fredf9

[MTZ82] Ciśnienie w układzie hydraulicznym i gorąca pompa .

Polecane posty

fredf9    3

Tak jak w temacie jakie powinno być ciśnienie oleju w hydraulice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel2450    0

Tak jak w temacie jakie powinno być ciśnienie oleju w hydraulice?

Kolego ja Ci nie pomoge ale chciłbym się spytać jak, w jaki sposób zmierzyć to ciśnienie w mtzcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji podane jest 160 -15 czyli od145 do 160 zmierzyc można na wyjściu odpowiednim manometrem mierzy się przy rozgrzanym oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

A jeżeli u mnie na rozgrzanym oleju jest 70 a po dodani gazu do oporu ok150 to co mogło ulec uszkodzeni czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Ciągnik ma ok 1300mth ale to już 2 pompa ,pierwsza pękła ale od ok 4-5 lat to hydraulika była bardzo mało używana ponieważ ciągnik nie pracuje w gospodarstwie a teraz mam zamiar założyć tura,dodam ze na zimnym oleju jest powyżej 160 na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Oleju jest pełen stan a filtr został wymieniony na nowy.Zauważyłem ze pompa oraz przewód łączący pompę z rozdzielaczem jest bardzo gorący aż nie idzie go dotknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jeśli pompa jest gorąca to albo blokuję się zawór,co jest mało prawdopodobne,albo pompa jest wykończona.Olej dlatego będzie się grzał bo w pompie miesza się między zembatkami.Czyli masz do wymiany chyba pompę.Ja w swoim jak wymieniłem fabryczną to w ciągu do 2 lat teraz będę wymieniał czwartą.Już se odpuściłem reklamacje,bo jedna wróciła i guzik z niej,a druga wcale.Dwie poszły w ciągu 5 miesięcy.Teraz kupiłem niby dobrą,pomalowaną na czerwono, tamte były nie malowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Dzisiaj siedziałem trochę przy ciągniku i są takie objawy.po odpaleniu na wolnych obrotach jest coś ok 15-160bar po chwili pompa się mocno nagrzewa i na wolnych obrotach jest ok 70bar po dodaniu gaz do kaca jest ponad 100bar.Pomiar robiłem manometrem wpiętym zaraz przy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem wpiołeś się z manometrem za pompę. opisz dokładniej krok po kroku co i jak podłączałeś z tego co opisujesz wnioskuję że masz pompę non stop obciążoną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Manometr jest wpięty a wyjściu z pompy przykręcony jest do tej rurki co idzie do rozdzielacza a na dole ma otwór nagwintowany i nieprzykręcona jest tam rurka od zasilania regulatora pozycyjno-siłowego pod siedzeniem.Po odpaleniu ciągnika manometr wskazuje ciśnienie 150-160bar na wolnych obrotach a po chwili pompa się tak nagrzewa ze nie idzie jej dotknąć i na wolnych obrotach jest ok 70bar i po dodaniu gazu do oporu jest jakieś 100bar.Ktoś na forum pisał ze ciśnienie na wyjściu ma być 145-160bar ale nie wiem czy na wolnych obrotach czy na jakiś wyższych.Zawór przelewowy jest na 100% dobry bo oprócz tego w rozdzielaczu jest jeszcze jeden wpięty zaraz przy pompie zamiast tego regulatora pozycyjno-siłowego a ten nowy zawór przelewowy jest ustawiony na 150bar,siłownik od tylnego tuz jest podłączony pod rozdzielacz.Trochę kombinacji ale starałem się to ja jak najlepiej opisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

na wolnych i na durzyhc obrotach mudisz niec równe cisnienie ok 160

wez odłacz rozdzielacz i pusc do zbiornika zobaczysz czy bedzie ci sie grzała pompa jak sie bedzie grzała to znaczy ze pompa do wymiany a jak nie to zanczy ze masz zawór przyciety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A czy ty masz ten zawór siłowy pod siedzeniem,do regulacji tylnego tuz.Bo jeśli nie to całkiem inna rozmowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

@ tomek73 nie ma tam żadnego zaworu od wom chodzi ci chyba o ten regulator siłowy od tuz tego tez nie ma a siłownik od tuz jest podpięty pod rozdzielacz w poniedziałek zrobię tak jak mówi kolega @patrykfor i zobaczymy co z tom pompą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tak pomieszałem trochę.Więc masz tak jak u mnie i mamy przyczynę.Tylko że ja miałem założony wężyk w rozdzielaczu i on był wpięty do filtra.Później założyłem tura to zmieniłem rozdzielacz z DT 75.jak go kupiłem to jakiś mechanik jak zobaczył że nie mam tego zaworu siłowego to powiedział że będzie mi się olej gotował po 10 min od zapalenia silnika,i podszedł obejrzał rozdzielacz pod kierownicą i stwierdził że ktoś mądry go przerobił bo wiedział jak.Miałem założony wężyk do rozdzielacza ciśnieniowy i był on doprowadzony do filtra oleju.Może jego nie masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz juz kojarzę co opisałeś patrzyłem w katalogu i już wiem jak masz podłączony ten manometr i jeżeli nie naciskasz żadnej wajchy to na manometrze nie powinno być żadnego ciśnienia piszesz że nie masz połowy tych dodatkowych regulatorów a to jest wszystko z sobą pospinane i ciężko będziesz miał dojść. teraz masz tak że pompa jest nonstop obciążona a ciśnienie trzyma zawór bezpieczeństwa Jeżeli jesteś w stanie zrobić fotki połączeń rozdzielacza to postaram się pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    39

Przy tak podłączonym manometrze, nie powinno być prawie ciśnienia,na 100% zawór przelewowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zawór przelewowy tylko po odłączeniu tych dodatkowych regulatorów zostało zaślepione któreś wyjście i przez rozdzielacz nie przepływa olej swobodnie tylko pakuje go przez zawór bezpieczeństwa z tąd te ciśnienie i gorąca pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

I dlatego musi być podłączony ten wężyk z rozdzielacza do filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patrykfor    5

jak nie masz tego regulatora siłowego działało dobrze czy zaczeła sie grzac pompa od tego czasu

@tomek73 mowisz o tej cienkiej rurce czy o jakim wezyku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Wywaliłem ten regulator bo ciągle były z nim problemy i siłownik od tylnego tuz wpiąłem pod rozdzielacz a w wyjście z pompy na ten regulator wpiąłem zawór przelewowy i manometr.przed wywaleniem regulatora było wszystko ok a teraz się grzeje olej jak głupi.@tomek73 chodzi ci o ta cienka rurkę z prawej strony rozdzielacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie pamiętam dobrze gdzie się ją zakłada,później zobaczę.Pamiętam że ja miałem założony wężyk zbrojony z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj