Polecane posty

Petekw    3

Co do sprężarki to nie wiem czy powinna sączyc olejem. (znaczy sie napewno nie powinna). Ale wydaje mi się ze nie jest to wilki problem. No u mnie nie sączy w każdym razie.

 

A co do tego że dawka paliwa jest inna to sie nie zgodze. Otóż jak może byż inna skoro pompy paliwowe te ciągniki mają takie same!

I taka ciekawostka:

Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znam. 235g/kW/h zetor 8540

Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znam. 230g/kW/h zetor 9540 ;[

Oczywiście dane z instrukcji.

Nadal nie mam katalogu zeby porównac te modele. Ale co sie odwlecze to nie uciecze.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

to nic że pompy są takie same ale możesz na nich zmieniać dawkę paliwa i ciśnienie mogą mieć też inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Panowie pojawił sie z problem z moim zetorkiem 8540. Otóz rozladowuje mi sie akumulator. Tak sam z siebie!! tzn. Naladuje go cignik odpala bez problemu. Postoi 2 dni i d*pa. akumualtor rozladuje sie tak ze az nie ma sily okrecic rozrusznikiem. Ekspertem nie jestem ale wydaje mi sie ze cos robi zwarcie. Pomożcie.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

ja mam katalog do tych modeli zetora to sprawdze jak to jest z tymi różnicami ;)

 

co do akumulatora to poprostu chyba masz już do du... akumulator. Albo alternator nie ładuje


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

No kolego @losktos jakbys miał i katalog i sprawdzil to by bylo super. Boja sie nie moge do katalogu dopchac. A co do akumualator to ma dopiero 2 lata. Ale oczywiscie jest to prawdopodobne ze ma dosyc.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Jaki olej powinno się stosować do zetorów 8540-9540 głównie chodzi mi o pompę hydrauliczną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

@arek92 ja leje Aral ale teraz chyba mam Supertractor. Aral nadaje się zarówno do silnika jak i do skrzyni.

 

@Petekw te akumulatory to teraz takie szajsowate robią że i po 2 latach potrafi wysiąść :blink:


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

A czy Agrol U też się nadaje do zetora, bo mam Agrol w ursusie i podczas kipowania przyczep nie chciał bym mieszać oleju? Ile dokładnie wchodzi oleju do skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Może być Agrol. Zetorowi nic nie bedzie. Zreszta zetory sa bardzo tolerancyjne jesli chodzi o oleje (w przeciwienstwie do mf-ów). Ja mam Hipol w skrzyni i tak juz 3 lata i nic sie nie dzieje. A agrol to lepszy olej. Do skrzyni wchodzi 40l.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil181293    0

mam pytanie a mianowicie czy zetor 8045 ma silny wom bo mam rozrzutnik 8t starej serii i ciągnikowi na aparat ciężko bo w mtz 82 to aż skrzynia buczy 10145 sobie radzi ale gożej z ruszeniem (u nas są typowo mokre tereny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy81    69

Co tu tak mało o tym ciągniku:)

Ma ktoś porównanie spalania na 1ha z innym?

Proszę o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toodziala    1

Ja mam zetora 9540 to spalanie wygląda następująco:

teren górzysty pola od 0.25-2.3 ha średnio

orka pług overum 4x45 -14-15l

talerzowanie talerzówka 3,2 - 7l

agregatowanie 3.2 6-7l

od sprasowania sianokiszonki przez załadunek, transport, załadunek na owijarkę, do postawienia balotu na właściwym miejscu 1l na balota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursontv    11

mam zamiar kupić zetora 7540 bardzo bym chciał się coś dowiedzieć o tym modelu czy duzo pali jak z awaryjnością co najczęściej siada  i czy drogie są cześci i gdzie je mozna dostać z góry dziekuje za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie bo ja chciałbym kupić zetorka 7540, 8540 lub 9540 i chciałbym się dowiedzieć czy w nich jest dużo elektroniki? :D I rozwińcie ten temat o sprzęgłach.U mnie 5-6 klasa także chciałbym się również dowiedzieć o spalaniu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

tyle co w popularnym 7211 itp. Wszystkie wskaźniki na konsoli są elektryczne ,natomiast sterowanie przednim napędem czy podnośnikiem jest na zaworach sterowanych cewką elektryczną - ot i cała elektronika (bardziej elektryka) .

jeśli chodzi o sprzęgła to jest do wyboru kilka wariantów skrzyni w tym z maksymalnie dwoma  półbiegami na każdym biegu i ta chyba będzie najdroższa w ewentulanej naprawie ( ze względu na kosz wzmacniacza )


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobago    351

 

 

 

 

 

 

Ja mam zetora 9540

 

Panowie mam w okolicy 9540 za 50tys 1994r. Nie wiem ile ma mtg i kto to dokładnie chce sprzedać ale czy w takiej cenie w ogóle rozmyślać zakup?

Naczytałem się że ta seria jest chyba najlepszą opcją wśród ciągników z tej półki. Prawda to czy lepiej pomyśleć o czymś zachodnim za podobne pieniądze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

Ja ma 10540 i nie narzekam jedynie to że przy ujemnych temperaturach poniżej -10 ciezkawo palą ale ja założyłem grzałke w bloku za 100zl i masz spawne swiece  jest dobrze, ciezki mocny ciagnik sa wersje które maja 2 połbiegi na kazdym biegu i sa wersje z EHR kolego co do sprzegła ja robiłem teraz na wiosnę w 10540  przy 4500mth sprzegło z tarcza ceramiczna cały koszt cześci ok 2000zł na orginalnych czesciach  dwie predkosci wałka z elektroniki to jak ktoś pisał blokada i naped jest załaczany cewka elektryczna które były równie w tatrach i liazach, chyba że ma EHR to jest prosty chyba Bosha 

Edytowano przez wojtal24

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

a tam najlepsza ! W jakiej konfiguracji skrzynia ?  Silniki we wszystkich w zasadzie identyczne tylko skrzynie różne . Ja mam 10540 i tu chyba tylko dawano na 2-óch półbiegach i choć się nasłuchałem jakie to awaryjne to póki co nie mam powodów do narzekań . Połówki potrzebne w polu i w transporcie natomiast rewers przydałby się przy pracy z ładowaczem .

W segmencie używanych nie ma żadnej reguły -zależy na co trafisz .  Moim zdaniem za ten rocznik i ten model to dużo (50tys.) ale nie napisałeś jakie wyposażenie .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    101

Ja za swojego 8540 z ładowaczem i osprzętem do ładowacza zapłaciłem 48000zł pod koniec 2014 roku. W tym roku zaś zrobiony został kapitalny remont silnika, przedniej osi i detale w skrzyni również zostały wymienione. Jak nim teraz jeżdżę, to mam wrażenie, że to nowy ciągnik :) Jest z 1994r na zetorowskiej przedniej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Kolego "robert812" jakie zestawy naprawcze ( bo jest kilku producentów ) dałeś do silnika i jak na nich pracuje ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

8540 od 1,5 roku

ok 300mtg głównie w bijakowej i średnio 6l/mtg. Wg mnie rewelka. Myślałem że będzie gorzej. Chociaz rozrzut ma niezły, od 5 przy szwędaniu się po polach do 10/mtg przy upalaniu po lesie...

Półbiegi są świetne. Części wcale nie tanie ale od ręki i znowu nie psuje się za bardzo! :)

Dałem 50, włożyłem 8- sprzęgło uszczelniacze itp. turbo i pompa zrobione na 'zaś' i pół przedniego napędu... więc sumie nic grubszego a koszt znaczny.... póki co nic się nie odzywa... 

98r na liczniku 5tys mtg i vmax na liczniku 42kmh, tylko kapcie 13,6/16,9 trochę średnio jak na tą moc... Co ciekawe jest na porządnej zetorowskiej osi przedniej  B)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prowpek    9

8540 od 1,5 roku

ok 300mtg głównie w bijakowej i średnio 6l/mtg. Wg mnie rewelka. Myślałem że będzie gorzej. Chociaz rozrzut ma niezły, od 5 przy szwędaniu się po polach do 10/mtg przy upalaniu po lesie...

Półbiegi są świetne. Części wcale nie tanie ale od ręki i znowu nie psuje się za bardzo! :)

Dałem 50, włożyłem 8- sprzęgło uszczelniacze itp. turbo i pompa zrobione na 'zaś' i pół przedniego napędu... więc sumie nic grubszego a koszt znaczny.... póki co nic się nie odzywa... 

98r na liczniku 5tys mtg i vmax na liczniku 42kmh, tylko kapcie 13,6/16,9 trochę średnio jak na tą moc... Co ciekawe jest na porządnej zetorowskiej osi przedniej  B)

Jaka masz skrzynie kolego?

 

Ja mam mozliwosc kupna Zetora 9540 98r. z pewnej reki za rozsądne pieniądze (sprzet używany 10 lat u mojego szwagra w gospodarstwie) niestety przyznaje ze przeraza mnie trochę skrzynia zaledwie 3 biegowa z polbiegami. Wedlug mnie to trochę mało.

 

Co sadzicie o taki polaczeniu? Ciagnik nigdy nie pracowal w turze ja chce do niego zalozyc cos polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Ja mam 3 biegową z półbiegami czyli jest 18/6

Wystarczająco, przerażać moze ewentualny koszt naprawy skrzyni. Ale każda skrzynia w naprawie poza ursusami małymi jest kosmiczna;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prowpek    9

to jest glowny ciagnik u ciebie? jezlei tak to orka jakim sprzetem i na jakim przelozeniu? 

 

moj szwagier juz nim nie orze (4 zagodnowa unia) bo mowi ze ma za mala predkosc wiec orze swoim 8441 no i pytanie czy to nei jest przypadkiem wina operatora ;)

Edytowano przez prowpek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj