mateusz330

Ursus C-330 problem z podlączeniem wskaźnika temperatury

Polecane posty

Obszarnik    3

Założyłem czujnik i zegar od C-385, ale mam jakiś problem. Wskazówka rusza się gdzieś o milimetr tylko i dalej nie reaguje, mimo nagrzania silnika. Oczywiście pierwsze podejrzenie miałem że cały zestaw jest do bani, ale podgrzałem czujnik zapalniczką i wtedy zegar działa. Po zamontowaniu znów nie działa. Myślałem, ze może czujnik nie łapie masy, podłożyłem nawet przewód do niego i podpiąłem do masy ale nie pomaga.

Podłączyłem tak:

B - 12v ze stacyjki

T - czujnik

trzeci styk do masy i jeszcze jeden przewód do podświetlenia.

Po odpięciu masy zegar leci do końca skali.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny, podłączenie jest chyba prawidłowe. Wymienię czujnik, ale trochę mnie dziwi, że po podgrzaniu zapalniczką wydaje się ok.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Zgadza się zegar z KFM a czujnik może być zetorowski lub inna jeszcze podróba.Właśnie z tymi czujnikami i zegarami jest różnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obszarnik    3

Czujnik przyznaję że  z Indii :) Nie zwróciłem uwagi kupując, choć już sama cena (11zł) powinna mnie zastanowić.

No cóż, w poniedziałek kupię inny czujnik w innym sklepie, zobaczymy co będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obszarnik    3

Temat rozwiązany.

 

Wrzuciłem czujnik do gorącej wody - wskaźnik działa. Zamontowałem go więc w ciągniku - nie działa. Faktem jednak jest, że nie sprawdzałem w jakiejś maszynie tylko ciągnik pracował kilkanaście minut na wolnych obrotach, potem przejechałem się "na pusto" po równej drodze.

Żeby wymienić czujnik trzeba spuścić trochę płynu, który potem znów wlałem. Po jakimś czasie odkręciłem korek sprawdzić, czy nie trzeba dolać i zauważyłem, że płyn ostro "chodzi" w chłodnicy. Od razu pomyślałem o termostacie - jeszcze oryginalny, fabryczny. I faktycznie, był ciągle otwarty (na szczęście). Wymieniłem go i od razu wskaźnik zaczął się inaczej zachowywać, wreszcie działa. Teraz jeszcze tylko sprawdzę dla pewności jego dokładność - po nagrzaniu silnika spuszczę trochę płynu z głowicy i zmierzę termometrem. Wiadomo, że może być trochę niższa, bo odrobinę ciepła ucieknie, ale liczę że dużej różnicy nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seba2017    1

A powiedzcie mi czy lepszy jest dwuwskaźnik czy trójwskaźnik ? Na trójwskaźniku przy napisie olej jest skala ale chyba nie wskazuje ona jakie jest ciśnienie oleju, bo wkręcony jest tylko czujnik który łączy lub nie (zapala kontrolkę lub nie) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MasterRoj    82

Trójwskaźnik lepszy bo masz pomiar ciśnienia oleju i temperatury. Można dorobić trójnik i mieć pomiar oraz czujnik. Wole pomiar bo widać jak się zachowuje ciśnienie a czujniku nie wiesz do końca czy działa i czy żarówka jest dobra (widać dopiero po zgaszeniu silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Czy mozna w dwuwskazniku podlaczyc pod zegar cisnienia powietrza rurke od cienia oleju? zeby pokazywal cisnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Mam taki pokazuje ciśnienie oleju ale wskazówka od temp zawiesiła się na 100 stopni 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@mds212 z tą wskazówką to nie problem.Wystarczy  trójwskaźnik i poruszać wskazówką potem ustawić na najniższym zakresie temperatury i powinno działać 

 

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszido007    155

Podepnę się pod temat. Od czego najlepiej wziąć zasilanie dla elektrycznego czujnika do c330? Przy prowizorycznym podłączeniu zasilanie wziąłem od kontrolki ładowania i wszystko działa jak należy. Teraz przyszedł czas na zrobienie całej wiązki jak należy i mam dylemat gdzie się wpiąć z zasilaniem zegara, aby nie fałszować wyniku pomiaru. Ktoś temat przerabiał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
6 minut temu, Buszido007 napisał:

Podepnę się pod temat. Od czego najlepiej wziąć zasilanie dla elektrycznego czujnika do c330? Przy prowizorycznym podłączeniu zasilanie wziąłem od kontrolki ładowania i wszystko działa jak należy. Teraz przyszedł czas na zrobienie całej wiązki jak należy i mam dylemat gdzie się wpiąć z zasilaniem zegara, aby nie fałszować wyniku pomiaru. Ktoś temat przerabiał?

Wg mnie najlepiej od zacisku 15 stacyjki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszido007    155

@jackob1997, stosowałeś przy zasilaniu zegara jakiś bezpiecznik czy bezpośrednio na wskaźnik podłączałeś ze stacyjki? Jak długo u Ciebie pracuje ten wskaźnik?

Masz może zdjęcie jak i w którym miejscu zamontowałeś zegar?

Edytowano przez Buszido007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
Dnia 16.03.2018 o 21:36, Buszido007 napisał:

@jackob1997, stosowałeś przy zasilaniu zegara jakiś bezpiecznik czy bezpośrednio na wskaźnik podłączałeś ze stacyjki? Jak długo u Ciebie pracuje ten wskaźnik?

Masz może zdjęcie jak i w którym miejscu zamontowałeś zegar?

pewnie że mam,ten po środku to wskaźnik temperatury płynu,a ten po lewej to wskażnik ciśnienia oleju (niepodświetlany)

 

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszido007    155

Ja swój w c330M będę musiał gdzieś na zewnątrz zamontować, bo na tablicy rozdzielczej niestety miejsca brak :/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cxx
      Potrzebuję zdjęcie instalacji elektrycznej od przekaźników. case cx 90 rok 1999/2000
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj