Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
minor15

radeukcja w c-385 i zetor 3320

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
minor15    26

Czesc. Nie mam jeszcze wielkiego doswiadczenia w jezdzie ciagnikiem i chodzi mi o te 2 modele co w temacie. Jak sie w nich redukuje biegi zeby nie zgrzytaly i wchodzily. Bo poi co to przewaznie musze stawac zeby wskoczyly ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

3320 ma zsynchronizowaną 4 i 5 pozostałe biegi jedziesz sprzęgło wyrzucasz bieg przy gazówka sprzęgło załączasz bieg. Oczywiście prędkość musi być dostosowana do załączanego biegu. Wszystkie skrzynie niezsynchronizowane jak się tak załącza to nie sgrzytają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

O zapinaniu i redukcji w ursusach tego typu było już, ogólna zasada to wciskanie sprzęgła na dwa. Jeśli chcesz zredukować z 4 na 3 to jedziesz na 4 wciskasz sprzęgło wybijasz na luz, puszczasz sprzęgło, przegazowujesz, wciskasz sprzęgło i zapinasz niższy bieg; tak samo należy robić zapinając wyższy bieg. Myślę że dosyć zrozumiale wytłumaczyłem. Ja takie coś robiłem w 914 z PGR i ładnie biegi wchodziły ale trzeba dojść do wprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kielbasa    1

Tak. Dokładnie jak kolega wyżej. Manewr ten należy robić odpowiednio szybko i dobrać odpowiednie obroty do redukcji i przegazówki. Przy synchronizowanej skrzyni także nie zaszkodzi redukować na podwójnym wysprzęgleniu z między gazem, bo bieg lepiej "wchodzi" i silnik szybciej na obroty wraca. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VixLovelas    0

kiełbasa ma racje....ważne by dobrac obroty silnika i prędkość i na początku głębiej sprzęgło wciskaj a z czasem Ci przyjdzie wyczucie w tym wszystkim..jeżdże 10 lat już i powiem Ci że trzeba wyczuć skrzynie i tyle lecz czasami zgrzytnie jak sie coś robi na szybkiego:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tak - masz 16 lat i jeździsz już 10 lat. Ciekawe, kto by Cię w wieku 6 lat puścił na ciągnik, chyba że ktoś jest nie odpowiedzialny. Mnie NIGDY się nie zdarzyło przy redukcji z 6 na 5 czy z 5 na 4 żeby cokolwiek zazgrzytało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1476

Ja wam powiem ,że każdy ciagnik inaczej tzn. mam 2 330 i jak pojeżdze cały dzien lub kilka dni ją i pózniej wsiadam na drugą to zgrzytają bo wchodzą w całkiem innych momentach :)

A w 385 coraz bardziej dochodzę do wprawy a biegi zmieniam albo bez sprzęgła albo :

- jadę np. 3

- wciskam sprzęgło leciutko(do lekkiego oporu)

- wyżucam na luz

- wciskam sprzęgło do końca

- włączam 4 bieg .

 

o opisanym sposobie przeczytałem gdzies na forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Tutaj jest dokładnie pokazana redukcja, o której mówiłem. Od razu przykład co się dzieje jak się dobrze wykona - pierwsza redukcja i co jak źle - druga - jeden zgrzyt. :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Jak ma 16 lat i jeździ 10 lat to bardzo możliwe. Ja osobiście zaczynałem w wieku 4,5 roku, przepraszam za odbiegnięcie od tematu, a czy to podwójne wysprzęglanie ma się też do innych traktorów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Przeczytaj wcześniejsze posty. Zależy od skrzyni biegów. Na pewno w tym wieku sam jeździłeś. A ja jestem ksiądz proboszcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

To wybieraj się kolego do kościoła ;). Nie mam zamiaru się kłócić, bo w tej sytuacji to akurat lepiej wiem;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

@mchammer w wieku 4 czy 6 lat to raczej jeździłeś u taty na kolonach ;)

Ja próbowałem jeździć wciskając sprzęgło na 2 razy jak koledzy wyżej piszą ale mi jakoś nie wychodziło, mam już teraz wprawę do takiej skrzyni i czasami się zdarza zgrzyt ale nie tak często jak w początkach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

O jeżdżeniu w wieku 4-6 lat to raczej mam na myśli jakieś pojeżdżanie na polu z samodzielną obsługa traktora, toż to wiadomo, że z zera nie zrobi się od razu milionera. A swoją droga nie pamiętam abym kiedykolwiek jeździł u kogoś na kolanach.

 

Fakt każdą skrzynie chyba trzeba sobie dobrze wyczuć i też będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Szejk1995
      Witam wszystkich Mam następujący problem. Poszukuje kolektora wydechowego do ursus 1224 bez TURBO z wyjściem na tłumik z boku. Posiadam kolektor ale ma wyjście z przodu maski. Zakładam nowa maskę i chciałbym założyć kolektor z bocznym wyjściem na tłumik. Jeśli ktoś z was miałby taki kolektor na sprzedaż dobry i tani kolektor lub chciałby się zamienić na zwykły chociażby ze względu na założenie TUR a ( gdyż nie do każdego pasuje kolektor boczny ) proszę o kontakt na priv. lub o jakiś inny kontakt .  Z góry dziękuje  
    • Przez ben73
      Witam czy ktoś posiada ursusa c-385a z agregatem talerzowym 2,7m z hydropakiem lub 3,0m  i jak daje sobie radę. Ja mam 3,4,5 klasę ziemi.
    • Przez arassso
      Co sadzicie o cięzkich ursusach 4 garowychtypu 385 902 912 itd . ja mam 385 i jestem zdowolony przydałby sie naped ale i bez tego bardzo dobrze sie sprawuje co wy o nich sadzicie??
    • Przez lajkzxc
      Witam. Ostatnim czasem zauważyłem że ursus 1634 stracił ,że tak powiem trochę na werwie. Iść idzie ale jednak to to nie co było wcześniej.  Trochę bardziej mułowaty sie zrobił. Podłączyłem  manometr aby sprawdzić ciśnienie doładowania i na postoju po dobrej przygazówce wskazówka ledwie się bujnie. Próbowałem puścić go na drogę, trójka i but to tak przy rozpędzaniu do 0,2,   może 0,3 bara wskazówka podskoczyła.    Jako takiego dymienia nie obserwuję, z odpalaniem zero problemu.   Co to może być?   Turbo,  Korektor dawki? Odłączałem korektor dawki, ten wężyk to brak zmian.  NIe chce bez potrzeby zmieniać turbiny jezeli jest ok.   Pozdrawiam i prosze o opinie. Jakie ciśnienia uzyskujecie w swoich szóstkach?
×