szakal911

Wszystko o kombajnach Sampo

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szakal911    0

Witam.

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem nic odnośnie tych kombajnów, mogłem coś przeoczyć oczywiście.

 

Zakupiłem niedawno sampo 580 rocznik 90. Poszukuje katalogu części oraz instrukcji użytkowania.

 

Będę ogromnie wdzięczy za pomoc : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolT25    41

Musiasz sobie poszukac w jakiejs agromie lub u jakiegos handlarza czy by nie kupil ci gdzies :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Temat przeniesiony do działu kombajny zbożowe > inne


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Te smapo bardzo przypominają kombajny o tej samej nazwie, które bizon produkował, ciekaw jestem czy pasują do niego części od bizona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Bizon produkował te kombajny na licencji,ale nie wiem jaki typ.Może mają jakieś części w magazynach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szakal911    0

Wiem wiem. Bizon 2020 (M140) Nieznacznie się różnią. Może właśnie posiadał by ktoś instrukcję od takiego bizona? Katalog znalazłem od sampo 500. Postaram się niedługo dodać do galerii kilka zdjęć sampo. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

Witam posiadam kombajn SAMPO ROSENLEW

 

TAki jak tu podaje link ten sam silnik http://www.allegro.pl/item937357280_sampo_rosenlew_nie_class_bizon_massey_ferguson.html

 

 

 

Robiony jest praktycznie w nim generalny remont, została wymienina uszczelka głowicy lecz to nie ona okazała sie winowajcą gotującej wody ......

 

Głowicę zdjąłęm i zawiozłem do zakładu gdzie sprawdzają głowicę jest wporządku ....., pękniety jest blok lecz jest on zaspawany powiedzmy klejem pekniecie 1 mm dlugosci 6 cm ;/ , w kombajnie wyrzuca wodę przez chłodnicę i gotuje, spala wiecej oleju niz ropy chyba ;) , pierscionki do wymiany wraz z panewkami są praktyczne zatarte , TULEJA ma około 1 mm (nie przesadzam)wyżłobienia tzn u samej góry jest ok *tj 0.5 cm) potem dołek jakies 6 cm i przy samym dole tak jak na samej górze , podejrzewamy że pęknięta jest tuleja dlatego tak sie dzieje z wodą ......

 

Mam pytanie jak wybić tą tuleje zrobiłem sciągacz tj talerz (wielkosci tuleji) na dole sruba 22 i u góry powiedzmy ze płaskownik , prubowaełem to dziiaj wyciągnać 2 drewienka położyłem i kreciłęm żęby wypchało do góry lecz bezskutku ;/ jaki jest sposób żeby ją wyciągnąc mozna nagrzac tuleje i wtedy prubować , ???? prubowałem tez sciagnąc mocno sciagaczem i zdłołu wybijac i lipa pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

papaj747

 

tuleji nie nagrzewj bo podczas nagrzewania sie rozszeza i nie wyjdzie ci na pewno. wez jakis tepy przecinak lub cos podobnego i pukaj od dolu do okola tak zeby rownomiernie sie unosila. powinni sie udac a jak bedziesz skladal to taka mala podpowiedz sworzen od tloka wrzuc do lodowki lub zamrazarki a tuleje podgrzej latwiej sie sklada. powodzenia i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

chyba blok podgrzać żeby lepiej tuleja weszła ;p. Udeżałem dzisiaj młotkiem własnie dookołoa od dołu ta tuleja jest jakby przyspawana no bez kitu ale ona wogole nawet niechce sie ruszyc ???? ....

 

i jeszcze jedno pytanie gdzie można dostać do niego częsci ;/ niemogę nigdzie znaleźc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

bloku nie grzej to nic nie da a tuleja musi wyskoczyc tylko treoche cierpliwosci czasu i sily i wszystko da sie zrobic. a z czesciami to nie wiem gdzie tego szukac. ale jak juz robisz remont to by trza bylo zawiezc wal do szlifu blok na osiowanie i wtedy to pochodzi asz ciebie przezyje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mogę się domyśleć są to tuleje suche. najprostrzy sposób to ją poprostu połamać wbijając odpowiednio zaostrzony przedmiot (może być śrubokręt lub coś w krztałcie szpikulca)pomiędzy tuleję a blok i popęka jak szkło bo wyjęcie jej w całości graniczy z cudem. to jest sprawdzony sposób gożej będzie ją wprasować gdyż mała odchyłka od pionu, cichy trzask i po tulei.Moja rada jeżeli nie masz doświadczenia oddaj go do jakiegoś zakładu żeby ci wstawili te tuleje naprawdę wyjdzie dużo taniej niż jak będziesz to robił sam chyba że chcesz się nauczyć Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

Mam nadzieje ;) . Tylko chciałem to zrobić po tzw kosztach ..... MYslałem nad nowymi pierscionkami i tulejami , wał jest ok (przynajmniej tak mi sie wydaje ogladnie to jeszcze mechanik niedugo) o co chodzi z osiowaniem ????

 

przykładowo jeżeli zriobił bym szlif cylindrów i do robił lub kuipił pierscionki to trzeba zmieniacć tłok na wiekszy pewnie tak ;/ ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz podać więcej informacji na temat tego silnika czy tam są mokre tuleje czy suche i teraz jeżeli miał ciśnienie oleju to możesz olać szlif wału tylko zrobić górę jeżeli ma mokre to możesz szlifować, tłoki i pierścienie oczywiście nadwymiar jeżeli suche to wymiana na nowe, stare tłoki i nowe pierścienie nominał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

Myślę nad "stare tłoki i nowe pierścienie nominał" + tuleje nowe , wyjdzie to taniej niz nowy tłok ;/ , kombajn użytkuje sie raz w roku tylko u siebie niejest to jazda na jakis zarobek dlatego chce jechac po kosztach bo po prostu sie nie opłaca ;/ niewiem nic o tym sinliku 3 cyllindrowy chyba valmet (cos takiego) ,

 

 

mercedes250d Uczy się na błędach ( tylko szkoza ze sie za nie placi ;/ ) tuleje są i tak popsute wieć mogę zaryzykować

 

jak rozpoznac suche czy mokre tuleje ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakota    112

moim zdaniem tuleje jak wymienisz na nowe to nie bedziesz ich szlifował, więc zarówno tłoki jak i pierścienie zakładasz nominalne, bo jak tuleja ma tak jak piszesz 1 mm dołek to wątpliwa sprawa z uratowaniem jej

ale też doradzam oddanie bloku do jakiegoś specjalisty, oni już beda wiedzieli co z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

Niehce zabardzo oddawac bo musiał bym sciagac cały ten silnik ;/ chyba ze sytuacja mnie zmusi to oddam ps. ile kosztuje taka usługa tulejowanie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mokra tuleja ma bezpośredni kontakt z wodą i jest gruba około1,5cm sucha ma grubość okolo 4 mm i jest wciśnięta w otwór w bloku silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

To co widzimy na aukcji to tuleja mokra, ale nie świadczy to o typie tulei zamontowanej w Twym silniku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co widzimy na aukcji to tuleja mokra, ale nie świadczy to o typie tulei zamontowanej w Twym silniku...

Potwierdzam wypowiedz kolegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
papaj747    0

wygląda identycznie zna ktos moze numry tego sinika w 1 poscie jest link na allegro tam pokazany jest ten silnik na aukcji kobajnu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Właśnie takim mniejszym kombajnem jestem zainteresowany tak najlepiej heder 3m ale tych sampo to nie wiem jak z częściami, pasują od bizona 2020 do 580 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Many    0

Witam wszystkich mam wielki problem z moim kombajnem Sampo 500 (to jest chyba to samo co bizon sampo czy MF 16). Sprawa wygląda tak ci którzy wiedza jak wyglądają kombajny wymienione wcześniej nie muszę tłumaczyć ze silnik kombajnu jest umieszczony z boku od silnika wychodzi oś napędzająca wszystko w kombajnie. Ta oś jest umocowana od strony silnika na sprzęgle gumowym a od strony kuł pasowych na łożysku. Cały problem polega na tym ze dana oś wyklepuje obudowę od łożyska i oś przesuwa się o dosłownie centymetr w głąb i koło pasowe zawadza łopatkami chłodzącymi o śruby mocujące obudowę łożyska. Jeśli ktoś spotkał się z takim czymś lub wie jak rozwiązać ten problem serdecznie proszę o odpowiedz z góry dziękuje.


Ursus 2812, Ursus c-330, Sampo Rosenlew 500 na 14ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    66

nie wiem jak wyglada ten uklad ale wydaje mi sie ze ta os ma bicie jesli ci wyklepuje obudowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Turbina
      Witam wszystkich,koledzy spotkał się ktoś z kombajnem duńskiej firmy DRONINGDORK?????????????
      Piszcie co wiecie o tych maszynach,jak się sprawują no i czy da do tego części,pozdrawiam.........
    • Przez ARTI2019
      Witam, szukam instrukcji obsługi kombajnu massey ferguson 31xp lub dronningborg 8500 z racji ze to bliźniacze konstrukcje, nigdzie nie mogę znaleźć, liczę na moc forum agrofoto 💪 ZDU

    • Przez farmer_89
      Witam, ma ktos wiedze czy dronningborg d 4000 na pomaranczowym spodzie wychodzily orginalnie bez  kabin? czywiscie niektore egzemplarze.
    • Przez Dariusz12
      Witam moj john deere 2064 nie może się zatrzymać na hydrostacie zawsze jedzie powoli do przodu lub do tyłu co moze byc tego przyczyna ?  Jest lekki wyciek z rozdzielacza (tego od sterowania na linke ) czy to może być przyczyną?
       
    • Przez David567
      W trakcie koszenie kukurydzy , między blacha a wytrzasaczem wchodzą osadki kukurydzy ,klinuja  się i  napierają one dosyć mocno na wytrząsacz, który z kolei napiera na kolejny wytrząsacz. Wytrząsacze zaczynają piszczeć , a wał robi się bardzo gorący, pewnie przez to że zwiększa się tarcie. 
      Myślę , żeby dać jakaś uszczelkę między wytrzasaczem a blacha kombajnu ale nie wiem za bardzo jak to zrobić .
      Czy w kombajnach którymi kościele kukurydzę , macie jakąś uszczelkę , gumę , fartuch pomiędzy wytrzasaczem a blacha ?? Jeśli tak moglibyście pokazać zdjęcie jak to jest zrobione ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj