adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

bratrolnika    28753

jak tu jakiś czas napisałem że powinni mieć max 3-4 modele, to nie zjeść chcieli że im więcej tym lepiej, bo każdy może sobie wg. własnych potrzeb wybrać

przecież może być model 80KM, i do niego dłuuuga lista dodatków, a nie że lusterka w innym kolorze i szyberdach i już bach nowy model, w kolejnym felgi w innym kolorze i nowe światła i już bach kolejny model....

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

zapraszam obrońców Ursusa do wypowiedzi ;) 

im mniej tym lepiej i jakość wyższa. weźmy na tapetę najchętniej wybieraną markę w Polsce.

New Holland, ale tak na prawdę to cały koncern CNH.

mają tylko kilka silników:

1. 2,9l R3 55-75 KM

2. 3.4l R4 75-117

3. 4,5l R4 100-145KM z EPM 175KM

4. 6,8l R6 145 - ok 200+ dalej już nie wymieniem 

5. 8,7l R6 250- 435KM

6. 12,9l R6400-600 KM

do tego 6-7 skrzyń biegów 

mamy ok 15 modeli ciągników w setkach konfiguracji. 

teraz bieżemy z tego 2 silniki 3,4 i 4,5l  oraz 2 skrzynie biegów DualCommand i ElectroCommand i mamy rynek zaspokojony. nie znam danych ale myśle, że 50% ciągników schodzi na tych 2 bazowych podzespołach


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Poprzednia 60-ka była kilka tyś. tańsza od 80-ki. Bardziej opłacało się więc dorzucić kasy i wziąć mocniejszego. Nowa 60-ka jest tańsza od poprzedniej i może znaleźć więcej nabywców. 

Mała liczba modeli dla nas byłaby na rękę, ale jak by wyglądał "producent ciągników" z 4 modelami w ofercie? NH na podobnych podzespołach oferuje kilka różnych mocą ciągników. Wybór jest szeroki. Teraz Ursus może opierać się tylko na Carraro. A z tą transmisją nie opłaca się produkować ciągników poniżej 75 KM, a niedługo poniżej 85 KM. Więc chcąc oferować mniejsze ciągniki muszą kombinować z azjatyckimi produktami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

@XMK13 a zobacz, Golfa IV produkowali z mocą od 75KM do 241KM, i nikt ich inaczej nie nazywał, to że jest jeden model nie oznacza że musi mieć wielu rożnych opcji-dodatków, konfiguracji

@sumek666 ta najnowsza C360 to tylko gospodarstwa warzywnicze, i ewentualnie komunalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plewi    0
17 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

Mam świetny przykład wspaniałości eurokołchozu. ACTA 2! Wiem, że obejmuje tylko internet, jednak jest to ograniczenie wolności słowa, czyli że teoretycznie za niedługo może się tak stać, że nikt nie wymieni swoich poglądów na tym forum, bo będzie to ocenzurowane. 

Taaa, w pełni turecki. Radzę poczytać przed wypowiedzią. 

A silnik nie z Iranu, bo Deutz lub Perkins.

Życzę szczęścia, jeśli wierzysz we wszystko, co piszą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fenix30    172
To ta 60atka to co 335 355? Czy coś takiego. To Bransony z nalepka Ursusa. Zmieniam pomału zdanie co do Ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411
7 godzin temu, sumek666 napisał:

poszukaj mi grupę docelową dla tego modelu ;)

gospodarstwa 15 ha? 

Nie wiem kto ma kupować takie modele, ale chyba zapotrzebowanie jakieś jest, bo Zetor zrobił identycznie, jak Ursus, a i reszta producentów ma w swojej ofercie mniejsze modele.

7 godzin temu, bratrolnika napisał:

@XMK13 a zobacz, Golfa IV produkowali z mocą od 75KM do 241KM, i nikt ich inaczej nie nazywał, to że jest jeden model nie oznacza że musi mieć wielu rożnych opcji-dodatków, konfiguracji

Przecież w ciągnikach jest inaczej. Inna moc, inny model. Ursus mógłby robić jeden model, ale w 10 mocach i już by to jakoś wyglądało. Jednak z Carraro tak się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, bratrolnika napisał:

@XMK13 a zobacz, Golfa IV produkowali z mocą od 75KM do 241KM, i nikt ich inaczej nie nazywał, to że jest jeden model nie oznacza że musi mieć wielu rożnych opcji-dodatków, konfiguracji

@sumek666 ta najnowsza C360 to tylko gospodarstwa warzywnicze, i ewentualnie komunalka

Nawet goście z Ursusa napisali, że ta 60-tka to jako zwinny, mały ciągnik do komunalki i sadownictwa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753
8 godzin temu, XMK13 napisał:

 

Przecież w ciągnikach jest inaczej. Inna moc, inny model. Ursus mógłby robić jeden model, ale w 10 mocach i już by to jakoś wyglądało. Jednak z Carraro tak się nie da.

Chodziło mi o porównanie, a nie robienie jednego typu ciągnika o mocy różniącej się o 150KM, można zrobić ciągnik 100KM, elektronika zdusić go do 80KM, i ta sama elektronika zczipowac go na 120KM, niczym się nie różniący, co najwyżej ilością obciążników i wielkością kół, opon. Do tego bogata lista dodatków co komu tylko na myśl przyjdzie, i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Przecież tak robili ten sam silnik praktycznie siedział w  c380 i 11054, skrzynia była inna ale chyba to nie logiczne by było żeby modele te się tak samo\nazywały, czyli 11054 z 110km miał by się nazywać c 380?😀

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@swat24 Masz rację. To nielogiczne, żeby 110 tka nazywała się c380. Oznaczenia muszą być różne. No chyba, że by mieli oznaczenia takie jak NH, czyli T5 przykładowo i po kropce różne warianty, czyli T5.90 albo T5.110.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753
9 godzin temu, swat24 napisał:

Przecież tak robili ten sam silnik praktycznie siedział w  c380 i 11054, skrzynia była inna ale chyba to nie logiczne by było żeby modele te się tak samo\nazywały, czyli 11054 z 110km miał by się nazywać c 380?😀

ale miały inną skrzynię, więc to inne ciągniki

nikt nie mówi że muszą nazywać się C-380...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Już nic nie piszcie o tych nazwach bo jeszcze ktoś z Ursusa przeczyta i zanim zbankrutują to zmienią nazwy ciągników :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Trochę czytali. Pamiętacie filtr oleju w pierwszym 11054. A niski dach? To były sprawy poruszane na AF.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62
26 minut temu, MARTINEZUrsus napisał:

@XMK13 To trzeba im przyznać, że dzięki licznym wpisom o splaszczeniu dachu na AF, w końcu to zrobili. 

To samo można powiedzieć o podłodze która była wykonana z gumy, którą można było kupić w każdym sklepie z częściami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411
5 godzin temu, sumek666 napisał:

Macie jakieś potwierdzenie tego?

Producent się nie przyzna. Więc dowodów nie ma. Jednak wiele rzeczy poruszanych na forum znajdywało odzwierciedlenie w następnych modelach Ursusa. Filtr, wykładzina, podsufitka, plastiki, dach i chyba sterowanie podnośnikiem z tyłu ciągnika. Nie wiem co jeszcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Sporo tych zbiegów. Na forum wałkowało się, że podsufitka powinna być materiałowa, a była gładka. I nagle pojawiła się materiałowa w ciągnikach. To na forum znów podniosły się głosy, że się brudzi i lepsza była ta gładka. No i jest gładka. Jak więc wyjaśnić tą chwilową zmianę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj