soko74

Orbitrol w MTZ

Polecane posty

hemi    45
wiem ze powinienem edytowac swojego poprzedniego posta, ale jednak zdecydowalem sie napisac kolejnego ;)

 

chcialem tak zapytac po co jest ten zawor przelewowy? jaka on pelni funkcje?

u mnie takiego nie ma, bo jezeli juz ma byc, to chyba w miejscu miedzy pompa a orbitrolem, nie wiem. :o

i dlaczego tak wlasciwie przy trzymaniu skreconej kierownicy przy oporze, silnik troche przygasa. oczywiscie tylko na wolnych obrotach tak przygasa, na wiekszych juz nie.

Zawór przelewowy wkracza do akcji gdy trzymasz kierownice skreconą do oporu i przygasa silnik, to dzięki niemu w tym czasie nic się nie uszkadza, a znajduje się w orbitrolu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a moze wiecie czy jest jakas alternatywa dla tego przegubu krzyzakowego?

u mnie pod kierownica siedzi ten stary (pojedynczy) krzyzak, no i jest zalamany pod dosc ostrym katem <tak to juz w mtzach jest>, i przy kreceniu kierownica sa takie przeskoki ze sie ciezej kreci, za to w momencie tego przeskoku walek po drugiej stronie krzyzaka obraca sie szybciej.

wiem ze to co sie dzieje jest skutkiem tego duzego zalamania krzyzaka.

a czy nie daloby sie go czyms podobnym zastapic??

 

ps.

podwojny krzyzak nie wchodzi. mam stary wspornik, i tam podwojny sie nie miesci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi81    0

Witam

Mam takiego jumza 72 z roku 1990 który był kiedyś koparka ale teraz ma zdjęty osprzęt i jest używany jako ciągnik:

 

http://www.polskastrefa.eu/ogloszenia/biel...46173_8131.html

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Belarus-image100839.html

 

Wspomaganie jakie się w nim znajduje już się zużyło i chce zamontować orbitrol.

Nie wiem jak się do tego zabrać, poszukuje osoby która coś takiego przerabiała albo zna kogoś kto taką przeróbkę robił.

Bardzo proszę o kontakt. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub rade.

Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

adamflaga@wp.pl

gg 2782057

609731091

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0
Witam

Mam takiego jumza 72 z roku 1990 który był kiedyś koparka ale teraz ma zdjęty osprzęt i jest używany jako ciągnik:

 

http://www.polskastrefa.eu/ogloszenia/biel...46173_8131.html

 

http://www.agrofoto.pl/forum/Belarus-image100839.html

 

Wspomaganie jakie się w nim znajduje już się zużyło i chce zamontować orbitrol.

Nie wiem jak się do tego zabrać, poszukuje osoby która coś takiego przerabiała albo zna kogoś kto taką przeróbkę robił.

Bardzo proszę o kontakt. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub rade.

Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

adamflaga@wp.pl

gg 2782057

609731091

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

kolego ja mam jednego mtza przerobionego. pytasz jak się zabrać to ci powiem. kup orbitrol i siłownik od bizona, pompe też musisz zmienić na nowo bo na pewno tamta padła. mi to taki Sasza zakładał ale nie mam bo niego kontaktu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym zestawem daj sobie spokój bo wywalisz tylko kase a przyda ci się z niego tylko pompa i orbitrol.

Jeżeli chodzi o orbitrol to musi byc 100 nowe są po 500zł na allegro, siłownik ok. 150-200zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

ważne jest by orbitrol nie był za mały, bo potem będziesz kręcił z 9 razy od max prawo do max w lewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłonność orbitrola musi być dobrana do wydajnosci pompy ja mam u siebie 100 i tak dobrałem przełożenie na siłowniku ze od prawej do lewej mam 3,5 obr. a od lewej do prawej ok 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

zrobcie panowie tak jak ja jedzcie do Narwi do fabryki i tam wchodzi się na magazyn i gość cie obsługuje i wie co ci dać, koszt ok.2200zl. radzę kupowac wszystko oryginalne aby potem nie było niespodzianek. ten zestaw na allegro to pół jest tam niepotrzebne i drugie pół brakuje


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Zastanawiam się nad kupnem orbitrola 100 do mtz80 i czy kupić tańszy białoruski np taki orbit100

czy jakiś bardziej markowy np danfosa z ceną powyżej 500zł?

Ktoś ma taki jak z linku? I jeszcze pytanko, po przerobieniu na orbitrol co dzieje się z blokadą kół. Czy dalej działa ten bajer że przy skręcie bodajże 13 stopni blokada się rozłącza?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak chcesz żeby blokada dalej tak samo działała robisz tak:

Zostawiasz oryginalne drążki kierownicze, z kolumny kierowniczej wywalasz ślimak i rozdzielacz , ze starego siłownika od wspomagania wywalasz oring uszczelniający tłok, otwory olejowe zaspawujesz. Trzeba jeszcze wywiercić dziurki żeby olej mógł wplywać do tłoka z kolumny. Największy kłopot to zaślepić otwór po ślimaku. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

To co opisałeś tyczy się jak rozumiem montowania orbitrola osobno, bez montowania go w kolumnie zamiast rozdzielacza? Czy możesz zaznaczyć na tym zdjęciu które otwory zaspawać i gdzie nawiercić dodatkowe dziury

Kolumna


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Tak chodzi mi o układ z orbitrolem pod kierownicą. Zaspawujesz otwory nad 2ką i pod 3ką czyli otwory olejowe łączące z rozdzielaczem.

I w obudowie siłownika pod 3ką (w tym samym co zaspawujesz) wiercisz dziury na dole i górze fi 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Aha, to teraz już jasne, dzięki za info :rolleyes:


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

ja dołożyłem siłownik do starego układu do dwóch rurek na kolumnie wspawałem redukcje do węży a siłownik założyłem z bizona z wysuwu motowideł dorobiłem przystawki miej więcej jak orginał koszt mały kręci się dobrze jak na turze wiozę z tonę i więcej to normalnie skręcam super letko nie chodzi ale jest dobrze a przystawki sam zrobiłem z blachy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

TZn dołożyłeś sam siłownik, bez orbitrola?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

tak orbitrol jest w tej całej kolumnie siłownik działa

 

jak odkręcisz przód maski zobaczysz dwie rurki na kolumnie trzeba je nawiercić i wspawać redukcje tam dokręcasz węże siłownik montujesz i po robocie ja na początku przykręciłem go na próbę póżniej zrobiłem porządnie wytoczyłem specjalną nakrętke na głowiczkę kierowniczą że otwór siłownika znajdował się na gwincie a niżej był sześciokąt a drugą stronę na jakiejś blasze miej więcej na sfożniu osi ale nie miałem pełnego skrętu dlatego musi być przykręcony między prążkiem a zwrotnicą po prostu wziołem blachę 40mm [taką miałem starczy 30mm ] przykręciłem do zwolnicy na śruby z błotnika i chyba pod wąs kierowniczy dospawałem do niej bolec pod siłownik a z drugiej strony dorobiłem tak jak w orginale wierciłem gwintowałem bo miałem miejsce ale nie miałam otworów a drugą stronę dałem dłuższa i przykreciłem trzema śrubami w miejsce rozpołowienia napędu na śruby chyba 14mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A chcąc zachować blokadę w oryginalnej formie i włożyć orbitrol w kolumnę trzeba zaopatrzyć się w podstawkę orbitrola i nowy wałek łączący orbitrol i wałek od kierownicy? Ten nowy wałek ma też ślimaka, który będzie napędzał zębatkę z wałkiem która popycha drążki kierownicze. Tylko trzeba by zastosować wtedy jeden długi drążek kierowniczy zamiast tych dwóch, bo jak dojdzie siłownik i będzie pchał te drążki to pewnie będzie się kontrowało, na zębatkach w kolumnie. Tak sobie to obmyślam bo raczej skłaniał bym się do wsadzenia orbitrola w kolumnę, trochę to podraża koszty, no ale zobaczy się :)

A to widzę że kolega tomek73 jeszcze trochę inaczej pokombinował, czyli zostawiłeś ten rozdzielacz w kolumnie i aby do tych rurek co z niego wychodzą podłączyłeś siłownik?

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

tomek73 a ile obrotów kierownicy masz np: od pełnego skrętu w prawo do pełnego w lewo?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj