Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tego dokładnie ci nie powiem ale na zdjęciach ursusa na ich stronie gdzieś widziałem jak skręcali taką jak ta 12/4.Ale wiesz żeby to tylko to , np podstawa sprężarki klimy tak krzywo była wyspawana że pasek zrzucało i rwało odrazu , siłownik przy drążku ciekł , tylne koła wyjechały z całą Piastą i osią według nich źle sprasowane łożyska i za duzy luz był za łożyskiem ,pompa hydrauliczna ta przy silniku padła po 600mth , padła pompka zasilająca paliwo ,i jeszcze trochę by napisał ... teraz będę walczył z klimą bo zrobili w koji tylko nawiewy na nogi także z czoła pot leci a nogi lodowate 

Opublikowano (edytowane)

Niestety skrzynie przychodziły w całości. Montują skrzynie na Afrykę. I jak znam życie to pewnie dłużej pochodzą niż te z Turcji...

Edytowane przez lukig
Opublikowano (edytowane)

Nie ma co zwalać winy na Turków , takie rzeczy jak np ustawienie luzu na tłoczysku podnośnika powinni sprawdzić w Lubinie czyli tak : podnosisz ramiona do góry dźwignią ,  wychodzisz z ciągnika łapiesz ręką i mimo tego że są podniesione luz na tłoczysku musi być a u mnie nie było i przy pierwszej orce coś miał koło 100mth pojechał na serwis - urwana tuleja i tłoczysko . Już jak jesteśmy przy Turkach to sąsiad kilka domów dalej ma 8014H będzie ze 6lat obrabia nim 30ha rocznie i zero awarii tylko oleje zmienia. Mnie co jedynie skusiła cena bo 120 brutto a przesiadłem się ze starego MTZ z 83r i to było takie 'łał"

Edytowane przez mateusz44
Opublikowano
5 godzin temu, lukig napisał:

W sensie 130 KM na Vigusie?

Też pierwszy raz tę informację słyszę... (czytam), no zobaczymy... Miło by było z ich strony w końcu się ogarnąć i z homologować  ten ciągnik ( i to tak jak należy). przede wszystkim dla mnie w pierwszej kolejności kabina i komfort operatora się liczy, (a to mają do poprawy). Silnik i transmisja to będzie tak jak w każdym innym ciągniku. Nigdy nie wiadomo kiedy coś się zużyje. Byle żeby części zamienne były na czas ;) 

Opublikowano
Dnia 29.03.2018 o 23:47, DYWI napisał:

Lepiej kupić Starego Ursusa i go doprowadzić do porządku .

Farbe to może i znajdziesz dobrej jakości, opony też ale z resztą to będzie ciężko.... Lepiej reanimować coś zachodniego jak już 

Opublikowano

Ja się zastanawiam jakby się AGCO przejęło Ursusa w 97r czy byłby produkowany w Warszawie MF, czy z Ursusa zrobiliby taką Valtre. W każdym razie fabryka by istniała i wielu ludzi miałoby pracę. Tak jak to jest w Płocku.

Orientuję się ktoś,  jak wygląda kwestia praw do znaku towarowego FMŻ? 

Opublikowano

Po co wykupować znak towarowy FMŻ? Jeśli już to tam jedyną rozwojową młocarnią była ta z dynamica, mogłaby być produkowana bez większych zmian do tej pory. I kto miałby niby się tym zająć? Z drugiej strony to legenda Bizona wiecznie żywa bo na polach tego sprzętu u mnie w okolicy jest mnóstwo. Ale pojawia się pytanie, czy wpatrzeni w zachód ludzie kupili by taki sprzęt?

Opublikowano

Valtrę przejęto dopiero w 2004r. W 97 roku chwycili fendta i dronningborga - może zamiast ursusa i bizona, rządzący pewnie za te fabryki krzyknęli tyle ile kosztowało w tych czasach kilka mercedesów S klasy to się wystraszyli że tam nic już nie ma :D

Opublikowano
Dnia 29.03.2018 o 19:52, mateusz44 napisał:

[...] na zdjęciach ursusa na ich stronie gdzieś widziałem jak skręcali taką jak ta 12/4.Ale wiesz żeby to tylko to , np podstawa sprężarki klimy tak krzywo była wyspawana że pasek zrzucało i rwało odrazu , siłownik przy drążku ciekł , tylne koła wyjechały z całą Piastą i osią według nich źle sprasowane łożyska i za duzy luz był za łożyskiem ,pompa hydrauliczna ta przy silniku padła po 600mth , padła pompka zasilająca paliwo ,i jeszcze trochę by napisał ... teraz będę walczył z klimą bo zrobili w koji tylko nawiewy na nogi także z czoła pot leci a nogi lodowate 

Dnia 29.03.2018 o 21:13, lukig napisał:

Niestety skrzynie przychodziły w całości. Montują skrzynie na Afrykę. I jak znam życie to pewnie dłużej pochodzą niż te z Turcji...

Ursusy 11024 miały transmisję jeszcze z Warszawy, dopiero modele z przednim mostem Carraro mogły mieć skrzynię montowaną w Turcji, choć nie jest to pewne. Ogólnie te 110-ki są najgorszymi ciągnikami Ursusa w ostatnich latach. Były klejone przez kilka osób, trochę w Warszawie, trochę w Lublinie - ogólnie bez ładu i składu.

Teraz Turcy produkują podzespoły do tych transmisji, a w Lublinie wykańczają je i idzie to do Afryki.

Pompa paliwa jest Perkinsa i tu był pech, że szybko padła. Hydrauliczne pompy chyba były jeszcze polskiej produkcji więc dziwne, że się też skończyła za szybko.

Obecne Ursusy mają kabiny z nawiewem z góry, więc tu poprawili błędy Koji a pompy hydro są Hema, czyli takie jak w serii H.

Dnia 29.03.2018 o 21:36, mateusz44 napisał:

Nie ma co zwalać winy na Turków , takie rzeczy jak np ustawienie luzu na tłoczysku podnośnika powinni sprawdzić w Lubinie czyli tak : podnosisz ramiona do góry dźwignią ,  wychodzisz z ciągnika łapiesz ręką i mimo tego że są podniesione luz na tłoczysku musi być a u mnie nie było i przy pierwszej orce coś miał koło 100mth pojechał na serwis - urwana tuleja i tłoczysko . Już jak jesteśmy przy Turkach to sąsiad kilka domów dalej ma 8014H będzie ze 6lat obrabia nim 30ha rocznie i zero awarii tylko oleje zmienia. Mnie co jedynie skusiła cena bo 120 brutto a przesiadłem się ze starego MTZ z 83r i to było takie 'łał"

Te ciągniki składali z części jakie były przywleczone z Warszawy w dopiero co powstającej fabryce, więc chciano tylko to złożyć i wypchnąć. Możliwe, że składali je ci sami ludzie, co kleili ostatnie sztuki w Warszawie z pomocą świeżo zatrudnionych pracowników, bez doświadczenia.

3 godziny temu, Tracer93 napisał:

Ja się zastanawiam jakby się AGCO przejęło Ursusa w 97r czy byłby produkowany w Warszawie MF, czy z Ursusa zrobiliby taką Valtre. W każdym razie fabryka by istniała i wielu ludzi miałoby pracę. Tak jak to jest w Płocku. [...]

Możliwe, że Ursus w Warszawie robiły takie same ciągniki, jakie robi lubelski Ursus, tylko w barwach MF - coś pokroju serii 4700 i 5700. Ewentualnie by zlikwidowano tą fabrykę, bo była zadłużona i źle zbudowana. Jest jeszcze opcja, że Ursusy byłyby dodatkową marką na Afrykę, dla zwiększenia sprzedaży.

Opublikowano

"

W połowie lat 90. wielka amerykańska firma AGCO wykupiła Masseya Fergusona. Jej wysłannicy pojawili się w Ursusie. Chcieli zainwestować miliony dolarów i podbić rynki Europy Środkowo-Wschodniej, pod warunkiem że firma przejdzie restrukturyzację.

Szef „Solidarności”, Zygmunt Wrzodak, kategorycznie się temu sprzeciwił. Nie zgodzimy się na żadne zwolnienia grupowe. Nie oddamy ani guzika. Nie będzie Amerykanin pluł nam w twarz. „Solidarność” demonstrowała pod Urzędem Rady Ministrów, domagając się, by rząd przepędził inwestora na cztery wiatry – co też się stało."

Cytat z tego artykułu http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel/dluga-agonia-niedzwiedzia-czyli-jak-upadal-ursus/tlpgz

Odnośnie FMŻ. W naszym kraju jeśli chodzi o kombajny nowe to prym wiedzie New Holland. Podejrzewam, że o prawa do marki było by cholernie trudno. Nie chcieliby sobie robić konkurencji. Jeśli zaś chodzi o produkcje kombajnów, to tutaj już trzeba ogarniętych ludzi. Zaprojektować, wykonać prototyp, przetestować na to wszystko potrzeba kasy i praktycznie nowej fabryki. To są koszty liczone w miliardach.

Opublikowano

Massey w latach 90. miał już fabryki w Europie i "podbicie" reszty kontynentu nie byłyby dużym problemem - szczególnie po otwarciu granic. Bardziej wyczaili tanią siłę roboczą i raczej gadka o milionach była dla ściemy. Fabryka miała możliwości do produkcji starych MF-ów bez większych nakładów i nimi też pewnie chciano "podbijać" wschód.

Opublikowano
4 godziny temu, Tracer93 napisał:

Ja się zastanawiam jakby się AGCO przejęło Ursusa w 97r czy byłby produkowany w Warszawie MF, czy z Ursusa zrobiliby taką Valtre. W każdym razie fabryka by istniała i wielu ludzi miałoby pracę. Tak jak to jest w Płocku.

Orientuję się ktoś,  jak wygląda kwestia praw do znaku towarowego FMŻ? 

Znak BIZON był tylko w posiadaniu spółki Bizon z o.o. i jest wygasły, NH posiada tylko znak "New Holland Bizon"  ale nie wiem czy w tej chwili jest on w ogóle aktywny. 

Opublikowano
27 minut temu, Matinho napisał:

Znak BIZON był tylko w posiadaniu spółki Bizon z o.o. i jest wygasły, NH posiada tylko znak "New Holland Bizon"  ale nie wiem czy w tej chwili jest on w ogóle aktywny. 

Tak, jest aktywny. Został tylko przekształcony na CNH INDUSTRIAL POLSKA SP. Z O.o

Opublikowano
2 godziny temu, Tracer93 napisał:

"Odnośnie FMŻ. W naszym kraju jeśli chodzi o kombajny nowe to prym wiedzie New Holland. Podejrzewam, że o prawa do marki było by cholernie trudno. Nie chcieliby sobie robić konkurencji. Jeśli zaś chodzi o produkcje kombajnów, to tutaj już trzeba ogarniętych ludzi. Zaprojektować, wykonać prototyp, przetestować na to wszystko potrzeba kasy i praktycznie nowej fabryki. To są koszty liczone w miliardach.

Podejrzewam że można by to było zrobić inaczej. Przecież większość fabryki to głownie montownie więc można by to rozłożyć na podwykonawców. Tylko wystarczyłoby postawić wielką hale w której by to ludzie wszystko montowali. Nie wierzę, że w naszym kraju nie ma firm zajmujących się obróbką metali, potrzebnych na montaż takiego sprzętu. Poza tym np. taki ursus jest chyba sam w stanie ogarnąć np taką kabinę. Wszystko jest do ogarnięcia tylko pytanie czy będzie na to popyt. Tak jak część ludzi zaraz po wyprodukowaniu takiego kombajnu powiedziałaby że to nie claas czy nh tak samo druga część od razu powiedziałaby że to nie to co stary bizon... To jest największa bariera naszych czasów.

  • Thanks 1
Opublikowano

https://www.argotractors.com/as/ szkoda że ta grupa się nie zainteresowała logo ursusa. Wydaje mi się, że 8 mln zł dla takiej spółki to nie jest dużo. Ciągniki co prawda byłyby składaki tak jak teraz i na pewno montowane byłyby we Włoszech. Ostatnimi czasy przyglądam się ofercie ciągników tej firmy i stwierdzam, że są to całkiem przyzwoite traktory (Landini i McCormick) Na takim poziomie jak one powinien być nasz Ursus. Też są w nich montowane silniki Deutza, Perkinsa, Iveco, FPT oraz przednia oś wielowachaczowa Carraro, ale wizualnie oraz komfortowo są lepsze od takiej marki jak Zetor czy Ursus ten co teraz. Mają lepszych projektantów i łatwiej im pewnie uzyskać homologacje na ciągniki. Nie rozumiem tylko czemu są tak mało popularne??? Co jest z nimi nie tak? Wg mnie zasługują na zainteresowanie. 

Ten ciągnik 95KM jest bardzo przyzwoity i ma fajny patent z tym prawym regulowanym hydraulicznie wieszakiem -> McCormick X4.60 
zresztą jak polmot kupił ursusa to oni coś z tymi ciągnikami landini kombinowali -> 



 

Opublikowano

W Ursusie wkurza mnie to, że z tym Vigusem tak zwlekają. Huczne zapowiedzi, kaszana z tego póki co wychodzi. Skoro nie mają ludzi, którzy ogarniają transmisję, czy sterowanie tejże transmisji, to niech zatrudnią kogoś kompetentnego. Vigus już mógłby dawno hulać po polach i pracować na dobre imię marki.

  • Like 1
Opublikowano
@Tracer93. Kasa robi swoje, mają inne ważniejsze wydatki na rzeczy na których więcej zarobią. Dla mnie to mogą za rok go wprowadzić ważne żeby się po miesiącu nie rozlecial. Jak to zjebi... to dobrej opini już nie odzyskają chociaż i tak nie jest juz za dobra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v