adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

sumek666    5084

Wczoraj mnie sąsiad próbował przekonać, że stara 1634 jest dużo lepsza od nowego NH T6 bo mogę za sam ja naprawić i części są tanie... no nie da sie chłopu wytłumaczyć, że nie. 

  • Haha 1

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

No i ma rację, bo ja nawet nakbym miał milion lewych piniędzów to bym nie kupił nowego  nh, ani fynda ani jd.

  • Like 1
  • Confused 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Pod kilkoma względami 16-tka jest lepsza, szczególnie ze względu na koszty. Jeżeli dużo tym ciągnikiem się nie robi, a nie ma się czasu na zasuwanie czymś mniejszym, to lepszy tańszy Ursus, niż nowy NH.

Co do firmy, to Ursus nieźle się rozwijał i promował swoją markę. Warszawski Ursus prawie całkiem zniknął z rynku, a lubelski się odbił, notował niezłą sprzedaż, 80-ka była najlepiej sprzedającym się ciągnikiem roku. Ursus promował się na targach, organizował pokazy polowe, pokazywali prototypy. Widać było, że działają. Ciągnęli tą markę do przodu i ją rozwijali w miarę poprawny sposób. I wtedy ktoś ich odciął od Afryki, itd.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Ok. 16tka lepsza od nowej T6... Tak macie rację. 

Odciął od Afryki czy Afryka przestała płacić? Ma ktoś info jak to było dokładnie. 

@Ursusc385 ty się nie śmiej. Chyba, że ze swojej głupoty bo zmieniłeś ciągnik na jakiś tam nowy wynalazek co sam nie  naprawisz

Właśnie. Przy okazji dodał, że w przyszłym roku albo po zniwach będzie miał na sprzedaż 914 z ładowaczem za 50 tys i ze to dobra cena...


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pracuje 1614, lubię ten Ciągnik lecz długotrwała praca nim oraz komfort tej pracy pozostawia wiele do życzenia. Jest to rocznik 1990 i skrzynia 12/6 która wg mnie no szału nie robi. Brakuje mi po prostu biegów. Dobrze by było też mieć jakieś pod obciążeniem by ciągnika nie trzeba było zatrzymywać podczas ich redukcji. Druga sprawa kabina. Na plus, że duża przestrzeń dla operatora, lecz minusem jest jej widoczność. Kolejny minus tej kabiny to nie funkcjonalność przy agregacji z nowszymi narzędziami. Taka od moja mała opinia odnośnie 1614. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Nie siedziałaś w 34. Za to C385 i pochodne mają kabine o widoczności na czuja. Na pewno lepsze niż blaszanka w siatce


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Mnie zastanawia co się stało z projektem 1684 ->

Poza tym Ursus już miał mezalians z agrotractors. Był nawet już gotowy ciągnik zbudowany na podzespołach landini ze zmienioną maską i kabiną (z zewnątrz). Model miał symbol 8034.  Osobiście ta maska byłą najładniejszą jaką ursus wypuścił.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem. Co będzie to będzie. Jeżeli by Argo nabyło prawa do loga Ursusa to byłbym mega zadowolony. A co do maski. tamte maski były "najładniejsze" ponieważ według mojej opinii nawiązywały bezpośrednio do starej stylistyki tej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tracer93    8

