ppawlo26

Forterra- problem ze sprzęgłem

Polecane posty

ppawlo26    0

Witam posiadam forterre 9641 od października 2008r, zakupioną w salonie. Od początku dziwnie się włączały biegi otóż gdy miałem wciśnięte sprzęgło i włączałem bieg to ciągnikiem szarpało. W lutym 2010 oddałem go do serwisu(miał 244 mtg) i okazało się, że tarcza jest całkowicie spalona, a docisk starty. Chciałbym wiedzieć czy ktoś miał podobny problem, bo boję się, żeby to nie powtarzało się, może coś jest tam wadliwe albo coś innego. Czekam na wasze opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk    0

Rónież posiadam zetora forterre 9641 ale od czerwca 2004.. Również mialem taki problem a po naprawie w serwisie nic sie nie dzieje.. chyba to taka wada która po usunięciu sie nie powtarza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppawlo26    0

Oby i u mnie tak było bo nie chciałbym aby się ciągle to powtarzało. Słyszałem też opinie, że dzieje się tak dlatego, że tarcze są ceramiczne i docisk nie wytrzymuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

ja mam FORTERRĘ 9641 z kwietnia 2009r i zauważyłem, że I bieg wchodzi dość ciężko też lekko szarpie ciągnikiem. Mam nadzieję, że finał nie będzie taki jak powyżej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

ja mam również forterrę 9641 z października 2008 ma trochę ponad 1000 mtg. a ze sprzęgłem ten sam problem jeszcze działa ale na wiosnę gwarancja się kończy i lidze na wymianę na warsztat żeby na gwarancji jeszcze zrobili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

My mamy 9641 z października 2004. Biegi wchodzą topornie. sprzęgło coraz częściej zaczyna śmierdzieć i wogóle jakiś to toporny traktor. Jeszcze na dodatek tego teraz wymienialiśmy siłowniczki od hamulca bo płyn już przez nie wyciekał... A to dopiero niecałe 700 mtg. Nie wspomne o cieknącej zwolnicy... i o tym że płyn od wspomagania gdzieś ubywa...


KUBOTA ME8200, ZETOR 9641 + TUR, URSUS 3512, URSUS C360 + TUR --- Pracują na prawie 30ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppawlo26    0

A czy są jacyś użytkownicy forterry, którzy nie mieli kłopotów ze sprzęgłem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Zetor 11441 2006r ,od początku sprzęgło nie wysprzęgla do końca.Biegi wchodzą raz lepiej raz gorzej ,ogólnie idzie wytrzymać.Nic nie było z tym robione tylko wajcha przesmarowana w miejscu gdzie przechodzi przez podłogę i polużniona pokrywa na podłodze ,to trochę pomogło.Podobno wszystkie forterry tak mają a fabryka tego nie widzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

niestety to jest typowa bolączka tej serii zetorów widać jest ono zasłabe w stosunku do mocy ciągnika widać fabryka nie zdawałą sobie z tego sprawy ale ciągniki te są już troche produkowane widać zamiast poprawić w młodszych seriach to wolą na gwarancji robić. widać jakby robili ciągniki jak 7211 20 lat temu to by fabryka poszłą z torbami bo ciągniki by się nie psuły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stajniaomega    11

Ja mam forterre 9641 z września 2008 i ma 1100mth. Nie miałem żadnej awarii poza wyciekiem z dekla klawiatury. Biegi chodzą lekko !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6899

Aja u siebie zauważyłem że 1 wchodzi z oporem, 2 leciutko, 3 ciężko i 4 znowu lekko. Do się tam coś poluzować albo przesmarować? Bo tylko te co do przodu dźwignię pchnę to ciężko a te co ciągnę to leciutko... Ciągnik ma już 3 lata i awarii sprzęgła nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jeżeli masz jak u mnie dźwignie biegów z prawej strony to ją odkręć 3 śruby bodaj od góry 14klucz a jedna od dołu na 17 dźwignia jest w takim tubusie około 1cm na grubość a on w drążku właściwym do skrzyni u mnie też ciężkobyło wbić tzeba przeczyścić sobie tą plastikową tulejke na dzwigni i naładować smaru ja wyjąłem te tube przeczyściem i nawaliłem smaru skręciłem w całość i chodzi elegancko jak w autku. ale natwoim miejscu jakbym miał gwarancje to bym zadzwonił do serwisu i powiedziałbym że sie coś dzieje ze sprzęgłem niech coś zrobią bo będziesz bulił ze swojej kieszeni. Ciekaw jestem czemu tak się dzieje. Sam miałem kupować fortere ale wzięliśmy mniejszy z tego jestem cholernie zadowolony jeszcze mnie nie zawiódł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio1    2

u mnie w proximie tez ciezko wchodza biegi niby sprzeglo nie /ciagnie/ ale nieraz na postoju zeby wrzucic jakikolwiek bieg musze z 15 sek. przytrzymac pedal zeby wlaczyc bieg! tam przy dzwigni nasmarowane mam ale to nic nie daje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hitch115    5

Witam.mam forterre 115 i mi sprzęgło ciągnie. Może kto wie jak je wyregulować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

o niestety nie reguluje się wymnienia się nie ma regulacji i to ten ból moje tez zaczyna ciągnąć ale mam 2400mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    31

W mojej Proximie Plus też sprzęgło nie pracuje tak jak powinno . Tak jakby trochę ciągnęło biegi wchodzą ciężko i ciągnik szarpie przy włączaniu biegu. Żeby nie szarpnęło to trzeba z 10 sekund sprzęgło trzymać wciśnięte i też nie zawsze pomaga. Tak jest od nowości ciągnik ma 180 MTG . Jak był na gwarancji to próbowali "podciągnąć na wysprzęglniku" ale to nic nie zmieniło,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co to jest, jak np jade 1 np w pługu wżucam żółwia i mi ciągnik przestaje jechać, dopiero wcisne sprzęgło to jedzie dalej, czy to też sprzęgło się ślizga forterra 115 z 2009 r


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

turbogrocho@ ściągasz gumę z podłogi klapka odkręcasz a pod nia dźwignie i ta od strony kierownicy rozkrecasz ten srebny siłowniczek troszke smaru do środka i zetorek śmiga jak złoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kynek7    1

Czy to prawda że od 2010 wprowadzono jakieś zmiany w sprzęgle? Na stronie wikipedii jest taka wzmianka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

co do sprzegla to nie wiem, ale na pewno polbiego nie sa juz sterowane silowniczkiem pneumatycznym tylko wstawiono elektrozawory,takze jest nowa obudowa skrzyni, jak to powiedzial mechanik takie nowoczesne rozwianie, tylko ze chocby mf takie rozwiazania mial 20 lat temu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem 1 i 3 wchodzą mi tak ciężko że dzisiaj połamałem ten plastik co biegi się zmienia. Nie wiecie jaka cena tego plastiku ? I co zrobić żeby biegi nie wchodziły tak ciężko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj