daizor

Fotel/siedzenie do Ursusa

Polecane posty

daizor    23

Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).

Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?

 

 

A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprościej będzie kolego jechać na szrot ciężarówek i coś sobie wybrać i dopasować będziesz miał kompletny ze sprężarką i tylko go zamontujesz... robić nie warto i tak nie wyjdzie tak jak ma być/...


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

hmm to jest myśl nie powiem :] Ale taki fotel od ciężarówki zda egzamin? Chodzi mi o fakt, że jednak intensywność pracy układu amortyzującego jest napewno w znacznym stopniu mniej wykorzystywany w ciężarówce niż w traktorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

Ja też się nad tym zastanawiam choć u mnie powód jest inny. W zetorze 10145 siedzenie (takie jak w dwunastce) jest niby OK (dolny pokrowiec się przerwał niedawno) ale będę miał nowe siedzenie od Belarusa/mtza i zastanawiam się czy go nie wstawić do tego zetorka.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1540

http://www.allegro.pl/item904549692_siedzenie_fotel_grammer_maximo_l_kurier_24h.html wiem ze troche polecialem z fantazja, ale jesli jest to Twoj glowny ciagnik i pracujesz nim przez cale dnie to nie ma ca, najwazniejsze jest zdrowie i kregoslup, a nie jak moj sasiad, w wieku 40 lat isc na operacje odcinka ledzwiowego kregoslupa.

 

http://www.allegro.pl/item928014099_siedzenie_pneumatyczne_do_ciagnika_fendt.html tutaj masz uzywany, wystarczy dac nowa tapicerke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to z tego fendta to już na złom raczej za moment kompresor padnie i tyle... swoje już ono zrobiło ;[

wiesz sam się orientowałem i z ciężarówki można wyrwać za 500zł do 1000 praktycznie bez śladów użycia a są wyższe i wygodniejsze niż ciągnikowe ale za to niestety ograniczają widoczność do tyłu...


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

hmm no właśnie jest taka przepaść cenowa bo chciałbym wydać koło 2000zł ale nie kupię za nie pneumatyka. No zaproponowane przez Henius91 oczywiście za***iste ;[ ale chyba przesadnie poleciałeś z tą ceną:]

Hmm te od mtz belarus chciałbym wiedzieć czy ktoś je posiada i faktycznie warte ceny.

Ten ostatni pneumatyk faktycznie dość tanio ale dziwne, że tylko jedna sztuka. Może w Grene mają jakieś siedziska abym mógł obejrzeć jeszcze, trzeba będzie się przejechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile jeździłeś na pneumatyku ale jest spora różnica pomiędzy dobrym a nawet najlepszym mechanicznym a pneumatycznym, naprawdę ;[ choć lepszy rydz niż nic to też prawda


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

hehe no właśnie chodzi o to, że nie miałem okazji jeździć np przez cały dzień aby odczuć tą różnicę ;[ A czas życia takiego fotela opartego na pneuamtyku to podobny czy dłuższy niż mechaniczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiesz co trudno powiedzieć ja mam np case 4240 z pneumatykiem i newhollanda td80 z mechanicznym choć ponoć też dobrym i mam zetora crystala 120km(ma 30 lat) z siedzeniem z dętką wiesz takie pneumatyczne ale bez sprężarki pompką się pompuje albo spuszcza jak chce się zmienić ciśnienie i powiem Ci tak to 30 letnie siedzenie jest lepsze niż nowe mechaniczne w TD choć niby też ma być z tych lepszych a grramer z Case bije oba na głowę, naprawdę sprawdź na szrocie ciężarówkowym nieraz można coś bardzo tanio wyrwać... a te z cięzagówek to mają orgom regulacji i są barrrdzo wygodne a z jakością ... lepszy używany gramer ale oryginalny jak jest w dobrym stanie niż nowe jakieś ale gówniane...


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

Aha no tylko z tą wersją fotela od ciężarówki to tak jak zauważył RolnikSprzedawca są one wyższe i trzebaby było toszrku przerabiać szkielet, do którego montowało by się siedzenie ale to chyba nie byłby wielki problem myśle. Hmm to muszę zrobić rozeznanie terenu gdzie takowe cudo można dostać u mnie w okolicy i może faktycznie pomyśleć poważnie nad kupnem od ciężarkówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Chciałbym nieco odświeżyć temat. Rzeczywiście pneumatyczną podstawę fotela można tanio kupić od starych ciężarówek, np Liaz. Taki fotel wymaga jednak stałego zasilenia powietrzem, a wiadomo, że nie zawsze jeździ się z włączoną sprężarką. Niektórzy już montowali takie fotele u Siebie i mam pytanie jak sobie z tym poradzili (jazda na sprężarce czy może jakieś obejście zaworu reg.) ? Być może niewielkim kosztem dałoby się chociaż trochę poprawić komfort pracy.

Pewnie szybciej byłoby przejechać się na jakiś szrot, ale mimo wszystko jest to znacznie większy wydatek i nie zawsze jest w okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ja to przerobiłem.Do rurki a tworzywa co wychodzi z poduszki założyłem wentyl z dętki.Sprawdzałem wodą z mydłem czy powietrze nie ucieka i dopompowałem co 3 miesiące.

Za cały fotel dałem 150 zł.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki82    31

Chcąć zaoszczędzić troszkę zakupiłem używane siedzenie od ciężarówki Iveco, do mojego Ursuska.

Fotel jest bez własnego kompresorka wymaga cały czas powietrza z zewnątrz.

Proszę o pomoc jak mam się podpiąć pod butlę.

Zaznaczam powietrze do przyczep jest mi nie potrzebne. Czy mogę zaślepić wyjście z butli na tył ciągnika pod przyczepy, bo mam tam nieszczelność, a podpiąć się powiedzmy na wejściu do butli przy rurce co idzie na manometr w kabinie.

Boję się żebym nic nie zepsuł bo sprężarka cały czas będzie przecież pompować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    15

możesz podpiąć i na wejściu do butli nie będzie to w niczym przeszkadzało u wuja też jest Ursus 1014 i też jest siedzenie pneumatyczne od jakiegoś tiara tylko że tam jest wężyk podłączony z tyłu butli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ale po co cały czas używać sprężarki?? przecież tam cały czas nie potrzeb pompować X atm. a nie lepiej poszukać komprsorka do siedzenia, lub nawet zamontować taki kompresorek co mozna pompować koła w samochodzie, zamontuj go gdzieś w pobliżu siedzenia, i podłącz do elektryki zrób jakiś włącznik na desce i w razie potrzeby dopompowywać... bo co innego jakby ciągnik cały czas pracował w transporcie to wtedy można podłączyć w układ, ale jak nie to po co używać sprężarki i marnować paliwo, bo uzywanie sprężarki ciągle to jest dodatkowy pobór paliwa, nie zapominaj o tym...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus1992    0

Witam serdecznie, chciałbym wymienić w swoim ursusie siedzenie na nowe tylko nie wiem jakie kupić, żeby czasem nie utopić na próżno kasy. Jeśli kupowaliście to powiedzcie coś na ich temat, jakie polecanie. Powiem również że fundusze mam na ten cel raczej znikome bo około 800-850zł. jeszcze jedno pytanie, mianowicie jak ma się sprawa z konstrukcją(stelażem) pod takie siedzenie? Najlepiej to jak dałoby by radę to wrzućcie jakieś zdjęcia jak to wygląda poglądowo, byłbym bardzo wdzięczny. Dopowiem również że posiadam siedzenie pasażera z tyłu i powiedzcie jak to wygląda po zamontowaniu nowego siedzenia, czy siedzenie pasażera wtedy trzeba wyjąć bo będzie przeszkdzać czy będzie okej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Mam cos takiego tylko kosztowało 980zł.

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/283920

U mnie stare siedzenie było to na poduszce powietrznej i praktycznie wszystko wywaliłem po za konstrukcja która jest bezpośrednio przykręcona do podłogi, do tego dwa kątowniki i jest ok. Akurat mam rozebrane bo robiłem mały remoncik to jutro zrobie jakieś fotki.

Co do siedzenia pasażera to nie trzeba wyrzucać ale wejść tam to jest mały problem  :D . Chyba że wywalić podłokietniki. 

Ogólnie nie narzekam ale to raczej dolna półka chociaż ma dobra regulacje . twardość, wysokość , regulowane podłokietniki , regulacja pochyłu oparcia  i regulacja lędźwiowa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Jedyne co bym teraz zmienił to obniżył bym trochę podstawę do którego przykręcone jest siedzenie. Albo trzeba zmienić kierownicę na nowy typ bo toche jest mało miejsca miedzy siedzeniem a kierownicą. Siedzenie ma 4 pozycje regulacji wysokości (skoku) na zdjeciach jest w pozycji 2 ale jak zmienić na 3 lub 4 to siedzisko jest wtedy prawie na wysokości kierownicy.

post-1228-0-44023200-1417187871_thumb.jpg

post-1228-0-05544700-1417187897_thumb.jpg

post-1228-0-23895800-1417187924_thumb.jpg

post-1228-0-08418800-1417187957_thumb.jpg

post-1228-0-08816700-1417187986_thumb.jpg

post-1228-0-82815200-1417188009_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miszka123    6

takie pytanie mam do was czy da się wstawić do ursusa 1224 rok 96  siedzenie pneumatyczne ? i pod co  podłączyć 
z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    15

pewnie że się da wujek ma w U1014 siedzenie od samochodu ciężarowego a podpinasz go pod butlę tam gdzie masz zaślepiony otwór kupujesz redukcję aby tam ją wkręcić i podpinasz do tego przewód do powietrza i pod siedzenie i sprężarka musi cały czas pracować i wszystko ładnie działa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

można kupić elektryczne pneumatyczne. Niedawno właśnie kupiłem Gramera używanego i do MTZ go wsadzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj