adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

mirro    6400

Vigus wcale nie został opracowany samodzielnie przez Ursusa. Bo niby przez kogo? Zapleczem była Wojskowa Akademia Techniczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

A skąd takie informacje ? Śledzę temat Vigusa od premiery i nie przypominam sobie, żeby gdzieś były takie informacje. Jedyne oficjalne informacje o współpracy Ursusa z WAT były zamieszczone na stronie Ursusa w 2014 roku i dotyczą transmisji 70-115KM. Jest to zmodernizowana transmisja MF, która obecnie ma zastosowanie w Ursusach eksportowanych na Afrykę. Z tego co pamiętam w którymś wywiadzie z 2014, kiedy miała miejsce premiera Vigus w Kielcach, było powiedziane, że transmisja powstaje już 6 lat, co na dzień dzisiejszy daje 10 lat. Coś mi świta, że w którymś wywiadzie było wspomniane, że powstawała przy współpracy z ośrodkiem Ricardo.

Tak czy owak istotne jest, aby ta skrzynia nie okazała się plamą tylko sukcesem. Uważam również, że zarząd Ursusa też jest tego świadomy stąd te ciągłe opóźnienia. Testy polowe trwają już jakiś czas, więc może na targach w Kielcach odbędzie się premiera. Kto wie ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Dawno nie wchodziłem na ten temat bo w kółko to samo i nudą strasznie wiało aż tu wszedłem i co widzę ? Krawiec Traktor...ale jaja. Gość sobie wymyślił jak pakistański produkt zapakować w ładniejszy (kwestia gustu) papierek i sprzedać to z ok 80 tyś. brutto...jeśli są tacy co to kupują to szacun dla właściciela firmy bo musi mieć dobry bajer :D

Krawiec kraje jak mu materii staje...jak mówi stare przysłowie :D i mogliby jakiegoś gimbusa zatrudnić żeby im stronę poprawił bo ta galeria gdzie trzeba każde zdjęcie oddzielnie oglądać to porażka...zwłaszcza,że nie ma za bardzo czego oglądać bo wszystkie zdjęcia praktycznie na jedno kopyto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MF675ursus napisał:

No jak to co wniosą, przecież mają samochód elektryczny którym Poczta Polska jeździ od II kwartału tego roku :D A byłbym zapomniał, przecież 
Vigus już od dawna po polach jeździ (zgodnie z tym co Prezes obiecał) :D Dziwię się że Zetor ich poważnie traktuje...

Aha, że Zetor to niby taki poważny, a Ursus to menel spod sklepu. Teraz to żeś mnie rozśmieszył. W którym punkcie Zetor jest taki cudowny? Szczerze, nie widzę w nim nic nadzwyczajnego, uważam,  że wcale nie są lepsi od Ursusa, są po prostu inni. Lepszy od Ursusa to jest Fendt, MF, DF, ale nie Zetor.

Co do obietnic, no to trzeba się liczyć z tym, że Zarajczyk ich nie dotrzymuje, ale w przypadku Vigusa jest to uzasadnione, bo chcą zrobić coś, co nie będzie pośmiewiskiem, coś, co będzie jakoś w ogóle konkurencyjne no i oczywiście trwałe. Wrzucili film na swój kanał z testów, co jest dowodem, że jednak cały czas wszystko jest testowane i ewentualnie poprawiane. 

A sam Vigus będzie już myślę na 99% w 2019 roku (udzieliłem odpowiedzi pytającym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
1 minutę temu, MARTINEZUrsus napisał:

Aha, że Zetor to niby taki poważny, a Ursus to menel spod sklepu. Teraz to żeś mnie rozśmieszył. W którym punkcie Zetor jest taki cudowny? Szczerze, nie widzę w nim nic nadzwyczajnego, uważam,  że wcale nie są lepsi od Ursusa, są po prostu inni. Lepszy od Ursusa to jest Fendt, MF, DF, ale nie Zetor.

Co do obietnic, no to trzeba się liczyć z tym, że Zarajczyk ich nie dotrzymuje, ale w przypadku Vigusa jest to uzasadnione, bo chcą zrobić coś, co nie będzie pośmiewiskiem, coś, co będzie jakoś w ogóle konkurencyjne no i oczywiście trwałe. Wrzucili film na swój kanał z testów, co jest dowodem, że jednak cały czas wszystko jest testowane i ewentualnie poprawiane. 

A sam Vigus będzie już myślę na 99% w 2019 roku (udzieliłem odpowiedzi pytającym :)

Jeszcze nie zmienili tej przekładni? Nie wiem jak sprawa wygląda bo to co się dzieje z ursusem jakoś mnie nie specjalnie interesuje. 

Może się okazać ,że za kilka lat firma skończy jak to miało miejsce w przypadku Farmera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Farmera prowadzi jakiś frajer, a Ursusa Zarajczyk, czyli doświadczony handlowiec i ekonomista. Sądząc po jego poprzednich krokach, które podejmował w Ursusie w przeszłości, nie doprowadzi firmy do bankructwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593
3 minuty temu, MARTINEZUrsus napisał:

Ale Farmera prowadzi jakiś frajer, a Ursusa Zarajczyk, czyli doświadczony handlowiec i ekonomista. Sądząc po jego poprzednich krokach, które podejmował w Ursusie w przeszłości, nie doprowadzi firmy do bankructwa.

Farmera nie prowadził jakiś tam frajer tylko ktoś kto wymyślił jak szybko i skutecznie się wzbogacić zostawiając na lodzie tych którzy te ciągniki kupili i użytkują jak i tych, którzy je kupili ale ich nawet nie dostali...tych drugich nie wiem czy nawet nie jest więcej więc to nie frajer a jeszcze bardziej doświadczony handlowiec :D Wcześniej czy później "ursus" pójdzie w ślady Farmera tylko trochę na większą skalę.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zamierzam się na ten temat kłócić, powiem tylko tyle. Jak będzie, to nie wiemy. W każdym razie skoro wprowadzają przekładnię, inwestują w różne rzeczy, to nie zamierzają się tak po prostu zwinąć. Nie są doskonali, popełniają błędy, jak każdy, ale mówię Ci, że tutaj zamknięcie biznesu bez pożegnania nie dojdzie do skutku.

Co do Farmera, no to masz rację, to jednak nie byle frajer. Ja się dziwię tym ludziom, że w ogóle wybrali szajs, jakim jest Farmer Traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

"ursus" inwestuje w różne badania pieniądze, które dostaje z różnych dotacji w wcale bym się nie zdziwił gdyby się kiedyś okazało,że większość tej kasy wyparowało i leży w jakimś banku w tak zwanym raju podatkowym tyle,że już na prywatnych kontach. Robią dużo szumu wokół siebie żeby wszyscy wiedzieli,że coś tam robią i inwestują w rozwój ale jak ktoś się zna na technice i 10 minut poogląda ich dzisiejsze wyroby to wie,że tam żadnego rozwoju nie ma od czasów "reaktywacji" marki.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

"Zarajczyk, czyli doświadczony handlowiec i ekonomista." 

Proszę o jakieś dowody na to co napisałeś.

Chciałem Ci przypomnieć, że mowa o Karolu nie o jego ojcu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jakiś minimalny progres jest. Zmienili wzornictwo ciągników, dali do kabin ciągników plastiki lepszej jakości i ergonomia też w kilku sprawach podniosła się na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hmmmm to chyba jesteś jedynym, który to zauważył... kiedy kupujesz? bo jarasz się tą naklejką Ursusa choby właściciel poloneza który dowiedział się że lada moment wypuszczą "nowego" poloneza z paroma usprawnieniami rodem z lat 90tych.... a inną maską robić w polu nikt nie będzie

Edytowano przez lukbold
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62
10 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

Aha, że Zetor to niby taki poważny, a Ursus to menel spod sklepu. Teraz to żeś mnie rozśmieszył. W którym punkcie Zetor jest taki cudowny? Szczerze, nie widzę w nim nic nadzwyczajnego, uważam,  że wcale nie są lepsi od Ursusa, są po prostu inni. Lepszy od Ursusa to jest Fendt, MF, DF, ale nie Zetor.

Co do obietnic, no to trzeba się liczyć z tym, że Zarajczyk ich nie dotrzymuje, ale w przypadku Vigusa jest to uzasadnione, bo chcą zrobić coś, co nie będzie pośmiewiskiem, coś, co będzie jakoś w ogóle konkurencyjne no i oczywiście trwałe. Wrzucili film na swój kanał z testów, co jest dowodem, że jednak cały czas wszystko jest testowane i ewentualnie poprawiane. 

A sam Vigus będzie już myślę na 99% w 2019 roku (udzieliłem odpowiedzi pytającym :)

Ty jesteś śmieszny. Zetor ma w ofercie już od dawien dawna ciągniki z rewersem mechanicznym a od około 10 lat ciągniki z rewersem elektrohydraulicznym i półbiegami. Gdzie ursus ledwo kończy prace rozwojowe nad vigusem który ma wejść dopiero do sprzedaży. Gama ciągników zetor jest w porównaniu do ursusa bardzo szeroka. Bo w naszym kraju można kupić zarówno pomocnika jak i głównego konia pociągowego jak zetor crystal. Zetor w większości modeli ma własny silnik(proxima, forterra) i własne skrzynie (proxima, forterra crystal). Ursus obecnie ma największy ciągnik 110 km na mechanicznej skrzyni bo poza tym namacalnie większego nie ma w oficjalnej sprzedaży a 3150 power był niby wystawiany a u żadnego dealera fizycznie go nie ma. To są fakty nic z nimi nie zrobisz. Ursus naprawdę ma w porównaniu do zetora sporo zaległości bo mało firm produkuje własne silniki. Życzę ursusowi jak najlepiej ale to co ma obecnie porównywać do osiągnięć Zetora to porażka. Porównać to ich można z farmtrackiem, crystalem (ten przynajmniej może mieć fajną skrzynię i wyposażenie) ale nie z zetorem który ma swoje podzespoły!!!!!!!!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450
10 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

Aha, że Zetor to niby taki poważny, a Ursus to menel spod sklepu. Teraz to żeś mnie rozśmieszył. W którym punkcie Zetor jest taki cudowny? Szczerze, nie widzę w nim nic nadzwyczajnego, uważam,  że wcale nie są lepsi od Ursusa, są po prostu inni. Lepszy od Ursusa to jest Fendt, MF, DF, ale nie Zetor.

Co do obietnic, no to trzeba się liczyć z tym, że Zarajczyk ich nie dotrzymuje, ale w przypadku Vigusa jest to uzasadnione, bo chcą zrobić coś, co nie będzie pośmiewiskiem, coś, co będzie jakoś w ogóle konkurencyjne no i oczywiście trwałe. Wrzucili film na swój kanał z testów, co jest dowodem, że jednak cały czas wszystko jest testowane i ewentualnie poprawiane. 

A sam Vigus będzie już myślę na 99% w 2019 roku (udzieliłem odpowiedzi pytającym :)

Tak, Zetor jest poważny- mówią że za pół roku do oferty wejdzie Crystal- i za pół roku mają go w ofercie, pokazują Majora w nowej masce i mówią że od połowy 2018 będzie w ofercie- i jest. Do tego sami zaprojektowali i produkują przekładnie, mają w ofercie własne silniki oraz nie zmieniają dostawcy silników do Majora co pół roku. Dla mnie to jest poważna firma, a nie strzelający terminami Pan Prezes. Nikt Ci tyle nie da, co Zarajczyk obieca, ale że jesteś w niego zapatrzony jak w obrazek, to tego nie potrafisz dostrzec

1 godzinę temu, MARTINEZUrsus napisał:

Nie no, jakiś minimalny progres jest. Zmienili wzornictwo ciągników, dali do kabin ciągników plastiki lepszej jakości i ergonomia też w kilku sprawach podniosła się na plus.

Mhm, tyle lat myśleli i wymyślili- no nie dało się przewidzieć kolizji wajchy hydrauliki z fabrycznie montowanym joystickiem tura, za trudne to było do przewidzenia... A sterowanie podnośnikiem nadal jest zbyt cofnięte za fotel... Tak ergonomię podnieśli

Edytowano przez MF675ursus
  • Like 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

a to wciąż te wajchy za fotelem są ?? matko jedyna ostatni raz siedziałem w tym padle chyba z 2 lata temu i nic z tym nie zrobili... niech sobie dają siana z tym cyrkiem bo i tak kto miał już kupić to dawno kupił  i dał zarobić niemieckiej UE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtrac8244    441
9 godzin temu, lukbold napisał:

a to wciąż te wajchy za fotelem są ?? matko jedyna ostatni raz siedziałem w tym padle chyba z 2 lata temu i nic z tym nie zrobili... niech sobie dają siana z tym cyrkiem bo i tak kto miał już kupić to dawno kupił  i dał zarobić niemieckiej UE

Też ten fakt stwierdzam co roku na Agrotech

20 godzin temu, MARTINEZUrsus napisał:

Ja nie zamierzam się na ten temat kłócić, powiem tylko tyle. Jak będzie, to nie wiemy. W każdym razie skoro wprowadzają przekładnię, inwestują w różne rzeczy, to nie zamierzają się tak po prostu zwinąć. Nie są doskonali, popełniają błędy, jak każdy, ale mówię Ci, że tutaj zamknięcie biznesu bez pożegnania nie dojdzie do skutku.

Co do Farmera, no to masz rację, to jednak nie byle frajer. Ja się dziwię tym ludziom, że w ogóle wybrali szajs, jakim jest Farmer Traktor.

Już nie przesadzaj ,że szajs. Zadowolonych użytkowników też znajdziesz a w kwestii problemów no cóż. Nie jest to ciągnik do wszystkiego i nie dla każdego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

Zadziwiające jest jak to można sobie nie widząc produktu wyrobić o nim opinie. Kolego Martinez siedziałeś chociaż chwilę w farmerze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, MF675ursus napisał:

Tak, Zetor jest poważny- mówią że za pół roku do oferty wejdzie Crystal- i za pół roku mają go w ofercie, pokazują Majora w nowej masce i mówią że od połowy 2018 będzie w ofercie- i jest. Do tego sami zaprojektowali i produkują przekładnie, mają w ofercie własne silniki oraz nie zmieniają dostawcy silników do Majora co pół roku. Dla mnie to jest poważna firma, a nie strzelający terminami Pan Prezes. Nikt Ci tyle nie da, co Zarajczyk obieca, ale że jesteś w niego zapatrzony jak w obrazek, to tego nie potrafisz dostrzec

Mhm, tyle lat myśleli i wymyślili- no nie dało się przewidzieć kolizji wajchy hydrauliki z fabrycznie montowanym joystickiem tura, za trudne to było do przewidzenia... A sterowanie podnośnikiem nadal jest zbyt cofnięte za fotel... Tak ergonomię podnieśli

No to akurat zj***li, bo kiedyś było dobrze. 

46 minut temu, bratrolnika napisał:

Zadziwiające jest jak to można sobie nie widząc produktu wyrobić o nim opinie. Kolego Martinez siedziałeś chociaż chwilę w farmerze?

Nie siedziałem, ale przeczytałem o nim wiarygodne opinie od wiarygodnych rolników na Agrofoto i nie były one zbytnio przychylne. I nie, tutaj nie zwariowałem, nie są to opinie dzieci z jutube, tylko właśnie użytkowników z Agrofoto.

10 godzin temu, lukbold napisał:

a to wciąż te wajchy za fotelem są ?? matko jedyna ostatni raz siedziałem w tym padle chyba z 2 lata temu i nic z tym nie zrobili... niech sobie dają siana z tym cyrkiem bo i tak kto miał już kupić to dawno kupił  i dał zarobić niemieckiej UE

Ja siedziałem w nim w tym roku (w Ursusie) i tragedii nie ma, ale mogło by być lepiej, tutaj przyznam rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kluch369    30

Całe szczęście obrońca Ursusa @MARTINEZUrsus jest w stanie rzetelnie i wiarygodnie usprawiedliwić wszystkie wpadki Ursusa, co sprawia, że Ursus jest nawet lepszy niż Zetor... ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W którym miejscu ja powiedziałem, że Ursus jest lepszy od Zetora? Ja tylko stwierdziłem fakt, że Zetor jest traktowany jak potentat na skalę światową przez kolegów z forum. 

Wiem, że Ursus ma 1/3 tego, co ma Zetor, ale nie jest to też nie wiadomo jaka różnica. Co do oferty, bo wiele osób się na ten temat wypowiadało, no to tutaj w przypadku Ursusa nie jest tak źle. Z tego co wiem, ciągniki niedostępne, które są na stronie Ursusa, to c3150 power i V power. Bo wprowadzili już tą serię B i chyba ciągniki c385 i c395. Przypominam, c385 to brat bliźniak modelu c382.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kluch369    30

Nie powiedziałeś, ale robisz takie wrażenie. Praktycznie wszyscy co pisali posty na tej stronie bardzo dobrze wyjaśnili różnicę między Zetorem a Ursusem. Również mówienie, że Ursus jest spoko, a Farmtrac czy Farmer to najgorsze zło, to też jest trochę nie na miejscu, bo niewiele brakuje jednemu do drugiego. U niedźwiadka jeszcze jakoś ratują sytuację modele C-385 i C-395 z lepszą opcją przekładni bo już jest elektrohydrauliczny rewers i jakieś półbiegi, chociaż przy podstawowej masie ciągnika 3330kg to i tak nie pogoni takiej maszyny do cięższej roboty. A model C-3110 już mechaniczny bez tych bajerków. I ta kabina w każdym Ursusie. Taka niby przejrzysta, tak niby wszystko widać, ale chyba tylko na boki, bo do przodu i tyłu to już słabo to wygląda. Reszta kabiny już została wcześniej skomentowana więc już sobie podaruję. Ursus ma co nadrabiać. 

  • Like 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kluch369 O Farmtracu nie mówiłem, że jest gównem. Jednak koledzy na forum pisali o własnych podzespołach. Czy któryś z tych przez Ciebie wymienionych ma je swoje - raczej nie i nigdy nie będzie miało. Ursus tutaj wyróżnia się Vigusem wśród innych polskich marek. Wiem, że to na razie tylko prototyp, ale jednak już coś.

Co do pozycji Ursusa na rynku, no to nie powiem, bo tutaj jednak do zachodu im daleko. W zestawieniu z Zetorem mają tak naprawdę tylko gorszą ofertę i brak własnego silnika, jak tam ktoś napisał. A w porównaniu z zachodem - szkoda pisać, bo by mi życia brakło. :)

Modele c385 i c395: no cóż, fajne ciągniki, ale jak w pozostałych Ursusach niewygodne jak skurczeseł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

@MARTINEZUrsus, czytam Twoje wypowiedzi już dłuższy czas i widzę, że próbujesz wszystkich tutaj uświadomić, że Ursus jest świetny, że się rozwija i w ogóle. Owszem, rozwija się, ale powoli. Nie wnikam, dlaczego nie potrafią tego zrobić szybciej, ale nie to jest najważniejsze. Na rynku nie liczy się to, czy mają coś wprowadzić lub ulepszyć, tylko co wprowadzili i co ulepszyli. Przez wiele lat naprawdę zrobili niewiele, a jeśli już coś pchnęli do przodu to część wizualną ciągników. Rozmawiałem z designerem Ursusa i osobiście uścisnąłem mu dłoń, bo jego praca i wygląd jaki zaproponował Ursusom bardzo mi się podoba.
Jednak sam wygląd to nie wszystko. Wygląd, nowe ładniejsze zegary czy tapicerka nie pomogą nam w pracach polowych do czego ciągnik jest przeznaczony. Ja sam wspomniałeś seria B jest już w sprzedaży. Teraz pytanie dlaczego ? Jaki jest problem w przylepieniu znaczka do maski ? Żaden. Ciągniki serii C są już zapowiadane kilka lat, chociażby C-3150 z ZF, a tak naprawdę nie widziałem jeszcze żadnego w sprzedaży.
Po przeczytaniu mojej wypowiedzi pewnie zaczniesz usprawiedliwiać Ursusa, że zrobił to czy tamto... Nieważne. Ważne jest to co ma do zaoferowania, co można od niego kupić, a tak naprawdę ma do zaoferowania 2 ciągniki na przestrzeni 7 lat. Sam pisałem kiedyś, że zaprojektowanie i homologowanie pojazdu nie jest proste, bo nie jest i wymaga sporo czasu. Nie zmienia to jednak faktu, że Ursus nie ma za wiele do zaoferowania dla rolnictwa i z jednej strony się nie dziwię, że nie działają prężnie w tym kierunku, bo ciężko jest się przebić, gdy dookoła są giganty światowe chociażby JD czy Kubota, dlatego teraz cisną w kierunku pojazdów elektrycznych. 

Reasumując, nie ma sensu bronić Ursusa, bo nawet nie ma nawet sensownych argumentów na obronę przemysłu rolniczego tej firmy. Według mnie jedynym sensownym rozwiązaniem, jest po prostu uzbrojenie się w cierpliwość i czekać do momentu wprowadzenia Vigusa do produkcji i sprzedaży, czy okaże się konkurencyjny jakościowo i cenowo. Ten przełomowy moment da nam odpowiedź na to, czy Ursus ma szansę znaleźć się wśród czołowych producentów ciągników rolniczych czy nie. Nie ma sensu się przekrzykiwać. Póki co uważam, że Ursus nie jest żadnym zagrożeniem dla innych marek i daleko mu do Zetora, który jest DOBRYM ciągnikiem. Mimo wszystko życzę Ursusowi jak najlepiej i liczę na to, że Polacy co raz chętniej zaczną wybierać niedźwiadki, ale póki co się na to nie zanosi. Miejmy nadzieję, że będzie lepiej.

  • Like 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mechanik468    2

Tak ,wszystko w Ursusie zależy teraz od Vigusa ,jeżeli w końcu dojdzie do produkcji i spełni wymagane założenia ,firma zanotuje wzrost (jeżeli koniunktura rolna pozwoli) ,jeżeli nie ,to firma na naszym rynku traktorów zakończy działalność. Zastanawiałem się kilka godzin czemu nie zmienią położenia dźwigni hydrauliki czy tylnego TUZa skoro użytkownicy ,uczestnicy forum ,testerzy z magazynów ,zwracali na to uwagę (projektanci powinni tam zaglądać) i jedyne co mi przyszło do głowy to pozbycie się wszystkich bocznych paneli i akcesoriów potrzebnych do ich zamontowania z zapasów magazynowych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, pawel94 napisał:

@MARTINEZUrsus, czytam Twoje wypowiedzi już dłuższy czas i widzę, że próbujesz wszystkich tutaj uświadomić, że Ursus jest świetny, że się rozwija i w ogóle. Owszem, rozwija się, ale powoli. Nie wnikam, dlaczego nie potrafią tego zrobić szybciej, ale nie to jest najważniejsze. Na rynku nie liczy się to, czy mają coś wprowadzić lub ulepszyć, tylko co wprowadzili i co ulepszyli. Przez wiele lat naprawdę zrobili niewiele, a jeśli już coś pchnęli do przodu to część wizualną ciągników. Rozmawiałem z designerem Ursusa i osobiście uścisnąłem mu dłoń, bo jego praca i wygląd jaki zaproponował Ursusom bardzo mi się podoba.
Jednak sam wygląd to nie wszystko. Wygląd, nowe ładniejsze zegary czy tapicerka nie pomogą nam w pracach polowych do czego ciągnik jest przeznaczony. Ja sam wspomniałeś seria B jest już w sprzedaży. Teraz pytanie dlaczego ? Jaki jest problem w przylepieniu znaczka do maski ? Żaden. Ciągniki serii C są już zapowiadane kilka lat, chociażby C-3150 z ZF, a tak naprawdę nie widziałem jeszcze żadnego w sprzedaży.
Po przeczytaniu mojej wypowiedzi pewnie zaczniesz usprawiedliwiać Ursusa, że zrobił to czy tamto... Nieważne. Ważne jest to co ma do zaoferowania, co można od niego kupić, a tak naprawdę ma do zaoferowania 2 ciągniki na przestrzeni 7 lat. Sam pisałem kiedyś, że zaprojektowanie i homologowanie pojazdu nie jest proste, bo nie jest i wymaga sporo czasu. Nie zmienia to jednak faktu, że Ursus nie ma za wiele do zaoferowania dla rolnictwa i z jednej strony się nie dziwię, że nie działają prężnie w tym kierunku, bo ciężko jest się przebić, gdy dookoła są giganty światowe chociażby JD czy Kubota, dlatego teraz cisną w kierunku pojazdów elektrycznych. 

Reasumując, nie ma sensu bronić Ursusa, bo nawet nie ma nawet sensownych argumentów na obronę przemysłu rolniczego tej firmy. Według mnie jedynym sensownym rozwiązaniem, jest po prostu uzbrojenie się w cierpliwość i czekać do momentu wprowadzenia Vigusa do produkcji i sprzedaży, czy okaże się konkurencyjny jakościowo i cenowo. Ten przełomowy moment da nam odpowiedź na to, czy Ursus ma szansę znaleźć się wśród czołowych producentów ciągników rolniczych czy nie. Nie ma sensu się przekrzykiwać. Póki co uważam, że Ursus nie jest żadnym zagrożeniem dla innych marek i daleko mu do Zetora, który jest DOBRYM ciągnikiem. Mimo wszystko życzę Ursusowi jak najlepiej i liczę na to, że Polacy co raz chętniej zaczną wybierać niedźwiadki, ale póki co się na to nie zanosi. Miejmy nadzieję, że będzie lepiej.

No właśnie nie, bo mają do zaoferowania c380, c350, c3110, c335b, c350b i c360b.

Co masz na myśli mówiąc, że jest dobrym ciagnikiem?

Co do oczekiwania na Vigusa, to tutaj wiadomo, że dopóki się on nie ukaże, to Ursus będzie małym graczem na rynku. Nie chcą tego spieprzyć i testują, dopóki to nie będzie produkt trwały, niezawodny  i nowoczesny. Tak naprawdę tutaj tylko Vigus może ich realnie podnieść finansowo i pozycyjnie. Co nie zmienia faktu, że ja nadal twierdzę, iż Zetor nie ma jakiejś mega przewagi przy Ursusie. Oczywiście ona jest zauważalna, ale nie należy traktować też Zetora jak potęgę światową i porównywać do takiego Claasa czy JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj