rjurczyk

Świeca żarowa czy płomieniowa?

Polecane posty

grzegorz508    3

Możliwe, że tak jest, ja osobiście nie miałem takiego problemu, u mnie tylko spirala w świecy wogóle się nie rozgrzewała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asik    0

Możliwe, że tak jest, ja osobiście nie miałem takiego problemu, u mnie tylko spirala w świecy wogóle się nie rozgrzewała.

spirala przestała się rozgrzewać i kupiłem drugą chciałem zaoszczędzić i kupiłem tańszą .zaoszczędziłem 20zł a na remont wydałem 1000zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Teoretycznie, to zawór w świecy pod wpływem ciepła się otwiera, w stanie wyłączonej spirali zawór powinien być zamknięty. Widocznie trafił Ci się jakiś felerny egzemplarz i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

ja też uważam, że nie ma jak żarowa :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaammil    0

Już dawno chciałem się o to zapytać ale jakoś nie...

 

Czy w w ursusie 3512 jest świeca żarowa? bo ja mam instrukcję fergusona 255 i tam stacyjka ma chyba 4 stopnie a w 3512 ma 3(razem z neutralnym) i w 255 podobno jest bo tak pisze w instrukcjii, a w 3512 rocznik 93..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spitz    0

W 255 na pewno nie ma świecy żarowej :D

Jak chcesz sprawdzić czy masz świece płomieniową w 3512 to popatrz na kolektor, na pewno zauważysz jej obecność :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaammil    0

No ale czytałeś instrukcję fergusona? tam pisze jak ją używać czyli musi być..

Ja nie wiem ..

 

To ona powinna być koło kolektora od tłumika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turas20    8

Mam Ursusa 2812 96r ,świece płomieniowe są i Ty tez napewno masz.W intrukcji Ursusa 2812,3512,3514 pisze

Pozycja A-Wyłączone

B-odbiorniki

C-odbiorniki + grzanie

D-odbiorniki + grzanie + rozruch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saherb    36

Nie mylcie tutaj pojęć. W tych ciągnikach jest tylko świeca płomieniowa inaczej nazywana termostartem. Znajduje się w kolektorze ssącym nad sprężarką. Podczas grzania rozgrzewaz się jej grzałka, a podczas rozruchu na gorącą grzałkę dostaje się paliwo, które się zapala ułatwiając rozruch silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaammil    0

Czyli świeca płomieniowa jest.. no ale przecież to grzeje i to też..

 

No ale u mnie w stacyjce są tylko 3 stopnie

1)wyłączony

2)włączają się liczniki i na czerwnym piorunek świeci

3)rozruch

 

Jest tu jakieś grzanie ?

 

Czyli świeca płomieniowa jest.. no ale przecież to grzeje i to też..

 

No ale u mnie w stacyjce są tylko 3 stopnie

1)wyłączony

2)włączają się liczniki i na czerwnym piorunek świeci

3)rozruch

 

Jest tu jakieś grzanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Masz na pewno świecę płomieniowa bo ja w swoim także posiadam taka a mój jest z 94r co najwyżej może nie działać ale być powinna. Zresztą ustaw stacyjke w pozycje C-odbiorniki + grzanie jak napisał Ci Turas i przytrzymaj tak ok 20-30sek i możesz po tym sprawdzić czy jest ciepło w jej okolicy a najlepiej to wykrecić ja i wtedy sprawdzić ja tak robiłem fajny płomień daje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Włącz reduktor na bieg i mozesz bawić się świecą, wtedy możesz trzymać kluczyk tak jak do rozruchu i wtedy bedzie Ci grzał bez obaz o to, że za wczesnie włączysz rozruch. http://allegro.pl/silnik-perkins-3p-c-360-gpw-zremb-wozek-widlowy-i1348151812.html tu widać świecę, tam gdzie dochodzi ten przewód cienki tam jest świeca płomieniowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian2132    0

oryginalnie jest tylko swieca ploomieniowa. dochodza do niej kabel z pradem i przewod paliwowy. zeby sprawdzic czy dziala swieca to na zgaszonym silniku i stacyjka na A najlepie zeby bylo i trzeba ustawic tak zeby pompka reczna do paliwa pompowala i podlaczyc prad do swiecy od dodatniej klemy przy rozruszniku najblizej bedzie i jak prad bedzie z 10 sekund to trzeba zaczac pompowac pompka i wtedy jak bedzie sprawna to bedzie slychac jak sie pali w kolektorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaammil    0

Ale u mnie rozrusznik włancza się już na 3 poziomie a nie na 4 jak wy tu piszecie..

 

Takie są u mnie stopnie:

 

1)wyłączony

2)włączają się liczniki i taki piorunek na desce (na czerwonym pasku)

3)ROZRUSZNIK

 

Przy trzecim kręci rozrusznikiem chyba że on grzeje na 2..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaammil    0

Ej a na "C" czyli odbiornik+grzanie to trzeba kluczyk przytrzymać czyli trzeba go trzymać w tej pozycji czy on powinien się w niej zatrzymać tak jak "B"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Trzeba go trzymać, stacyjka wraca zawsze do położenia ODBIORNIKI (2). Najlepiej wrzuć reduktor na bieg a kluczyk tak jak na rozruch i zobaczysz czy grzeje. Wtedy nie powinien kręcić rozrusznik tylko powinna grzać świeca i powinny palić się kontrolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Musisz wyczuć stacyjkę, czyli na grzaniu nie ma tak ze kluczyk zaskakuje jak na włączaniu odbiorników, tylko trzeba trzymać, jak włączysz odbiorniki przekręć dalej kluczyk tylko delikatnie i powoli, na początku jest lekki opór czyli grzanie świeć a jak opór się zwiększy do będzie rozruch. Można też sprawdzić po kontrolkach jak przygasną, a nie włączy się rozruch tzn ze świeca się grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Witam,

Kupiłem nowa świecę płomieniową bo stara nie działała.

Odłączyłem kabel ze stacyjki i poprowadziłem do plusa i działa, ale jak podepnę z powrotem do stacyjki i przekręcę kluczyk na kontrolki nic się nie dzieje.

 

W czym tkwi problem ?

 

Czy może takie świece działają tylko w niskich temperaturach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

płomieniówka musi miećalbo ropę albo nafte żeby mogła grzać ogniem... to nie żarowa..

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Napisałem Ci już to na gg, ale jeszcze raz powtórzę:

Są cztery położenia stacyjki:1 odbiorniki wyłączone, 2 odbiorniki włączone, 3 odbiorniki + grzanie, 4 odbiorniki+grzanie +rozruch, przekręcając kluczyk powoli będziesz czuł stopniowe przybywanie oporu. Podobnie jest w starszych dieslach VW, że trzeba delikatnie przekręcić kluczyk i trzymać go w takiej pozycji.

 

@piotrb14 w 3512 masz oryginalnie wstawioną świecę płomieniową, wiec masz także przewód z filtra paliwa do świecy.

 

Ja napisałem co zauważyłem, bo nigdy na odbiornikach (kontrolkach) świeca nie bedzie grzała, to jest prosta instalacja.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Dzięki Grzegorz. W stacyjce jest własnie taki moment ze kluczyk przekręca się z lekki oporem a na samym końcu juz łapie rozrusznik.To ten moment rozumiem ? czyli jest tak, 1 pozycja zerowa, 2 pozycja odbiorników, 3 moment w którym kluczyk przekręca się z oporem i to jest właśnie włączenie świecy, 4 pozycja rozruchu.

 

W pon dopiero to sprawdzę bo nie chce bawić się w przekręcanie kluczyka bo mam wymontowana pompę wtryskową i boje sie ze niechcący przekręcę silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    3

Tak dokładnie jak mówisz. Tak po za tym to chyba poważny remont przeprowadzasz jak juz pompa wyciągnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Tak, ursusek ma grubo ponad 7ty mth także trzeba zacząć coś robić.... Wtryski, pompa, regulacja zaworów, i wszystkie takie tam pierdołki które są do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez piotr26
      Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak nacisnę ten zaworek co jest na butli z powietrzem to leci nim olej kiedyś tylko woda z powietrzem i mam pytanie czy miał ktoś podobny problem i jak można go szybko usunąć? odłączył bym wogule sprężarke ale słyszałem wypowiedzi że smrowania nie będzie w silniku i tak się boję dodam że mój ursus jest z 1994r
    • Przez UMP
      Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie jak zimny to kopci na siwo oraz   gdy jest rozgrzany  i dłużej pochodzi na wolnych obrotach/ małym obciążeniu to po dodaniu gazu  kopci na siwo jak opętany  zasłona dymna, potem przestaje. Jak rozgrzany  i chodzi na większych obrotach lub w pi#$ do oporu to nic nie kopci. Moc ma . Oleju coś tam minimlanie ubywa.  Wtryskiwacze sprawdzone idealnie rozpylają, luzy zaworowe ustawione, nowa pompka zasilającą, filtr paliwa, wyczyszczony odstojnik. Co to może być ? 
      Na myśl przychodzą mi jeszcze uszczelniacze zaworowe, że puszczają olej do cylindra i przez to kopci , ale wtedy by kopcił cały czas?
      https://sklep.agromaj.com.pl/perkins-uszczelniacz-zaworu-ad3152-ad4203-p7519  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj