soko74

Orbitrol w MTZ

Polecane posty

soko74    39

Witam! Mam problem z orbitrolem w Mtz.Przy wolnych obrotach ciężko skręca.Pompa była wymieniana,więc ją wykluczam.Zastanawiam się nad regulacją orbitrola (ma dwa zawory do regulacji).Może ktoś na forum już to wcześniej robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SameIron    0

u mojego wujka jest to samo jak dodasz gazu albo ruszysz powoli to już lżej się skręca ale mi się wydaje że tak było zawsze ale moge się mylić

 

Pozdrawiam

Same Iron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Tak poruszając stary termat chce napisać swój problem.

 

Mój MTZ ma już 18 lat. Jego układ kierowniczy (a nie wspomaganie układu kierowniczego bo nic nie czuje by mi pomagał :-) ) powoli pada. luz którego już nie można wykasować w tej kolumnie i i duuuże opory przy skręcaniu. Piszcie o swoich przeróbkach i usprawnieniach. W poprzednik MTZ-cie taki ukraińczyk o imieniu Sasza zamontował mi takie wspomaganie że od max w prawo do max w lewo było 9 obrotów kierownicy. Może ktoś też trafił na niego??? Fajnie się jeździło ale jak na 9 na pełnimk gazie wchodziło się w łuki to bywało nie ciekawie albo jak w obracalnym pługutrzeba było zawracać- masakra.

 

Piszcie każde usprawnienie układu kierowniczego. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    2

No to teraz pytanie ode mnie w moim Mtz 82 1990r posiadam stary typ układu wspomagania i przy dużej prędkości zaczyna mocno rzucać przednimi kołami na boki :angry: i po każdym wjechaniu w jakąś dziurę również przy prędkości około 27km/h jest wszystko dobrze ale szybciej to dzieje się tak jak wspominałem. Proszę was o pomoc bo mnie szlak trafa bo przecież Mtz może wyciągnąć 40km/h a ja jeżdzę z prędkością o połowę mniejszą tak być nie może !!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Wykasuj luzy na końcówkach układu kierowniczego bo w mtz masz taką możliwość oraz musisz wykasować luzy na tej kolumnie. jeśli nie wiesz jak to pytaj. no i zbieżność musisz sprawdzić i jeśli będzie taka potrzeba to wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13
No to teraz pytanie ode mnie w moim Mtz 82 1990r posiadam stary typ układu wspomagania i przy dużej prędkości zaczyna mocno rzucać przednimi kołami na boki :angry: i po każdym wjechaniu w jakąś dziurę również przy prędkości około 27km/h jest wszystko dobrze ale szybciej to dzieje się tak jak wspominałem. Proszę was o pomoc bo mnie szlak trafa bo przecież Mtz może wyciągnąć 40km/h a ja jeżdzę z prędkością o połowę mniejszą tak być nie może !!!!!!!!!!

 

kurde ja mam to samo :angry: :D i jak jest nieodpalony czyli niema wspomagania to kierwnica moge sobie troche w boki pokrecic bo luz mam w kierownicy :angry:


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Kolega Marcin1987 miał bardzo dokładne instrukcje które mu dałem więc jego pytaj jak wykasować luzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    2
Kolega Marcin1987 miał bardzo dokładne instrukcje które mu dałem więc jego pytaj jak wykasować luzy

Dokładnie :D kolego klama zapraszam na gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszenko    0

Witam wszystkich.

 

Mam Mtz-a 80 z 1990 roku i wlasnie zastanawiam sie nad zmiana starego ukladu kierowniczego na orbitrol.

Ten wspomagacz jest naprawde do d*py, ma spore luzy, i wogole ciezko sie kreci kierownica, ze prawie nie czuc tego wspomagania. Uklad kilka razy juz byl poprawiany , ale dalej d*pa wiec chce go raz na zawsze wymienic na cos dobrego.

 

Wstepnie dowiedzialem sie, ze dobry bedzie orbitrol 160 i silownik C 50. Co wy na to?

Wiem, ze to tylko dwa najglowniejze podzespoly, ze dochodzi jeszcze masa innych czesci, no i wlasnie nie wiem jakich dokladnie biggrin.gif

 

Nie wiem w co sie pakuje, ale zamierzam zrobic to sam, i tak wlasciwie to nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. laugh.gif

 

Czy ktos moze mi cos doradzic, podpowiedziec?

Bardzo uzyteczne beda fotki, najlepiej realne, jak to wszystko wyglada, jak to jest zamocowane, itp., itd.

 

Za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszenko    0

Widze, ze jestescie bardzo oblatani w tych tematach. Wiecie jak doradzic i wogole znacie sie na rzeczy.

Czytajac wasze posty w poszczegolnych tematach doszedlem do wniosku, ze na tym forum wypowiadaja sie dzieci w wieku 12-18 lat, ktorzy mysla, ze pozjadali wszystkie rozumy i wiedza "co i z czym sie je". A tak naprawde swoja wiedze opieraja na zupelnie przypadkowych 5-cio minutowych obserwacjach, jak ich ojciec naprawial ciagnik.

I nikt nie wiedzial, ze orbitrol i silownik dobiera sie do szerokosci kol przednich oraz do wydajnosci pompy, a zamontowanie zbyt "duzego" orbitrola spowoduje efekt odwrotny do zamierzonego, czyli wieksze obracanie kierownica.

Reasumujac, jestescie do bani i wogole gowno wiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Lukaszenko nie oceniaj ludzi zbyt pochopnie bo nie wszyscy maja pojęcie o wszystkim i nawet nie muszą !

Mogą być dobrzy z czego innego ,ciekawe czy ty na wszystkim się znasz?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a ja mam taki problem...

zmienilem stare wspomaganie na orbitrol i teraz kierownica kreci sie cacy i kola nie bujaja sie na nierownosciach, ale...

gdy skrecam z max prawego do max w lewo to krece ok 2 obr kierownica. ale gdy skrecam z lewego do prawego, to musze krecic ponad 3 obroty kierownica.

czy mozna jakos temu zaradzic?

dodam, ze silownik byl uzywany i nie jest to orginalny do ukladu kierowniczego. mam go tak zamontowanego, ze tloczysko wysuwa sie przy skrecaniu w prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Pomoże jedynie wymiana siłownika. Te objawy sa spowodowane tym że jest rózna pojemność za i przed tłokiem. ZA bedzie wieksza i więcej razy trzeba kręcic aby wlac tam wiecej oleju, natomiast z drugiej strony wchodzi go mniej i mniej sie kreci kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a w obie strony tyle samo skręca ?

mtracz to jak zbudowany jest ten siłownik że ma różne pojemności przecierz nie może być stopniowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

myslalem o tej roznej pojemnosci. fakt, ze silownik ktory zamontowalem byl przeznaczony do innego celu.

ale przeciez silownik nie moze miec takich samych pojemnosci po jednej i drugej stronie tloka. taka juz jest jego budowa. no chyba ze wywalic tloczysko, ale wtedy to juz silownika z niego nie bedzie :)

a propos orbitrola...

dziwne jest tez to, ze gdy skrece max w lewo i tak przytrzymuje kierownice przy tym oporze, to ona powoli jeszcze da sie krecic w lewo. a z skreceniem w prawo tak nie jest. poza tym ma troche duze skoki, tzn. jak rusze troche kierownica to kola tez sie troche rusza, ale gdy puszcze kierownice to wszystko tyle samo odbija spowrotem, no chyba ze wiecej rusze kierownica to wtedy juz zostaje tak skrecona.

tak sie czepiam bo nigdy wczesniej nie mialem orbitrola w traktorze, i zawsze lepiej chuchac na zimne. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

wszystkie objawy ,jakie opisujesz , są normalną pracą każdego tego typu układu kierowniczego . żeby kręcić tyle samo w prawo i lewo musiałbyś zamontować siłownik z dwustronnym tłoczyskiem (tak jak w nowych Zetorach ,wzdłuż osi) , ale po co to komu? tłoczysko w Twoim siłowniku powinno być jak najcieńsze i wtedy pojemności będą zbliżone , odbijanie kierownicy przy delikatnym poruszeniu to też typowe dla orbitrolów


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

dzieki za odpowiedz.

wiem o jakim silowniku mowisz, jednak zeby taki zamontowac potrzeba wiele obliczen matematycznych zeby wykluczyc wszelkie naprezenia na tloczysku powstajace wskutek skrecania kolami. domyslasz sie zapewne o co mi chodzi :)

 

uspokoiles mnie :)

no ale co z tym, ze gdy skrece max w lewo i tak przytrzymuje kierownice przy tym oporze, to ona powoli jeszcze da sie krecic w lewo, a ze skreceniem w prawo tak nie jest?

 

a tak wogole czy tego orbitrola nie daloby sie tak jakos przestawic zeby kreca w jedna strone zapodawal wiecej oleju niz w druga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
a w obie strony tyle samo skręca ?

mtracz to jak zbudowany jest ten siłownik że ma różne pojemności przecierz nie może być stopniowany

Chyba kolega @Mrowojad wystarczająco wyjasnił na czym polegata ta różna pojemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

a czy mozecie mi powiedziec ile (teoretycznie) moze kosztowac taki silownik kierowniczy do mtz 80?

chodzi mi o cylinder z jednym tloczyskiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

wiem ze powinienem edytowac swojego poprzedniego posta, ale jednak zdecydowalem sie napisac kolejnego ;)

 

chcialem tak zapytac po co jest ten zawor przelewowy? jaka on pelni funkcje?

u mnie takiego nie ma, bo jezeli juz ma byc, to chyba w miejscu miedzy pompa a orbitrolem, nie wiem. :)

i dlaczego tak wlasciwie przy trzymaniu skreconej kierownicy przy oporze, silnik troche przygasa. oczywiscie tylko na wolnych obrotach tak przygasa, na wiekszych juz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zawór przelewowy ma za zadanie upuścić oleju-zmniejszyć ciśnienie bo przecierz pompa tloczy olej i on gdzieś idzie np do siłownika ale jak nic nie jest połączone poprzez zawory to on (olej) nigdzie nie idzie więc zawór go przepuszcza np.do zbiornika .Za to może u ciebie przygasa ciągnik ale gdzie on jest tloczony w tym czasie ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

A jak zwiększyć ciśnienie na orbitrolu bo na wolnych obrotach prawie wcale nie mogę skręcić kołami ;)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj