Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do sprężarki to nie wiem czy powinna sączyc olejem. (znaczy sie napewno nie powinna). Ale wydaje mi się ze nie jest to wilki problem. No u mnie nie sączy w każdym razie.

 

A co do tego że dawka paliwa jest inna to sie nie zgodze. Otóż jak może byż inna skoro pompy paliwowe te ciągniki mają takie same!

I taka ciekawostka:

Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znam. 235g/kW/h zetor 8540

Jednostkowe zużycie paliwa przy mocy znam. 230g/kW/h zetor 9540 ;[

Oczywiście dane z instrukcji.

Nadal nie mam katalogu zeby porównac te modele. Ale co sie odwlecze to nie uciecze.

Opublikowano

Panowie pojawił sie z problem z moim zetorkiem 8540. Otóz rozladowuje mi sie akumulator. Tak sam z siebie!! tzn. Naladuje go cignik odpala bez problemu. Postoi 2 dni i d*pa. akumualtor rozladuje sie tak ze az nie ma sily okrecic rozrusznikiem. Ekspertem nie jestem ale wydaje mi sie ze cos robi zwarcie. Pomożcie.

Opublikowano

ja mam katalog do tych modeli zetora to sprawdze jak to jest z tymi różnicami ;)

 

co do akumulatora to poprostu chyba masz już do du... akumulator. Albo alternator nie ładuje

Opublikowano

No kolego @losktos jakbys miał i katalog i sprawdzil to by bylo super. Boja sie nie moge do katalogu dopchac. A co do akumualator to ma dopiero 2 lata. Ale oczywiscie jest to prawdopodobne ze ma dosyc.

Opublikowano

@arek92 ja leje Aral ale teraz chyba mam Supertractor. Aral nadaje się zarówno do silnika jak i do skrzyni.

 

@Petekw te akumulatory to teraz takie szajsowate robią że i po 2 latach potrafi wysiąść :blink:

Opublikowano

A czy Agrol U też się nadaje do zetora, bo mam Agrol w ursusie i podczas kipowania przyczep nie chciał bym mieszać oleju? Ile dokładnie wchodzi oleju do skrzyni?

Opublikowano

Może być Agrol. Zetorowi nic nie bedzie. Zreszta zetory sa bardzo tolerancyjne jesli chodzi o oleje (w przeciwienstwie do mf-ów). Ja mam Hipol w skrzyni i tak juz 3 lata i nic sie nie dzieje. A agrol to lepszy olej. Do skrzyni wchodzi 40l.

Opublikowano

mam pytanie a mianowicie czy zetor 8045 ma silny wom bo mam rozrzutnik 8t starej serii i ciągnikowi na aparat ciężko bo w mtz 82 to aż skrzynia buczy 10145 sobie radzi ale gożej z ruszeniem (u nas są typowo mokre tereny)

Opublikowano

Ja mam zetora 9540 to spalanie wygląda następująco:

teren górzysty pola od 0.25-2.3 ha średnio

orka pług overum 4x45 -14-15l

talerzowanie talerzówka 3,2 - 7l

agregatowanie 3.2 6-7l

od sprasowania sianokiszonki przez załadunek, transport, załadunek na owijarkę, do postawienia balotu na właściwym miejscu 1l na balota

Opublikowano

mam zamiar kupić zetora 7540 bardzo bym chciał się coś dowiedzieć o tym modelu czy duzo pali jak z awaryjnością co najczęściej siada  i czy drogie są cześci i gdzie je mozna dostać z góry dziekuje za odpowiedz.

Opublikowano

Słuchajcie bo ja chciałbym kupić zetorka 7540, 8540 lub 9540 i chciałbym się dowiedzieć czy w nich jest dużo elektroniki? :D I rozwińcie ten temat o sprzęgłach.U mnie 5-6 klasa także chciałbym się również dowiedzieć o spalaniu. :)

Opublikowano

tyle co w popularnym 7211 itp. Wszystkie wskaźniki na konsoli są elektryczne ,natomiast sterowanie przednim napędem czy podnośnikiem jest na zaworach sterowanych cewką elektryczną - ot i cała elektronika (bardziej elektryka) .

jeśli chodzi o sprzęgła to jest do wyboru kilka wariantów skrzyni w tym z maksymalnie dwoma  półbiegami na każdym biegu i ta chyba będzie najdroższa w ewentulanej naprawie ( ze względu na kosz wzmacniacza )

Opublikowano

 

 

 

 

 

 

Ja mam zetora 9540

 

Panowie mam w okolicy 9540 za 50tys 1994r. Nie wiem ile ma mtg i kto to dokładnie chce sprzedać ale czy w takiej cenie w ogóle rozmyślać zakup?

Naczytałem się że ta seria jest chyba najlepszą opcją wśród ciągników z tej półki. Prawda to czy lepiej pomyśleć o czymś zachodnim za podobne pieniądze?

Opublikowano (edytowane)

Ja ma 10540 i nie narzekam jedynie to że przy ujemnych temperaturach poniżej -10 ciezkawo palą ale ja założyłem grzałke w bloku za 100zl i masz spawne swiece  jest dobrze, ciezki mocny ciagnik sa wersje które maja 2 połbiegi na kazdym biegu i sa wersje z EHR kolego co do sprzegła ja robiłem teraz na wiosnę w 10540  przy 4500mth sprzegło z tarcza ceramiczna cały koszt cześci ok 2000zł na orginalnych czesciach  dwie predkosci wałka z elektroniki to jak ktoś pisał blokada i naped jest załaczany cewka elektryczna które były równie w tatrach i liazach, chyba że ma EHR to jest prosty chyba Bosha 

Edytowane przez wojtal24
Opublikowano

a tam najlepsza ! W jakiej konfiguracji skrzynia ?  Silniki we wszystkich w zasadzie identyczne tylko skrzynie różne . Ja mam 10540 i tu chyba tylko dawano na 2-óch półbiegach i choć się nasłuchałem jakie to awaryjne to póki co nie mam powodów do narzekań . Połówki potrzebne w polu i w transporcie natomiast rewers przydałby się przy pracy z ładowaczem .

W segmencie używanych nie ma żadnej reguły -zależy na co trafisz .  Moim zdaniem za ten rocznik i ten model to dużo (50tys.) ale nie napisałeś jakie wyposażenie .

Opublikowano

Ja za swojego 8540 z ładowaczem i osprzętem do ładowacza zapłaciłem 48000zł pod koniec 2014 roku. W tym roku zaś zrobiony został kapitalny remont silnika, przedniej osi i detale w skrzyni również zostały wymienione. Jak nim teraz jeżdżę, to mam wrażenie, że to nowy ciągnik :) Jest z 1994r na zetorowskiej przedniej osi.

Opublikowano

8540 od 1,5 roku

ok 300mtg głównie w bijakowej i średnio 6l/mtg. Wg mnie rewelka. Myślałem że będzie gorzej. Chociaz rozrzut ma niezły, od 5 przy szwędaniu się po polach do 10/mtg przy upalaniu po lesie...

Półbiegi są świetne. Części wcale nie tanie ale od ręki i znowu nie psuje się za bardzo! :)

Dałem 50, włożyłem 8- sprzęgło uszczelniacze itp. turbo i pompa zrobione na 'zaś' i pół przedniego napędu... więc sumie nic grubszego a koszt znaczny.... póki co nic się nie odzywa... 

98r na liczniku 5tys mtg i vmax na liczniku 42kmh, tylko kapcie 13,6/16,9 trochę średnio jak na tą moc... Co ciekawe jest na porządnej zetorowskiej osi przedniej  B)

 

Opublikowano

8540 od 1,5 roku

ok 300mtg głównie w bijakowej i średnio 6l/mtg. Wg mnie rewelka. Myślałem że będzie gorzej. Chociaz rozrzut ma niezły, od 5 przy szwędaniu się po polach do 10/mtg przy upalaniu po lesie...

Półbiegi są świetne. Części wcale nie tanie ale od ręki i znowu nie psuje się za bardzo! :)

Dałem 50, włożyłem 8- sprzęgło uszczelniacze itp. turbo i pompa zrobione na 'zaś' i pół przedniego napędu... więc sumie nic grubszego a koszt znaczny.... póki co nic się nie odzywa... 

98r na liczniku 5tys mtg i vmax na liczniku 42kmh, tylko kapcie 13,6/16,9 trochę średnio jak na tą moc... Co ciekawe jest na porządnej zetorowskiej osi przedniej  B)

Jaka masz skrzynie kolego?

 

Ja mam mozliwosc kupna Zetora 9540 98r. z pewnej reki za rozsądne pieniądze (sprzet używany 10 lat u mojego szwagra w gospodarstwie) niestety przyznaje ze przeraza mnie trochę skrzynia zaledwie 3 biegowa z polbiegami. Wedlug mnie to trochę mało.

 

Co sadzicie o taki polaczeniu? Ciagnik nigdy nie pracowal w turze ja chce do niego zalozyc cos polecacie?

Opublikowano

Ja mam 3 biegową z półbiegami czyli jest 18/6

Wystarczająco, przerażać moze ewentualny koszt naprawy skrzyni. Ale każda skrzynia w naprawie poza ursusami małymi jest kosmiczna;)

Opublikowano (edytowane)

to jest glowny ciagnik u ciebie? jezlei tak to orka jakim sprzetem i na jakim przelozeniu? 

 

moj szwagier juz nim nie orze (4 zagodnowa unia) bo mowi ze ma za mala predkosc wiec orze swoim 8441 no i pytanie czy to nei jest przypadkiem wina operatora ;)

Edytowane przez prowpek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v