rumcajs9

Seat Leon 1.9 TDI 110 hp vs Opel Astra II 2.0 DTI 101 hp

Polecane posty

tommy66692    2254

przełożenia dobre bo od jedynki do trójki są bardzo krótkie biegi :( dlatego tez czuc jak wciska w fotel, patrząc na wskazówke od prędkosciomierza to w benzyniaku idzie równomiernie a w klekotach to zalezy od obrotów biegu itp.

Ogolnie jadąc passatem b5 czy seatem toledo w 110km ciezko nie ruszyc z piskiem opon, ladnie czuc przyspieszenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

taa bo jest przez chwile eksploazja moment, wiec moc narasta bardzo gwaltownie, ale przy wyzszych wartosciach to jest przeklenstwo diesla, dlatego nigdy nie bedzie szybki :(

 

krzywa momentu obrotowego nie odpowiada za przyspieszenie, tylko za przystosowanie silnika do istniejacych warunkow, dlatego dieslem mozna w miare zwawo sie rozpedzac na 5 biegu od 40 km/h (czyt. elastycznosc), albo jechac z przyczepa pod gore bez redukcji!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

przełożenia dobre bo od jedynki do trójki są bardzo krótkie biegi :( dlatego tez czuc jak wciska w fotel, patrząc na wskazówke od prędkosciomierza to w benzyniaku idzie równomiernie a w klekotach to zalezy od obrotów biegu itp.

Ogolnie jadąc passatem b5 czy seatem toledo w 110km ciezko nie ruszyc z piskiem opon, ladnie czuc przyspieszenie

 

ciekawe jak bys ruszał czyms co ma 6,5s do 100km/h passat czy toledo ze swoimi 11.4s do setki tez szału nie robi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Normalnie wtedy czuwa ESP jak u taty w audi nie zapiszczysz :(

Co do eksplozji momentu...jedna wizyta u tunera i krzywa już nie jest taka krzywa tylko rozkłada się od 2 tyś obr do 5 np :P

http://diesel-tuning.pl/galeria.php POLECAM !! Gość zna się na rzeczy, możecie krzywe sobie obejrzeć po wirusie ;)

''krzywa momentu obrotowego nie odpowiada za przyspieszenie, tylko za przystosowanie silnika do istniejacych warunkow'' -no z tym ciężko się zgodzić, kolego nie masz racji w Dieslach za przyśpieszenie w szczególności odpowiada moment, już podaję przykład kiedyś brałem się od świateł do świateł z Audi tylko 2,5TDI 150km 310 momentu rodziców 130km moment ten sam szliśmy łeb w łeb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

taaa tez ci podam przyklad, auto zbudowane na bazie audi r4 (o ile o takim slyszales), ma tego momentu (ktory tak opiewasz, a nie wiesz czym sie go je) grubo ponad 2000 Nm i ok. 200 KM, przyspiesza bardzo porownywalnie do hondy civic type-r, ktora owego momentu ma ponad 10 razy mniej, ale tyle samo mocy.

 

z reszta jak chcesz to ci podrzuce bardzo ciekawa rozmowe na jednym forum, odnosnie tego sporu i bedzie mogl sam sobie wyrobic opinie, tam troszke bardziej rozeznani sie wypowiadaja.

 

patrz, ze w swoich testach, nie musze dodawac, ze idealnie dokladnych i miarodajnych oczywiscie, nie zauwazyles drobnego szczegolu iz pojazd wyposazony w 2 cylindry wiecej, raczej tez wiecej wazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

Nie jesteś tu najmądrzejszy a do tego dążysz w tej rozmowie, nikt jeszcze wszystkich rozumów nie zjadł... nie musisz się ze mną zgadzać a ja z tobą to moje zdanie znawco samochodowy buuuaaahhhhaaaa

a o r4 słyszałem z ciemnota nie masz do czynienia na tym forum i jeśli piszę to wiem o czym !! i do czego służy moment obr też, bo mam z tym styczność na co dzień, po prostu w dieslach jest dostępny od 2 tyś obr anie od 4,5np jak w benzynie i tu mają przewagę ale to nie znaczy że to jest chwilowa eksplozja i jeden i drugi potrafi tyle samo ale benzyniaka trzeba bardziej śrubować, oczywiście mam tu nA myśli nowoczesne diesle a nie stare klekoty, już tak jest są zwolennicy benzyn i diesli i każdy będzie chwalił swoje.... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie wiem o czym ta gadka diesel to co innego benzyna to co innego nie wiem jaki sens ma to porównanie inna jest charakterystyka inne przełożenia. Diesel jest lepszy i elastyczniejszy w dolnym zakresie obrotów później tego tak nie czuć benzyna odwrotnie woli wysokie obroty. Ale żeby którys był szybszy to niekoniecznie pojazdy z taką samą mocą diesla i benzyny bedą miały podobną v max. Różnica polega tylko na tym jak będą do tej prędkości przyśpieszać.

Odnosnie tematu jeśli chodzi o silniki tdi napewno bedzie bardziej trwały w oplu tylko czekac aż pompa sie popsuje. Jeśli chodzi o tdi bez problemu wytrzyma do 500 tys oczywiście bez katacji. Przy 250-300 tys może być potrzebna wymiana tgz szklanek ale koszt nie jest duży. Jest to jedna z bardziej udanych konstrukcji z szerokiej rodziny 1.9tdi. Jeśli chodzi o karoserje kwestja gustu zawieszenia są podobne.

Co do "rwania asfaltu" to albo był mokry asfalt albo dobry strzał ze sprzęgła ale to da się zrobnić wieloma autami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

Normalnie wtedy czuwa ESP jak u taty w audi nie zapiszczysz :blink:

Co do eksplozji momentu...jedna wizyta u tunera i krzywa już nie jest taka krzywa tylko rozkłada się od 2 tyś obr do 5 np ;[

http://diesel-tuning.pl/galeria.php POLECAM !! Gość zna się na rzeczy, możecie krzywe sobie obejrzeć po wirusie :)

''krzywa momentu obrotowego nie odpowiada za przyspieszenie, tylko za przystosowanie silnika do istniejacych warunkow'' -no z tym ciężko się zgodzić, kolego nie masz racji w Dieslach za przyśpieszenie w szczególności odpowiada moment, już podaję przykład kiedyś brałem się od świateł do świateł z Audi tylko 2,5TDI 150km 310 momentu rodziców 130km moment ten sam szliśmy łeb w łeb

 

po pierwsze panie znawco VAG przy starcie w autach grupy vag kola blokuje ci ASR a nie ESP , po drugie czym innym jest krzywa przedstawiajaca przebieg momentu a czym innym wartosc momentu... a po trzecie dla mnie wyznacznikiem zbierania sie samochodu jest czas w jakim auto osiaga 100km/h.. aa po czwarte porównaj sobie z pod swiateł łałdi a4 b6 z 1.9tdi 130KM310Nm i takie samo łałdi z 2.5tdi 163KM310Nm bo z tego co napisałes to startowałes a4b6 a ten drugi koles a6c5 gdzie to drugie auto troche wiecej wazy chociaz moment ma ten sam ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ale na tym przycisku napisane jest esp więc temu tak napisał. Koła bblokuje eds (te które wpada w poslizg - blokada mechanizmu różnicowego przy pomocy hamulców) a asr ogranicza moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

ja sie zawsze spotykałem z napisem asr. bo esp jest ale ono za co innego odpowiada i po za tym nie w kazdym samochodzie jest to espwink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Ja w IBIZIE miałem ASR i zapobiegało ono tylko i wyłącznie buksowaniu kół przy ruszaniu i w żadnym przypadku nie miało ono wpływu na moc, a tylko i wyłącznie na hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

ja sie zawsze spotykałem z napisem asr. bo esp jest ale ono za co innego odpowiada i po za tym nie w kazdym samochodzie jest to espwink.gif

Właśnie ty sie spotykałeś !!!! mówie jak jest podczas buksowania kół włącza sie dzwięk, kontrolka i zapala się przycisk ESp z tąd tak napisałem ale nieee... ledwo dowody osobiste dostali i już tu każdy jest najmądrzejszy, podyskutujcie z rówieśnikami

@tomasek może i dla ciebie jest to wyznacznikiem ale dla mnie nie musi :blink: co kogo interesuje co dla ciebie jest wyznacznikiem

nara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

w łałdi a6c5 mialem asr i esp... i kontrolka od asru zawsze mi sie zapalała przy ruszaniu z piskiem opon pod czas ruszania przycisk tez mi sie zapalał zas esp gdy na zakrecie prawie bokiem leciałem, w passatach b5 i b6 tez tak jest w bmw, mercedesie, lexusie, oplu, fiacie, jaguarze, i wielu innych autach ktorymi jezdzilem tez tak było co najwyzej asr i esp maja inna nazwe ale i tak to wszystko tak samo dziala jak w ałudi o ktorym pisałem wyzej... wiec nie wiem czym ty jezdzisz o ile wogole jezdzisz a i o ile twoje auto ma esp albo asr a o absie nie wspomne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Od kiedy w a6 jest oddzielny włącznik i kontrolka od esp i asr.

asr działa na takiej zasadzie - czujniki prędkości obrotowych kół napedzanych i nienapędzanych rejsetruja róznice w prędkości obrotowej kół wysyłają to do komputera ten zaś zarządza sterowaniem dawką paliwa kontem zapłonu itd tak aby prędkość ta wyrównać. Objawia się to spadkiem obrotów a co zatym jdzie mocy. Tak to wygląda w opisie bardzo uproszczonym i w większości popularnych aut z takim systemem. Kontroli trakcji realizowanej przy pomocy hamowania kół jeszcze nigdy nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

o wlaczniku nic nie pisałem tylko o kontrolkach zas wlacznik był tylko esp a z rozpędu napisałem ze był wlacznik asr zamiast esp...

a i kto napisał ze asr nie hamuje panie hubertuss ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Od kiedy w a6 jest oddzielny włącznik i kontrolka od esp i asr.

asr działa na takiej zasadzie - czujniki prędkości obrotowych kół napedzanych i nienapędzanych rejsetruja róznice w prędkości obrotowej kół wysyłają to do komputera ten zaś zarządza sterowaniem dawką paliwa kontem zapłonu itd tak aby prędkość ta wyrównać. Objawia się to spadkiem obrotów a co zatym jdzie mocy. Tak to wygląda w opisie bardzo uproszczonym i w większości popularnych aut z takim systemem. Kontroli trakcji realizowanej przy pomocy hamowania kół jeszcze nigdy nie widziałem.

to jak możne działać system kontroli trakcji jak nie przy użyciu również hamulców???? Jak sobie wyobrażasz wyrównanie prędkości obrotowej kół, bez przyhamowania tego które ma większą prędkość obrotową???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin 80    8

w łałdi a6c5 mialem asr i esp... i kontrolka od asru zawsze mi sie zapalała przy ruszaniu z piskiem opon pod czas ruszania przycisk tez mi sie zapalał zas esp gdy na zakrecie prawie bokiem leciałem, w passatach b5 i b6 tez tak jest w bmw, mercedesie, lexusie, oplu, fiacie, jaguarze, i wielu innych autach ktorymi jezdzilem tez tak było co najwyzej asr i esp maja inna nazwe ale i tak to wszystko tak samo dziala jak w ałudi o ktorym pisałem wyzej... wiec nie wiem czym ty jezdzisz o ile wogole jezdzisz a i o ile twoje auto ma esp albo asr a o absie nie wspomne...

Wyobraź sobie że jeżdzę A4 B6 i Toledo II obydwa TDI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

z układu hamulcowego asr wykozystuje tylko czujniki prędkości obrotowej koła ale napewno nic nie hamuje chodzi tu własnie o redukcje momentu obr i mocy dostarczanej na koła napedowe. Elektroniczna blokada mechanizmu róznicowego i esp działają na zasadzie hamowania poszczególnych kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

po pierwsze kolego @Marcin80 ciesze sie ze jezdzisz tyakimi furaczami..

tpo drugie to sie dowiedz kolego @hubertuss jak dziala asr a pozniej przyjdz tutaj i podnos mi cisnienie... dziekuje dobranoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Autor tego opracowania troche namieszał. Pisze co prawa o kontroli trakcji ale na dole opisuje zasade działania elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego pisząc o kole które wpada w poslizg. Oczywiście systemy te są w róznych konfiguracjach w różnych markach i są ze sobą na ogół zintegrowane. Głównym zadaniem systemu kontroli trakcji jest ograniczenie poślizgu osi napędzanej, gdy oba koła wpadną w poślizg i można to zrealizować jedynie przez ograniczenie mocy przekazywanej na tą oś ( kto jeździł w głebokim sniegu ten zauważył jak auto staje).

To co zostało opisane to zadziałanie mechanizmu różnicowego w przypadku gdy jedno z kół wpada w poślizg i wtedy własnie przy pomocy hamulca działa blokada. Można oczywiście wszystko nazwac kontrola trakcji jest to jak pisałem zintegrowane.

Podsumowując róznice obrotów między osiami koryguje kontrola trakcji, róznice obrotów między kołami kontroluje blokada mechanizmu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

"Głównym zadaniem systemu kontroli trakcji jest ograniczenie poślizgu osi napędzanej" to w żadnym wypadku nie jest główne zadanie kontroli trakcji, jej zadaniem jest zapobieganie niekontrolowanej zmianie kierunku jazdy, ograniczenie poślizgu osi napędzanej, to efekt dodatkowy, ułatwiający życie , a nie je ratujący, a element ten to ASR wchodzący w skład ESP . W autach o których rozmawiamy różnice obrotów między kołami NIE kontroluje blokada mechanizmu różnicowego, bo one jej nie posiadają, może za wyjątkiem BMW, które posiada szperę, będącą czymś w rodzaju blokady :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jak zwał tak zwał ograniczenie poślizgu kół napedowych prowadzi do poprawy stabilnosci a co za tym jdzie zapobiega niekontrolowanej zmianie toru jazdy. W astrze czy toledo oczywiście blokady nie ma nawet tej przy pomocy hamulców. jeśli chodzi o a4 od 01r ma taki patent na przedniej osi tj. blokowanie dyferencjału przy pomocy hamowania ślizgającego się koła modele quattro z tych roczników mają taki patent na osi tylnej. Nie wszystkie auta z asr to mają. Co do szpery jeśli chodzi o szpere mechaniczną zabudowaną w obudowie dyferencjału w bmw to raczej tylko modele serii m. Poozstałe moga miec patent tak jak w a4 opisałem ale tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

taa bo jest przez chwile eksploazja moment, wiec moc narasta bardzo gwaltownie, ale przy wyzszych wartosciach to jest przeklenstwo diesla, dlatego nigdy nie bedzie szybki ;[

 

krzywa momentu obrotowego nie odpowiada za przyspieszenie, tylko za przystosowanie silnika do istniejacych warunkow, dlatego dieslem mozna w miare zwawo sie rozpedzac na 5 biegu od 40 km/h (czyt. elastycznosc), albo jechac z przyczepa pod gore bez redukcji!!!

dodam ze klekoty sa dobre do wyprzedania bo nie trzeba redukować, ale przy 90km/h jak zejde w moim benzyniaku 103km do trójki na której do odcięcia mam 148km/h to diesel wymięka :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Po pierwsze po co tak robić po drugie diesla też można zredukować po trzecie zmiana biegu na wyższy przynosi lepsze efekty niż piłowanie silnika do końca na niższym. Oczywiście w zależności od charakterystyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj