adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

leszekd    110

Teraz już nie robię 30 –tką na 30 ha ale tak było i tak można. C325 obrąbiał 38 ha przez wiele lat 2 doby bez przerwy kultywatorował wiosną-bez żadnego komfortu bez kabiny. Koń na ha jest wystarczający. Możesz kolego obrabiać i hektar 50 konnym traktorem jednak pamiętaj że na pewno nie zarobi na siebie a tym bardziej na Ciebie. Co myślałeś że parę godzin popierdzisz na traktorze i koniec maszyna musi pracować. W takich warunkach pracy jakie powinien zapewniać ten traktor to można z niego nie zsiadać a Ty mi twierdzisz ze 50 hektarom nie da rady.

Uświadom sobie FanieUrsusa że to nie ursus tylko chiński zlepek z silnikiem podobnym do perkin i mostem podobnym do carraro. Kupisz to tanio ale potem za rozrusznik zapłacisz 1500 zł jak to jest np. w pronarowskim zefirze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Nie bronie ursusa ale czytać nie moge waszych głupich bredni że to chińczyk ;[ Tak samo było z polmotem h...Jeżeli tak mówicie to powiedzcie konkretnie co jest chinskie i dajcie na to dowód!!! Denerwuje mnie to że na AF są dzieci po 15 lat i pieprzą głupoty aż się tego czytać nie chce. Jeżeli macie zamiar pisać takie rzeczy to zachowajcie to dla siebie i nie wprowadzajcie innych w błąd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

Popieram @leszekd - kiedyś większe areały obrabiano 30 stkami i było ok. Sam w tym roku zrobiłem ok 160 godzin ciapkiem i nie uważam że jakoś się specjalnie przepracował. Spokojnie po 250 mogę nim robić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0

Ten ciągnik to sadownik z przednim napędem, nieprzeznaczony raczej do obrabiania większego areału. W ogłoszeniu napisane jest : "prototyp seri ciągników POLMOT H" i dlatego może być tańszy. Prototypy robione w dawnym ursusie sprzedawane były taniej, niż ciągniki produkcyjne i tutaj może być podobna sytuacja. Fabryka mogła nawet sprzedać chyba kilka sztuk rocznie bez homologacji.

Ursus miał również produkować ciągniki na podwoziu carraro - prototyp 6834 prezentowany był na targach, natomiast sadownik z przednim napędem nie został zbudowany - podwozie pewnie do tej pory stoi u producenta kabin.

Co do odzyskiwania tych 15 milionów, to raczej nie należy się martwić bo znaczek kosztował tylko 8 mln, reszta to suma za ciągniki przejęte po bardzo atrakcyjnej cenie od bumaru + 1zł za spółkę z pracownikami. Te 8 mln moim zdaniem zwróci się bardzo szybko, nie tylko ze względu na sentyment wielu rolników do marki (wiara w dobrą jakość, tanie i dostępne części itd), ale również na to, że od przyszłego roku każdy producent części chcący firmować swoje części logiem czy nawet nazwą będzie musiał wykupić sobie takie prawo od właściciela loga (nie wiem, czy nie dotyczy to również nr katalogowych części, ale może nie). Kto nie będzie chciał płacić będzie produkował pod własną marką (można zobaczyć na stronie ursusa w Chełmnie - wprowadzają własne logo), tylko że każdy pewnie chętniej sięgnie po części niby firmowe, choćby był to najgorszy chłam.

Ile firma zarobi na częściach, których nawet sama nie wyprodukuje to można sobie tylko wyobrazić, biorąc pod uwagę ilość starych ursusów użytkowanych w naszym kraju (i nie tylko).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

A według mnie ten niby zarobek na częściach jest rozdmuchany, bo firmy które je robią maja już swoje marki i raczej nikomu nie zapłacą. Inaczej sprawa wyglądałaby gdyby trzeba produkować części do nowo powstałych ciągników, wtedy trzeba nabyć licencje, ale żeby sprzedawać takie części to trzeba najpierw wyprodukować sporo nowych ciągników i jeszcze sprzedać a na to się narazie nie zanosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Ja mówiłem że wiele rozwiązań skopiują z innych mark. Ale np mosty przednie Dana skrzynia ZF silnik Perkins , Hydraulika Bosch i masz połowę z głowy, resztę podpatrzą i dadzą podobne i okey. Udowodnijcie chociaż że on jest chinolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

W takim razie na ujj 20 konstruktorów skoro ciągnik ma byc składany z częsci renomowanych producentów?? Co oni mają konstruować bądź podpatrywać?? Sam już się pogubiłeś w swoich wywodach :lol: Mamy kupione podwozie, hydraulikę , kupujemy koła, kabinę, jakieś inne uperele i mamy gotowy ciągnik :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

@micas092 załóżmy spółkę i zacznijmy produkować takie ciągniki co Ty na to? Właśnie się dowiedziekiśmy że to banalnie proste więc damy rade :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Podzespoły muszą się ze sobą zgrywać, chociażby wytrzymałościowo. Poza tym ergonomia, stylistyka.

 

Mickas już na samym fakcie, że coś kupiłeś, i sprzedajesz, to musisz na tym zarobić. Inaczej długo "kupować nie będziesz". Dochodzą do tego koszty produkcji- maszyny, pracownicy.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelu    5

Mi tam lata co wymyśli Ursus (mam nick jaki mam bo 1 raz jechałem ciągnikiem a była to c-360 i zostało) a wy tak jedziecie na mnie jak na psa. Projektantów to co za problem zatrudnić, myślę że 20projektantów za 3miechy zrobiło by ciągnik, podpatrując dobre rozwiązania + swoje pomysły. Znajdź mi że ten mały ursus jest chiński! A wy jeszcze mówicie że wszystkie nowe Pol-moty ursus są azjatyckie. Więc azjatą powinien być jeszcze farmtrac, stary pol-mot H, pronar, bo mają te same serducha, zn PERKINSA 1104D mają one też i nikt im nic nie gada. 15mln to niech rocznie wyprodukują 1000 ciągników, na każdym zarobią 10tyś to przez 15lat to się im spłaci. A przecież oni więcej mogą produkować, znacznie więcej, a jeszcze oni kasę otrzymają za wszystkie sprzęty ze znaczkiem ursus.

Proszę cie bardzo, jesli nie znasz sie na jakis temat to sie nie wypowiadaj 20 PROJEKTANTÓW W 3 MIESIĄCE maja skonstruować ciagnik?? Wiesz cos na temat projektowania (TY najwyraźniej projektowanie rozumiesz jako bawienie sie na paincie)?

Coś Ci mówia takie programy jak SolidEdge, AutoCAD, CAM, Corel, CATIA, ABAQUS?? Na tych programach sie projektuje. Stworzenie głupiego łożyska, ze wszystkimi obliczeniami, doborem materiałów i stworzeniem technologii wytwarzania zajmuje jednej osobie bardzo dużo czasu, a co dopiero mówić o stworzeniu całego ciągnika. Przez te 3 miesiące o których wspomniałes 20 konstruktorów nie wiem czy by kompletną skrzynie stworzyli. A pozatym nie wydaje mi się aby Ursusa było stać na konstruktorów, oprorogramowania oraz maszyny i linie technologiczne aby mogli sobie pozwolić na stworzenie w 100% własnego ciągnika.

Więc proszę jeszcze raz jeśli się nie znasz nie wypowiadaj się na tematy które są dla Ciebie obcą dziedziną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

@1012 i @indiana - nie chce produkować ciągników ale nie ma się co oszukiwać że sporo marek w takiej technologii jest produkowanych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0

Eee tam. Wystarczy trochę chęci i wszystko się da. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia ciągników ze strony ursusa :lol: . nie ma czego fotografować, bierze się zdjęcie starego ciągnika trochę zabawy w paincie i jest całkiem nowy - kabina koja, nowa maska jeden błotnik z przodu - jak się komuś znudzi to go sobie przełoży z lewej strony na prawą :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Kurde czytajcie dokładnie. Większość komponentów gotowa tylko żeby to połączyć. Reszta to felgi, kabina, maska, elektryka, chłodnica i połączenie podzespołów aby nic się nie działo. Oni nie mają konstruować oni mają to skleić do kupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

Boże.... @FanUrsusa odróżniasz pojęcia Monter i Konstruktor?? :blink:

EDIT: My czytamy dokładnie - ty nie umiesz dokładnie napisać.

Edytowano przez mickas092

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

No trochę racja ale trzeba też SKONSTRUOWAĆ te rzeczy co pisałem zn m.in felgi, kabinę, ogólne połączenie wszystkiego w całość. A z resztą ... "róbta co chceta" jak będę miał kupować za kilka lat to na pewno będzie to zagraniczny ale nie zachodni. Albo południowy zetor albo północna valtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MECHANIZATOR    159

Witam

 

mam pytanie z innej beczki ale w temacie - mianowicie czy ktoś z was zna może numer telefonu albo adres meilowy do serwisu ursusa ale w warszawie bo na ten numer który podaje warfama w lublinie dodzwonic sie nie idzie to raz a dwa to raczej mi nic nie powiedza o ciagniku sprzed 10 lat - wiec szukam kontaktu do starego dobrego warszawskiego ursusa

 

pozdro


^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje


DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/
"...w każdym moim zwycięstwie jest pot i krew poświęceń..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u2011    0

Witam.

 

Do starego, dobrego ursusa to numeru nie znajdziesz, bo już go nie ma (jeżeli chodzi o serwis fabryczny).

Podzwoń po starych dilerach ursusa - mają swoich serwisantów, może pomogą. Najlepiej zadaj pytanie na forum.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Witam , dzis się dowiedziałem że raczej nie bedzie dostepna skrzynia 12\12 w nowym Ursusie 110konnym :blink: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Tak 12\4 niestety :unsure: revers na 4 biegach z tego co zrozumiałem ,Szok a miałem taką chęć kupić nowego Ursusa :lol: , chyba pozostanie mi zetor Proxima Power 100 tylko boje się zę będzie duzo palic .... :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam

 

mam pytanie z innej beczki ale w temacie - mianowicie czy ktoś z was zna może numer telefonu albo adres meilowy do serwisu ursusa ale w warszawie bo na ten numer który podaje warfama w lublinie dodzwonic sie nie idzie to raz a dwa to raczej mi nic nie powiedza o ciagniku sprzed 10 lat - wiec szukam kontaktu do starego dobrego warszawskiego ursusa

 

pozdro

 

Kolego, jeżeli jesteś nadal zainteresowany kontaktem do dawnego ursusa, to napisz mi na PW,to podam ci numer tel. do pana Okraszewskiego, który był w ursusie doradcą technicznym.Mi osobiście pomógł parę razy, więc tobie może też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

12x4 to skrzynia taka jak w 385 wiec technologia z podand 20 lat :D czyli jak kolega mowi rewers ale na 3 biegach wrzucasz np. 2 bieg i mozesz go uzyc w 3 zakresach do przodu i jeden do tylu tak jak jest w 80 wiec smiech na sali jak nie bedzi nawet 12x12 co i tak nie jest jakims wielkim hitem ale zawsze cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj