Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michasko

ładowanie akumulatora po odpaleniu

Polecane posty

michasko    1

Możecie mi wytłumaczyć czemu ma służyć przegazowanie ciągnika, po odpaleniu, do 1500obr silnika żebym miał ładowanie? wg mnie to trochę nienormalne;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Nie wiem o jaki ci ciągnik chodzi bo do 1500obr to dość dużo ale chodzi tu o to żeby się alternator wzbudził i zaczoł ładować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Nie wiem kto takie głupoty wymyślił. Jesli alternator i połaczenia sa sprawne kontrolka powinna zgasnąc na wolnych obrotach, może po krótkiem czasie. Co do ładowania samego akumulatora zaczynaja w nim zachodzić odpowiednie reakcje chemiczne po jakims czasie tak więc jazda na krótkich odcinkach nie służy naładowaniu akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Belarusik    1

Wogóle niezdrowo jest dla ciągnika jak jest zimny a daje się mu w rure,olej nawet się troszeczke nie rozgrzał u mnie w internationalu gdy odpalam go to kontrolka po 10s od uruchomienia silnika wyłącza się na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Na wolnych obrotach akumulator sie tez ładuje, a jak ktoś chce szybciej to da gazu wtedy pasek szybciej się kreci i szybciej kreci sie alternator i szybciej gasnie kontrolka i sie laduje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias93    0

Może szczotki w alternatoże już się kończą i trzeba dać wyższe obroty żeby sie wzubdził:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

MF3070. Myślałem że te typy tak mają. Poza tym jak nie ma ładowania, to nie działa EHR itp. szczotki były wymieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Moze pasek się ślizgać np czy zregulatorem napiecia cos nie tak najlepiej zgłos sie z tym do elektryka weźmie miernik i sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

To sprawdź połączenia , przeczyść styki ewentualnie zaproś elektryka ,tylko takiego "kumatego".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Na wolnych obrotach akumulator sie tez ładuje, a jak ktoś chce szybciej to da gazu wtedy pasek szybciej się kreci i szybciej kreci sie alternator i szybciej gasnie kontrolka i sie laduje

 

Troche jesteś w błędzie zgadza się gdy jest prądnica to ona ładuje na wolnych obrotach mniej prądu a jak dodasz gazu to więcej ładuje co zresztą widać po kontrolce ale gdy jest alternator to do puki się nie wzbudzi to nie ładuje a jak się wzbudzi to generuje więcej prądu nisz prądnica na tych samych stosunkowo niskich obrotach

 

jak dopiero przy 1500obr się wzbudza to może sprawdź szczotki ewentualnie diody od wzbudzenia czy wszystko z nimi w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

nie jestem pewien, ale chyba ktoś na tym forum pisał że też tak ma w swoim MF, że to jakieś zabezpieczenie czy coś. Zaznaczam że wystarczy przegazować raz po odpaleniu, a później już ładuje cały czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    3

W c 330 też tak miałem, ale tam jest prądnica po przeczyszczeniu jej całej kontrolka gasnie po ok 500 obr a przed czyszczeniem to ok 1800 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Może ktos mial tak samo źle jak w tym przypadku przed czym miało by to być zabezpieczenie, to że ludzie głupoty wypisują to nie znaczy że tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Mój MF tez tak ma i @Nasil90 tez ale nie az do 1500 obr/min tylko mniej moze ok 1000 moze troche ponad nie zwracałem na to dokładnie uwagi bo ten typ tak ma chyba i dopiero po przegazowaniu delikatnym kontrolka zgasnie i EHR zacznie działac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Mój 3065 też ma tak że jak nie prze gazuję trochę to się kontrolka jara, ja jak odpalę to czekam aż się rozgrzeje i dopiero daje troszkę gazu. A czy macie tak że jak zgaśnie kontrolka i zacznie działać ehr to nie możecie go od razu opuścić tylko musicie przełącznik do góry na podnoszenie i dopiero można opuszczać, kiedyś czytałem że parę osób tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że kontrolka się świeci po odpaleniu przez chwile i po zwiększeniu obr to normalne, gdy MF-y były nowe to pewnie to nie występowało ciągniki mają już prawie 20 lat i ich alternatory są przeważnie oryginalne, dlatego nie ma co się dziwić.Przy odpalaniu MF-a jeszcze nie zaświeca mi się kontrolka ale rozrusznik już regenerowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmw    0

ja mam mf-a 3680 i też tak sie dzieje po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.czekam chwilke zeby troche olej sie wszedzie ruszył i wtedy dodaje gazu 1000 obrotów.pozatym u mnie musi zgasnąc jeszcze jedna kontrolka od oleju i wtedy wszystko działa podejrzewam ze musi olej w skrzyni ruszyc a jest go duzo i potrzeba małej chwili na to.. uwaga w niektórych przypadkach ehr moze nie działac nawet po zgasnięciu kontrolki , alternator moze ladowac niewystarczająco mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexion430    0

jak myslicie po odpaleniu ciągnika wyciągając akumulator będzie alternator wyrabiał???

bo z tego co wiem minimalnie muszą być włączone światła aby mógł byc obieg napięcia i z doświadczenia moge powiedziec ze da rade nie wiem jak u was z tym wychodziło czy próbowaliście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

Tak ma być i nic z tym nie kombinujcie.

Jest to zabezpieczenie cewek elektrozaworów przed przegrzaniem i spaleniem gdy by się zapomniało wyłączyć zasilania wyłącznikiem głównym.

Po odpaleniu po lekkiej przegazówce kontrolka od ładowania gaśnie i dopiera działa EHR i pozostałe sterowanie elektrozaworami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×