Skocz do zawartości
stefek1991

Brokuły Uprawa Opłacalne??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Uprawa
beowulf87    1

pod włocławkiem w Śmiłowicach płaca za róże za 1 klasę 2zl+vat, główki dzisiaj idą po 0,7zl, jest od fula towaru bo setki albo tysiące hektarów nie urosły wiec po co płacić za sztuki jak i tak każdy teraz ucieka z towarem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

ja to co mam to jeszcze rosnie spory wiec sprzedaje na kg do rozyczkowania ale mam 2h takiego malutkiego nie wiem czy to wg urosnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matys1990    20

zalezy od pogody, teraz i u nas prawie 2 tygodnie przewy w cięciu, niby noce juz cieplejsze po 10 stopni ale nie bardzo chce rosnąc. U nas w tym roku róża po 1.70+vat odbiór z domu i chociaz nie marudzi pśrednik ze róża za duza i zadnych zwrotów nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pajej    52

ja to co mam to jeszcze rosnie spory wiec sprzedaje na kg do rozyczkowania ale mam 2h takiego malutkiego nie wiem czy to wg urosnie

ja jeszcze nic nie uciołem. sadzony 20-24 lipca po groszku zielonym. a Ty kiedy sadziłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    6

 w tym roku wszędzie tak słabo rośnie u mnie też 0,5 ha to malutkie róże dopiero a w lipcu sadzony.. dobrze że pogoda jest to dobije

Edytowano przez maniana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beowulf87    1

niektory zaczal sie ruszac przy tych temperaturach, ale u mnie pojawia sie bakterioza, w mojej okolicy wszyscy maja praktycznie nie ruszone planatacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

kiepsko się zaczał  i juz kończe wycinam wszystko, bo juz wiadomo że nie urośnie, a żal ciąć główki wielkości piłki tenisowej... pocieszające jest to ze byc może nie dołoże do interesu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matys1990    20

u nas tez jutro ostatnie cięcie, ale udało sie nawet dobrze zarobić jak na ten rok.. jutro bede znał dokładny plon, szkoda właśnie juz ciąć mogłoby być jeszce z tydzien łądnej pogody. Jaką odmiane miałeś ze nic nie wyszło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

ja już prawie skończyłem więc mogę coś napisać: 

monaco sadzony w czerwcu = porażka jakieś 6,8 t/ha różyczki 

parthenon sadzony coś około 10 i 20 lipca = coś przepięknego jak na ten rok, ponad 10t/ha różyczki, bardzo ładnej 

parthenon sadzony 5 sierpnia , właśnie wycinam takie wielkości pięści, coś około 2,5 t/ha 

średnia wyjdzie coś około 7 ton , policzę jutro 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

u nas tez jutro ostatnie cięcie, ale udało sie nawet dobrze zarobić jak na ten rok.. jutro bede znał dokładny plon, szkoda właśnie juz ciąć mogłoby być jeszce z tydzien łądnej pogody. Jaką odmiane miałeś ze nic nie wyszło?

ja maiłem monaco i parthenon, sadzone 20-24 lipca, tylko po groszu zielonym pole wysuszone do tego susza i nie rusł. ruszył dopiero po deszczach, teraz krzaki powyzej kolan zdrowe, ale główki jak u malkolma sadzonego 5 sierpnia... moze kolejny rok bedzie lepszy.

PS czekam az odmarznie, bo jeszcze mam ciąć a mróz trzyma

Edytowano przez Pajej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matys1990    20

A to u nas koniec czerwca parthenon, a teraz myślę po jęczmieniu ozimym Darkohs posadzić, ma okres wegetacji 70 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

nie znam tej odmiany ja za rok po grochu trochę trola http://www.hazera.pl/hz/fs3_site.nsf/htmlViewDocuments/CAB4F085B48C33BFC1257DEA004E7B09 posadzę, ale tylko troche, zobaczyć jak wyjdzie reszta standard monaco i parthenon to ze w tym roku wegetacja była susza to nie znaczy ze co roku tak będzie. Malkolm nie boi sie sadzic 5 sierpnia to dlaczego ja mam nie sadzic ok 20 lipca 

Edytowano przez Pajej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matys1990    20

nie znam tej odmiany ja za rok po grochu trochę trola http://www.hazera.pl/hz/fs3_site.nsf/htmlViewDocuments/CAB4F085B48C33BFC1257DEA004E7B09 posadzę, ale tylko troche, zobaczyć jak wyjdzie reszta standard monaco i parthenon to ze w tym roku wegetacja była susza to nie znaczy ze co roku tak będzie. Malkolm nie boi sie sadzic 5 sierpnia to dlaczego ja mam nie sadzic ok 20 lipca

Darkohs tej samej firmy co parthenon wiec powinien się udać. Może następny rok nie będzie tak specyficzny jak ten, chociaż w tym więcej zarobie jak w ubiegłym. Żadnego zwrotu róży nie miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beowulf87    1

panowie tez widzicie ten skok temperatur o nastepnego tygodnia, moze brokul bedzie do stycznia rosl, czy po przymrozkach bakterioza go zje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

skok będzie ale u mnie zapowiadaja noc 2 a dzień 5 przez 2 dni akurat zeby wyciąć to co zostało, nie licze ze podrośnie po takim strzale zimna bedzie sie długo dochodził do siebie, a nie wiadomo kiedy przyjdzie prawdziwa zima

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek9335    1

U mnie brokuł jeszcze rośnie i czekam, ociepliło sie i ma tak być przez kilka dni wiec może dojdzie, tak samo kalafior

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

ja wczoraj zakończyłem, z 1ha wyszło 3,5t zal, ale to przez to ze nie dorusł, a bałem sie go zostawiać. Zostało mi ok 1500zł ale robocizny własnej i rodzinki nie liczyłem.

Pytanie miał ktos brokuł po brokule? wyjdzie taki myk? ja tak planuje zrobic tałem juz teraz 500kg kredy na ha i talerzuwa jutro orka. o kiłe jestem dość spokojny gorzej z grzybami i bakteriami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matys1990    20

ja wczoraj zakończyłem, z 1ha wyszło 3,5t zal, ale to przez to ze nie dorusł, a bałem sie go zostawiać. Zostało mi ok 1500zł ale robocizny własnej i rodzinki nie liczyłem.

Pytanie miał ktos brokuł po brokule? wyjdzie taki myk? ja tak planuje zrobic tałem juz teraz 500kg kredy na ha i talerzuwa jutro orka. o kiłe jestem dość spokojny gorzej z grzybami i bakteriami

 

MY juz 3 lata tak sadzimy i jest w porządku poki co, tylko sadzonka polewana amistarem a później tez amistarem oprysk.. Znajomy tak juz 6 lat sadzi i mowie ze jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

przepraszam a jakie zadanie ma ten amistar na sadzonke i niby dolistnie czy przez korzen? nie rozumiem tego zabiegu 

 

Pajej

Miałes 3,5t rozy i zostalo ci 1500 zl? mozesz napisac jak to obliczyles (jakie koszty) bo jakos tego nie widze 

 

Z wlasnego doswiadczenia nie polecam uprawy brokula po brokule ale moze moja ziemia ma taka specyfike ze ani to rosnac nie chce a o kile nie wspomne 

bo znam i takich co ciagle na jednym polu od ok 12lat czasami przesieja przenica a czasami nawet wiosenny a na to jesienny takze pewnie dobrym rozwiazaniem jest sprawdzenie tego :D

 

U mnie w tym roku plon bylby rekordowy gdyby nie ostatnie nasadzenie, (3 pierwsze nasadzenia to ponad 30t/ha glowy a potem jeszcze z 5ha zebralem 8ton odrostow)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

Wieczoram napisze jak znajde zeszyt z kosztami. 30t/ha masakra jakie odmiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bolid20
      Uprawia ktoś z was czosnek?? Ciekawe ile jest go z 1h. Szukałem w internecie i nic konkretnego nie znalazłem. I jeszcze ciekawi mnie ile trzeba wysadzić go na 1h. A tak patrzyłem po sklepach to 1 główka kosztuje ponad 1zł więc myśle że opłacałoby się....
    • Przez mszkup
      Koledzy muszę zasiać hektar marchwi i nie wiem jak to się robi.Interesuje mnie: termin siewu,nawożenie,czym siać,rozstaw rzędów,czym pryskaś,koszt uprawy jednego hektara,plon jest niejstotny.
    • Przez benek79
      Witam. Sieje ktos z was pietruszke? Chciałbym sie dowiedziec podstawowych zasad uprawy i siewu tej rosliny.
    • Przez yacenty
      Witam!
      dziś się dowiedziałem ze ponoc z ha ogorków można niby wyciagnac 20tys co o tym powiecie?
      Jak je sie uprawia?
      jaki sprzet jest potrzebny?
      duzy nakład pracy jest potrzebny?
      ktos z forumowiczów ma jakies doswiadczenie w uprawie jarzyn?
      coraz bardziej o tym mysle poniewaz widze szanse zakupu paru ha ziemi
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez kasperoo7
      Cześć! Proszę o pomoc: co może być przyczyną pojawienia się takich narośli na owocach dyni odmiany Bambino? Czy to trefny, przekrzyżowany materiał siewny? Dziękuję i pozdrawiam.

×