pandanger

Zetor 5340 Problem z układem paliwowym

Polecane posty

pandanger    2

Witam. Może ktoś z Was spotkał sie z takim problemem: w moim zetorku w pompce paliwowej tworzy się podciśnienie(wyciągam dźwignię pompki i wsysa mi do środka). Dzisiaj wykręciłem całą pompę dałem do sprawdzenia i jest ok. Spuściłem paliwo z baku i wykręciłem go, bo podejrzewałem zapchany przewód, przedmuchałem kompresorem wymieniłem giętki przewód paliwowy do pompki oraz wszystkie podkładki przy pompce filtrze itp. Po skręceniu okazało się, że za cholerę nie można go odpowietrzyć paliwo bije ale z powietrzem. Zrobiłem próbę z wężykiem z bańki, bo jeszcze myślałem, że gdzieś w baku jest dziurka w przewodzie i to samo. Podejrzewam pompkę ręczną, bo już nie wiem co może być ale przecież niedawno wróciła z fachowego przeglądu? Sam już nie wiem co to jest. To samo miałem na jesieni ale wymieniłem podkładki pod przewodami pod odstojnikiem i poszedł. Ale mimo, że jeździłem bez straty mocy to pompka ciągle na podciśnieniu?


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

spróbuj wyczyścić zaworki w pomce.Wykręć pompkę wtedy będziesz miał dostęp do korka na na duży płaski śrubokręt po wykręceniu jego będziesz miał pierwszy zaworek póżniej wyjmij sprężyne i wyjmij drugi zaworek przeczyść to wszystko i skręć spowrotem nastepnie wlej w nią olej i przepompuj pare razy,powinno pomuc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    54

To że tłoczek wsysa z powrotem mówi o podciśnieniu w linii ssącej. Do wyboru jest paproch w jakiś kolanku lub zaworek w korku wlewu paliwa. By łatwiej zasysać paliwo stosuje taki myk - wykręcam tłoczek, wlewam do pełna oleju silnikowego, zakręcam tłoczek(nakrętkę) i pompuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Pompkę dawałem na jesień do regeneracji, podobno wymienili bebechy i sprawdzili. Chociaż próba w misce ropy jaką wykonali może być zawodna. :)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek82    0

WITAM.Sprubój zrobić tak jak jaro30 podpowiada ja miałem identyczny problem w 3320 i po oczyszczeniu zaworków i przelania ją olejem zamiast paliwa zadziałała. A czasami (rzadko) zdarza się tak że ten wkład pompujący czyli to co naciskasz żeby odpowietrzyć nadwyręża się ale zwróć na to uwagę dopiero po dokładnym oczyszczeniu pompki bo wystarczy że dostanie się jakiś mikronowy paproch i będą takie obiawy jak u ciebie.A jeszcze możesz sprawdzić uszczelkę odstojnika czy jest na swoim miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    739

rozkrec korek wlewu paliwa,wyczysc dokladnie i powinno pomoc-przynajmniej u mnie sie tak stalo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

jeżeli już przy pierwszym pociągnięciu tłoczka robi się podciśnienie a nie ciągnie paliwa to wina leży gdzieś między rurką zasysającą w baku a pompką. zagięty wąż albo śmieć w przewodzie. Rozkręć przedmuchaj powietrzem a dowiesz się gdzie trzyma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Wymieniłem przewód zasilający, przeczyściłem zbiornik i założyłem nową pompkę zasilającą. Dzisiaj będę próbował go odpalać, bo wczoraj urwałem dźwignię zmiany biegów i mam nową robótkę. W ogóle to wczoraj czego się nie dotknąłem to się zepsuło (opryskiwacz, ciągnik, a nawet klamka w drzwiach w domu). Może dziś będzie lepiej. ;)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

No i to samo. Krew mnie chce zalać :blink:

Jeszcze raz ściągam zbiornik, bo już nie widzę innej przyczyny. Zapali może chodzić i z pół dnia, a potem gaśnie. Tylko, że fachowcy inżynierzy utopili na stałe w baku rurki paliwowe i nie wiem jak się mam do nich dostać, żeby ew. wymienić na nowe!!!


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    811

Przedmuchaj to powietrzem i sprawdz czy korek wlewu paliwa wpuszcza powietrze do baku.To na bank jest jakaś głupota tylko trzeba ją znaleść

Ewentualnie zamiast korka owiń wlew szmatą i zobaczysz co się będzie działo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Oddałem dzisiaj zbiornik do wymiany rurek paliwowych i wydmuchałem korek chociaż był czysty - zobaczymy!


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    739

szkoda pieniedzy te rurki sa tak grube ze prawie niemozliwe zeby pekly-niestety sam wymienilem-przez glupi korek przekopalem caly uklad,wszystko bylo nowe i dalej nic nie pomoglo,dopiero tutaj przeczytalem o tym korku-to jedna z niewielu pozytecznych rzeczy o ktorych sie na agrofoto dowiedzialem.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

I chyba tu jest "pies pogrzebany". Parę lat temu zgubił się oryginalny korek - ojciec kupił zamiennik. Potem tamten się znalazł i tak przeleżał sobie gdzieś w warsztacie. Teraz wziąłem sobie te dwa korki i porównałem - W oryginale jest trochę słabsza sprężynka dociskowa i może tamta - zbyt sztywna nie odpowietrzała dobrze zbiornika. Drugą sprawą jest, że mój Padre na jesień wymieniał filtr paliwa i źle zmontował korek dolny (w kolejności śruba-oring-podkładka płaska zmieniłem tak jak ma być śruba-podkładka-oring) Wprawdzie nigdzie nie ciekło spod bańki ale zawsze mogło się tam dostawać coś powietrza. Mam nadzieję, że to już koniec moich problemów ;)


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Na początku pisałem o korku i robotę zaczyna się od najprostszych spraw. Te niewłaściwie zamontowane podkładki mogły powodować dostawanie się powietrza. Pompka ssała, korek nie puszczał i przy dużym podciśnieniu mogło tak być, że tamtędy udawało się coś zassać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Czy jest ok to się dopiero okaże. W zeszłym roku po zlikwidowaniu problemu (jak mi się wtedy wydawało) wysiałem nawozy i obsiałem kilkadziesiąt ha. Poza tym ten nieoryginalny korek miałem kilka lat i nic się nie działo. Podciśnienie w zbiorniku też nie tworzy się w ciągu raptem 10 min pracy, bo tyle przejechałem ostatnio i stop. Wymieniłem filtr, oringi, wyżej wspomniany korek i przejechałem na próbę bez problemu jakieś 5km. Jeżeli problem się już nie pojawi to i tak do końca nie będę wiedział co było grane ;) bo tyle rzeczy powymieniałem, mogę jedynie podejrzewać to czy tamto.


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Tu rzeczywiście trudno będzie dojść rzeczywistej przyczyny. Korek też może się zepsuć, zapchać odpowietrzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Treys
      Witam po raz pierwszy.
      Ostatnimi czasy oddałem pompę do regeneracji bo nie odpalany był traktor długi czas ( mniejsza z tym czemu ) - siadła pompa oczywiście została zregenerowana i działa.
      Problem pojawił się, że leje się z tego miejsca paliwo

      Zdaje mi się, że śrubka która jest zamontowana nie jest oryginalna ponieważ przepuszcza paliwo

      Jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy taka była zamontowana czy ktoś inny grzebał....w każdym bądź razie ucieka z tego miejsca paliwo i się sączy jakby nie było szczelne.
    • Przez ziooober88
      Witam, jakiś czas temu robiłem remont Zetora 7211. Dzisiaj pracował z głęboszem 1-pazur. Miał trochę ciężko. Chłodnica jest zalana płynem do połowy tego górnego węża. Z wężyka tego co jest pod korkiem chłodnicy założyłem wężyk, który włożyłem do butelki. No i gdy sprawdziłem czy coś naleciało do tej butelki to było jakieś 0,7l.
      Termostat był wymieniony w zeszłym roku. Silnik ma temperaturę pracy w granicach 90 stopni.
      Kiedy silnik ostygł odkręciłem korek chłodnicy i słychać było zasysanie powietrza. W momencie odpalenia ciągnika płyn w chłodnicy zachowuje się stabilnie.

      Czy takie zachowanie pod dużym obciążeniem (czasami traktor prawie zgasł - jeżdżone było na szybkiej jedynce) jest normalne? Może wtedy wywalać delikatnie płyn? W chłodnicy zostało płynu tyle, że dotykał dolnej krawędzi tego węża górnego.
    • Przez sylwek1999
      Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?
    • Przez Matin2o
      Witam mam problem zrobiłem remont generalny silnika w zetor 7211 i ciśnienie jest za niskie.Na wolnych obrotach i nierozgrzanym silniku wynosi 2 atm,a na większych obrotach i nierozgrzanym silniku 3,5 atm.Mam zamiar wymienić bąka na wymienny filtr oleju, czy to coś da?Mam nowy licznik.Co zrobić aby ciśnienie było większe?
       
      P.S 
      Jakie powinno byc ciśnienie?
    • Przez m3tysek
      Witam, dwie głowice są wilgotne na wydechu albo olej lub paliwo wymienione pierścienie i tuleje dotarły głowice po remoncie nowe wtryskiwacze, została tylko stara pompa. Głowice 1czeska 2 Chełmna i tu jest zagadka gdzie nie przykrece głowicy czeskiej jest sucha tylko w zamiennik jest mokry, nie mam pojęcia dlaczego poprzedni właściciel zamienił głowice. Pompą wtryskową też przyspieszałem i opóźnialem zapłon nic to nie daję, wtryskiwacze dwa podtoczone żeby były głębiej nic nie dało już brak pomysłu


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj