybywa a nie ubywa. Dzięki za rade ale chyba jednak zostane przy 4 cyl. ale wytrzymałych , nie sądze żeby silnik w JD padł czy w claasie bo to prawie to samo z taką różnicą że claas ma inne głowice a tak to to samo , no chyba że mnie skusi na MF to może jednak 6 perkinsa ;) ( perkinsy podobno nie są już tak oszczędne jak dawniej) ahhh w czerwcu ma sie rozpocząć składanie wniosków czyli w maju pasowałoby być już w 100% pewnym co do ciągnika bo jeszcze jakiś sprzęt trzeba do niego wziąść . :) :) ojro tanieje :) hmmm podobno złotówka ma sie umacniać do połowy roku póxniej lekkie odbicie i heja euro do 3,2 według golden sachsa :) ciekawe jak to będzie pożyjemy zobaczymy a nóż może sie uda jak ślepej kurze ziarno . Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zom3    0

Jezeli miał skrzynie dyna 4 to był to MF seri 5400 a nie jak masz w temacie 6400

 

 

Tak t byla seria 5400 mial bodajże 115 albo 110 koni .

A ja nie mówiłem że jeżdziłem 6400 tylko że mialem na przetestowanie ale te skrzynie są chyba podobne jeśli chodzi o przełańczanie biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×