Zaloguj się, aby obserwować  
minor15

radeukcja w c-385 i zetor 3320

Polecane posty

minor15    26

Czesc. Nie mam jeszcze wielkiego doswiadczenia w jezdzie ciagnikiem i chodzi mi o te 2 modele co w temacie. Jak sie w nich redukuje biegi zeby nie zgrzytaly i wchodzily. Bo poi co to przewaznie musze stawac zeby wskoczyly ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

3320 ma zsynchronizowaną 4 i 5 pozostałe biegi jedziesz sprzęgło wyrzucasz bieg przy gazówka sprzęgło załączasz bieg. Oczywiście prędkość musi być dostosowana do załączanego biegu. Wszystkie skrzynie niezsynchronizowane jak się tak załącza to nie sgrzytają


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

O zapinaniu i redukcji w ursusach tego typu było już, ogólna zasada to wciskanie sprzęgła na dwa. Jeśli chcesz zredukować z 4 na 3 to jedziesz na 4 wciskasz sprzęgło wybijasz na luz, puszczasz sprzęgło, przegazowujesz, wciskasz sprzęgło i zapinasz niższy bieg; tak samo należy robić zapinając wyższy bieg. Myślę że dosyć zrozumiale wytłumaczyłem. Ja takie coś robiłem w 914 z PGR i ładnie biegi wchodziły ale trzeba dojść do wprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak. Dokładnie jak kolega wyżej. Manewr ten należy robić odpowiednio szybko i dobrać odpowiednie obroty do redukcji i przegazówki. Przy synchronizowanej skrzyni także nie zaszkodzi redukować na podwójnym wysprzęgleniu z między gazem, bo bieg lepiej "wchodzi" i silnik szybciej na obroty wraca. ;)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VixLovelas    0

kiełbasa ma racje....ważne by dobrac obroty silnika i prędkość i na początku głębiej sprzęgło wciskaj a z czasem Ci przyjdzie wyczucie w tym wszystkim..jeżdże 10 lat już i powiem Ci że trzeba wyczuć skrzynie i tyle lecz czasami zgrzytnie jak sie coś robi na szybkiego:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak - masz 16 lat i jeździsz już 10 lat. Ciekawe, kto by Cię w wieku 6 lat puścił na ciągnik, chyba że ktoś jest nie odpowiedzialny. Mnie NIGDY się nie zdarzyło przy redukcji z 6 na 5 czy z 5 na 4 żeby cokolwiek zazgrzytało.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ja wam powiem ,że każdy ciagnik inaczej tzn. mam 2 330 i jak pojeżdze cały dzien lub kilka dni ją i pózniej wsiadam na drugą to zgrzytają bo wchodzą w całkiem innych momentach :)

A w 385 coraz bardziej dochodzę do wprawy a biegi zmieniam albo bez sprzęgła albo :

- jadę np. 3

- wciskam sprzęgło leciutko(do lekkiego oporu)

- wyżucam na luz

- wciskam sprzęgło do końca

- włączam 4 bieg .

 

o opisanym sposobie przeczytałem gdzies na forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tutaj jest dokładnie pokazana redukcja, o której mówiłem. Od razu przykład co się dzieje jak się dobrze wykona - pierwsza redukcja i co jak źle - druga - jeden zgrzyt. :)

 


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jak ma 16 lat i jeździ 10 lat to bardzo możliwe. Ja osobiście zaczynałem w wieku 4,5 roku, przepraszam za odbiegnięcie od tematu, a czy to podwójne wysprzęglanie ma się też do innych traktorów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Przeczytaj wcześniejsze posty. Zależy od skrzyni biegów. Na pewno w tym wieku sam jeździłeś. A ja jestem ksiądz proboszcz.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

To wybieraj się kolego do kościoła ;). Nie mam zamiaru się kłócić, bo w tej sytuacji to akurat lepiej wiem;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

@mchammer w wieku 4 czy 6 lat to raczej jeździłeś u taty na kolonach ;)

Ja próbowałem jeździć wciskając sprzęgło na 2 razy jak koledzy wyżej piszą ale mi jakoś nie wychodziło, mam już teraz wprawę do takiej skrzyni i czasami się zdarza zgrzyt ale nie tak często jak w początkach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

O jeżdżeniu w wieku 4-6 lat to raczej mam na myśli jakieś pojeżdżanie na polu z samodzielną obsługa traktora, toż to wiadomo, że z zera nie zrobi się od razu milionera. A swoją droga nie pamiętam abym kiedykolwiek jeździł u kogoś na kolanach.

 

Fakt każdą skrzynie chyba trzeba sobie dobrze wyczuć i też będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj