janek90

tandem czy dwuosiowa?

Polecane posty

janek90    0

mam dylemat. chce kupic przyczepe 6-7ton i niewiem ktora bd lepsza? głównie będzie ona transportowała zboze z pola do magazynu oraz do skupu odległego o 20-30km. ktora bedzie lepsza skoro mam zamiar duzo cofac poniewaz zboze magazynuje w stodole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    60

Tandem bardziej stabilniejsza. Ma trochę większe opory toczenia ale na polu mniej się zapada.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek90    0

a czy opony u ciagnika niebede sie bardziej zdzieraly bo to mnie martwi. i slyszalem ze tylnia os bardzo odczuwa zawieszenie tandem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Fastraco    0

Moim zdaniem bierz dwuosiową bo jak do kupisz drugą przyczepę to możesz ja pądpiąc do ciągnika albo do przeczepy, a tak tandem tylko do ciągnika. Jeśli chodzi o cofanie to podpinasz przyczepe pod przod ciągnika i sie cofa 2 razy lepiej jak tylem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    60

Jak mogą się bardziej ścierać jak masa jest rozłożona na trzy a nie dwie osie, to samo z naciskiem też jest mniejszy.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek90    0

siasiedzi tak mi tłumaczyli. oto chodzi ze niebede mial zamiaru kupowac drugiej taka jedna 7 tonaowa mi wystarczy. a po drugie niemialby kto mi podpiac przyczepy pod przod bo przy zniwach zazwyczaj jestem sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

No bo ciężar z jakim naciska dyszel przyczepy tandem na tylny zaczep ciągnika powoduje leprze dociążenie tylnej osi u ciągnika, a zwykła przyczepa w 100% jest że tak powiem samonośna ( np. 15 tonowy tandem naciska plus minus z siła 2 ton na zaczep ciągnika a zwykła przyczepa wogule nie naciska* )


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek90    0

a jaki nacisk moze powodowac taka 7 ton jakiej firmy polecacie taka tandemke?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Fajne tandemy w przystępnych cenach ma Pronar. Od 7 do 10 ton są 3 modele. Mi się 8-ka podoba z nich bo ma kapcie fajne. Pogadaj z dilerem to coś ci dobierze ;) obciążenie oka dyszla to około 1500 kg dla takich przyczep.


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Moim zdaniem lepsza jest 2 osiowa przyczepa  ,ponieważ zawsze stabilniejsza 

 

 

 

 

http://allegro.pl/item927479745_przyczepa_rolnicza_dwuosiowa_wywrotka_t_104_9_ton.html

 

 

 

 

to jest już 8 tonowa ale ma szerokawe koła i nie będzie sie zapadać i nie obciąża tylniej osi a jeśli chodzi o cofanie to jak się nauczysz to wiedziesz z nią w najmniejszą szpare bo 2 osiowe na obrotnicy są zwrotne  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1482

Mam d 47 i rozrzutnik n 218 i teraz wybrał bym tandem łatwiejszy w manewrowaniu chociaz przyczepa zwrotniejsza. Z przeczepianiem na prżód bez drugiej osoby moga byc problemy przynajmniej trzeba się nabiegać. Jesli chodzi o nacisk na oś śa tego plusy po pierwsze jazda pośliskim w tym roku jeździłem o wiele lepiej niż z przyczepą po drugie hamowanie jesli nie masz instalacji lub jest niesprawna dociązony ciągnik bedzie lepiej hamował. Jesli chodzi o druga przyczepe zawsze możesz ja przyczepić do tandemu. Jesli 15 tonowy rozrzutnik wytwarza nacisk 2 tony myslę że 1 tona w przypadku 7 t tandemu wiele ciągnikowi i oponom nie zaszkodzi.

 

2 osiowa stabliniejsza jeździłes kiedys z przyczepą czy tylko na zjęciach oglądasz. Odnosnie stabilnosci dodam jeszcze że w zestawie tandem ciągnik jest jeden punkt gdzie zestaw się może składac w zestawie ciągnik przyczepa 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    69

Przecież za tandemem można normalnie czepiać przyczepę 2 osiową, oczywiście jeśli ma wyjścia do 2giej przyczepy!!!

2 osiowa troche lepiej się ciągnie bo nie buja ciągnikiem, ale wcofać to już inna sprawa, zależy jakie masz drogi, jeśli są to wyboje dziury i nierówne drogi asfaltowe, to lepiej 2 osiową a jeśli drogi równe to tandem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Hmm ciężar na zaczepie ;/ ale weźcie pod uwage gdzie ten ciężar jest przyłożony gdzie jest jego środek ciężkości ( na zaczepie) to nie jest pług czy agregat. moim zdaniem tandem leprzy do krótkiego transportu lub na terenie pagórkowatym ponieważ dociąża ciągnik, ale jeśli chodzi o dalekie podróże to bym wolał zwykłą przyczepe dwu osiową ( jeszzce zależy jaki masz ciągnik) np. jadąc z max prędkością 50 km/h wyobraź sobie że wjeżdżasz w jakąś dziure której nie widziałeś lub jazda po polnych drogach, tandemem trzeba uwarzać bo ciągnik nie stety cierpi ( nie chce mi sie szukać ale na YT widziałem fajny filmik fendty NH JD i nawet Zetor 16-stka były z pourywanymi tylnymi kołami lub z pourywanymi szpilkami od tylnich zwolnić ( zazwyczaj naczepu i zwózka qq ;) ) nie chce straszyć ale tak jak napisałem moim zdaniem do krótkiego transportu będzie leprzy tandem i lepiej nim cofnąć , a przyczepa leprza do dłuższego transportu, tylko tandemem trzeba uwarzać na dziury a zwykłą przyczepą jak masz tylko dobre wspomoagnie kierownicy to troche ciężko Ci to przyjdzie ale w końcu tak sie nauczysz cofać że będzie szło jak po sznurku . Pozdro


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u1212    5

Tak jak mówi Andrzej, obciążenie na tylnej osi robi kolosalną różnicę szczególnie na miękkim podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1482

Tandem bardziej zwrotny ciekawe od kiey najlepiej wziąc ciągnik i sprawdzić jak sie doczynienia nie miało. Przy zawracaniu z przyczepą jedynym ograniczeniem jest promień skretu ciagnika (2 puinkty lamania) przy zawracaniu tandemem przeszkoda bywa często szeroki dyszel. Aby wstawić przyczepe czy rozrzutnik do stodoły musze zawrócić więc wiem co pisze. Jesli chodzi o dziury i jazdę jadąc do skupu odległego o 30km z prędkością 40 km/h dojedziesz tam w 45 minut jadąc 30 w godzinę czy to duza róznica warta niszczenia sprzetu na dziurawej drodze jeśli taka jest. Zdrowego rozsądku nie zastapią najmocniejsze osie czy zwolnice pozatym duze dziury naprawdę widac nie jedzie się 300 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek90    0

posiadam dwuosiowa i wlasnie ciezkawo jest mi cofac do stodoly poniewaz gdy cofam szybko to coroz sie lamie a musze starac sie jak najszybciej to robic aby w czasie sie zmiescic bo zanim na pole dojade to sporo czasu trace i zazwyczaj kombajn ze zbozem czeka na mnie a godziny leca.

 

ja zazwyczaj jak jade do skupu to nieprzekraczam 23km/h bo wlasnie mi szkoda sprzetu na takie drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1482

Ja do skupu mam 5 km nowym asfaltem mój ciagnik może jechac około 45 km/h a jade góra 35 z pełna przyczepa. Jednak wielu wychodzi z założenia że jak gazu w podłoge nie wciśnie to nie ma jazdy. jeśłi bym kupował nowa przyczepe to tylko tandem chociaz 2 osiowa ma tez swoje plusy jak ktos ma duzo cofania i manewrów innych tylko tandem (oprócz promienia zawracania oczywiście).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mack    1

Moim zdaniem powinnien byc tandem jezeli latac ma w transporcie, ale jak kupowac tandem to lepiej zeby byla wieksza ladownosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Na moje też tandem. Ja mam 11 tonowy tandem i nie narzekam. Masa jest dobrze rozłożona część obciążenia przechodzi na ciągnik. Lepsza zwrotność nie ma problemu z cofaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Jeżeli do transportu z pola to tandem będzie lepiej się sprawował w trudnych warunkach terenowych(polepsza docisk tylnych kół, nie wyrwiesz obrotnicy ;) i przyczepy przełajowcze i rozrzutniki obornika to tandemy) ale do transportu drogowego lepsza będzie dwuosiowa. Z cofaniem to przepniesz się do przodu i będzie to samo z dwudniówką(chyba że masz bardzo mało miejsca na korekty wtedy tandem). Musisz sam się zastanowić czy więcej będziesz ją używać w polu czy utwardzonych drogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolowik    22

Ja mam i jednoosiówkę (co prawda nie tandem :P ) i dwuosiówki ale już parę lat używam i moje spostrzeżenia. Do tandemu potrzebny jest ciągnik większy i przód w ciągniku musi byc lepiej dociążony, buja na dołkach co transporcie na dalekie odległości jest męczące zarówno dla ciągnika jak i kierowcy szczególnie na nierównych drogach (oczywiście przy pełnym ładunku na pusto ten problem prawie nie istnieje), manewrować na tandemie też nie jest łatwo (na nierównym terenie też nie zawsze chce iść tak jak się chce), ciężko odczepiać i zaczepiać (czasem kółko podporowe grzęźnie) ale na plus zwrotność i łatwo gdzieś schować. Co do tylnego zaczepu to ja do swojej jednoosiówki często czepiam dwuosiówkę bo mam wszystkie wyjścia do tyłu (powietrze, elektrykę i hydraulikę). zależy do czego będziesz jej używał ale bardziej uniwersalne są dwuosiówki (np. zwożenie belek siana) ale do zboża plecałbym tandem. Jeszcze tylko jedna spostrzeżenie - niedawno wywoziłem snieg z podwórza i ciągnik z dwuosiówką od razu ze śniegiem się ślizgał natomiast przy jednoosiówce szedł jak trzeba. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek90    0

a co myslicie o tandemach warfamy? czy warto taka 7 ton od nich kupic i czy johny 5090r niebedzie mial ciezko z taka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    317

jak Masz małe odległości do transportu to tandem ale jak większe to weź nie tandem a 2 osie (ale nie na obrotnicy) na resorach jak tu, Zawsze to jakaś amortyzacja zamiast kół resory będą się uginać :P

Polscy producenci oferują takie (jeszcze jakby dyszel na resorze był to by było lux :) ale to za drogo by wyszło :D )

 

Co do bujania ciągnikiem obciążniki nie potrzebne mam samozbierającą rzucalo ciągnikiem na wybojach nie miłosiernie ale po skróceniu zaczepu o ok 10-15 cm w ciagniku problem zniknął ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez V12
      Witam
      W zimę odbudowałem przczepę jak w tylule , jak kupiłem podwozie to było lekko ugieta tylna oś za bardzo tego az tak nie widac , ale jak zasypałem około 6 t to już bardziej widziałem jak koła idą w negatyw , co ciekawe z przodu jest prosta a tez koła ida troche w negatyw . Tak jak by osie sie tez uginały a jak rozładuje to wraca do normy 
      Osie są kwadratowe oryginalne od 7t  nigdzie na 100% nie naprawiane .
      Gdzieś kiedys patrzylem filmik że ktos tez odbudowywał , była krzywa to wyprostowałe , a co było dalej to nie wiem juz nie potrafie filmu znaleźć 
      Przyczepa jeździ mało odcinki po 10km , max 150km zrobi w sezon 
      Warto ta oś prostować czy olac temat i pogodzic sie że bedzie bardziej darło oponę od wewnętnej strony , z tym przebiegiem na sezon to w 10 lat sie nie zedrze hehhe
      Generalnie sie obawiam czy przez to że juz jest podkrzywiona to nie bedzie tendencji do jeszcze wiecej np , jak przy 35km/h pod pełnym zasypem wychaczy jakąs dzióre albo nie równość 
    • Przez makra75
      Witam wszystkich mam pytanie czy robił ktoś instalację elektryczną w przyczepie d47  .Ile jakiego przewodu potrzeba.?
    • Przez kamcio15
      Witam, Panowie poszukuję posiadaczy przyczepy D732. Potrzebuję zwymiarowania skrzyni ładunkowej, podłogi i części ramy bo nie zrobiłem sobie tego przed rozpoczęciem remontu. Jeśli znajdzie się ktoś chętny do pomocy opiszę dokładniej o które wymiary mi chodzi. Z góry dziękuję za każdą informacje. 
    • Przez damian7789
      Witam
      Dziś na allegro znalzałem przyczepę skorupową firmy F.P.U Marpol Marcin Kubik o ładowniści 8 ton. http://allegro.pl/przyczepa-skorupowa-tandem-8t-i5240317972.html
      Pierwszy raz słyszę  o tej firmie i sąd moje pytanie czy ktos użytkuje przyczepe tej firmy? jak sie ona sprawuje?
    • Przez bravo87
      Witam. mam pytanie czy ktoś wie jaka to przyczepa - typ ładowność. na olx znalazłem wywrotkę i sztywną ale nikt nie ma dokumentów. wygląda mi to na D 35 lub 43 ale ten tył ma jakiś inny. Gdzie szukać nr ramy na niej. z Góry dzięki za odpowiedź. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj