mreq

Fendt 412 Vario czy Valtra N122 Versu?

Polecane posty

mreq    0

@brzozak mi się wydaje, że za korektę poślizgu może odpowiadać co najwyżej radar prędkości sprzęgnięty z czujnikiem prędkości teoretycznej na moście i modułem sterującym prędkością ciągnika, ale nie sama skrzynia vario:) Raczej oszczędność wynika ze stałego obciążenia silnika i optymalnego doboru prędkości... no i jeszcze może dzięki dobremu układowi paliwowemu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodziło mu o to że cięższy ciągnik z założenia mniej będzie się ślizgał :P... ale co do aktywnego zmniejszania procentowego udziału poślizgów to masz rację:(


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek15    0

Ludzie nie wmawiajcie ze valtra bardzo mało pali bo z tego co wiadomo to valtra ma największe zużycie paliwa ze wszystkich ciągników, a Fendt ma najmniejsze to wiem z rożnych testów i wiem co ludzie mówia. Ja biorę Fendta 312 vario TMS i bardzo się ciesze ponieważ jest to ekonomiczny ciągnik i niezawodny. Nie słuchajcie się tych co mówią ze fendty najwięcej palą, fendt ma TMS-system zarządzania moca,ile mu trzeba tyle wykorzystuje i mają common raila, a valtry tego nie maja i moga zapomnieć o takich rzeczach. Roznica cenowa Valtry a fendta jest bardzo wielka ale opłaca sie dac wiecej a mieć wygodę, fendty maja większy komfort pracy i maja bezstopniową skrzynie biegów. bardzo polecam Fendta.

Edytowano przez brzozak2
ortografia, pisz czytelniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

@marek15 na początek polecam Ci słownik ortograficzny. A Fendta z jakiej masz firmy Siku czy Bruder??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin8410    1

@marek15 skąd ty wiesz ,żę ten Fendt spali mniej niż Valtra masz oba i możesz je porównać ? bo z tego co piszesz to dopiero bierzesz tego Fendta i obyś sie nie żdziwił , a poza tym tak jak pisze @mickas092 słownik się kłania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie wmawiajcie ze valtra bardzo mało pali bo z tego co wiadomo to valtra ma największe zużycie paliwa od wszystkich ciągników,a Fendt ma najmniejsze to wiem z rożnych testów i wiem co ludzie muwia .Ja biorę Fendta 312 vario TMS i bardzo się ciesze ponieważ jest to ekonomiczny ciągnik i niezawodny.Nie słuchajcie się tych co mówią ze fendty najwięcej palą ,fendt ma TMS-system zarządzania moco,ile mu trzeba tyle wykorzystuje i mają comoraina ,a valtry tego nie majo i mogo zapomnieć o takich rzeczach .A roznica cenowa Valtry a fendta jest bardzo wielka ale opłaca sie dac wiecej a mieć wygodę ,fendt majo większy komfort pracy i majo bezstopniową skrzynie biegów .bardzo polecam Fendta .

 

:) Po pierwsze jak możesz mówić że jest niezawodny,skoro dopiero go kupujesz??

Po drugie-TMS to system zarządzania obrotami,a nie mocą.

Po trzecie-Fendt pali mało jak nie wkręcasz go na wysokie obroty :)

Po czwarte-ComonnRaila mają już "prawie" wszystkie nowe traktory >100km

Po piąte-Valtrę też możesz wziąć w wersji "Eco Power"

Po szóste-Ja sam mam takiego fenda i wiem że spalania niema wyróżniającego go od innych. Kumpel ma johna 6430, drugi ma valtrę n111 i zużycie paliwa we wszystkich jest zbliżone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek15    0

Mój woj ma valtre i nie chwali jej ale i nie gnębi ,a rozmawiałem z tymi co majo fendty to są z nich bardzo zadowoloni bo się sprawdzają zarówno w polu jak i w transporcie i taki fendt 312 vario tms to z tego co wiem i co mi mówili to w takich średnich pracach to nie spali więcej niż 11 litry.

 

Jest niezawodny bo wiem co ludzie mówią ci co majo go. sprawdza się w każdej pracy.

 

A co do tego ComonnRaila to nie maja wszystkie ciągniki.tylko w tych zagranicznych to dopiero robią ale oni ściągają wszystko od fendta. teraz wszystkie ciągniki robią przeważnie na podstawie fendta .

Edytowano przez brzozak2
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@marek15 jestes zafascynowany fendtem, ale ogarnij sie, jak juz to CR moga sciagac od fiata :) poza tym fendt nie byl pierwszym ciagnikiem z takim ukladem zasilania, po wtore jak juz pisali inni praktycznie wszyscy producenci stosuja ten system.

nikt nie robi nic na podstawie fendta oprocz vatry serii S i niektorych MFów.

@brzozak mi się wydaje, że za korektę poślizgu może odpowiadać co najwyżej radar prędkości sprzęgnięty z czujnikiem prędkości teoretycznej na moście i modułem sterującym prędkością ciągnika, ale nie sama skrzynia vario:) Raczej oszczędność wynika ze stałego obciążenia silnika i optymalnego doboru prędkości... no i jeszcze może dzięki dobremu układowi paliwowemu :)

 

chodzilo mi o mase, ktora jest skladowa uciagu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4
A co do tego ComonnRaila to nie maja wszystkie ciągniki.tylko w tych zagranicznych to dopiero robią ale oni ściągają wszystko od fendta. teraz wszystkie ciągniki robią przeważnie na podstawie fendta .

A czy ty nie masz jakiś powiązań np nie jesteś sprzedawcą?Bo tak chwalisz tego fendta to dlaczego valtra ma taki wzięcie i john deer także?Jakby tak było to same fendty by u nas jeździły zgodzą się że to świetny ciągnik ale valtra mu nie ustępuje


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario98    7

Jeśli kolega byłby sprzedawcą, to udałoby się mu skutecznie zniechęcić mnie do kupna fendta może nie w ogóle ale przynajmniej od danego dealera. :) W końcu nie ma nic gorszego od niekompetentnego przedstawiciela handlowego, a zdarzali się i tacy. :)

 

Zgodzę się z przedmówcą, że oba ciągniki to wyższa półka a kwestia wyboru to kto ma jakie wymagania. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

My mamy Valtry i sobie chwalę, ale JD też porządna firma. Valtra, Fendt i JD (kolejność dowolna wg uznania) to marki na najwyzszym poziomie i jakiej nie wybierzesz będziesz zadowolony :) .


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jednak wsrod ostatnich testow to claasowi dawali 3 miejsce, a valtra w ogole w czolowce sie nie pojawiala :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

To są plotki,pomówienia złych ludzi :)-tak się składa że wczoraj byłem w firmie sprzedającej Valtry no i serwisant mówił że przez tyle lat w żadnej Valtrze nie wywaliło nigdy żadnego kodu serwisowego,poważnych awarii nigdy nie było-raczyłem nie dowierzać  :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

nie wywaliło żadnego kodu.... znam 2 ciagniki w których robione były skrzynie biegów na gwarancji. Jedna z nich N 101 to kilka razy śmigała na lawecie z różnych powodów nie tylko skrzynia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PALAX    32

Moja rada dla ciebie: SŁUCHAJ WSZYSTKICH, A SWÓJ ROZUM MIEJ. Bo to Ty bedziesz nim pracował, tankował i spłacał za niego ewentualny kredyt.

Ja z Tatą miałem taki dylemat w 2002 r. Co wybrać? Najważniejsze dla mnie była prętkość bo o vario czy biegach przełączanych pod obciążeniem niewiele wiedziałem, nie wspomne o resorowanej osi, a i nie było tyle sprzętów co dziś na wsi. Wybór padł na JD i FENDT 716 oraz NH TM160. Wszystkie ciągniki mogły mieć skrzynie 50km/h, a ważne było to dlatego że mam część łąk oddalonych o 22km. Więc prętkość i konfort to pryjorytet przy zwózce sianokiszonki przyczepą samozbierającą. Z dilerów to najpoważniej podszedł do tematu przedstawiciel BJ od Korbanka. Dziś mam na swoim Fendzie 716 ponad 6500h pracy. I nie wyobrażam sobie innego ciągnika. O Fendach można wiele powiedzieć, jedno jest bezsporne to jest to. Tyle że słono kosztuje, co zwraca się po latach. Złe opinie mogą i piszą Ci co nie mają pojęcia o pracy na nich, albo przez złośliwość. Bo wiadomo swoje jest THE BEST i koniec. O konkurencji wiem tyle co mi mówią znajomi i to nie dokońca prawdę. Najlepiej to popytaj dilerów kto ma taki model jak Cię interesuje. Wykonaj próbne jazdy i podejmij decyzje. Z tej pólki ciągnik kupujesz na lata więc decyzja musi być przemyślana.

 

Dlatego FENDT i JD to numer 1

Valtra dla mnie nr2

NH i MF nr3


Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Brzozak to Moje osobiste odczucia. Z Fendem miałem styczność przez 3 godziny testów 820 Vario a JD to tylko wsiadłem i wysiadłem do 7530 Premium bo się spóźniłem i na lawecie już wsiadałem. Co do Valtr to nigdy nie mieliśmy z nimi problemów dlatego je polecamy :) . A testy testami.


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

kolega PALAX ma duże doświadczenie z Fendtem. Jego ciągnik jest jednym z najbardziej znanych i jednym z pierwszych ''Variatów" na podlasiu. Ten ciągnik sporo po garach dostał i lekkiej roboty raczej nie widział... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek15    0

@marek15 na początek polecam Ci słownik ortograficzny. A Fendta z jakiej masz firmy Siku czy Bruder??

 

 

to jak mi karzesz skorzystać z słownika to powiedz jaki wyraz jej złe napisany bo na komputerze jakoś mi nie podkreśliło tylko nazwy miałem podkreślone a jak jesteś taki mądry to powiedz co jest złe .cwaniaku pilnuj siebie a nie pouczasz kogoś

 

Moja rada dla ciebie: SŁUCHAJ WSZYSTKICH, A SWÓJ ROZUM MIEJ. Bo to Ty bedziesz nim pracował, tankował i spłacał za niego ewentualny kredyt.

Ja z Tatą miałem taki dylemat w 2002 r. Co wybrać? Najważniejsze dla mnie była prętkość bo o vario czy biegach przełączanych pod obciążeniem niewiele wiedziałem, nie wspomne o resorowanej osi, a i nie było tyle sprzętów co dziś na wsi. Wybór padł na JD i FENDT 716 oraz NH TM160. Wszystkie ciągniki mogły mieć skrzynie 50km/h, a ważne było to dlatego że mam część łąk oddalonych o 22km. Więc prętkość i konfort to pryjorytet przy zwózce sianokiszonki przyczepą samozbierającą. Z dilerów to najpoważniej podszedł do tematu przedstawiciel BJ od Korbanka. Dziś mam na swoim Fendzie 716 ponad 6500h pracy. I nie wyobrażam sobie innego ciągnika. O Fendach można wiele powiedzieć, jedno jest bezsporne to jest to. Tyle że słono kosztuje, co zwraca się po latach. Złe opinie mogą i piszą Ci co nie mają pojęcia o pracy na nich, albo przez złośliwość. Bo wiadomo swoje jest THE BEST i koniec. O konkurencji wiem tyle co mi mówią znajomi i to nie dokońca prawdę. Najlepiej to popytaj dilerów kto ma taki model jak Cię interesuje. Wykonaj próbne jazdy i podejmij decyzje. Z tej pólki ciągnik kupujesz na lata więc decyzja musi być przemyślana.

 

Dlatego FENDT i JD to numer 1

Valtra dla mnie nr2

NH i MF nr3

 

 

Co do tego ciągnika to masz bardzo wielką racje fendty sa najwytrzymalsze lepiej dać więcej i miec na lata a nie mieć problemów z nim tak jak z innymi ciągnikami .A ci co piszą tak ze fendty nie dobre to sa porostu zazdrosne i by chcieli mieć takie , a i po drugie to chwalą swoje chociaz wiedza ze są niezbyt dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca....Ten co je krytykuje to myśli sobie tak "Poco płacić tyle kasy,ja za te pieniądze kupie sobie np.New Hollanda w full opcji i też będę tak samo robił na polu,jak ten co jeździ fendem"A druga sprawa,nie każdego stać wyłożyć 300tys na traktor,zwłaszcza przy dzisiejszej cenie np.zboża czy mleka.Trzeba pierw sobie przeliczyć czy podołam spłacić taki sprzęt,i czy później nie pójdzie pod młotek komornika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Mój woj ma valtre i nie chwali jej ale i nie gnębi ,a rozmawiałem z tymi co majo fendty to są z nich bardzo zadowoloni bo się sprawdzają zarówno w polu jak i w transporcie i taki fendt 312 vario tms to z tego co wiem i co mi mówili to w takich średnich pracach to nie spali więcej niż 11 litry.

 

Jest niezawodny bo wiem co ludzie mówią ci co majo go. sprawdza się w każdej pracy.

 

A co do tego ComonnRaila to nie maja wszystkie ciągniki.tylko w tych zagranicznych to dopiero robią ale oni ściągają wszystko od fendta. teraz wszystkie ciągniki robią przeważnie na podstawie fendta .

to tak z grubsza, interpunkcja też się kłania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

A co do tych testów to ja nim tak do końca nie wierze wszystko zależy od traktorzysty a na testach to pracuje krótki okres czasu i nie wszystko się ujawnia wszystko wychodzi po latach w polu i to jest najlepszy test np 7000 mtg to można nazwać testem


Darowanemu koniowi nie zagłada się w zęby tylko zakłąda mu się siodło!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mreq    0

Witam ponownie, wybór padł na Valtre N 122 Versu. Przebieg jak do tej pory niewielki, bo 250 godzin- od żniw. Powiem krótko: Gdybym wybrał fendta to bym się pogrążył. Czemu? Bo nie podniósłbym agregatu uprawowo-siewnego HORSCH Express 3TD którego później kupiliśmy. Miałem problem z dużą valtrą (błąd pompy paliwowej), poza tym w starej za mała pompa hydrauliczna (90 l/min). W nowej jest 115, ale teraz wziąłbym 160 l/min bo to usprawnia pracę na uwrociach. Pneumatyczny siewnik w agregacie potrzebuje oleju do dmuchawy, ponadto do wyważenia ciągnika 1100 kg na przodzie było trochę mało więc wzięliśmy na testy wał Kongskilde Front Terra (1250 kg ale bardziej wysunięty do przodu) I było ok bo nie podnosiło już przodu. Przy wsypaniu do skrzyni w siewniku nieco ponad 900 kg zboża valtra ledwo podnosiła. Miałem jedną usterkę w ciągniku. Jak go przyprowadzili, to jeden xenon roboczy się nie palił. Okazało się że finowie wiązkę do lampy przewiercili wkrętem:P A tak poza tym to jest ok. Co do skrzyni- trzeba się przyzwyczaić bo chodzi trochę inaczej jak stara skrzynia. Mocy temu ciągnikowi nie brakuje naprawdę czuć te 130 koni. Ale spalanie niestety niewiele odbiega od Valtry T160:/ Niestety Common Rail i Eurotier da się odczuć:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    61

Z czasem spalanie spadnie tylko niech się silnik dobrze dotrze, wiem po sobie ;)

Do skrzyni szybko się przyzwyczaisz :D


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Powiem krótko: Gdybym wybrał fendta to bym się pogrążył.

gdybys wzial 312 to tak, ale 412 lepiej by sie nadawal od tej valtry. poza tym ma rame co przy takich naprezeniach powsta;ych od momentow gnacych, dla mnie byloby priorytetem.

choc rzeczywiscie valtra ma troche mocniejszy podnosnik (81 kN, a w fendt 74,5 kN).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj