Polecane posty

ducho    0

Witam

 

Od dłuższego czasu prześladuje mnie nieodparta chęć wyżycia się :P motoryzacyjnie, ale bezpiecznie, nie na drogach publicznych. Więc myślę nad budową porządnego buggy do pośmigania po polach i w średnim, niezbyt wymagającym terenie. Nie mam zamiaru sklecać byle czego z rurek od płotu, więc się pytam, jeżeli ktoś miał w tym doświadczenie:

 

Po pierwsze: czy samodzielnie uspawana rama da dobrą sztywność całości? Jakiej grubości rury wystarczą (od razu mówię, że do dyspozycji mam tylko zwykłą spawarkę i niezbyt dużo czasu na budowę)? Czy lepiej nie bawić się i kupić gotową ramę z samochodu i dorobić klatkę bezpieczeństwa? Nadała by się taka od Wartburga rama na przykład?

 

Po drugie: Od czego zaadaptować silnik i skrzynię, żeby nie rozleciało się to po dniu zabawy? (silnik planuję zamontować z tyłu, bo lepsze będzie rozłożenie wagi) Myślę, że przy wadze do 500-600 kg, 100 KM będzie już górną granicą, bo i tak będzie nadmiar mocy przy takiej masie.

 

No i po trzecie wasze ogólne porady :)

 

I jest jeszcze drugie wyjście: nie robić od początku, tylko kupić jakiegoś tylnonapędowca starego i go należycie wzmocnić... Co lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolj4    1

Witam

niewiem co ci doradzic w sensie ramy ale jesli chodzi o silnik to NAJLEPSZY jest od znanego nam fiata 126p :) .Mój kuzyn miał takiego ''spawacza'', który wspaniale mu się sprawował.Jesli by ci coś nawaliło to dostęp do używanych części jest nieograniczony, mozna je znalesć wszędzie nawet na złomie(nieoznacza to że są wadliwe) :):P:) ja sam planuje zrobienie takiego ruraka.Ale jeszce nie teraz powodzenia z budową buggy. :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

U mnie w okolicy to kupywali maluchy i nimi śmigali po bezdrożach.

 

Trochę zabawy jest z zrobieniem od podstaw, bo oprócz ramy by trzeba zrobić zawieszenie itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam to jest nas już dwóch których prześladuje ta sama myśl zrobienie takiego pojazdu nie jest aż takie trudne niestety trzeba poświęcić sporo czasu na wykonanie.widziałem taki pojazd zrobiony przez kolesi w warsztacie samochodowym którzy przy okazji handlują częściami i autami z zachodu. na pierwszy rzut oka to bardzo proste rama rurowa o przekroju 40 mm przednie zawieszenie orginał z jakiegoś auta bodajże audi (wachacze piasty amory (dorobione tylko górne uchwyty amorów)układ kierowniczy też audi z tyłu zaś chyba VW 1,6 lub 1,8 na gażniku to znaczy cała jednostka napędowa w komplecie (silnik skrzynia półosie piasty wachacze i amory) moc to coś około 80KM widziałem jak na tym jeżdżą zajefajny sprzęt Przerabianie jakiegoś samochodu to już nie będzie to kupno gotowca to dosyć duży koszt Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Pierwsze pytanie jaki budżet jest na budowe z silnikiem malucha daj sobie spokój. ja bym stawial na silnik motocyklowy jest stosunkowo lekki i mocny zarazem. jak zaczniesz do tego wkładac części od samochodów wyjdzie cięzki klamot co do ramy no cóz najlepiej poszukaj wzorów w necie czy na youtube.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macieja910    0

Jeżeli się na tym nie znasz sam bym z projekt ramy się nie brał :P Lepiej skorzystać z gotowych planów, które można zawsze zmodyfikować. Poza tym określ budżet :) Takie coś można zbudować za 1000 a można za 40 tys :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889

daj se spokój z silnikiem od malacza. weź 1.8 z vw na gażniku. 90 KM, niezawodny i trwały motor. zawieszenie z opla kadeta E(przdnie X 2). silnik oczywiście z tyłu. do tego kubełek, psy szelkowe, układ kierowniczy z golfa, escorta albo kadeta. jak nie masz mig maga to ciężko ci będzie to zrobić. poszukaj sobie gotowych projektów np na allegro i na nich opieraj swój projekt. do 2000zł powinieneś sie zmieścić

 

w mojej okolicy mają właśnie coś takiegi jak opisywałem tylko że z silnikiem 115 km. co to robi!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wejdź na stronkę elektroda.pl i poczytaj. Jest kilka tematów, z których jeden ma kilkadziesiąt stron, z których dowiesz się wszystkiego o budowie.

 

Co do twojego pomysłu z silnikiem ze względu na położenie z tyłu i skrzynię to nie musisz szukać silnika, który był zamontowany z tyłu(maluch, transporter, garbus). Może to być również silnik z samochodu przednionapędowego, po prostu przenosisz silnik bez odwracania na tylną oś. Będzie trochę kłopotów z połączeniem dźwigni zmiany biegów, bo wcześniej drążek był za skrzynią a teraz będzie przed skrzynią, ale można to dosyć łatwo rozwiązać. Możesz także przenieść silnik ze skrzynia na tylną oś i obrócić go, wtedy jeździłby na wstecznym do przodu, ale wystarczy przełożyć(obrócić o 180st) mechanizm różnicowy tak aby półoś z lewej poszła na prawo i na odwrót. Wtedy buggy będzie miał normalnie 5(lub40 biegów w przód i 1 w tył Nie mam tylko pewności, czy to się powiedzie. W tradycyjnym moście i w maluchu nie ma z takim przełożeniem problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

libero taki bardziej terenowy bug :P ale pomysl jest.

sportowy to lepiej naped RWD i srodek ciezkosci zdecydowanie nizej. jak ktos wyzej pisal silnik od motocykla, prosto zrobic tez lekki uklad napedowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ducho    0

Jaka aktywność :P Jestem pod wrażeniem zainteresowania :)

 

Co do bazy silnikowej to myślę nad jakimś popularnym jeździdłem typu Escort albo Fiesta (mój znajomy złomiarz często takie "cacka" zwozi za jakieś 300 czy 400 zł i takim jeździ aż mu się zepsuje, to poinformuję go, żeby dla mnie coś znalazł :))

 

@brzozak : Właśnie myślę nad RWD i w miarę nie za wysokim zawieszeniu, bo i tak żadnego trialu nie będę tym czynił - nie ma u mnie na to terenu.

 

@Thomas : Nie mam jakoś przekonania, że przełożenie mechanizmu różnicowego coś da... ale może się mylę - jestem raczej technik teoretyk jeśli chodzi o mechanizm różnicowy :) Łatwiej będzie zrobić jakieś przeniesienie do dźwigni zmiany biegów chyba. Ale to wyjdzie w praniu. A tak btw. to Transporter T3 z 84r. stoi w garażu i czeka na zainteresowanie i pomalowanie, ale nie poświęcę go na buggy - będzie na niedzielne lansiarskie wyjazdy :)

 

@macieja : Projekt mógłbym i zrobić bo w konstrukcjach, wytrzymałościach i mechanice technicznej ponad poziomem liceum raczej jestem, bo się do OWT przygotowywałem, ale to tylko teoria, a potem będzie tak, że kartka z projektem sobie a spawarka i rury sobie i wyjdzie zupełnie co innego :)

 

Więc kolejne pytanie: jaki w miarę popularny samochód ma porządną ramę nadającą się do takich celów? Duży Fiat czy Poldek by się nadawał? (one w ogóle mają ramę taką typową :) - lamerskie pytanie :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ducho    0

No tak, ale takie Libero to niezbyt częsty "gość" na szrotach :P, chodzi o coś w miarę popularnego, dostępnego w miarę od ręki. Ale jak w przyszłym tygodniu aktywuję do życia skuter po zimowej przerwie to pojeżdżę po różnych złomach i zorientuję się w sytuacji :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
provegeta    0

Mój sąsiad kupił takie coś ( samoróbka oczywiście) za 5 tyś wiec nie trzeba samemu tego robić, a co do silnika on jeździ na polonezie i nie narzekam na wrażenia pod oknem


Nizina Opolska - pobawmy się w rolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adex    0

5 tyś. to trochę nie za dużo? :) Samemu takie coś zrobić wyjdzie o wiele taniej :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adex    0

He He koleś musi mieć łeb że coś takiego zrobił :rolleyes: . A tak poza tym to super sprzęcik :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj