Zaloguj się, aby obserwować  
witja1980

Problem z wom

Polecane posty

witja1980    0

Witam.

Mam problem z wyłączeniem wom a mianowicie podczas próby wyłączenia wom dzwignia poszła do przodu tak jakby był wyłączony a wałek dalej chodzi i w żaden sposób nie można go wyłączyć. Myślałem że obcieło jakieś zabezpieczenie ale wałek przy regulacji taśm chodzi i po zdjęciu dekielka z tyłu bloku widać jak te wkręty pracują.

Co może być przyczyną że nie można wyłączyć proszę o pomoc. MTZ 80

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie rozsypaly ci sie satelitki przy tym wlaczaniu wom.Sprubuj podciagnac tasme ta druga od tylu to jest od chamulca jak bedziesz wylaczal wom i bedzie ci dusic silnik to raczej na 100% rozsypaly sie te satelitki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

satelity nie koniecznie raczej łożysko od wałka z bieżnią (miałem tak)

regulację jak prowadziłeś ;) tam z boku jest miejsce na śrubę w dźwigience i wtedy dokręca się taśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam ponownie.

Regulacji nie robiłem. I teraz niewiem czy mam zdejmować pokrywę mostu bo narazie odkręciłem dekielek od regulacji taśm czy da się to w inny sposób naprawić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozna wyciagnac ten walek do tylu tylko musisz wykrecic te sruby z gury od regulacji tasm.Jak je wykrecisz to cala ta przekladnia zalaczajaca wom wyjdzie ci do tylu.Mozna to naprawic bez wiekszego rozbierania ciagnika i nie bedziesz musial zdejmowac tej pokrywy od tylnego mostu.Przy skladaniu bedzie troche wiecej zachodu poniewaz trudno bedzie utrafic z tymi srubami od tasm ale jest to wykonalne.Jak ci sie te satelitki rozsypaly to radze ci to naprawic jak najszybciej bo jak kawalek tej rozsypanej zebatki podejdzie pod zebatke od zwolnicy to masz dziure w tylnym moscie,wiem to z wlasnego doswiatczenia i bez wiekszego rematu sie nieobejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

witam

czy chodzi Ci o ten wałek od dzwigni załączania czy wałek główny wom? co ma wyść do tyłu

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o ten glowny walek,musisz caly ten korpus co wychodzi z niego koncowka womu odkrecic i wyciagnac do tylu,ale jak niewykrecisz calkiem tych srub regulacyjnych z gory od tasm to nie wyjdzie poniewaz beda one blokowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

dokładniej to spuść olej z góry gdzie Wyjąłeś ten dekielek wyciągasz do góry 2 śruby regulacyjne potem z tyłu jak wałek WOM ma obudowę/pokrywę na 4 śruby "16-18" i 4 "8-10" i jak Masz hak to 2 od haka i wyciągniesz cały mechanizm wałka Sam dasz rady nic strasznego a regulację przeprowadzałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Panowie już naprawione chyba. A mianowicie , złożyłem i teraz wałek się załącza i wyłącza ale przy wyłączonym strasznie wyje i tak jakby się przypalały te taśmy a wkręcanie i wykręcanie śrób od regulacji nic nie daje.

Co to może być, i czy to ma chodzić w oleju i ile powinno się lać oleju do skrzyni i tylnego mostu bo jak spuszczałem to zleciało tylko ze 3 litry a mi się wydaje że tam powinno wchodzić ze 35. A spowodowane jest to tym że mój teść to aby do przodu. Poradźcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a spuszczaliscie ten olej z tylnego mostu i skrzyni biegow?Do skrzyni biegow i tylnego mostu wchodzi razem cos okolo 40 litrow.Tak to ma chodzic w oleju.A co sie dokladnie zepsulo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

korek kontrolny na 12 klucz znajduje się przed samą przystawką od przedniego napędu schowany za wałkiem

A co złożyłeś :blink: a do regulacji wkręcałeś śrubę by zablokować dźwigienkę

 

Mi jak rozwaliło się łożysko za bieżnią to właśnie włączało się niby normalnie (ale pod obciążeniem WOM stawał) a przy wyłączeniu świstało i drżała koncówka WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Zepsuły się te satelity (zębatki) jedna popękała a w dwóch poszły te łożyska igiełkowe, ale wymieniłem jeszcze łożysko i taśmy i coś wyje a olej to i z tylnego mostu i ze skrzyni 3 litry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to dlugo ta skrzynia biegow nie pochodzi jak miala az tak duzo oleju.Wyc moze poniewaz zalozyles nowe satelitki a reszta zostala stara i zeby juz tak niezgrywaja sie ze soba ale z czasem sie zgraja.A wyciagneliscie resztki tej starej zebatki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

wszystko było wyjęte . a wyje, piszczy na wyłączonym a na włączonym nie chodzi ok. Wydaje mi się że to te nowe taśmy może dlatego ze olejem nie zalane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Panowie nie miałem doczynienia z mtz nigdy dopiero od 2 lat w tamtym roku zrobiłem blokade bo niedziałała od nowości a teraz chcę go troche zreanimować bo źle wygląda mam jeszcze problem z paleniem założyłem nowe akumulatory 215 i nowy rozrusznik szybkoobrotowy. Kręci szybko a palić niechce. wtryskiwacze wyjołem i w poniedziałek sprawdze ale mam wrażenie że przestawiony jest zapłon i niewiem jak go wyregulować bo podobno od nowości kiepsko palił. Dzięki za dotychczasową pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Chyba dobry temat.

nie wiem jak prawidłowo ustawić naciąg taśm od wom wiem że te dwie śruby trzeba dokręcić ale nie wiem jak mocno proszę o pomoc to w moim pronarze 82a

oraz zastanawiam się jak dostać się do pompy olejowej bo padła w mtz sąsiada i prubujemy ją wymienić a jeszcze nigdy tego nie robiliśmy a i czy możliwe że w mtz rok 92 jest superol w układzie hydraulicznym proszę o odpowiedź


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witja1980    0

Witam ja też dołącze się do pytania o regulacje tych taśm w mtz 80 bo tak jak pisałem wcześniej piszczy mi coś przy wyłączonym wałku i leci dymek tak jak by te taśmy się przypalały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    13

Sprawdz czy nie masz za malo oleju w skrzyni/moscie, te tasmy w nim plywaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek    6

A jak myślicie powodem słabego wom-u mogą być te taśmy czy jeszcze coś innego, objawy tego to np. zatrzymanie przez opór prasy wom-u lub słaba praca w sieczkarni do kukurydzy niby próbowałem regulować te taśmy przez te okienko między zbiornikami i nawet to pomogło ale niestety znowu jest to samo. Jak w ogóle wymienia się te taśmy, jak najprościej się do nich dobrać aby wymienić??


Wszystko co da się powiedzieć, da się powiedzieć prosto, a czego nie da się powiedzieć o tym trzeba milczeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj