Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bekba    31

Witam

 

Mam taki problem... w pronarze w dachu mam 8 halogenów no i one są jakos tak podłączone fabrycznie od alternetora. jak zapale wszystkie to natychmiast siada mi ładowanie i one słabo świecą... Mam zamiar przerobic to rozwiązanie i puśćic wszystko od akumulatora....(alternator swoją drogą bedzie nowy bo nie daje rady) i teraz czy mogę od akumulatora poprowadzic jeden gruby kabel prądowy do dachu i tam zrobic rozgałęzienie do poszczegolnych halogenów czy muszę do kazdego osobny? i drugie pytanie jakiej grubości ewentualnie ten kabel? 3 pytanie; ciągle pali mi sie włącznik od nawiewu, nawiew jest 2 stopniowy i mam zamiar to zrobic na przekaznik ale nie wiem jak to zrobic w przypadku włącznika 2 stopniowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz słabe ładowanie to nic nie pomoże podłączenie lamp do akumulatora. Należy doprowadzić do porządku układ ładowania. Kolejny raz muszę to napisać. Zrób pomiary napięcia na wyjściu alternatora oraz akumulatorach. Będzie można wtedy stwierdzić czy na przewodach występują ewentualne spadki napięcia. Nawet powiem więcej. Wtedy będzie można cokolwiek stwierdzić. Alternator masz 1150W, więc musi sobie poradzić z taką ilością odbiorników, o ile oczywiście jest sprawny. Tak więc najpierw pomiary, a później będzie diagnoza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Coś fabrycznie musi być popieprzone z tą instalacją w tych ciągnikach . Ja odkręciłem dzisiaj alternator i okazało się że łożyska poszły więc dałem go elektryka i od razu wymieni też regulator i zobaczę czy jest poprawa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Alternator był niedawno naprawiany wiec teorytycznie powinno byc dobre.... I te haloheny sie nie palą ani z włączonym zapłonem ani bez zapłony... zapalaja sie dobpiero po odpaleniu traktora...<nie wiem czemu tak jest. Napisz mi prosze jak ten nawiew na przekaznik zrobic... nawiew jest 2 stopniowy i mam problem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Ale te co masz w dachu z przodu wewnętrzne to powinny się świecić po przekręceniu kluczyka przy najmniej tak u mnie jest , a po odpaleniu ciągnika świecą się dopiero te zewnętrzne i z tyłu . A z tego co pamiętam wentylator połączony jest z zapalniczką i bezpiecznik jest 25A musisz gdzieś zwarcie mieć . A do tamtych halogenów robiłeś przekaźniki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Nie robi zwarcia tylko jak długo chodzi to sie pali. Całą instalacje mam zamiar na przekazniki zrobic ale to duzo czasu potrzeba na to a ja jestem sam.... Te z przodu halogeny chce wywalic i założyc te okrągłe co w tirach maja i na te rurki od kierunkowskazów chce dac te kwadratowe z Wesem. przy tej ilości halogenów jak to wszystko zapali to powinno byc jasno jak w dzien a tymczasem efekt jest mizerny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Ja z przodu też mam w planach dać właśnie te małe kwadratowe nad kierunkowskazami bo jak zapale te na górze to mnie oślepiają i na górę może zamiast tych co są przykręcone dam te małe z Wesema że będzie będzie taki efekt jak w Valtrze ^^ po za tym z przodu mam wymienione żarówki na H4 . A zaś z tyłu mam 3 Halogeny te kwadratowe i w zupełności wystarcza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Pewnie że lepsze, jak założysz od razu będziesz widział lepszy efekt, tylko ja mam założone przekaźniki na krótkie i długie bo się włączniki grzały . I teraz jest wszystko okej. Jeszcze tylko założę przekaźniki na wszystkie halogeny i będzie w porządku . Zobaczę jeszcze co mi jutro elektryk powie na temat mojego alternatora .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Alternator był niedawno naprawiany wiec teorytycznie powinno byc dobre.... I te haloheny sie nie palą ani z włączonym zapłonem ani bez zapłony... zapalaja sie dobpiero po odpaleniu traktora...<nie wiem czemu tak jest. Napisz mi prosze jak ten nawiew na przekaznik zrobic... nawiew jest 2 stopniowy i mam problem...

 

Światła włączają się dopiero po odpaleniu silnika żeby nie rozładować akumulatorów. Sygnał do przekaźnika świateł pobierany jest z alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Czyli jak zrobil bym te halogeny prosto z akumulatora to nie beda lepiej swiecic niz teraz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

No na pewno nie będą lepiej świecić, bo prąd wychodzący z alternatora będzie taki sam na klemach akumulatora. Musisz porobić pomiary , będziesz więcej wiedział .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Nie mam do tego urządzen. zawołam elektryka i skasuje z 50 za samą fatyge....to czemu jak zapalę wiecej halogenów to wszystko przygasa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Jeden akumulator szlag trafił.... Wymieniłem i jest dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

tylko nic nie napisaleś ze słabo odpala...- jesli masz 2 baterie po 6V nie jest to zdrowe dla tego nowego..inne parametry ,ale cóz trzeba sie ratować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bekba    31

Znowu mam problem z moim ruskiem. Założyłem nowe halogeny. Prąd wzięłem z prawego akumulatora(do halogenów i radia). traktor mi zgasł i odpalałem go na włączonym radiu. Ten automat co słuzy do rozruchu na 24 nie zaskoczył dobrze tylko tak klikał i z radia tylko poszedł dym. Dzis znowu mi zgasł i odpalałem na włączonych halogenach, w momęcie kiedy zapaliłem(tym razem akutomat zadziałał dobrze) w obu halogenach poszły żarówki( a wydaje mi sie że powinny pojsc bezpieczniki, jak juz). Wydaje mi sie ze to jest wina tego automatu....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

bezpiecznik ci nie poleci bo to żadkość ...coś masz źle podłaczone jesli chodzi o radio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie można pobierać zasilania z akumulatorów w układzie przełącznika rozruchu. Nie wiem jak to masz podłączone, ale najprawdopodobniej w momencie rozruchu halogeny i radio zostały zasilone napięciem 24V. Napięcie zasilające odbiorniki można pobierać tylko z przełącznika 12/24V (czyli w praktyce ze stacyjki lub skrzynki bezpieczników). Wtedy podczas rozruchu jest 12V w instalacji.

Podłączyłeś zasilanie radia nie pod ten akumulator. Podczas normalnej pracy ma on podłączony ujemny biegun do masy i punkcie, do którego podłączyłeś radio jest 12V. Jednak podczas rozruchu jest 24V względem masy bo akumulatory połączone są wtedy szeregowo.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pisząc, że podłączyłeś nie pod ten akumulator nie mam na myśli żebyś podłączył pod ten drugi. W zasadzie nie należy podłączać żadnych odbioników bezpośrednio do klem akumulatora. Podłącz zasialnie pod skrzynkę bezpieczników i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj