Skocz do zawartości
janek90

tandem czy dwuosiowa?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Tandem

janek90    0

mam dylemat. chce kupic przyczepe 6-7ton i niewiem ktora bd lepsza? głównie będzie ona transportowała zboze z pola do magazynu oraz do skupu odległego o 20-30km. ktora bedzie lepsza skoro mam zamiar duzo cofac poniewaz zboze magazynuje w stodole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukasz1987    57

Tandem bardziej stabilniejsza. Ma trochę większe opory toczenia ale na polu mniej się zapada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janek90    0

a czy opony u ciagnika niebede sie bardziej zdzieraly bo to mnie martwi. i slyszalem ze tylnia os bardzo odczuwa zawieszenie tandem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Fastraco    0

Moim zdaniem bierz dwuosiową bo jak do kupisz drugą przyczepę to możesz ja pądpiąc do ciągnika albo do przeczepy, a tak tandem tylko do ciągnika. Jeśli chodzi o cofanie to podpinasz przyczepe pod przod ciągnika i sie cofa 2 razy lepiej jak tylem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lukasz1987    57

Jak mogą się bardziej ścierać jak masa jest rozłożona na trzy a nie dwie osie, to samo z naciskiem też jest mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janek90    0

siasiedzi tak mi tłumaczyli. oto chodzi ze niebede mial zamiaru kupowac drugiej taka jedna 7 tonaowa mi wystarczy. a po drugie niemialby kto mi podpiac przyczepy pod przod bo przy zniwach zazwyczaj jestem sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Andrzej24871    12

No bo ciężar z jakim naciska dyszel przyczepy tandem na tylny zaczep ciągnika powoduje leprze dociążenie tylnej osi u ciągnika, a zwykła przyczepa w 100% jest że tak powiem samonośna ( np. 15 tonowy tandem naciska plus minus z siła 2 ton na zaczep ciągnika a zwykła przyczepa wogule nie naciska* )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janek90    0

a jaki nacisk moze powodowac taka 7 ton jakiej firmy polecacie taka tandemke?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursus914    6

Fajne tandemy w przystępnych cenach ma Pronar. Od 7 do 10 ton są 3 modele. Mi się 8-ka podoba z nich bo ma kapcie fajne. Pogadaj z dilerem to coś ci dobierze ;) obciążenie oka dyszla to około 1500 kg dla takich przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Moim zdaniem lepsza jest 2 osiowa przyczepa  ,ponieważ zawsze stabilniejsza 

 

 

 

 

http://allegro.pl/item927479745_przyczepa_rolnicza_dwuosiowa_wywrotka_t_104_9_ton.html

 

 

 

 

to jest już 8 tonowa ale ma szerokawe koła i nie będzie sie zapadać i nie obciąża tylniej osi a jeśli chodzi o cofanie to jak się nauczysz to wiedziesz z nią w najmniejszą szpare bo 2 osiowe na obrotnicy są zwrotne  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Mam d 47 i rozrzutnik n 218 i teraz wybrał bym tandem łatwiejszy w manewrowaniu chociaz przyczepa zwrotniejsza. Z przeczepianiem na prżód bez drugiej osoby moga byc problemy przynajmniej trzeba się nabiegać. Jesli chodzi o nacisk na oś śa tego plusy po pierwsze jazda pośliskim w tym roku jeździłem o wiele lepiej niż z przyczepą po drugie hamowanie jesli nie masz instalacji lub jest niesprawna dociązony ciągnik bedzie lepiej hamował. Jesli chodzi o druga przyczepe zawsze możesz ja przyczepić do tandemu. Jesli 15 tonowy rozrzutnik wytwarza nacisk 2 tony myslę że 1 tona w przypadku 7 t tandemu wiele ciągnikowi i oponom nie zaszkodzi.

 

2 osiowa stabliniejsza jeździłes kiedys z przyczepą czy tylko na zjęciach oglądasz. Odnosnie stabilnosci dodam jeszcze że w zestawie tandem ciągnik jest jeden punkt gdzie zestaw się może składac w zestawie ciągnik przyczepa 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ferdek07    62

Przecież za tandemem można normalnie czepiać przyczepę 2 osiową, oczywiście jeśli ma wyjścia do 2giej przyczepy!!!

2 osiowa troche lepiej się ciągnie bo nie buja ciągnikiem, ale wcofać to już inna sprawa, zależy jakie masz drogi, jeśli są to wyboje dziury i nierówne drogi asfaltowe, to lepiej 2 osiową a jeśli drogi równe to tandem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Andrzej24871    12

Hmm ciężar na zaczepie ;/ ale weźcie pod uwage gdzie ten ciężar jest przyłożony gdzie jest jego środek ciężkości ( na zaczepie) to nie jest pług czy agregat. moim zdaniem tandem leprzy do krótkiego transportu lub na terenie pagórkowatym ponieważ dociąża ciągnik, ale jeśli chodzi o dalekie podróże to bym wolał zwykłą przyczepe dwu osiową ( jeszzce zależy jaki masz ciągnik) np. jadąc z max prędkością 50 km/h wyobraź sobie że wjeżdżasz w jakąś dziure której nie widziałeś lub jazda po polnych drogach, tandemem trzeba uwarzać bo ciągnik nie stety cierpi ( nie chce mi sie szukać ale na YT widziałem fajny filmik fendty NH JD i nawet Zetor 16-stka były z pourywanymi tylnymi kołami lub z pourywanymi szpilkami od tylnich zwolnić ( zazwyczaj naczepu i zwózka qq ;) ) nie chce straszyć ale tak jak napisałem moim zdaniem do krótkiego transportu będzie leprzy tandem i lepiej nim cofnąć , a przyczepa leprza do dłuższego transportu, tylko tandemem trzeba uwarzać na dziury a zwykłą przyczepą jak masz tylko dobre wspomoagnie kierownicy to troche ciężko Ci to przyjdzie ale w końcu tak sie nauczysz cofać że będzie szło jak po sznurku . Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u1212    2

Tak jak mówi Andrzej, obciążenie na tylnej osi robi kolosalną różnicę szczególnie na miękkim podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Tandem bardziej zwrotny ciekawe od kiey najlepiej wziąc ciągnik i sprawdzić jak sie doczynienia nie miało. Przy zawracaniu z przyczepą jedynym ograniczeniem jest promień skretu ciagnika (2 puinkty lamania) przy zawracaniu tandemem przeszkoda bywa często szeroki dyszel. Aby wstawić przyczepe czy rozrzutnik do stodoły musze zawrócić więc wiem co pisze. Jesli chodzi o dziury i jazdę jadąc do skupu odległego o 30km z prędkością 40 km/h dojedziesz tam w 45 minut jadąc 30 w godzinę czy to duza róznica warta niszczenia sprzetu na dziurawej drodze jeśli taka jest. Zdrowego rozsądku nie zastapią najmocniejsze osie czy zwolnice pozatym duze dziury naprawdę widac nie jedzie się 300 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janek90    0

posiadam dwuosiowa i wlasnie ciezkawo jest mi cofac do stodoly poniewaz gdy cofam szybko to coroz sie lamie a musze starac sie jak najszybciej to robic aby w czasie sie zmiescic bo zanim na pole dojade to sporo czasu trace i zazwyczaj kombajn ze zbozem czeka na mnie a godziny leca.

 

ja zazwyczaj jak jade do skupu to nieprzekraczam 23km/h bo wlasnie mi szkoda sprzetu na takie drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Ja do skupu mam 5 km nowym asfaltem mój ciagnik może jechac około 45 km/h a jade góra 35 z pełna przyczepa. Jednak wielu wychodzi z założenia że jak gazu w podłoge nie wciśnie to nie ma jazdy. jeśłi bym kupował nowa przyczepe to tylko tandem chociaz 2 osiowa ma tez swoje plusy jak ktos ma duzo cofania i manewrów innych tylko tandem (oprócz promienia zawracania oczywiście).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mack    1

Moim zdaniem powinnien byc tandem jezeli latac ma w transporcie, ale jak kupowac tandem to lepiej zeby byla wieksza ladownosc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grodzioman    1

Na moje też tandem. Ja mam 11 tonowy tandem i nie narzekam. Masa jest dobrze rozłożona część obciążenia przechodzi na ciągnik. Lepsza zwrotność nie ma problemu z cofaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czeladnik    0

Jeżeli do transportu z pola to tandem będzie lepiej się sprawował w trudnych warunkach terenowych(polepsza docisk tylnych kół, nie wyrwiesz obrotnicy ;) i przyczepy przełajowcze i rozrzutniki obornika to tandemy) ale do transportu drogowego lepsza będzie dwuosiowa. Z cofaniem to przepniesz się do przodu i będzie to samo z dwudniówką(chyba że masz bardzo mało miejsca na korekty wtedy tandem). Musisz sam się zastanowić czy więcej będziesz ją używać w polu czy utwardzonych drogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wolowik    22

Ja mam i jednoosiówkę (co prawda nie tandem :P ) i dwuosiówki ale już parę lat używam i moje spostrzeżenia. Do tandemu potrzebny jest ciągnik większy i przód w ciągniku musi byc lepiej dociążony, buja na dołkach co transporcie na dalekie odległości jest męczące zarówno dla ciągnika jak i kierowcy szczególnie na nierównych drogach (oczywiście przy pełnym ładunku na pusto ten problem prawie nie istnieje), manewrować na tandemie też nie jest łatwo (na nierównym terenie też nie zawsze chce iść tak jak się chce), ciężko odczepiać i zaczepiać (czasem kółko podporowe grzęźnie) ale na plus zwrotność i łatwo gdzieś schować. Co do tylnego zaczepu to ja do swojej jednoosiówki często czepiam dwuosiówkę bo mam wszystkie wyjścia do tyłu (powietrze, elektrykę i hydraulikę). zależy do czego będziesz jej używał ale bardziej uniwersalne są dwuosiówki (np. zwożenie belek siana) ale do zboża plecałbym tandem. Jeszcze tylko jedna spostrzeżenie - niedawno wywoziłem snieg z podwórza i ciągnik z dwuosiówką od razu ze śniegiem się ślizgał natomiast przy jednoosiówce szedł jak trzeba. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

janek90    0

a co myslicie o tandemach warfamy? czy warto taka 7 ton od nich kupic i czy johny 5090r niebedzie mial ciezko z taka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


sebe1033    62

jak Masz małe odległości do transportu to tandem ale jak większe to weź nie tandem a 2 osie (ale nie na obrotnicy) na resorach jak tu, Zawsze to jakaś amortyzacja zamiast kół resory będą się uginać :P

Polscy producenci oferują takie (jeszcze jakby dyszel na resorze był to by było lux :) ale to za drogo by wyszło :D )

 

Co do bujania ciągnikiem obciążniki nie potrzebne mam samozbierającą rzucalo ciągnikiem na wybojach nie miłosiernie ale po skróceniu zaczepu o ok 10-15 cm w ciagniku problem zniknął ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez elektrotech
      czy ktos podjął się budowy czegos takiego?? gdzie zakupić tłok teleskopowy
       
      ps
      mam zamiar zrobić cos takiego ale z dołożeniem 2 osi -blizniak koła 16 z Żuka... u mnie tłoków w domu duzo ale jak sie okazuje koniecznie jest obnizenie na max wysokości oraz zastosowanie tz kipra na tył ale tu problem skąd wziąc teleskopa-tłok..i ile taki ma max wysięgnik??
    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez johny09
      Witam.
      Jestem zainteresowany kupnem przyczepy koleby zremb w8, czy ktoś może się orientuje kto może chce sprzedać?
       poniżej przykładowe zdjęcie

×