Witam, Panowie

Od dłuższego czasu czytam ten wątek. Piszecie, że jeśli AGCO przejęło by teraz Ursusa to by go zlikwidowało jak niegdyś CNH, zlikwidowało FMŻ. Spójrzcie jaką oni mają teraz politykę. Pod maską Fendt'a w europie jeżdżą Challeger'y a w Ameryce na odwrót Fendt'y pod maską Challenger'a. Podejrzewam, że spece od marketingu AGCO przeanalizowali ją pozycję ma Ursus w Polsce i jak rolnicy emocjonalnie są z nim związani. Mimo wszystko w Polsce mówisz traktor, myślisz Ursus. Obecnie młodzi rolnicy orientujący się w temacie traktorów, gdy dowiedzieliby się, że Ursus jeździ na podzespołach takich jak Fendt czy MF, to AGCO ma sukces murowany. Mogłoby też powstać wiele nowych miejsc pracy. Odlewnie, biura projektowe cokolwiek. Teraz nie ma takiej sytuacji jak w połowie lat 90'tych. Wówczas były produkowane licencyjne traktory MF, którego AGCO przejęło. Fendt Niemcy, Valtra Finlandia, Ursus Polska. Tak to widziałbym.  Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja to tak samo widzę z Argo. Nie piszę o AGCO bo ich ciągniki są mega drogie a Argo jednak ma całą paletę różnych opcji. Choć pomysł z AGCO uważam za również dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Ja bym chciał żeby ktoś z hajsem przejął to logo i dokończył vigusa. To by musiał być otwarty projekt wprowadzane kolejno po roku następne ewolucje tej skrzyni np podstawa- 32/32 - 4 przełożenia, 4 biegi pod obciążeniem, reduktor dwustopniowy czyli wreszcie dokończony projekt. Druga opcja to coś w podobie do JD 4 zakresy po 8 biegów zmienianych pod obciążeniem (full automat). Trzecia opcja to wreszcie coś bezstopniowego. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2019 o 18:19, Adrian_URSUS_1999 napisał:

To ja to tak samo widzę z Argo. Nie piszę o AGCO bo ich ciągniki są mega drogie a Argo jednak ma całą paletę różnych opcji. Choć pomysł z AGCO uważam za również dobry.

Argo dużo lepiej. To jest przyszłość, bo to oni mają fajne, dosyć zbliżone do Ursusa ciągniki z różnymi udogodnieniami. AGCO w mojej opinii nie zrobiłoby furory z Ursusa. To jest tylko moje zdanie, nie podważam zdania kolegi @Tracer93.

@Agrotron155 Też bym bardzo chciał, żeby był to ktoś z dobrym kapitałem, najlepiej jakiś polski inwestor, ale jak wiadomo zostały tutaj na forum wykluczone wszystkie opcje w tym zakresie. Argo nie ma chyba złego budżetu. Biorąc pod uwagę, że w Polsce wrażenie robi znaczek Ursus, a nie Landini czy McCormick, było by to spoko. Kupili by też projekt Vigusa (tak myślę), bo ma duży potencjał i by było to jakoś (ciągniki Ursusa robili by powiedzmy w Lublinie, tylko inny właściciel).

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@MARTINEZUrsus cieszę się i dziękuję Ci za ten wpis. Co do produkcji w Lublinie. Nie jest to zły pomysł. Chociażby żeby produkowali w tej montowni ciągniki te mniejsze np. Serię od 4 do 6 Landini oraz od X4 do X6 McCormick. to o rozstawach osi 2100, 2230, 2355, 2420 Moc od 68 KM do 126 KM + odpowiedniki pod znaczkiem Ursus. Tylko no tak to nasze pisanie to tylko nasze pomysły, marzenia, wyobrażenia, a logo w rękach prywatnych, które zrobią z nim co chcą. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96

No to już wiadomo już, że żadnego Elvi też nie będzie. Niech oni schowają te ciągniki z Vigusem co mają do szopy, bo im komornik i to zabierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    456

I tak po ośmiu latach(od kupna ursusa przez Polmot) dyskusji, spekulacji, różnych nadziei, złudzeń i zawodów na tym forum, jesteśmy w tym samym miejscu, w którym temat był 12 lat temu... o.O  Historia kołem się toczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Na stronie jest dostępny katalog. Po pobraniu go widnieje tylko ursus na zfie z dopisem że dostępna jest limitowana ilość. Myślę że mają na stanie części, skręcą kilka sztuk i na tym się skończy. Wygaśnie produkcja. Pytanie teraz czy już na dobre żegnają się z produkcją vigusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj