Polecane posty

maras    5

Piszcie wszystkie wady i zalety tej maszyny

No i oczywiście jakie ma spalanie?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356
Piszcie wszystkie wady i zalety tej maszyny

No i oczywiście jakie ma spalanie?

Spalania nie zmierzyłem dokładnie ale na zrobienie agregatem uprawowym 3,60m 7 ha spalił mi nie całe 50 litrow. Zalety: dobry komfort, mocny sprzęt, jest ciężki i nie ma żadnego poślizgu w pracach, szybki, posiada połbiegi co jest bardzo przydatną rzeczą no i fajnie sie robi takim ciągnikiem. Co do wad to nie zauważyłem poważniejszych usterek. Niektorzy piszą ze siadają w nich sprzegła. Nie siada całe sprzęgło tylko sama pompka. Koszt części nie jest duzy tylko że trzeba rozpoławiać.


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

A jeśli olej cieknie z filtra oleju tego od prawej strony pierwszego od przodu ciągnika co to może byc?


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

albo filtr słabo dokręcony albo ta uszczeleczka na filtrze jakaś badziewna


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Widzę że nikt od dłuższego czasu nic nie pisze więc ja coś napisze :)

Więc tak dużym plusem 8540 i calej tej serii jest ich masa. Ciągnik jest ciężki przez co uciąg jest naprawdę niezły.

Moj 8540 z przodu ma opony 14.9 z tyłu 16.9 (szkoda że tył to nie 18.4 ale trudno. Jeśli ktoś chce kupić tego typu ciągnik to polecam zwłaszcza z szerokim ogumieniem (ale to raczej logiczne).

Mój zetorek ma skrzynie 3 biegową + 3 stopniowy wzmacnacz (gałke można ustawic w trzech pozycjach). Ciagnik ma ponad 7500mtg i skrzynia biegów działa od nowości (w przeciwieństwie do wzmacniacza).

Bardzo dużym plusem jest ehr z tyłu na blotnikach i oczywiści w kabinie na prawym słupku (jeśli kupujemy ciągnik brać z tylko z tym).

Hydraulika też bardzo mi sie podoba, dużo wyjść znaczy szybkozłączy w sumie chyba 6. Jeden siłownik wspomagający przynjamniej u mnie, udzwig ma calkiem calkiem. Podnosi obrotówke 4 skibowa bez problemu.

Minusem wedlug mnie napewno jest brak rewersu (ale podobno występowały wersje z nim). Także dużym minusem jest to że ciagnik bardzo skacze po dziurach. No ale wiadomo duża masa a amortyzacji wcale.

 

Co do spalania to jest spore mój mniej wiecej spala ok 10litrów na mtg orki (pług 4x35 junior roto). Hektar mojej ziemi orze około 2 godzin zależy od kawałka. Wiadomo wszystko zależy od ziemi na 5 klasie daję rade hektar zaorać w 1,5h i spale ok. 15 litrów. Ale przykładowo orząć 2 hektary przed domem 2 klasa cieżko jest sie zmieścic w 25litrach na hektar.

 

Ciągnik ogolnie moge polecic, dobra maszyna u mnie na 24 hektarach bez problemu daje sobie rade


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

A jak Ci silnik chodzi przy 7500 mth? Robiłeś coś przy nim? Bo my mamy forterrę, podobny silnik i ma coś z 5500-5600 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Silnik robiłem tzn. gdzieś po roku użytkowania go przeze mnie padło mi cisnienie oleju. Kontrolka świeciła prawie non stop. Tylko na bardzo dużych obrotach gasła. Więc ciągnik oddałem do mechanika. Jak sie okazało wina była po stronie pompy olejowej ( odkreciła sie czy cos). Fakt że miałem wtedy troche kasy. Więc przy okazji kazałem rozebrać cały silnik. Komplety naprawcze kupiłem w kaliszu w zetorze. A głowica, wał, oraz cały blok zawiozłem do krotoszyna do takiej firmy gdzie zawsze robili mi reszte ciagników.

Blok mieli zerować (chyba sie to tak nazywa). Głowice zrobili ale wał i blok oddali nic nie ruszając gdyż stwierdzili że jest jeszcze w bardzo dobrym stanie i bardzie mu zaszkodza niz pomogą. tylko nowe panewki kupiłem. Od tamtej pory silnika nie tykam. Chodzi super. Oleju praktycznie wcale nie bierze. Przynajmniej nie zauwazyłem.

Jeżdze na Turdusie.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Jaki olej lejecie do skrzyni biegów i hydrauliki zetora 8540, czym dokładnie się różni zetor 8540 od 9540. Myślałem nad kupnem takiego zetora ale wiele osób mi odradza te modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

No ja mam Hipol. Bo większośći ciągników ma hipol i nie chce mieszać. W zetorze w kaliszu go odradzali ale ciągnik chodzi 3 rok bez problemu. Wogóle zetory są odporne na oleje.

A co do ciągnika to według mnie jest Ok. To jedna z lepszej serii. Polecam 9540. To według mnie najlepszy ciągnik tej serii. Jesli bym teraz bym miał go kupować to własnie 9540 bym wziął. Dobrze żebym miał EHR na słupku i błotnikach (przydatna rzecz). No i oczywiści przedni most CARRARO (taki kwadratowy). Co do skrzyni nie wiem mam 3 biegowa i nigdy nie jezdziłem tym z 4 biegową. Także nie potrafie powiedzieć która jest lepsza.

Co do róznic miedzy 9540 a 8540 to różnią się jedynie silnikiem. Tzn. inny jest blok, głowica, wał, tuleje i tłoki z tego co wiem też są inne. Pompa paliwowa jest taka sama (kupowałem nową i kupiłem od 9540) co do turbiny nie wiem czy jest inna ale raczej nie.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

A jaka jest różnica między starym mostem a mostem CARRARO, bo słyszałem że stare mają kiepskie uszczelnienie, często trzeba wymieniać łożyska i mniejszy promień skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Powiem szczerze że nie wiem. Odnośnie róznic. Poza wyglądem. Nie orientuje sie w tym temacie. Jedno co moge powiedzieć to to że mój 8540 jest z 97r. no i jest na Carraro. Ja nic przy tym moście nie robiłem, nigdzie z niego nie cieknie, luzów też nie ma.

Nie wiem może wcześniej (ciągnik przyjechał z Holandii) także może tam coś robili.

Odnośnie przedniego mostu to musi sie wypowiedziec ktoś bardziej kuty w tym temacie.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

A ten silnik robiłeś pod krotoszynem w różopolu? Wachowiak się gość chyba nazywa, to tam u niego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Były montowane ale dopiero po roku 1997 jeśli dobrze pamiętam, bo od początku produkcji zakładali stare mosty i zetorów na starym moście właśnie wyszło najwięcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Silnika nie robiłem w Rózopolu.

W firmie co sie nazywa AUTO SZLIF "Obróbka mechaniczna silników spalinowych" Leszek Marek sie gościu nazywa.

A co do mostów to sie zgadzam z kolega wyżej. Tzn Carraro dopiero montowali od 97r.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Mam pytanko. Otóż dziś chciałem odpalic swojego 8540 i oczywiście d*pa. Podgrzewałem, kręciłem i tak bez końca. ciągnik łapał ale nie odpalił. Chciałem użyć samostartu ale nie wiem gdzie tym psiknąć?? Ma ktoś jakiś sposób na to?

Trzeba zdjąć pokrywe z przodu od filtra powietrza czy może ma któś lepsze rozwiązanie??


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
losktos    356

@Petekw różnica pomiędzy zetorem 8540 a 9540 jest taka że 9540 ma większą turbine i 10 kM więcej. Silnik jest taki sam. Nie ma tam nic innego. Tak samo 10540 tylko ze 105-tka ma jeszcze intercooler


Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Silnik nie jest taki sam!!! Tego jestem pewny na 100%.

To że 9540 ma dziesięć koni wiecej to oczywiście wiem. Turbina może i jest większa.

Ale główne róznice to silnik. Konstrukcja jest inna. Z zewnątrz wyglądają tak samo ale po za tym róznią sie wieloma szczegółami. A skąd to wiem. Otóz kiedy serwis w Kaliszu robił mi wzmacniacz momentu. To Stwierdziłem że skoro i tak ciągnik jest cały porozbierany to może by go przerobić na 9540.

I wtedy udałem sie do pana Pawła Lajzy który to jest tam całym kierwonikiem i chciałem żeby mi takie cos zrobili.

No i gośc mnie uświadomił mi że się nie da!!! To są inne silniki. Róznia sie budowa i wogole. Z zewnatrz wyglądaja tak samo ale tylko na pierwszy rzy oka! Jedynym rozwązaniem było by kupno całego silnika od 9540. I porostu założenie go do mojego ciagnika. Z czym oczywiście dalem sobie spokój.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    12166

Mam pytanko. Otóż dziś chciałem odpalic swojego 8540 i oczywiście d*pa. Podgrzewałem, kręciłem i tak bez końca. ciągnik łapał ale nie odpalił. Chciałem użyć samostartu ale nie wiem gdzie tym psiknąć?? Ma ktoś jakiś sposób na to?

Trzeba zdjąć pokrywe z przodu od filtra powietrza czy może ma któś lepsze rozwiązanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

Faktycznie pojemność jest taka sama ;)

Ogólnie temat co raz bardziej mnie ciekawi. :D Ale oznaczenie silnika (Engine model) jest inne!!

I z jakiejś przyczyny serwis nie mógł lub nie chciał przerobić mi z 8540 na 9540. Mimo że częśći maja całe tony na magazynie. Hmm.

Dziś mi się nie chce bo jest niedziela. Ale jutro wyskocze do znajomego mechanika i wezme katalog częśći od tej serii ciągników. kupiłem go jakis czas temu. Ale nie był mi potrzebny więc mu zostawiłem. I wtedy zobaczymy jakie są różnice B)

 

 

Właśnie studiuje instrukcje obsługi tych ciągników i co ciekawe, a mianowicie jedyne róznice jakie znalazłem to to że:

8540 9540

Typ pompy wtryskowej PP 4M 10K 1f 3163 PP 4M 10K 1f 3150

Typ regulatora RV 3M 350/1100-3307 RV 4M 350/1100-3307

Poza tym wszystko jest identycznie :D

 

Żeby było zabawniej dodam że jakiś czas temu wymieniałem pompe paliwową i akurat nie mieli w kaliszu pompy od 8540 więc kupiłem od 9540. I co ciekawe pojechałem do pompiarza żeby sprawdził czy bedzie pasować. Koleś stwierdził że pompy sa takie same. Ten sam numer sekcji, to samo oznaczenie na pompie!! Pompy identyczne!! :(

Coś tu jest nie tak. Wychodzi na to że wymienie jeszcze regulator (ciekawe co to jest) i z 8540 zrobi mi sie 9540!! :D

Powiedzcie że coś tu jest nie tak! jutro jade po katalog.


Zetor 8540
MF 365
Ursus C-360 3P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gm18    5

Mam pytanie czy sprężarka w zetorze 8540 powinna wyrzucać olej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mincek18    8

kolego Petekw dawka paliwa jest inna w 8540 niż w 9540 i tylko tyle.

ostatnio trochę robiłem zetorem 8540 i też olej się sączył ze sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj