soko74

Orbitrol w MTZ

Polecane posty

czarny7820    0

czyli uklad sie sam odpowietrza

 

to co moze byc zeby po wymianie nowej pompy i orbitrolu trzeba duzo krecic kierownica zeby kola sie skrecily

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akuku    0

Przewody luzujesz od siłownika i juz tylko traktor musi dzałac i krecic po troszku kierownica i sie odpowietrza.

 

A teraz z innej beczki załozyłem do mtz82 orbitrol 16 pompe 16 siłownik 55 wąs od koła do koła jak w ts i co luzów zero. tylko mam obrotów kierownica 1,5 w lewo i w prawo1,5, podczas jazdy na szosie niewielkie ruchy kierownica zrobie i skreca jest bardzo czóły w pracach polowych oki tylko na wolnych obrotach silnika cięzko skrecac. Cały układ jest nowy ze sklepu orbitrol marki belarus, tylko jest taki zaworek jak sie załacza blokade taka kulka jest w nim co z nim zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny7820    0

zastanawiam sie jeszcze czy pompa nie lapie powietrza bo przy dokrecaniu dolnej rurki do pompy ruszyla sie opaska na w wezu który lączy rurke z kolumna

 

czyba ze moze silownik padl bo jak juz skrece do oporu do to kierownica dalej przepuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akuku    0

zastanawiam sie jeszcze czy pompa nie lapie powietrza bo przy dokrecaniu dolnej rurki do pompy ruszyla sie opaska na w wezu który lączy rurke z kolumna

 

czyba ze moze silownik padl bo jak juz skrece do oporu do to kierownica dalej przepuszcza

 

 

Kolego to orbitrol przepuszcza kazdy tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny7820    0

Kolego to orbitrol przepuszcza kazdy tak ma

ok.

 

sprubuje jutro odpowietrzyc caly uklad i zobacze czy sie poprawi skrecanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akuku    0

ja dołożyłem siłownik do starego układu do dwóch rurek na kolumnie wspawałem redukcje do węży a siłownik założyłem z bizona z wysuwu motowideł dorobiłem przystawki miej więcej jak orginał koszt mały kręci się dobrze jak na turze wiozę z tonę i więcej to normalnie skręcam super letko nie chodzi ale jest dobrze a przystawki sam zrobiłem z blachy

 

 

Ciekawe rozwiazane i po co kópowac orbitrol i to działa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarny7820    0

dodam ze awaria nastąpila tak se przy rozgrzanym silniku kierownicą kierowalo sie leko ale kola sie bardzo powoli skrecaly czeba bylo zrobic z 10 obrotów zeby kola drgnely mechanik stwierdzil ze to wina orbitrolu wiec wymienilem pompe i orbitrol i po wymianie i nalaniu nowego oleju klapa bo jak kreci sie kierownica to kola na poczatku wplno sie skrecaj a p€znie szybciej do pelnego skretu tak jak by uklad byl zapowietrzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

to może być siłownik nic więcej nie zostało ja w tamtym roku założyłem orbitrol do 1224 po pół roku w prawo skręcał dobrze a w lewo słabo a jak koła doszły do oporu to dalej kręciłem myślałem że to wspomaganie pod chłodnicą [bo nie mam siłownika tylko wspomaganie bez orbitrolu ]i już go prawie wyciągłem jak pomyślałem żeby zamienić węże i okazało się że to orbitrol wysiadł miałem 160 gwarancji nie uznali ale dali mi 80 kręciło się letko ale dwa razy więcej teraz kupiłem spowrotem 160 i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jabko838    0

Witam panowie mam problem jeżeli chodzi o układ kierowniczy cały czas pali mi sie kontrolka na pulpicie w postaci czerwonej kierownicy nadmienie że nie mam problemu z kierowaniem traktorem wszystko działa tylko ta irytująca kontrolka.Czy ktoś ma lub miał styczność z czymś podobnym proszę o poradę z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek0206    0

Witam. Znajomy miał taką sytuacje z kontrolką winny był czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dodatkowy siłownik

widze ze chyba peka ci mocowanie swoznia osi.Mogbys dac jeszcze fotke z drugiej strony jak jest silownik zamocowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo89    0

witam. u mnie w belarusie kiedy skręcam max kołami w lewo lub prawo to syczy powietrze nie wiem co sie dzieje . co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Na pewno powietrze? Pewnie olej tak słychać jak przepływa gdy dostaje max ciśnienie przy max skręcie


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Witam, mam pytanie do posiadaczy nowych Belarusów . Jak skręcam kierownicą na biegu jałowym tak powoli to kręci się lekko i przyjemnie, ale jak na biegu jałowym chce trochę szybciej kręcić to już czuć wyraźny opór? Czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bloom    0

Witam, otóż mam mam problem z moim mtz 820, dzisjaj odpalilem mojego mtz po kilku dniowym spoczynku lecz niestety odrazu miałem problem zauważyłem że ropa w filtrze zamarzłą więc wymieniłem filtr na nowy i spuściłem całą rope i nalałem ziomowej. Lecz po jakimś czasie gdy odśnieżałem po prostu mi zgasł i oczywiście przez lód w filtrze, czy mozna po prostu odłączyc filtr i pracowac na razie bez niego? Chaiłem również zapytać co może być przyczyna tego że jak zapaliłem ciagnik po prostu skręcenie w lewo graniczyło z cudem a w prawo chodziło bez zadnego problemu? Dopiero po jakimś czasie jazdy i probie skretu jakoś wszystko odpuściło i było lepiej. Z góry dziekuje za pomoc (sorry ze sie tak rozpisałem :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj