Polecane posty

GoRAL1    63

Nasuwa mi się jeszcze jedno , może puścił zgrzew i dźwignia na końcu wałka (ta do której mocuje się cięgno)przekręca się powodując zmianę luzu. ( w moim tak było ,a jak nie zauważyłem i podciągnąłem sprzęgło to zaraz było jeszcze gorzej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Może opisz to w jaki sposób zużywa się łożysko i te łapki, ślady zużycia, wyrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
odyniec    1

to tak łozysko sie rozwala wyłażą z niego te kuleczki mechanik jak mi muwił to wowiedział że w łozysku są takie miedziane blaszki kture utrzymują te kulii i powiedział że ta blaszka miedziowa poprostu sie stopiła widziałem piersciemn łożyska aż był fioletowy z gorońca a łapki poprostu końcówki sie scierają doszczętnie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak końcówki od łapek w miejscu styku z łożyskiem zniszczone i łożysko to po prostu nie masz w cale luzu łapki-łożysko bo by się tak spaliły to musi chodzić non stop musisz popuścić pedał sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Coś tu jest nie tak, teraz w wielu konstrukcjach łożyska wyciskowe pracują cały czas i bez luzu. To jest normalne łożysko oporowe dość żywotne. Obejrzyj łapkę wyciskającą tą dźwigienkę (czy nie jest wygięta i nie ma śladów tarcia)i jej mocowanie na osi,oraz tuleję po której ono chodzi(jeśli jet takowa w tej konstrukcji) bo ślady przegrzania wskazują na jakiś dodatkowy opór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

u nas żeby było łatwiej wyregulować sprzęgło to zwiększyliśmy skok łożyska przez wywiercenie drugiego otworu w płaskowniku do którego przypina się cięgło od pedału. i sprężyny - ta która cofa pedał i ta która cofa łożysko razem z tą tuleją muszą dobrze działać i tuleja ta w środku musi lekko sie przesuwać . mieliśmy u siebie podobne objawy dwa łożyska w ciągu pół roku a po tych zabiegach już ponad rok działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORRRRRR    3

Może tak jak ktoś już wspominał sprężyna od sprzęgła albo ta sprężyna co odciąga łożysko,

albo też sprawdź luz na panewkach oporawych w siniku też czasem ma to cos do sprzęgła chodzi o luz wału korbowego do przodu i do tyłu

co z tego że ustawisz sprzegło jak silnik ma luz i wszystko zpieprzy po jakimś czasie:p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wanted35    1

Otóż sprawa wygląda następująco: Wymieniałam olej u wladimirca t 25 i w misie olejowej był klin i 2 podkładki. Po konsultacji okazało się że odbezpieczyła się przeciwwaga i trzeba rozpołowić silnik. Rozpołowiłem, kupiłem nowy obciążnik bo tamten bym przytarty, poskręcałem wszystko i pale. Palić pali bez żadnego oporu tylko jak puszcze sprzęgło to tak jakby coś tam w środku tarło. Ja myślę, że może źle sprzęgło założyłem bo ta tarcza nie jest symetryczna tzn. z jednej strony jest grubsza ale nie wiem bo w tej branży nie robię. Może ktoś z was miał taki przypadek??? Może ktoś wie jak się zakłada tą tarczę bo ja założyłem tym grubszym w stronę tyłu. Dzięki za każdy post

 

Pozdrawiam Adam

 

 

165411510346bca0d008c20.JPG

44361163148e253ef37ad8.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

--> schemat sprzęgłą <--

 

patrz na element nr "3 : tarcza napędzana" czyli dobrze założyłeś. Otwórz ten boczny, okrągły dekiel, odpal traktor i zobacz co się tam w środku dzieje, może łożysko oporowe ... trudno powiedzieć.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wanted35    1

jaki ma być luz między łożyskiem dociskowym a dżwignią dociskającą. 2-3 cm czy 2-3 mm??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Na pewno nie cm. Ja ustawiałem zawsze na oko tak góra 5 mm. Ważne, żeby sprzęgło całkowicie wysprzęglało i żeby łożysko oporowe nie opierało się o dociski jeżeli jest wyłączone. Te dociski na początku szybko się ścierają i po ich wymianie polecałbym skontrolowanie po niedługim czasie stopnia ich zdarcia i ponowną regulację. Ja jest źle wyregulowane to zresztą czuć bo ciężko wrzucić bieg no i szarpie ciągnikiem po wrzuceniu biegu.

 

Łożysko oporowe w t25 jest tak skonstruowane, że jak za daleko się wysunie to lubi się zblokować. Miałem tak kiedyś więc trzeba na to uważać.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechanik17    0

Sproboj regulowac lapkami na sprzegle bo gdy by tarcza byla odwrotnie to by mial ciezko palic i pisk by szedl ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franky69    1

Mówiąc grubszym masz na myśli wyższym końcem ?


Kupię literaturę do starych ciągników i maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

ten szelest jest cały czas przy pracy silnika czy tylko chwilę po puszczeniu sprzęgła ale w obu przypadkach ja bym obstawiał na łożysko oporowe które albo traci rozbieg i pracuje na sucho i szumi albo lekko ociera o łapki sprzęgła i też szumi (jak będzie mocna ocierać to nie będzie szumieć).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdamigo6    0

Raczej łożysko Mam to samo w ciapku jak się zużyje smar (łożysko jest stare i więcej go wyleci)to po puszczeniu sprzęgła przez chwilę słychać szum Nasmaruj łożysko i się uciszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wanted35    1

Właśnie nie wiem czy tarcza nie jest źle założona. Spróbuje wyregulować łapki może coś z tego będzie. Co do tego szumu to pojawia się jak puszczę sprzęgło, nie do końca tylko tak od połowy. To nie jest szum normalny tylko tak jakby coś ocierało tylko nie wiem co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

mogę się oczywiście mylić ale wydaje mi się, że tarczę nawet jak założy się odwrotnie to niczemu nie powinna wadzić i działać normalnie. Szukałbym gdzie indziej, czyli łożysko oporowe, może źle skręciłeś wałek od silnika z wałkiem od skrzyni. A nie wymieniałeś czasem tego pierwszego koła słonecznego w skrzyni ? Jak jest nowe to skrzynia napewno będzie wyć.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wanted35    1

Problem rozwiązany. Przyczyną były poluzowane dwie śruby zaznaczone na rysunku. Poluzowały się i nie trzymały wałka. Temat do zamknięcia

skrzyniav.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papiak    0

Witam, miałem wypadek ciągnikiem - przewrócił się, pourywało wszystkie końcówki drążków. Zmieniłem olej i zrobiłem układ kierowniczy, wsiadłem do ciągnika aby go zapalić a on nic! Dosłownie żadnej reakcji. Wysiadłem z kabiny aby sprawdzić klemy - ok. wchodzę z powrotem a tam sprzęgło wciśnięte ;) ciężko się wyciąga ręką. Podłoga nie przeszkadza.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

rozepnij to cięgło od pedału do dźwigni wyciskającej łożysko i zobacz co ciężko chodzi oś pedału czy łożyska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostro17    6

Witam ma taki problem w t25 spotkalem sie z dwoma lapkami w docisku co to moze byc ? czy byly takie produkowane czy pomylka ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

jeśli dobrze cię rozumiem ( u mnie jest 3 dźwigienek tych w sprzęgle) są widoczne po odkręceniu tego dekielka obok schodków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

jaki roczonik tego wladzia??:)

w wszystkich modelach byly montowane 3lapki nie dwie...:) (ale do konca nie jestem pewnien)

sprawdz czy nie ma miejsca na 3 lapke..:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj