BAGHIS1

jak poszerzyć pronara?

Polecane posty

BAGHIS1    1

Zastanawiam się jak zwiększyć rozstaw kół w pronarze 82a, bo nie jest zbyt stabilny a jest już przesunięty na regulacji do samej krawędzi (rok ciągnika to 2007)


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A może jeszcze przekręcić felgi odwrotnie. Na Max i nie stabilny????


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Sadek a o co chodzi z tymi felgami? Jest rozstawiony na max i koła tylko troszkę wystają poza błotniki a widziałem kiedyś starszego pronara i wystawało z pół koła.Myślę o poszerzeniu od kąd przewróciłem go podczas orania (naprawdę ciepło się zrobiło)


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

Odkręcasz śruby od kola i odwracasz koło tak, że jak teraz masz felgę wypukłą to odwrotnie będziesz miał ją wklęsłą. Tylko wtedy musisz zamienić lewą z prawą bo będzie bieżnik nie w tą stronę. A swoją drogą to powinieneś zgłosić się do programu "Mam Talent" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Teraz kapuję chodzi o to żeby lewe koło przełożyć na prawą stronę a prawe na lewą tak żeby bieżnik pasował a co wtedy z obciążnikami?Pronarek82a na tym zdjęciu pronar jest rozstawiony na max-a?

a co do wywrotki to tereny mam równe ,zdarzyło się to podczas odorywania od miedzy a sąsiada pole jest sporo wyżej bo ja kiedyś kopałem glinę w tym miejscu a co do orania to nie orzę tak głęboko bo 80 KM z 5x35 zbyt głęboko nie pociągnie


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

ale obciążniki zostały nie zmienione czy zdjęte a i jaką szerokość ma taki ciągnik po zamianie kół minimalną, po takiej zamianie zmieści się w jednorzędówce?


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Obciaznki zostaja na swoim miejscu. Najlepiej naszpisz do DawidaM on ma poszerzony ciagnik i najlepiej wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Witam. Zamiana stronami felg, takich jak mam w Pronarze 1025 skutkuje poszerzeniem ciągnika o około 9cm na stronę. Nie widać tego na wyżej załączonych zdjęciach ale na półosiach zostały nacięte po dwa rowki, aby przesuwna piasta koła mogła powędrować do wewnątrz ciągnika. Wszystko zostało wykonane we własnym zakresie i jest to teraz najmniejszy rozstaw kół osi tylnej z odwróconymi felgami. Oczywiście zupełnie inaczej będzie to wyglądało w przypadku felg R38, które, że tak się wyrażę mają mniejszy rant (fachowo opisuje ten parametr odsadzenie felgi) ale przy pomocy metrówki, dodawania i odejmowania można wszystko oszacować i ustawić koła optymalnie do potrzeb. Jeśli chodzi o obciążniki, to rzeczywiście zostały one u mnie tak jak były fabrycznie, czyli są teraz wewnątrz felg. I teraz najważniejsza sprawa: rozstaw kół osi tylnej musi odpowiednio współgrać z rozstawem kół osi przedniej, dlatego nie możesz dowolnie modyfikować rozstawu kół tylnych (zwłaszcza jeśli chodzi o duże zmiany) pozostawiając przednie koła bez zmian. Rzeczą oczywistą jest to, że ma to głównie znaczenie podczas orki w bruździe. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

a co do orania to nie orzę tak głęboko bo 80 KM z 5x35 zbyt głęboko nie pociągnie

a ile Ci pali i jakie masz ziemie?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1984    0

@DawidM warto również zaznaczyć, że na odwróconej feldze jest ona bliżej korpusu mostu przez co półosie są mniej obciążone. A słyszy się nieraz o zgiętych półosiach lub siadających łożyskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

DawidM wczoraj dokonałem zamiany ale bez nacinania tych rowków i poszerzył się znacznie, rowki będę nacinał jeśni nie zmieści się w jednorzędówkę, co do kół przednich wykonałem ten sam myk co z tyłu i pasuje tył jedzie po przednim śladzie(a w razie potrzeby czym nacinałeś te ząbki)?

biały1984 z tym obciążeniem to też racja teraz koło trzyma się na początku ząbków a nie jak poprzednio na samym końcu.

Pajej ziemie u mnie są bardzo zróżnicowane od 3a-5b ile na jakiej ziemi spala to nie wiem, ale zbiornik paliwa w tym pługu wystarcza na zaoranie 10-11 hektarów w orce zimowej na zwięzłej ziemi orzę 4 a na lżejszej 5(oczywiście ze wzmacniaczem) głębokość jest zależna od ziemi, wiadomo że na lepszej głębiej ok 25cm a na 5 klasie to 20cm bo żółty piasek się wyoruje, moim zdaniem ciągnik w tym pługu nie jest zbytnio przeciążony


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidM    1

Pomiaru przy trasowaniu dokonałem suwmiarką, zaś samego nacięcia szlifierką kątową. Nie jest to trudne i nie wymaga szczególnej precyzji, a musiałem tego dokonać, gdyż przy felgach R34 i oponie 520 ciągnik robił się zbyt szeroki jedynie po odwróceniu felg. Jeśli chodzi o same półosie, to rzeczywiście, nie są tak obciążone, ale jeśli zwiększył się rozstaw kół to i naprężenia muszą się zwiększyć, ponieważ siła mimo wszystko będzie działała na miększym ramieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

Dzięki za podpowiedź, szlifierką kątową będzie dobrze, a co do naprężeń to faktycznie będą większe ale na tylko na felgach (tak mi się wydaje)pzd.


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

 

Pajej ziemie u mnie są bardzo zróżnicowane od 3a-5b ile na jakiej ziemi spala to nie wiem, ale zbiornik paliwa w tym pługu wystarcza na zaoranie 10-11 hektarów w orce zimowej na zwięzłej ziemi orzę 4 a na lżejszej 5(oczywiście ze wzmacniaczem) głębokość jest zależna od ziemi, wiadomo że na lepszej głębiej ok 25cm a na 5 klasie to 20cm bo żółty piasek się wyoruje, moim zdaniem ciągnik w tym pługu nie jest zbytnio przeciążony

A ile mieści się w zbiorniku bo zapomniałem?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zales    0

A czy odwracając przednie felgi są w nich otwory centrujące na śruby z drugiej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

w moim z przodu nie ma tych otworów ale dokręciłem mocno i koła trzymają się


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BAGHIS1    1

jak tylko załatwię kabel do telefonu i będę miał trochę wolnego to wrzucę.


assasasas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj