Zaloguj się, aby obserwować  
minor15

radeukcja w c-385 i zetor 3320

Polecane posty

minor15    26

Czesc. Nie mam jeszcze wielkiego doswiadczenia w jezdzie ciagnikiem i chodzi mi o te 2 modele co w temacie. Jak sie w nich redukuje biegi zeby nie zgrzytaly i wchodzily. Bo poi co to przewaznie musze stawac zeby wskoczyly ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    60

3320 ma zsynchronizowaną 4 i 5 pozostałe biegi jedziesz sprzęgło wyrzucasz bieg przy gazówka sprzęgło załączasz bieg. Oczywiście prędkość musi być dostosowana do załączanego biegu. Wszystkie skrzynie niezsynchronizowane jak się tak załącza to nie sgrzytają


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

O zapinaniu i redukcji w ursusach tego typu było już, ogólna zasada to wciskanie sprzęgła na dwa. Jeśli chcesz zredukować z 4 na 3 to jedziesz na 4 wciskasz sprzęgło wybijasz na luz, puszczasz sprzęgło, przegazowujesz, wciskasz sprzęgło i zapinasz niższy bieg; tak samo należy robić zapinając wyższy bieg. Myślę że dosyć zrozumiale wytłumaczyłem. Ja takie coś robiłem w 914 z PGR i ładnie biegi wchodziły ale trzeba dojść do wprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kielbasa    1

Tak. Dokładnie jak kolega wyżej. Manewr ten należy robić odpowiednio szybko i dobrać odpowiednie obroty do redukcji i przegazówki. Przy synchronizowanej skrzyni także nie zaszkodzi redukować na podwójnym wysprzęgleniu z między gazem, bo bieg lepiej "wchodzi" i silnik szybciej na obroty wraca. ;)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VixLovelas    0

kiełbasa ma racje....ważne by dobrac obroty silnika i prędkość i na początku głębiej sprzęgło wciskaj a z czasem Ci przyjdzie wyczucie w tym wszystkim..jeżdże 10 lat już i powiem Ci że trzeba wyczuć skrzynie i tyle lecz czasami zgrzytnie jak sie coś robi na szybkiego:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak - masz 16 lat i jeździsz już 10 lat. Ciekawe, kto by Cię w wieku 6 lat puścił na ciągnik, chyba że ktoś jest nie odpowiedzialny. Mnie NIGDY się nie zdarzyło przy redukcji z 6 na 5 czy z 5 na 4 żeby cokolwiek zazgrzytało.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2385

Ja wam powiem ,że każdy ciagnik inaczej tzn. mam 2 330 i jak pojeżdze cały dzien lub kilka dni ją i pózniej wsiadam na drugą to zgrzytają bo wchodzą w całkiem innych momentach :)

A w 385 coraz bardziej dochodzę do wprawy a biegi zmieniam albo bez sprzęgła albo :

- jadę np. 3

- wciskam sprzęgło leciutko(do lekkiego oporu)

- wyżucam na luz

- wciskam sprzęgło do końca

- włączam 4 bieg .

 

o opisanym sposobie przeczytałem gdzies na forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tutaj jest dokładnie pokazana redukcja, o której mówiłem. Od razu przykład co się dzieje jak się dobrze wykona - pierwsza redukcja i co jak źle - druga - jeden zgrzyt. :)

 


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jak ma 16 lat i jeździ 10 lat to bardzo możliwe. Ja osobiście zaczynałem w wieku 4,5 roku, przepraszam za odbiegnięcie od tematu, a czy to podwójne wysprzęglanie ma się też do innych traktorów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Przeczytaj wcześniejsze posty. Zależy od skrzyni biegów. Na pewno w tym wieku sam jeździłeś. A ja jestem ksiądz proboszcz.


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

To wybieraj się kolego do kościoła ;). Nie mam zamiaru się kłócić, bo w tej sytuacji to akurat lepiej wiem;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

@mchammer w wieku 4 czy 6 lat to raczej jeździłeś u taty na kolonach ;)

Ja próbowałem jeździć wciskając sprzęgło na 2 razy jak koledzy wyżej piszą ale mi jakoś nie wychodziło, mam już teraz wprawę do takiej skrzyni i czasami się zdarza zgrzyt ale nie tak często jak w początkach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

O jeżdżeniu w wieku 4-6 lat to raczej mam na myśli jakieś pojeżdżanie na polu z samodzielną obsługa traktora, toż to wiadomo, że z zera nie zrobi się od razu milionera. A swoją droga nie pamiętam abym kiedykolwiek jeździł u kogoś na kolanach.

 

Fakt każdą skrzynie chyba trzeba sobie dobrze wyczuć i też będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Domin151
      Witam mam pytanko 
      Ile potrzeba podkładu żeby starczyło na cały ciągnik? 
      Podkład który chce zastosować to novol 360 projekt czy jakoś tak 
      Ile farby  na maski i na błotniki ? 
      Chce zastosować farbę krampa ral 3020 
      Ile farby na korpus? 
      Farba to kramp ral 9005 
      Do wszystkiego będzie utwardzacz 
      Może ktoś wie ile mniej więcej potrzeba farb 
      Z góry dziękuję za odpowiedź 
       
    • Przez Michał14
      Witam mam problem w moim ursusie 914 sprawa wygląda tak na postoju gdy chcę wbić biegi zgrzytają i nie idzie ich wbić.Było regulowane sprzęgło i chamulec i nic nie pomaga.Proszę o pomoc 
    • Przez Ursus_mf
      Witam od czego są te dwie rurki,znajdują się one z tyłu z prawej strony. 

    • Przez PawelACX
      Witam czy w ursusach 1934 jest inna turbina niż w ursusach 1614/34 ktoś kiedyś mówił że silniki w tych ursusach rużnią się nie tylko pojemnością ale też turbinami chciał bym wiedzić czy to prawda a druga sprawa co myślicie aby do 1614 dać turbo z mana 278km robił już tak kiedyś mam na myśli żeby dać tak ze 2 bary doładowania z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez xpaxpa
      Cześć. Wczoraj podczas orki zblokowalo mi I bieg na reduktorze te z prawej strony wchodzą prawidłowo. Tej jedynki nie mogę wyciągnąć za cholerę. Gdy wrzucę jakiś bieg z prawej strony ciągnik dusi. Tylne koła także stoją nie mogę ściągnąć ciągnika do domu. Próbowałem podciagac innym ciągnikiem ale to nic nie dało. Macie jakiś pomysł co mogło się stać i jak ten ciągnik ściągnąć do domu?
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj