Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

maras    0

Piszcie wszystkie wady i zalety tej maszyny

No i oczywiście jakie ma spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


losktos    120
Piszcie wszystkie wady i zalety tej maszyny

No i oczywiście jakie ma spalanie?

Spalania nie zmierzyłem dokładnie ale na zrobienie agregatem uprawowym 3,60m 7 ha spalił mi nie całe 50 litrow. Zalety: dobry komfort, mocny sprzęt, jest ciężki i nie ma żadnego poślizgu w pracach, szybki, posiada połbiegi co jest bardzo przydatną rzeczą no i fajnie sie robi takim ciągnikiem. Co do wad to nie zauważyłem poważniejszych usterek. Niektorzy piszą ze siadają w nich sprzegła. Nie siada całe sprzęgło tylko sama pompka. Koszt części nie jest duzy tylko że trzeba rozpoławiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Dawid777    0

A jeśli olej cieknie z filtra oleju tego od prawej strony pierwszego od przodu ciągnika co to może byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Petekw    3

Widzę że nikt od dłuższego czasu nic nie pisze więc ja coś napisze :)

Więc tak dużym plusem 8540 i calej tej serii jest ich masa. Ciągnik jest ciężki przez co uciąg jest naprawdę niezły.

Moj 8540 z przodu ma opony 14.9 z tyłu 16.9 (szkoda że tył to nie 18.4 ale trudno. Jeśli ktoś chce kupić tego typu ciągnik to polecam zwłaszcza z szerokim ogumieniem (ale to raczej logiczne).

Mój zetorek ma skrzynie 3 biegową + 3 stopniowy wzmacnacz (gałke można ustawic w trzech pozycjach). Ciagnik ma ponad 7500mtg i skrzynia biegów działa od nowości (w przeciwieństwie do wzmacniacza).

Bardzo dużym plusem jest ehr z tyłu na blotnikach i oczywiści w kabinie na prawym słupku (jeśli kupujemy ciągnik brać z tylko z tym).

Hydraulika też bardzo mi sie podoba, dużo wyjść znaczy szybkozłączy w sumie chyba 6. Jeden siłownik wspomagający przynjamniej u mnie, udzwig ma calkiem calkiem. Podnosi obrotówke 4 skibowa bez problemu.

Minusem wedlug mnie napewno jest brak rewersu (ale podobno występowały wersje z nim). Także dużym minusem jest to że ciagnik bardzo skacze po dziurach. No ale wiadomo duża masa a amortyzacji wcale.

 

Co do spalania to jest spore mój mniej wiecej spala ok 10litrów na mtg orki (pług 4x35 junior roto). Hektar mojej ziemi orze około 2 godzin zależy od kawałka. Wiadomo wszystko zależy od ziemi na 5 klasie daję rade hektar zaorać w 1,5h i spale ok. 15 litrów. Ale przykładowo orząć 2 hektary przed domem 2 klasa cieżko jest sie zmieścic w 25litrach na hektar.

 

Ciągnik ogolnie moge polecic, dobra maszyna u mnie na 24 hektarach bez problemu daje sobie rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yarecki12    0

A jak Ci silnik chodzi przy 7500 mth? Robiłeś coś przy nim? Bo my mamy forterrę, podobny silnik i ma coś z 5500-5600 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Silnik robiłem tzn. gdzieś po roku użytkowania go przeze mnie padło mi cisnienie oleju. Kontrolka świeciła prawie non stop. Tylko na bardzo dużych obrotach gasła. Więc ciągnik oddałem do mechanika. Jak sie okazało wina była po stronie pompy olejowej ( odkreciła sie czy cos). Fakt że miałem wtedy troche kasy. Więc przy okazji kazałem rozebrać cały silnik. Komplety naprawcze kupiłem w kaliszu w zetorze. A głowica, wał, oraz cały blok zawiozłem do krotoszyna do takiej firmy gdzie zawsze robili mi reszte ciagników.

Blok mieli zerować (chyba sie to tak nazywa). Głowice zrobili ale wał i blok oddali nic nie ruszając gdyż stwierdzili że jest jeszcze w bardzo dobrym stanie i bardzie mu zaszkodza niz pomogą. tylko nowe panewki kupiłem. Od tamtej pory silnika nie tykam. Chodzi super. Oleju praktycznie wcale nie bierze. Przynajmniej nie zauwazyłem.

Jeżdze na Turdusie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arek92    1

Jaki olej lejecie do skrzyni biegów i hydrauliki zetora 8540, czym dokładnie się różni zetor 8540 od 9540. Myślałem nad kupnem takiego zetora ale wiele osób mi odradza te modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

No ja mam Hipol. Bo większośći ciągników ma hipol i nie chce mieszać. W zetorze w kaliszu go odradzali ale ciągnik chodzi 3 rok bez problemu. Wogóle zetory są odporne na oleje.

A co do ciągnika to według mnie jest Ok. To jedna z lepszej serii. Polecam 9540. To według mnie najlepszy ciągnik tej serii. Jesli bym teraz bym miał go kupować to własnie 9540 bym wziął. Dobrze żebym miał EHR na słupku i błotnikach (przydatna rzecz). No i oczywiści przedni most CARRARO (taki kwadratowy). Co do skrzyni nie wiem mam 3 biegowa i nigdy nie jezdziłem tym z 4 biegową. Także nie potrafie powiedzieć która jest lepsza.

Co do róznic miedzy 9540 a 8540 to różnią się jedynie silnikiem. Tzn. inny jest blok, głowica, wał, tuleje i tłoki z tego co wiem też są inne. Pompa paliwowa jest taka sama (kupowałem nową i kupiłem od 9540) co do turbiny nie wiem czy jest inna ale raczej nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arek92    1

A jaka jest różnica między starym mostem a mostem CARRARO, bo słyszałem że stare mają kiepskie uszczelnienie, często trzeba wymieniać łożyska i mniejszy promień skrętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Powiem szczerze że nie wiem. Odnośnie róznic. Poza wyglądem. Nie orientuje sie w tym temacie. Jedno co moge powiedzieć to to że mój 8540 jest z 97r. no i jest na Carraro. Ja nic przy tym moście nie robiłem, nigdzie z niego nie cieknie, luzów też nie ma.

Nie wiem może wcześniej (ciągnik przyjechał z Holandii) także może tam coś robili.

Odnośnie przedniego mostu to musi sie wypowiedziec ktoś bardziej kuty w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yarecki12    0

A ten silnik robiłeś pod krotoszynem w różopolu? Wachowiak się gość chyba nazywa, to tam u niego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


arek92    1

Były montowane ale dopiero po roku 1997 jeśli dobrze pamiętam, bo od początku produkcji zakładali stare mosty i zetorów na starym moście właśnie wyszło najwięcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Silnika nie robiłem w Rózopolu.

W firmie co sie nazywa AUTO SZLIF "Obróbka mechaniczna silników spalinowych" Leszek Marek sie gościu nazywa.

A co do mostów to sie zgadzam z kolega wyżej. Tzn Carraro dopiero montowali od 97r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Mam pytanko. Otóż dziś chciałem odpalic swojego 8540 i oczywiście d*pa. Podgrzewałem, kręciłem i tak bez końca. ciągnik łapał ale nie odpalił. Chciałem użyć samostartu ale nie wiem gdzie tym psiknąć?? Ma ktoś jakiś sposób na to?

Trzeba zdjąć pokrywe z przodu od filtra powietrza czy może ma któś lepsze rozwiązanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

losktos    120

@Petekw różnica pomiędzy zetorem 8540 a 9540 jest taka że 9540 ma większą turbine i 10 kM więcej. Silnik jest taki sam. Nie ma tam nic innego. Tak samo 10540 tylko ze 105-tka ma jeszcze intercooler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Silnik nie jest taki sam!!! Tego jestem pewny na 100%.

To że 9540 ma dziesięć koni wiecej to oczywiście wiem. Turbina może i jest większa.

Ale główne róznice to silnik. Konstrukcja jest inna. Z zewnątrz wyglądają tak samo ale po za tym róznią sie wieloma szczegółami. A skąd to wiem. Otóz kiedy serwis w Kaliszu robił mi wzmacniacz momentu. To Stwierdziłem że skoro i tak ciągnik jest cały porozbierany to może by go przerobić na 9540.

I wtedy udałem sie do pana Pawła Lajzy który to jest tam całym kierwonikiem i chciałem żeby mi takie cos zrobili.

No i gośc mnie uświadomił mi że się nie da!!! To są inne silniki. Róznia sie budowa i wogole. Z zewnatrz wyglądaja tak samo ale tylko na pierwszy rzy oka! Jedynym rozwązaniem było by kupno całego silnika od 9540. I porostu założenie go do mojego ciagnika. Z czym oczywiście dalem sobie spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


slawek74    141

Mam pytanko. Otóż dziś chciałem odpalic swojego 8540 i oczywiście d*pa. Podgrzewałem, kręciłem i tak bez końca. ciągnik łapał ale nie odpalił. Chciałem użyć samostartu ale nie wiem gdzie tym psiknąć?? Ma ktoś jakiś sposób na to?

Trzeba zdjąć pokrywe z przodu od filtra powietrza czy może ma któś lepsze rozwiązanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Petekw    3

Faktycznie pojemność jest taka sama ;)

Ogólnie temat co raz bardziej mnie ciekawi. :D Ale oznaczenie silnika (Engine model) jest inne!!

I z jakiejś przyczyny serwis nie mógł lub nie chciał przerobić mi z 8540 na 9540. Mimo że częśći maja całe tony na magazynie. Hmm.

Dziś mi się nie chce bo jest niedziela. Ale jutro wyskocze do znajomego mechanika i wezme katalog częśći od tej serii ciągników. kupiłem go jakis czas temu. Ale nie był mi potrzebny więc mu zostawiłem. I wtedy zobaczymy jakie są różnice B)

 

 

Właśnie studiuje instrukcje obsługi tych ciągników i co ciekawe, a mianowicie jedyne róznice jakie znalazłem to to że:

8540 9540

Typ pompy wtryskowej PP 4M 10K 1f 3163 PP 4M 10K 1f 3150

Typ regulatora RV 3M 350/1100-3307 RV 4M 350/1100-3307

Poza tym wszystko jest identycznie :D

 

Żeby było zabawniej dodam że jakiś czas temu wymieniałem pompe paliwową i akurat nie mieli w kaliszu pompy od 8540 więc kupiłem od 9540. I co ciekawe pojechałem do pompiarza żeby sprawdził czy bedzie pasować. Koleś stwierdził że pompy sa takie same. Ten sam numer sekcji, to samo oznaczenie na pompie!! Pompy identyczne!! :(

Coś tu jest nie tak. Wychodzi na to że wymienie jeszcze regulator (ciekawe co to jest) i z 8540 zrobi mi sie 9540!! :D

Powiedzcie że coś tu jest nie tak! jutro jade po katalog.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gm18    0

Mam pytanie czy sprężarka w zetorze 8540 powinna wyrzucać olej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mincek18    8

kolego Petekw dawka paliwa jest inna w 8540 niż w 9540 i tylko tyle.

ostatnio trochę robiłem zetorem 8540 i też olej się sączył ze sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×